2012-toyota-camry-hybrid-badge-photo-434773-s-1280x782

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να πείσουν το αγοραστικό κοινό πως τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον της αυτοκίνησης, αλλά αυτό δεν δείχνει να τα προτιμά. Όπως προκύπτει από τη πρόσφατη έρευνα των IHS και Polk, μόλις το 3% του αγοραστικού κοινού των Η.Π.Α προτιμά να αγοράσει ένα υβριδικό αυτοκίνητο, με το ποσοστό αυτό να παρουσιάζει μείωση.

Η μελέτη βασίστηκε στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων από τον Μάρτιο του 2009 έως και τον Μάρτιο του 2014, με τον αριθμό των υβριδικών μοντέλων που βρίσκονται στην αγορά να αυξάνεται από τα 24 στα 47. Και ενώ κάποιος θα περίμενε σημαντική αύξηση του ποσοστού πωλήσεων των υβριδικών μοντέλων λόγω των περισσότερων επιλογών, τα στοιχεία έδειξαν κάτι διαφορετικό. Το 2009 τα υβριδικά κατείχαν το 2,9% του μεριδίου της αγοράς, το 2010 το 2,3%, το 2011 το 2,6%, το 2012 το 3%, το 2013 το 3,3% ενώ μέχρι τον Μάρτιο του 2014, το μερίδιο της αγοράς των υβριδικών αυτοκινήτων έχει μειωθεί στο 3%.

20140530_hybridstable_tl

Οι ερευνητές είδαν τα αποτελέσματα με σκεπτικισμό. Συνήθως κάθε νέο μοντέλο που παρουσιάζεται στην αγορά, φέρνει μαζί του και μια ώθηση στις πωλήσεις, αλλά κάτι τέτοιο δεν φάνηκε στις πωλήσεις των υβριδικών αυτοκινήτων. Η στασιμότητα ανάπτυξης της αγοράς των υβριδικών αυτοκινήτων οφείλεται κυρίως στις τρέχουσες τιμές της βενζίνης στις Η.Π.Α, οι οποίες κάνουν τους καταναλωτές να μην στρέφονται στην αγορά υβριδικών αυτοκινήτων, μιας και δεν μπορούν να δικαιολογήσουν το επιπλέον κόστος κτήσης που απαιτείται για την αγορά τους.