Tesla_Model_S

Η κυβέρνηση της Νορβηγίας πήρε την απόφαση να αναθεωρήσει τις γενναιόδωρες επιδοτήσεις που δίνει στους πολίτες της για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Τα κίνητρα αυτά έκαναν την Νορβηγία τη Χώρα εκείνη σε όλο τον πλανήτη με τα περισσότερα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, αλλά τα κίνητρα “πληγώνουν” τα κρατικά έσοδα. Το 50.000στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραδόθηκε σε έναν Νορβηγό τη περασμένη Δευτέρα, τρία χρόνια νωρίτερα απ΄ότι αρχικά αναμενόταν. Τα κίνητρα προσφέρουν μειωμένους φόρους αλλά και μια σειρά από οφέλη, όπως απαλλαγή από την πληρωμή διοδίων και τελών στάθμευσης, δωρεάν σταθμούς επαναφόρτισης καθώς και την χρήση των λεωφορειολωρίδων.

Περίπου το 1/5 των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν από την αρχή του 2015 μέχρι σήμερα στη Νορβηγία είναι ηλεκτροκίνητα, με τις πωλήσεις τους να αντιπροσωπεύουν το 1/3 όλων των ευρωπαϊκών πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσα στο 2014.

Ο υπουργός Οικονομικών της Νορβηγίας δήλωσε πως στόχος τους είναι να παρουσιάσουν μια τελική συμφωνία στον αναθεωρημένο προϋπολογισμό στις 5 του Μάη, σχετικά με το μέλλον των φόρων που θα προέρχονται από τα αυτοκίνητα και τα καύσιμα. Οι επιδοτήσεις τρέχουν από το 2012 και μέχρι σήμερα, το κράτος της Νορβηγίας έχει χάσει περίπου 350-475 εκατ. δολάρια από τα αναμενόμενα έσοδα. Οι πωλήσεις των Tesla Model S, Nissan Leaf, BMW i3, VW e-Golf και άλλων ηλεκτροκινήτων μοντέλων παρουσιάζουν αυξητική πορεία.

Ωστόσο ο Νορβηγικός οργανισμός ηλεκτρικών αυτοκινήτων υποστηρίζει πως τα κίνητρα θα πρέπει να διατηρηθούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, καθώς μόνο το 2% των αυτοκινήτων στους δρόμους της Σκανδιναβικής χώρας είναι ηλεκτρικά, ένα σχετικά μικρό ποσοστό. Η Νορβηγία παράγει σχεδόν το 100% της ηλεκτρικής της ενέργειας από υδροηλεκτρικούς σταθμούς, με την χρήση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων να μειώνει περαιτέρω την εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου. Στόχος της Νορβηγίας είναι να μειώσει τις εκπομπές της κατά τουλάχιστον 40% μέχρι το 2030, σε σχέση με τα επίπεδα του 1990.

Bonus! Δες και το Tesla Model X σε δοκιμές στο αυτοκινητόδρομο, με τον οδηγό του να δοκιμάζει κάποιο σύστημα που δεν αφήνει το αυτοκίνητο να βγει εκτός των γραμμών διαγράμμισης του δρόμου.