Lotus-F1-1985

Την Τρίτη πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση στη Γενεύη, μεταξύ FIA και Power Unit Working Group (ναι, υπάρχει και τέτοιο) με σκοπό να συζητηθούν πιθανές αλλαγές στους κινητήρες, που θα κάνουν τα μονοθέσια ταχύτερα, πολύ πιο δύσκολα στην οδήγηση και πιο εντυπωσιακά για τον θεατή. Κατεύθυνση προς την οποία πιέζει εδώ και καιρό και ο Bernie Ecclestone.

Σύμφωνα με τις πρώτες διαρροές, οι συζητήσεις έληξαν θετικά προς όλες τι πλευρές και κυρίως για τους θεατές, αφού αποφασίστηκε οι turbo V6 κινητήρες να δεχθούν αλλαγές και να φτάσουν τους 1.000 ίππους! Χωρίς σαρωτικές αλλαγές ή επανασχεδίαση του PU, αλλά με αύξηση στο ρυθμό ροής καυσίμου, υψηλότερες στροφές, μικρές τροποποιήσεις στον σχεδιασμό και τους στροφαλοφόρους, καθώς και με αύξηση του μέγιστου φορτίου καυσίμου πέρα από 100kg, πιστεύεται πως ο στόχος των 1.000 ίππων είναι εφικτός.

Οι ιδέες αυτές θα τεθούν προς συζήτηση στη συνάντηση των τεχνικών διευθυντών, στα τέλη του ερχόμενου μήνα, καθώς και στην επόμενη συνεδρίαση του Strategy Group, όπου θα γίνει σαφές και το εάν στις αλλαγές θα παίξει ρόλο και ο ήχος των κινητήρων.

1986 Hungarian Grand Prix

Για όλα τα παραπάνω, χρονικός ορίζοντας είναι το 2017, σε αντίθεση με τα πιο επιθετικά μονοθέσια που ζητά διακαώς ο Bernie. Σε αυτό τον τομέα, η FIA έχει ήδη συζητήσει με τις ομάδες την πιθανότητα για περισσότερη κάθετη δύναμη, μεγαλύτερους τροχούς και πιο επιθετική εμφάνιση, ήδη από το 2016.

Σε ό,τι αφορά το κόστος, φαίνεται πως κερδίζει έδαφος η πρόταση του Christian Horner. Μετά την εισαγωγή των νέων PU, οι μικρομεσαίες ομάδες αντιμετώπισαν δυσβάσταχτα νούμερα για τη χρήση τους και η πρόταση του Βρετανού βασίζεται στην τυποποίηση πολλών βοηθητικών συστημάτων γύρω από το σημερινό V6 κινητήρα, όπως τα συστήματα ανάκτησης της ενέργειας.

Κλείνοντας, να αναφέρουμε πως ορίστηκε ημερομηνία συνάντησης μεταξύ FIA και Honda. Η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα με τον Charlie Whiting, για να συζητηθεί το θέμα που προέκυψε με την εξέλιξη των power units κατά τη διάρκεια του 2015.

[Photo Copyrights: LAT Photographic/Williams, Lotus F1]