[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test_Drive_BMW_X4_05

Οι μεγάλες εταιρίες δεν ακολουθούν τα trends της αυτοκινητοβιομηχανίας, γιατί πολύ απλά τα δημιουργούν. Και η BMW είναι μια από αυτές, που με την παρουσίαση της X6 το 2008, έβαλε στο χάρτη μια νέα κατηγορία αυτοκινήτων, αυτή των coupe SUV ή SAV ή SAC (sport activity vehicle/coupe), όπως το προμόταρε.

Έπρεπε να περάσουν 8 χρόνια για να ακολουθήσει την ίδια ακριβώς συνταγή η Mercedes, με την παρουσίαση της GLE Coupe στις αρχές του χρόνου, όταν ήδη από τις αρχές του 2014 η BMW έχει “πέσει” ήδη κατηγορία και προσφέρει την αντίστοιχη πρόταση σε μικρότερο πακέτο με την X4, με το αντίπαλο δέος να βρίσκεται ακόμα σε φάση δοκιμών εξέλιξης.

Όπως πιθανόν γνωρίζεις, από την ονοματολογία των μοντέλων της βαυαρέζικης φίρμας ανάγεται το συμπέρασμα, ότι οι μονοί αριθμού αντιστοιχούν σε sedan ή hatchback έκδοση σώματος, με τους ζυγούς στις αντίστοιχες coupe ή 4-θυρες coupe εκδόσεις. Η μόνη παραφωνία είναι η Σειρά 2 Active/Gran Tourer, αλλά δεν είναι του παρόντος…

Η λογική πίσω από την X4 μπορεί να μην είναι εμφανή σε μένα και σε σένα, αλλά προφανώς υπάρχει κόσμος (άρα αγορά, άρα κέρδος) που του αρέσει το αυτοκίνητο να συνδυάζει την κομψότητα του coupe σχήματος, με τον όγκο και την επιβλητικότητα ενός SUV. Η εμπορική επιτυχία της πρώτης γενιάς της X6, η οποία συνεχίζεται με το νέο μοντέλο, αποδεικνύει έμπρακτα τα παραπάνω, και με την προσφορά ενός πιο προσιτού πακέτου, τόσο από άποψης τιμής όσο και διαστάσεων, ίσως είναι κάτι παραπάνω από αυτονόητο. Εδώ που τα λέμε, πάνω από το 95% των αγοραστών των X3/X5 δεν θα πατήσουν εκτός ασφάλτου, κάτι που αναδεικνύει ότι τα coupe SUV, τα οποία δεν θα ακουμπήσουν ποτέ χώμα, ίσως τελικά έχουν κάποιο λόγο ύπαρξης για όσους θέλουν κάτι το διαφορετικό.

[one_half]

Στα συν

[custom_list]

  • Ποιότητα κύλισης
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Ροπή κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Επιπλέον τιμή από Χ3
  • Ορατότητα
  • Βάρος
  • Χώροι πίσω
  • Κατανάλωση

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test_Drive_BMW_X4_24

Η BMW αποκάλυψε επίσημα την X4 τον Μάρτιο του 2014, ακριβώς ένα μήνα μετά το facelift που υπέστη η δεύτερη γενιά του X3. Όμως, μία πρώτη γεύση για την X4, πήραμε τον Απρίλιο του 2013, όταν η Γερμανική εταιρία έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες του X4 Concept. H αναφορά στην Χ3 μόνο τυχαία δεν είναι, καθώς μέχρι τη μεσαία κολόνα τα αυτοκίνητα είναι πρακτικά πανομοιότυπα.

Η Χ4 ως coupe μπορεί θεωρητικά “να παίζει” μόνη της, μέχρι την παρουσίαση της Mercedes GLC Coupe, όμως στη πράξη ο ανταγωνισμός της είναι αρκετά δυνατός, καθώς αντιτίθεται στη Porsche Macan και στο Range Rover Evoque. Το μοντέλο παραγωγής της βασίζεται στο τεχνικό πρότυπο της BMW X3, αλλά αποπνέει έναν ιδιαίτερο σπορ χαρακτήρα. Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος, αυτό είναι ξεκάθαρο, καθώς οι μεγάλοι αεραγωγοί του προφυλακτήρα τοποθετούνται στα άκρα και οι χαρακτηριστικές γραμμές στην εμπρός ποδιά, με τους δίδυμους προβολείς (κλασικό στοιχείο ταυτότητας BMW) και τους προβολείς ομίχλης (και τα δύο προαιρετικά με τεχνολογία LED) μεγιστοποιούν την οπτική παρουσία του Χ4 στο δρόμο.

Test_Drive_BMW_X4_17
δ
Παρατηρώντας το προφίλ, βλέπεις ότι η οροφή φτάνει σε μέγιστο ύψος πάνω από τα εμπρός καθίσματα και κατεβαίνοντας, σβήνει ομαλά στο τελείωμα της πίσω πόρτας, ακολουθώντας τη γραμμή ενός κλασικού, σπορ coupe αμαξώματος. Η χαρακτηριστική μεσαία γραμμή που διατρέχει το πλαϊνό τμήμα όλων των BMW χωρίζεται στα δύο στην X4. Το πρώτο κομμάτι ανεβαίνει δυναμικά από τους θόλους των εμπρός τροχών προς τις λαβές των πίσω θυρών, ενώ το δεύτερο καταλήγει στα μυώδη, ανάγλυφα πίσω φτερά. Κλείνοντας, τα του σχεδιασμού, το πίσω τμήμα που πλαισιώνεται από τα LED φώτα σχήματος L έχει φαρδύ και χαμηλωμένο σχήμα που τονίζει τον δυναμισμό που θέλει να του προσδώσει η BMW.

Test_Drive_BMW_X4_37

Το αυτοκίνητο της δοκιμής φορούσε το πακέτο της M Sport, το οποίο προσπαθεί να προβάλλει ακόμα περισσότερο το δυναμικό χαρακτήρα της BMW X4. Αυτό αποτελείται από διαφορετικούς προφυλακτήρες (εμπρός/πίσω), ψευτο-διαχύτη στο πίσω μέρος, πλευρικά μαρσπιέ που επεκτείνονται στα καλύμματα των θόλων και ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών (με ασφάλτινα ελαστικά της Michelin διαστάσεων 245/45 εμπρός και 275/40 πίσω) αποκλειστικά για το M πακέτο, που αποτελούν πινελιές για μια πιο σπορ εμφάνιση.

Στα μάτια μου, όμως, το μακρύ καπό, οι κοντοί πρόβολοι των τροχών και όσο το δυνατόν τραβηγμένη προς τα πίσω καμπίνα επιβατών δημιουργούν ένα σύνολο που δεν έχει την απαραίτητη αρμονία. Επίσης, το μικρό ύψος των γυάλινων επιφανειών, σε σχέση με το αντίστοιχα μεγάλο των θυρών δεν δημιουργεί όμορφο αποτέλεσμα, ενώ κακά τα ψέμματα είναι ένα μοντέλο χωρίς ταυτότητα. Παρόλα αυτά, η αεροδυναμική απόδοση είναι αρκετά καλή, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι Cd 0.34,

Test_Drive_BMW_X4_30

Το μήκος της φτάνει τα 4.671 χλστ. (+14 χλστ. από την X3), το πλάτος της τα 1.881 χλστ., ενώ το ύψος της τα 1.624 χλστ (-54 χλστ. από την Χ3). Η απόσταση από το έδαφος και το μεταξόνιο του αυτοκινήτου είναι ίδια με το Χ3 και είναι 204 χλστ., και 2.810 χλστ. αντίστοιχα.

Στο θέμα ασφάλειας, από τη στιγμή που το αυτοκίνητο βασίζεται στη πλατφόρμα του Χ3, έχει και την αντίστοιχη βαθμολογία από τον ευρωπαϊκό ανεξάρτητο οργανισμό EuroNCAP, και έχει αποσπάσει 5 αστέρια, με την επιμέρους βαθμολογία να είναι: 84% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 81% στη προστασία παιδιών, 75% στη προστασία πεζών και 68% στα συστήματα ασφαλείας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test_Drive_BMW_X4_66

Η X4 xDrive28i κάτω από το καπό φορά τον 2.0-λιτρο τετρακύλινδρο TwinPower Turbo κινητήρα βενζίνης, και όπως βλέπεις στις φωτογραφίες το μηχανοστάσιο έχει χώρο και για μεγαλύτερο κινητήρα απόδοσης, το οποίο φοράει η X4 xDrive35i (εξακύλινδρο σε σειρά).

Ο 1.997 κ.εκ. κινητήρας του αυτοκινήτου δοκιμής αποδίδει 245 ίππους μεταξύ 5.000 – 6.500 σ.α.λ με 350 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.250 σ.α.λ έως και τις 4.800 σ.α.λ. Διαθέτει το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, Valvetronic, που προσφέρει συνεχή και ακριβή έλεγχο τόσο στη διάρκεια όσο και στο βύθισμα αυτών και συνεργάζεται συνήθως με το σύστημα VANOS, turbo τεχνολογίας twin scroll και άμεσο ψεκασμό.

Συνδυάζεται αποκλειστικά με το οκτατάχυτο Steptronic κιβώτιο, μεταφέροντας τη δύναμη σε όλους τους τροχούς μέσω του συστήματος τετρακίνησης xDrive με στάνταρ Performance Control. Αυτό διασφαλίζει την κατανομή ισχύος μεταξύ των πίσω τροχών σύμφωνα πάντα με τις εκάστοτε συνθήκες, κάτι που βελτιώνει την ελκτική πρόσφυση, το στρίψιμο και την κατευθυντική ευστάθεια. Σε συνεργασία με το σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιαμού (variable sport steering), τα συστήματα αυτά επιτρέπουν στη BMWX4 να προσφέρει πάρα πολύ καλές επιδόσεις, καλύτερες και από της BMW X3.

Test_Drive_BMW_X4_68

Το βάρος του αυτοκινήτου φτάνει τα 1.770 κιλά (ή τα 1.845 με οδηγό και αποσκευές) και για τα 0-100 χλμ/ώρα το εργοστάσιο ανακοινώνει 6,4 δευτερόλεπτα. Σύμφωνα με τις μετρήσεις με το ιδιόκτητο VBox Sport, τα 0-100 χλμ/ώρα τα έκανε σε 6,67 δευτ., ενώ όπως θα δεις στον σχετικό πίνακα και τα νούμερα για τις ρεπρίζ ήταν εξαιρετικά. Από την άλλη η τελική ταχύτητα φτάνει τα 232 χλμ/ώρα.

Η εργοστασιακή μέση κατανάλωση δηλώνεται στα 7,3 λίτρα/100 χλμ., με την πραγματική που κατάφερα στην εβδομαδιαία συμβίωση με το αυτοκίνητο να μην πέφτει κάτω από τα 11,2 λίτρα/100 χλμ. Μόνο σε χαλαρές βόλτες θα δεις τιμές κάτω από τα 10 λίτρα/100 χλμ., αν και γενικά η κατανάλωση του είναι λογική για τον όγκο και την ιπποδύναμη του συνόλου. Έτσι, με ρεζερβουάρ καυσίμου στα 67 λίτρα μπορείς να πετύχεις μια αυτονομία της τάξης των 620 με 730 χλμ. Από την άλλη, οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα 169 γρ/χλμ., κάτι που μεταφράζεται σε €380,25.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test_Drive_BMW_X4_44

H καμπίνα των επιβατών είναι κλασική BMW, χωρίς να ξεφεύγει από τις αρχές της εταιρίες. Απλές και σοβαρές γραμμές, ποιοτικά υλικά και μερικές λεπτομέρειες για να σπάνε την μονοτονία, με την οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να είναι ενσωματωμένη στο ταμπλό. Η premium ποιότητα και πολυτέλεια της καμπίνας υπογραμμίζονται από τα επίλεκτα υλικά, τα διακριτικά μεταλλικά στοιχεία, τις γυαλιστερές piano black λεπτομέρειες και τις αλουμινένιες διακοσμητικές λωρίδες.

Με το που ανοίγεις την πόρτα και αντικρίζεις το εσωτερικό η αίσθηση πολυτέλειας που σου αποπνέει είναι αρκετή ώστε ο εγκέφαλος να ζητά από το σώμα σου, να περνά όσο περισσότερες ώρες μπορεί μέσα σε αυτό. Οι μαύρες δερμάτινες και τα αλουμινένια διακοσμητικά στη κεντρική κονσόλα και στο ταμπλό, μαζί με την ανώτατη ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης σε κάνουν να νιώθεις αρχοντικά.

Test_Drive_BMW_X4_55

Ο σχεδιασμός της κονσόλας προέρχεται αυτούσιος από την Χ3 έχοντας υψηλή εργονομία, αφού το κάθετι, βρίσκεται ακριβώς εκεί που περιμένεις να το βρεις. Η κεντρική κονσόλα είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, κύριο γνώρισμα των μοντέλων της Γερμανικής εταιρίας, με την BMW να έχει προικίσει με μπόλικη τεχνολογία το αυτοκίνητο, με τον πιεζοπεριστρεφόμενο διακόπτη του iDrive να βρίσκεται στη προέκταση του χεριού, και να διαθέτει επιφάνεια αφής για την εισαγωγή συμβόλων και γραμμάτων.

Test_Drive_BMW_X4_62 Test_Drive_BMW_X4_46

Το αμάξωμα της X4 βρίσκεται 36 χλστ. πιο κοντά στο δρόμο, σε σύγκριση με την X3. Το να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης είναι εύκολο, και αυτή είναι εξαιρετική. Παρότι κάθεσαι 20 χλστ. χαμηλότερα από την Χ3, παραμένει ψηλή, κάτι που σου χαρίζει καλή ορατότητα μέχρι τη μεσαία κολόνα. Από εκεί και πίσω η μεγάλη κλίση κλίσης της οροφής και οι χοντρές κολόνες περιορίζουν αισθητά το οπτικό σου πεδίο και θα πρέπει να απευθυνθείς είτε στους αισθητήρες του συστήματος παρκαρίσματος, είτε στους εξωτερικούς καθρέφτες για να κουμαντάρεις τον όγκο του αυτοκινήτου, με τους τελευταίους να μην εμφανίζουν όλες τις κρυφές γωνίες. Το αυτοκίνητο δοκιμής εξοπλιζόταν παράλληλα και με κάμερα οπισθοπορείας που βοηθά σημαντικά και σε απαλλάσσει από οποιοδήποτε άγχος στο παρκάρισμα. Πάντως, θα χρειαστείς κάποια χλμ. για να συνηθίσεις τον όγκο του αυτοκινήτου.

Test_Drive_BMW_X4_71

Η ογκώδης κονσόλα και ταμπλό δεν επηρεάζουν αισθητά το διαθέσιμο χώρων για τα γόνατα των εμπρός επιβατών. Οι πίσω επιβάτες κάθονται επίσης κατά 28 χλστ. πιο χαμηλά, στοιχείο που δημιουργεί την αίσθηση ενός κλασικού coupe. Η αίσθηση αυτή ενισχύεται και από το σχεδιασμό των πίσω καθισμάτων που έχουν σχεδιασμό δύο ατομικών καθισμάτων, αν και με κάποιες παραχωρήσεις, κυρίως στο κεφάλι, θα κάτσει και ένας τρίτος. Γενικά ο “αέρας” για τους επιβαίνοντες της δεύτερης σειράς δεν θα αποτελέσει πρόβλημα για άτομα φυσιολογικού αναστήματος, χωρίς ωστόσο οι χώροι να είναι το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου. Η πρόσβαση, δε, στα πίσω καθίσματα δυσχεραίνεται εξαιτίας του μικρού ανοίγματος των θυρών.

Test_Drive_BMW_X4_73 Test_Drive_BMW_X4_75

Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος και φτάνει τα 500 λίτρα. Όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα η χωρητικότητα του χώρου των αποσκευών, εκτοξεύεται στα 1.400 λίτρα, που χρησιμοποιείται ποικιλοτρόπως χάρη στο στάνταρ διαιρούμενο σύστημα των πίσω καθισμάτων (40:20:40). Η καθημερινή χρηστικότητα αυξάνεται και από το στάνταρ αυτόματο άνοιγμα της πίσω πόρτας, ενώ για μεγαλύτερη άνεση προσφέρεται προαιρετικά το Smart Opener, για το άνοιγμα της με μία κίνηση του ποδιού. Σε ότι αφορά θέσεις για αντικείμενα, κλειδιά, κινητό τηλέφωνο, νερό, καφέ κλπ είναι αρκετές και άμεσα προσβάσιμες.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή-Εξ/σμός” ]

Test_Drive_BMW_X4_41 Test_Drive_BMW_X4_40

Η μοναδικότητα της BMW X4 επιβεβαιώνεται και από το επίπεδο του στάνταρ εξοπλισμού που είναι πλουσιότερο από αυτό της BMW X3. Έτσι, η BMW X4 διατίθεται με αυτόματο άνοιγμα πίσω πόρτας, σπορ δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια αλλαγών σχέσεων (paddles), σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, Performance Control και Park Distance Control, Radio Professional με iDrive Controller και κεντρική οθόνη, επιφάνεια αφής στο νέο iDrive Touch Controller κλπ.

Test_Drive_BMW_X4_53

Η τιμή του αυτοκινήτου δοκιμής ξεκινάει από €59.550 και πέφτει στα €56.750 με το όφελος απόσυρσης. H τιμή του είναι περίπου €6.000 με το κόστος του εξτρά εξοπλισμού να είναι, όπως πάντα, τσιμπημένος και να εκτοξεύει τη τελική τιμή.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Test_Drive_BMW_X4_11

Τι περιμένεις από ένα “coupe” μοντέλο της BMW; Προφανώς, άψογη οδική συμπεριφορά και οδηγική απόλαυση. Τα καταφέρνει η X4; Η απάντηση είναι ναι, αλλά υπό προϋποθέσεις και μικρές παραχωρήσεις. Καταρχήν, στο τομέα της ανάρτησης συναντάμε πολλαπλών συνδέσμων σε κάθε γωνία, με την BMW να υιοθετεί σπορ σετάρισμα.

Σε καθημερινές μετακινήσεις το αυτοκίνητο τα καταφέρνει εντυπωσιακά καλά και δεν θα σε ενοχλήσει καθόλου το αρκετά βαρύ αμάξωμα του. Η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση δεν κοπανάει και δεν κουράζει, αν και οι έντονες ανωμαλίες γίνονται περισσότερο αισθητές στο εσωτερικό, κυρίως ηχητικά παρά από θέμα δονήσεων, με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά να μην βοηθάνε στην πλήρη απορρόφηση των κακοτεχνιών του δρόμου. Σε κάθε περίπτωση, είναι ελαφρώς πιο άνετη από την Porsche Macan και ειδικά όταν οδηγείς στο πρόγραμμα Comfort και Eco Pro απολαμβάνεις την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, με όσο το δυνατόν καλύτερη κατανάλωση καυσίμου.

Test_Drive_BMW_X4_06

Ένα στοιχείο του αυτοκινήτου που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ήταν η ηχομόνωση της καμπίνας από οποιοδήποτε εξωτερικό θόρυβο, απ’όπου και αν αυτός προερχόταν και ανεξαρτήτου της ένδειξης του ταχύμετρου. Πραγματικά η X4 ήταν από τα ελάχιστα αυτοκίνητα που ακόμα σε απαγορευτικά χιλιόμετρα μπορείς να ψιθυρίζεις και να σε ακούνε όλοι οι συνεπιβάτες.

Το αυτοκίνητο, όπως προείπα, διαθέτει το σύστημα τετρακίνησης xDrive μαζί με το Performance Control. Αυτό, μέσω της οθόνης ελέγχου δείχνει τη κατάστασης του xDrive, χρησιμοποιώντας τρισδιάστατα γραφικά για τη συνεχή ενημέρωση του οδηγού σχετικά με τις διαμήκεις και εγκάρσιες κλίσεις του αμαξώματος, καθώς και την κατανομή της ροπής στους δύο άξονες.

Test_Drive_BMW_X4_26

Η τετρακίνηση συνοδεύεται με torque vectoring, κάτι που σημαίνει ότι η X4 πολύ δύσκολα θα σε φέρει προ εκπλήξεως σε ότι αφορά τα επίπεδα πρόσφυσης, ανεξαρτήτως βαθμού πρόσφυσης του δρόμου που κινείσαι. Αυτό συνεπάγεται σε πάρα πολύ ασφαλές και σίγουρο κράτημα σε κάθε είδους στροφή, καθώς η ροπή διανέμεται αυτόματα και με τέτοιο τρόπο, που να εξασφαλίζει την μέγιστη ελκτική πρόσφυση και να διατηρεί σταθερή τροχιά στην στροφή. Τα φαρδιά ελαστικά της Michelin (Primacy 3) βεντουζάρουν το αμάξωμα και σε γεμίζουν με απίστευτη αυτοπεποίθηση για να κινηθείς με πολύ υψηλές ταχύτητες μέσα στις στροφές, καθώς ακόμα και αν υπερβάλλεις εαυτόν ή κάνεις κάποια λάθος εκτίμηση τα ηλεκτρονικά βοηθήματα θα σε βοηθήσουν άμεσα και θα διορθώσουν τη πορεία του αυτοκινήτου, χωρίς δράματα.

Test_Drive_BMW_X4_19

Όμως, πόσο BMW είναι όταν αποφασίσεις να βγεις από την ρουτινιασμένη σου ζωή και θελήσεις να κινηθείς γρήγορα σε μια διαδρομή με ενδιαφέρουσα χάραξη; Η απάντηση έρχεται όταν επιλέξεις το Sport ή Sport+ πρόγραμμα οδήγησης, που ρυθμίζει ανάλογα παραμέτρους όπως την απόκριση του γκαζιού, την αίσθηση του τιμονιού και την σκληρότητα των αναρτήσεων. Δεν θα έλεγα ότι το βάρος του αμαξώματος δεν γίνεται αισθητό, ειδικά αν υπάρχουν απότομες αλλαγές κατεύθυνσης και έντονα φρεναρίσματα, όμως σίγουρα οι στροφές δεν θα σε τρομάξουν, καθώς θα εκμεταλλευτείς την πολύ καλή κατανομή των μαζών στους δύο άξονες και την σχεδόν παντελή απουσία κλίσεων και πλεύσης του αμαξώματος. Οι διαφορές με την Macan στον δρόμο δεν θα γίνουν αισθητές, και μπορώ να πω με σιγουριά ότι η X4 μου προσέφερε την ίδια χαρά και ευχαρίστηση.

Test_Drive_BMW_X4_38

Σύμφωνα με τα δικά μου προσωπικά κριτήρια και παρόλο το άψογα ζυγισμένο πλαίσιο, το αρκετά ακριβές τιμόνι και την δύναμη του κινητήρα, ένα τέτοιο αυτοκίνητο δύσκολα θα μπορούσα να το χαρακτηρίσω fun-to-drive. Ακόμα και με την πλήρη απενεργοποίηση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, θα χρειαστείς αρκετά φαρδύ δρόμο για να καταφέρεις να σπάσεις την πρόσφυση, κάτι που θα γίνει μόνο με “φλικάρισμα”. Η όποια πλαγιολίσθηση εμφανιστεί, ελέγχεται εύκολα και χωρίς δράματα, καθώς το αυτοκίνητο έχει γλυκιές αντιδράσεις, ενώ δεν θα διαρκέσει και πολύ.

Το ιδανικό της περιβάλλον είναι ο ανοιχτός δρόμος και η κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Καταπίνει με περίσσια άνεση τις ευθείες, με την πανταχού παρούσα ροπή και ομαλή δύναμη του κινητήρα να σε βγάζουν ανά πάσα στιγμή από την δύσκολη θέση του προσπεράσματος. Δεν έχει ιδανικό εύρος στροφών καθώς οι κοντές σχέσεις του κιβωτίου σου τον κάνουν να λειτουργεί πάντα στο σωστό φάσμα. Η συνεργασία, δε, με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο είναι άψογη και οι άμεσες αντιδράσεις του (kickdown) σε κάθε βύθισμα του γκαζιού έχεις ανά πάσα στιγμή πλούσια και άμεση επιτάχυνση, προσφέροντας ξένοιαστες και αγχολυτικές διαδρομές. Το κιβώτιο γίνεται ακόμα πιο ακριβές όταν το χειρίζεσαι με τα paddles υπακούοντας πιστά τις εντολές σου, ακόμα και σε διαδοχικά κατεβάσματα.

Test_Drive_BMW_X4_02

Η ηλεκτρική κρεμαργιέρα με μεταβλητή υποβοήθηση έχει πολύ καλή αίσθηση, αν και στα προγράμματα Sport και Sport+ γίνεται ίσως ενοχλητικά βαρύ, σαν κάποιος να τραβάει το τιμόνι προς την αντίθετη κατεύθυνση. Πάντως μεταφέρει άμεσα τις όποιες εντολές σου, πάντα βέβαια για τα δεδομένα του αυτοκινήτου και της κατηγορίας. Κινούμενος μέσα στη πόλη, το μήκος του δεν είναι πρόβλημα, αλλά η διάμετρος του κύκλου στροφής που φτάνει τα 11,9 μέτρα, θα σε αναγκάσουν σίγουρα για επιτόπιες μανούβρες.

Στη βάση της κονσόλας και δίπλα από το κουμπί του ηλεκτρικού χειροφρένου, υπάρχει το αντίστοιχο που γράφει Auto H. Αυτό ουσιαστικά είναι το σύστημα hill assist, καθώς αφήνοντας το φρένο διατηρεί το χειρόφρενο για μέχρι περίπου 5 δευτερόλεπτα, μέχρι να πιέσεις το πεντάλ του γκαζιού. Δίπλα από το παραπάνω κουμπί υπάρχει και αυτό που ρυθμίζεις τη μέγιστη ταχύτητα που θες να κινηθείς σε μια κατωφέρεια, βοηθώντας σε με κάποιο τρόπο να κατέβεις μια απότομη πλαγιά, καθώς τα ηλεκτρονικά φρενάρουν ανάλογα τροχούς και κινητήρα στην ρυθμισμένη από εσένα ταχύτητα. Κλείνοντας, για την πέδηση φροντίζουν αεριζόμενοι δίσκοι σε όλους τους τροχούς, με την αίσθηση του πεντάλ να είναι άψογη και την αποτελεσματικότητα τους ακόμα καλύτερη, ειδικά αν σκεφτείς το βάρος του, καθώς ακινητοποιείται από τα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 37.8 μέτρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Test_Drive_BMW_X4_31

Το πρώτο μεσαίο Sports Activity Coupe στην premium κατηγορία, η X4, θα σε αποζημιώσει με αριστοκρατική φινέτσα και γενναιοδωρία. Όπου κι αν αποφασίσεις να κινηθείς με την Χ4 θα βγεις ατσαλάκωτος και σίγουρα ικανοποιημένος. Ο οδηγός το μόνο που έχει να κάνει, είναι να χαράξει την τροχιά που θέλει να κινηθεί και η Χ4 απλά θα υπακούσει τις εντολές του. Ο ιδιαίτερος και διαφορετικός σχεδιασμός ωστόσο, δεν δικαιολογεί την διαφορά τιμής από την Χ3, αλλά χαρίζει άκρως ικανοποιητικά οδηγικά χαρακτηριστικά.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Μετρήσεις” ]

BMW X4 xDrive28i Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 6,67 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 2,61 δευτ. (kickd0wn 3η ταχύτητα)
60-100 χλμ/ώρα 4,03 δευτ. (kickd0wn 4η ταχύτητα)
80-130 χλμ/ώρα 6,49 δευτ. (kickd0wn 5η ταχύτητα)
Τελική ταχύτητα 232 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 37,89 μέτρα σε 2,93 δευτ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχ/κά Χαρ/κά” ]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά BMW X4 xDrive28i
Κυβισμός 1.997 cm³
Ισχύς 180 kW (245 PS) @ 5.000 rpm
Ροπή 350 @ 1.250-4.800 rpm
Επιτάχυνση (0-100 km/h) 6,4 s
Μέγιστη ταχύτητα 232 km/h
Επιτάχυνση 80-120 km/h (4η/5η ταχύτητα) – / –
Κατανάλωση καυσίμου (αστική) 9,1 l/100km
Κατανάλωση καυσίμου (εκτός πόλης) 6,2 l/100km
Κατανάλωση καυσίμου (συνδυασμένη) 7,3 l/100 km
Εκπομπές CO2 169 g/km
Βάρος κενό(EU) 1.770 / 1.845 kg
Μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος 2.360 kg
Επιτρεπόμενο φορτίο οροφής 100 kg
Όγκος χώρου αποσκευών 500-1.400 lt
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 67 lt
Διαστάσεις ΜxΠxΥ 4.671 / 1.881 / 1.624

[/nextpage]