Formula One

Σύμφωνα με την Renault και την Mercedes οι νέες τεχνολογίες που εφαρμόζονται στην Formula 1 μπορούν επιτέλους να βρουν εφαρμογή στα συμβατικά αυτοκίνητα παραγωγής. Μέχρι στιγμής, οι περιορισμοί της τεχνολογικής ανάπτυξης και το “πάγωμα” των κινητήρων, εμπόδιζαν την πραγματική πρόοδο των ΜΕΚ στην Formula 1. Φαίνεται όμως πως το downsizing των κινητήρων και ο περιορισμός της κατανάλωσης, είναι κάτι που ταιριάζει γάντι στις ανάγκες των σύγχρονων αυτοκινητοβιομηχανιών.


Ο Andy Cowell της Mercedes, θεωρεί πως η υβριδική τεχνολογία της Formula 1 έχει ήδη ξεκινήσει στα αυτοκίνητα παραγωγής:

Συμβαίνει ήδη. Οι κανόνες γράφτηκαν με σκοπό να πάρουν μερικές από τις ιδέες που ήδη υπάρχουν στα αυτοκίνητα δρόμου -όπως τα λιγότερα κυβικά, η λειτουργία του κινητήρα σε χαμηλότερες στροφές και η υπερτροφοδότηση- και να τις συνδυάσουν με κάποιες νέες ενδιαφέρουσες τεχνολογίες, όπως ο ηλεκτρικός υπερπληρωτής καυσαερίων. Αντίστοιχα σχέδια δουλεύονται ήδη.

Formula-One-reps-have-press-conference
Με τον Cowell φαίνεται να συμφωνεί και ο Rob White της Renault, θεωρώντας πως η γενικότερη αρχή των φετινών κανόνων της Formula 1 συμπίπτει με τα όσα προσπαθούν να επιτύχουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η πρόκληση που αντιμετωπίζουμε τώρα είναι να αγωνιστούμε πηγαίνοντας όσο γρηγορότερα μπορούμε με τα καύσιμα τα οποία έχουμε διαθέσιμα. Αυτό είναι αντίστοιχο με ότι που προσπαθούν να επιτύχουν οι συνάδερφοί μας στις βιομηχανίες αυτοκινήτων, που προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν το λιγότερο δυνατόν καύσιμο, για το σκοπό που θέλουν να πετύχουν.

Μαζί με τους Γάλλους και τους Γερμανούς έρχονται και οι Ιάπωνες, οι οποίοι έχουν ήδη εκφράσει την επιθυμία τους για εξέλιξη τεχνολογίας αυτοκινήτων, μέσω της γνώσης που θα αποκτήσουν από την επιστροφή τους στην F1. O Yasuhisa Arai της Honda δήλωσε πριν το GP Κίνας:

Οι σημαντικότεροι παράγοντες για την απόφασή μας, ήταν οι νέοι κανόνες και η εκτενής χρήση οικολογικής τεχνολογίας στους νέους power unit της Formula 1, καθώς και η συνολική διαχείριση της ενέργειας. Οι νέοι κανόνες ενθαρρύνουν τους προμηθευτές κινητήρων στην αναζήτηση της απόλυτης απόδοσης καύσης και της υψηλής πίεσης του άμεσου ψεκασμού, όπως πάρα πολλές νέες τεχνολογίες. Η δυσκολία είναι στην μετατροπή κάθε μονάδας καυσίμου σε ενέργεια και αυτό περιμένουμε να φανεί και στις μεθόδους της μαζικής παραγωγής μας.

Renault F1 Engine
Παρόλο που είμαι υποστηρικτής της μεταφοράς της τεχνολογίας που εξελίσσει -και κάποιες ελάχιστες φορές ανακαλύπτει– η Formula 1 στα αυτοκίνητα δρόμου, δεν μπορώ παρά να αισθάνομαι πως υπάρχουν άλλα πρωταθλήματα τα οποία θα έπρεπε να “θυσιάζονται” στον βωμό της τεχνογνωσίας για τα καθημερινά αυτοκίνητα (πρωταθλήματα αντοχής, Formula E κτλ), ώστε να μείνει όσο πιο αγνή γίνεται η Formula 1. Όχι ότι δεν το κάνουν ή δεν θα το κάνουν, αλλά η Formula 1 θα έπρεπε να δημιουργεί trends ή να μην έχει καμία σχέση με αυτά και όχι να τα ακολουθεί.

[Πηγή: FIA]