F1 Grand Prix of Japan - Practice

Τον Δεκέμβριο, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού αποφάσισε αλλαγές στον τρόπο απόκτησης της ειδικής άδειας που επιτρέπει τη συμμετοχή ενός οδηγού σε Grand Prix της Formula 1. Η κριτική που έφερε η απόφαση της Red Bull να βάλει στο κόκπιτ της Toro Rosso τον 17χρονο και άπειρο Max Verstappen, οδήγησε την ομοσπονδία στην απόφαση πως ένας οδηγός θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 18 ετών, αλλά και να έχει πάρει μέρος σε μικρότερες κατηγορίες Formula για τουλάχιστον 2 χρόνια, για να αποκτήσει την άδεια.

Πλέον, διέρρευσαν περισσότερες λεπτομέρειες γύρω από την απόκτηση της Super Licence, αλλά και το σύστημα βαθμών το οποίο θα καθιστά σαφές πως ένας πιλότος είναι έτοιμος για την μεγάλη κατηγορία. Πέρα από τα δυο ήδη γνωστά σημεία, επισημαίνεται πως ένας πιλότος θα πρέπει απαραίτητα να διαθέτει δίπλωμα οδήγησης, αλλά και να έχει συγκεντρώσει τουλάχιστο 40 βαθμούς στις μικρότερες κατηγορίες. Πιο συγκεκριμένα, οι βαθμοί μοιράζονται ως εξής:

  • Ο πρωταθλητής του GP3 και της Formula Renault 3.5 παίρνει 30 βαθμούς, με τους υπόλοιπους πιλότους να παίρνουν λιγότερους. Έτσι, με το νέο σύστημα που τίθεται σε εφαρμογή από το 2016, ο Carlos Sainz Jr, πρωταθλητής στη Formula Renault 3.5 το 2013, δεν θα μπορούσε να κάνει το άλμα στη F1.
  • Οι πρωταθλητές σε Ευρωπαϊκή F3, LMP1 στο πρωτάθλημα WEC και τα IndyCars, παίρνουν 40 βαθμούς για τη Super Licence και καλύπτουν το ελάχιστο όριο. Ο Verstappen ως τρίτος στην EuroF3, θα είχε μόλις 20 βαθμούς και δεν θα μπορούσε να βρεθεί στη F1.
  • Ο πρώτος και ο δεύτερος πιλότος του GP2 μαζεύουν τους απαραίτητους πόντους, αφού παίρνουν αντίστοιχα 50 και 40. Έτσι, η FIA δίνει περισσότερη βαρύτητα στο συγκεκριμένο πρωτάθλημα.
  • Ακόμα καλύτερα είναι τα πράγματα για τους οδηγούς του πρωταθλήματος της Formula 2, αφού σε μια προσπάθεια της ομοσπονδίας να επαναφέρει την χαμένη αίγλη στην κατηγορία, οι τρεις πρώτοι μαζεύουν τους απαραίτητους βαθμούς και μπορούν να μεταβούν στην Formula 1, εάν καλύπτουν βέβαια και τα υπόλοιπα κριτήρια.
Πρωτάθλημα/Θέση 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Future FIA F2 Championship 60 50 40 30 20 10 8 6 4 3
GP2 Series 50 40 30 20 10 8 6 4 3 2
FIA F3 European Championship 40 30 20 10 8 6 4 3 2 1
FIA WEC (μόνο LMP1) 40 30 20 10 8 6 4 3 2 1
IndyCar 40 30 20 10 8 6 4 3 2 1
GP3 Series 30 20 15 10 7 5 3 2 1
Formula Renault 3.5 30 20 15 10 7 5 3 2 1
Japanese Super Formula 20 17 10 7 5 3 2 1
National F4 certified by FIA 10 7 5 2 1
National F3 championships 10 7 5 2 1
Formula Renault 5 3 1

Οι Verstappen και Carlos Sainz δεν επηρεάζονται από τις συγκεκριμένες αλλαγές, ούτε άλλοι πιλότοι που θα βρεθούν φέτος στα grid της Formula 1. Οι παραπάνω πληροφορίες θα μπορούσαν να βοηθήσουν στο να επανέλθει στο επίκεντρο ο “ήρωας οδηγός”, πράγμα που θέλει η FIA και ο Bernie Ecclestone, αλλά και να περιορίσουν σημαντικά την είσοδο των pay-drivers στο σπορ.

[Photo Copyrights: Getty Images/Red Bull]