Formula 1

Όπως συμβαίνει στις αρχές κάθε Δεκέμβρη, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΠΣΜΑ) συνεδριάζει προκειμένου ν’ αποφασιστούν ή να οριστικοποιηθούν κάποιες αλλαγές εν όψει της νέας σεζόν. Η φετινή συνάντηση έγινε σήμερα, στην Ντόχα, πρωτεύουσα του Κατάρ, η οποία ολοκληρώθηκε με την ανακοίνωση των νέων αλλαγών στο άθλημα για το 2015.


Ας δούμε, όμως, μία προς μία τις αλλαγές που θα υπάρξουν στο κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα την ερχόμενη σεζόν:

  • Προσθήκη της Κορέας στο πρόγραμμα του 2015. Η ασιατική χώρα δεν φιλοξένησε φέτος τα μονοθέσια της Formula 1, ωστόσο επιστέφει στο καλεντάρι, και θ’ αποτελεί τον 5ο αγώνα της χρονιάς.
  • Κατάργηση των διπλών βαθμών. Πέρυσι, διαβάσαμε έναν από τους πιο ανόητους κανονισμούς στην ιστορία του αθλήματος, με τον τελευταίο αγώνα να προσφέρει τους διπλούς βαθμούς, ώστε ν’ αυξηθεί το ενδιαφέρον. Μετά από τις πολλές αντιδράσεις, κρίθηκε απαραίτητη η κατάργηση του “μέτρου” αυτού.
  • Επισημοποίηση του Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας. Δοκιμάστηκε στις ελεύθερες δοκιμές στα 3 τελευταία Grands Prix φέτος και τελικά, όπως αναμέναμε, θα εφαρμοστεί το 2015. Με απλά λόγια, το μέτρο αυτό αναγκάζει τον οδηγό να κινηθεί με μια συγκεκριμένη ταχύτητα μόνο στο σημείο του ατυχήματος και όχι σε όλη την πίστα. Παράλληλα, δε θα υπάρξουν οι στατικές εκκινήσεις.
  • Αλλαγή στις ποινές για τα power units. Πλέον, ο οδηγός δε θα παίρνει μία ολόκληρη ποινή σε περίπτωση που αντικαταστήσει όλο το power unit (αυτό τον έριχνε στο pit lane για την εκκίνηση), αλλά οι ποινές θα υπάρχουν συσσωρευτικά για τα επιμέρους εξαρτήματα του power unit. Επιπλέον, αν κάποιος δεν μπορεί να πάρει ολόκληρη ποινή για την αλλαγή power unit (για παράδειγμα αν οι 10 θέσεις ποινής στο grid είναι ουσιαστικά μόλις 2 θέσεις για κάποιον), τότε θα υπάρχουν κυρώσεις στον χρόνο του κατά τη διάρκεια του σχετικού αγώνα.
  • Νέα ποινή stop&go 10 δευτερολέπτων. Το 2014, είχαμε ποινή stop&go 5 δευτερολέπτων, όμως αποφασίστηκε να υπάρχει ακόμα μία ποινή, πιο αυστηρή, όπου ο οδηγός στα παραμένει στα pits για 10 δευτερόλεπτα χωρίς οι μηχανικοί να μπορούν ν’ αγγίξουν το μονοθέσιό του, κάτι που θα συμβαίνει σε περίπτωση “μη ασφαλούς απελευθέρωσης” από τα pits.
  • Λιγότερο “υπομονετικό” Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Μέχρι φέτος, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έπρεπε να περιμένει τους οδηγούς που έχουν δεχθεί γύρο από τους ταχύτερους συνδυασμούς και βρίσκονται λανθασμένα ανάμεσα σε άλλα μονοθέσια να προσπεράσουν και να βρεθούν στο πίσω μέρος του grid για να πάρουν τις κανονικές τους θέσεις. Οι αργότεροι αυτοί οδηγοί θα επιστρέφουν τα pits για να βρεθούν με τον τρόπο αυτό στις κανονικές τους θέσεις, συνεπώς το Αυτοκίνητο Ασφαλείας -και ο Charlie Whiting- δε θα περιμένει για να συμβεί αυτό.
  • Πιο βαριά μονοθέσια. Το ελάχιστο βάρος για τα φετινά μονοθέσια ήταν 691 κιλά (μαζί με τον οδηγό, αλλά χωρίς καύσιμο), νούμερο που θα γίνει 702 για το 2015.
  • Αυστηρότερα κριτήρια για την Super License, από το 2016. Η αλλαγή αυτή δεν αφορά το 2015, ωστόσο αποφασίστηκε πως, για να μπορέσει ένας οδηγός να είναι κάτοχος της ειδικής Super License που του δίνει το δικαίωμα να τρέξει στη Formula 1, θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 18 ετών, αλλά και να έχει πάρει μέρος σε μικρότερες κατηγορίες Formula τουλάχιστον για 2 χρόνια.
  • Μερικές ακόμα αλλαγές. Οι ομάδες θα βρεθούν αντιμέτωπες με νέους περιορισμούς στη λειτουργία της αεροδυναμικής σήραγγας, μικρές αλλαγές στις διατάξεις των αναρτήσεων, όπως και βελτιώσεις στην ασφάλεια των μονοθεσίων.
  • Το τελικό πρόγραμμα του 2015. Πέρα από την προσθήκη της Κορέας, έχουμε πλέον το ολοκληρωμένο καλεντάρι για τη νέα χρονιά, το οποίο περιλαμβάνει 21 αγώνες. Επιπλέον, η Κίνα θα πάρει τη θέση του Μπαχρέιν ως το τρίτο Grand Prix, ενώ υπάρχουν μικρές αλλαγές στις ημερομηνίες διεξαγωγής.
 No Αγώνας Ημερομηνία
1 Αυστραλία 15 Μαρτίου
2 Μαλαισία 29 Μαρτίου
3 Κίνα 12 Απριλίου
4 Μπαχρέιν 19 Απριλίου
5 Κορέα 3 Μαΐου
6 Ισπανία 10 Μαΐου
7 Μονακό 24 Μαΐου
8 Καναδά 7 Ιουνίου
9 Αυστρία 21 Ιουνίου
10 Μεγάλη Βρετανία 5 Ιουλίου
11 Γερμανία 19 Ιουλίου
12 Ουγγαρία 26 Ιουλίου
13 Βέλγιο 23 Αυγούστου
14 Ιταλία 6 Σεπτεμβρίου
15 Σιγκαπούρη 20 Σεπτεμβρίου
16 Ιαπωνία 27 Σεπτεμβρίου
17 Ρωσία 11 Οκτωβρίου
18 Μεξικό 25 Οκτωβρίου
19 ΗΠΑ 1 Νοεμβρίου
20 Βραζιλία 15 Νοεμβρίου
21 Abu Dhabi 29 Νοεμβρίου

 

Επιπρόσθετα, η FIA έχει εκδώσει τα συμπεράσματα από την έρευνα για το ατύχημα του Jules Bianchi στην Ιαπωνία. Σύμφωνα με την Παγκόσμια Ομοσπονδία, ο Γάλλος δεν επιβράδυνε όσο θα έπρεπε, ενώ τονίζεται για ακόμα μία φορά πως οι άνθρωποι της πίστας και όλοι οι υπεύθυνοι έπραξαν ακριβώς αυτά που ορίζουν οι κανονισμοί.

Σύμφωνα με τον Finbarr O’Connell, εκπρόσωπο της διαχειριστικής εταιρείας της Caterham, η FIA συμφώνησε να δώσει την άδεια σε όποιες ομάδες δεν έχουν τη δυνατότητα να κατασκευάσουν νέο μονοθέσιο, να τρέξουν με το μονοθέσιο του 2014, κάτι που είναι εξαιρετικά πιθανό να κάνει η μαλαισιανή ομάδα, αν πάρει μέρος στο ερχόμενο πρωτάθλημα.

Το Strategy Group θα συνεδριάσει στις 18 Δεκεμβρίου, και τα βασικότερα θέμα προς συζήτηση θα είναι η μείωση του κόστους, η βελτίωση του θεάματος, η αύξηση στην ταχύτητα και στο βαθμό δυσκολίας οδήγησης των μονοθεσίων, αλλά και οι αλλαγές στους τεχνικούς και αθλητικούς κανονισμούς, ώστε να γίνουν πιο απλοί για τους οπαδούς του αθλήματος. Τέλος, η εκδήλωση παραλαβής των τροπαίων από τους νικητές όλων των κατηγοριών της FIA θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Παρασκευή.