GP GRAN BRETAGNA F1/2015


Από χίλια κύματα έχουν περάσει τα ελαστικά της Formula 1. Ο περισσότερος κόσμος ασκούσε λανθασμένα κυρίως κριτική στην Pirelli, η οποία ακολουθούσε και ακολουθεί βασικά τις εντολές που δέχεται από τα διοικητικά όργανα της Formula 1. Η ιταλική εταιρεία προέβη σε μια σημαντική αλλαγή το 2014, κάνοντας τα ελαστικά πιο ανθεκτικά, με αποτέλεσμα να μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των pit stops, ένα φαινόμενο που βλέπουμε και φέτος.

Η σημερινή εικόνα των λίγων pit stops δεν αρέσει στον Romain Grosjean, ο οποίος θεωρεί ότι αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μειωθεί το θέαμα, κάτι που επηρεάζει αρνητικά τη Formula 1, ενώ ο ίδιος θέλει το οδηγικό στυλ να έχει αντίκτυπο στην φθορά των ελαστικών.

Είναι πολύ διαφορετικά σε σχέση με δύο ή τρία χρόνια πριν, όταν το οδηγικό στυλ μπορούσε να επηρεάσει τον βαθμό φθοράς, κάτι που δε συμβαίνει τόσο τώρα. Το προτιμώ όπως ήταν, όταν έπρεπε να το σκεφτόμαστε αυτό και όταν έπρεπε ν’ αλλάξουμε το τρόπο φθοράς. Αυτό σημαίνει ότι, αν ήσουν λίγο πιο αργός στο ξεκίνημα του αγώνα, στη συνέχεια θα είχες ένα πλεονέκτημα και μπορούσες να προσπαθήσεις για προσπέρασμα.

Νομίζω ότι έτσι δημιουργούνται ευκαιρίες για προσπέρασμα, επειδή υπάρχει ένα επίπεδο πρόσφυσης και, αν ο οδηγός μπροστά σου έχει σημαντική φθορά, τότε έχεις πλεονέκτημα. Τώρα, αν ο οδηγός μπροστά σου έχει μειωμένη απόδοση, τότε κι εσύ έχεις το ίδιο, έτσι δεν έχεις πλέον το πλεονέκτημα. Πάντα όλοι είναι στο όριο με τα ελαστικά και, όταν ακολουθείς ένα άλλο αυτοκίνητο, δεν έχεις πλέον το πλεονέκτημα.

Romain Grosjean

Ο οδηγός της Lotus, αυτό που ζητά, επίσης, είναι να μπορεί ένας ταχύτερος οδηγός να πλησιάζει το μονοθέσιο μπροστά του, χωρίς να χρειάζεται να σκέφτεται την κατάσταση των ελαστικών. Παράλληλα, η φθορά πρέπει να σημαίνει και άμεση απώλεια πρόσφυσης, σύμφωνα με τον Γάλλο.

Η Αυστρία ήταν ένα καλό παράδειγμα. Ήμουν πίσω από τον Perez στο ξεκίνημα του αγώνα, είχα τα πολύ μαλακά και αυτός τα μαλακά, έτσι είχα καλύτερη πρόσφυση, αλλά δεν μπορούσα να περάσω, επειδή κάθε φορά που πλησίαζα πιο κοντά, τα ελαστικά που ανέβαζαν θερμοκρασία κι έχανα πρόσφυση, χωρίς να μπορώ να περάσω.

Πρέπει πιθανόν να προσπαθήσουμε να επικεντρωθούμε εκεί, για να κάνουμε πιο εύκολο για έναν οδηγό να πλησιάζει ένα μονοθέσιο που είναι μπροστά του. Το 2012 και το 2013, όταν τα ελαστικά είχαν φθαρεί, έχαναν πρόσφυση, και ο οδηγός πίσω μπορούσε να πάρει πλεονέκτημα. Τώρα, παραμένει αρκετά σταθερό, αλλά, στον γύρο, αν πας πέρα από ένα «παράθυρο», τότε χάνεις πρόσφυση και, όταν ακολουθείς ένα άλλο μονοθέσιο, χάνεις κάθετη δύναμη, επομένως γλιστράς παντού και το προσπέρασμα γίνεται ακόμα πιο δύσκολο.