lotus 72

Σε μια προσπάθεια που γίνεται να επανέλθει το σπορ σε πιο θεαματικά και δύσκολα στην οδήγηση μονοθέσια, εξετάζεται και η ιδέα των φαρδύτερων πίσω ελαστικών. Τις δεκαετίες ’70 και ’80, τα χοντρά πίσω ελαστικά ήταν σήμα κατατεθέν των μονοθεσίων Formula 1, τα οποία σε συνδυασμό με την λιγότερη κάθετη δύναμη και τους δυνατούς κινητήρες, χάριζαν μοναδικές εικόνες στα χέρια των πιλότων.


FIA και Ecclestone θέλουν να επαναφέρουν τον ήρωα οδηγό στο προσκήνιο, με τον Bernie να πιέζει και για εμφανισιακές αλλαγές στα μονοθέσια, αλλά και νέους κινητήρες. Σε ό,τι αφορά τα ελαστικά, η Pirelli δηλώνει ανοιχτή σε αλλαγές, εφόσον όμως συμπέσουν με την ανανέωση του συμβολαίου της με το πρωτάθλημα της F1.

Φαρδύτερα ελαστικά; Αυτό είναι καλό. Νομίζω ότι όταν βλέπεις τις εικόνες από τα αυτοκίνητα της δεκαετίας του ’70, δεν είναι τόσο ακραία που να σκέφτεσαι dragster, αλλά σκέφτεσαι “Πω πω κοίταξέ τα”.

Προς το παρόν, τα ελαστικά είναι αρκετά μικρά από πολλές απόψεις. Είμαστε ανοιχτοί σε αυτή τη συζήτηση, (όμως) χρειαζόμαστε εκ των προτέρων ειδοποίηση. Αλλά εμείς θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για να κάνουμε το άθλημα αυτό που πρέπει να είναι.

Για το 2016 θα είναι πολύ, πολύ δύσκολο να επιτευχθεί. Θα πρέπει να είναι το 2017. Υπάρχει επίσης μια λογική σε αυτό (το χρονοδιάγραμμα), επειδή το συμβόλαιο μας ολοκληρώνεται στο τέλος του 2016. Έτσι, εάν είναι να ανανεώσουμε, τότε θα πρέπει να συνδυαστεί.

Αυτά δήλωσε ο Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli. Τα σημερινά ελαστικά έχουν πλάτος 245mm μπροστά και 325mm πίσω, με τον Hembery να θεωρεί πως, εάν υπάρξει αλλαγή, τα πίσω λάστιχα θα πρέπει να είναι μεγαλύτερα από 400mm.

Στο μυαλό μου, θα ήθελα πολύ να πάμε πάνω από τα 400mm, γιατί ακούγεται καλύτερα. Είναι σαν να έχουμε 1000bhp, κι αυτό θα ήταν επίσης εξαιρετικό. Νομίζω ότι υπάρχει ένα στοιχείο του αθλήματος μας, που πρέπει να επιστρέψει στους μεγάλους αριθμούς.

Εσύ τι λες, θα σου άρεσε αισθητικά μια τέτοια αλλαγή;