landwind-x7-landwind-range-rover-01

Δεξιά, βλέπεις το Range Rover Evoque. Αριστερά, βλέπεις την Κινέζικη αντιγραφή του, το Landwind X7. Στο περιθώριο της έκθεσης της Shanghai, εκπρόσωπος της Κινέζικης εταιρίας δήλωσε σε Αγγλικό μέσο ότι “δεν έχουμε λάβει κάποιο παράπονο” από την Land Rover. Γιατί συνέβη –ή μάλλον δεν συνέβη- αυτό όταν τον περασμένο Νοέμβριο, όταν παρουσιάστηκε το X7, ο CEO της Jaguar-Land Rover, Ralf Speth δήλωνε ότι θα κινηθεί εναντίον της Landwind; Τι έγινε στο ενδιάμεσο και σταμάτησε να θεωρεί ότι το design του X7 είναι κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας; Και αυτό, είναι μόνο ένα παράδειγμα, από τα δεκάδες που έχουμε δει τον τελευταίο καιρό

Πώς γίνεται λοιπόν να μην αντιδρούν οι κατασκευαστές σε κάτι παράνομο και ανήθικο, ιδίως όταν αυτοί ξοδεύουν εκατομμύρια για να μπούνε σε μία αγορά όπως η Κινέζικη; Η απάντηση είναι σχετικά απλή και αρκετά αναμενόμενη. Δεν συμφέρει. Μην ξεχνάς πως μιλάμε για τεράστιες εταιρίες που υπολογίζουν σε κάθε τους απόφαση το κόστος. Αν η ύπαρξη της Κινέζικης κόπιας τους κόστιζε, να είσαι σίγουρος πως θα εξέταζαν σοβαρά το θέμα να κινηθούν νομικά εναντίον της. Όμως είναι αντίπαλος του Evoque των €55.000 ένα αυτοκίνητο των €19.000; Θα σκεφτεί κάποιος σοβαρά να αγοράσει το προφανώς υποδεέστερο –όπως και να το δει κανείς- Landwind, έναντι του Evoque; Σίγουρα κάποιος θα το σκεφτεί, αλλά θα είναι μέρος μίας πολύ μικρής μειοψηφίας που προφανώς η Land Rover –και η όποια Land Rover- έκρινε πως δεν τους επηρεάζει τόσο, ώστε να ξεκινήσουν μία πολυδάπανη και χρονοβόρα νομική διαδικασία.

Το άλλο που θα πρέπει να σκεφτούμε, είναι ο αντίκτυπος που θα έχει μία τέτοια διαδικασία στο image της όποιας εταιρίας δοκιμάσει την τύχη της. Θα υπάρξει μερίδα του κόσμου που θα υποστηρίξει την Κινέζικη εταιρία όχι τόσο στο ηθικό κομμάτι αλλά με τη λογική “τι θέλει τώρα η X εταιρία να ασχοληθεί με την Κινέζικη; Μικρότητες…”. Ακόμα και να κερδίσει την νομική μάχη, θα είναι πύρρειος νίκη. Άρα, δεν δίνεις σημασία στις αντιγραφές, αυτές δεν επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό τις πωλήσεις και τα έσοδα σου, οι Κινέζοι –καταναλωτές πρωτίστως- είναι ευχαριστημένοι και μαζί με αυτούς, είσαι και εσύ. Όλοι κερδισμένοι.