Pirelli F1 Tyres

Εν όψει του Ιταλικού GP η FIA σε συνεργασία με την Pirelli εξέδωσε ένα πόρισμα για το τι συνέβη στο Spa 15 μέρες πριν. Ας δούμε τι ανακοίνωσε πρώτη η FIA όμως:

Τα ελαστικά που χρησιμοποίησαν διάφορες ομάδες κατά τη διάρκεια του αγώνα εξετάστηκαν για τυχόν κοπές, όμως κανένα δεν έδειξε σημάδια εσωτερικής αποκόλλησης.

Τα ελαστικά που χρησιμοποίησαν διάφορες ομάδες κατά τη διάρκεια του αγώνα δοκιμάστηκαν σε ένα αντιπροσωπευτικό αριθμό γύρων αντίστοιχο ενός αγώνα και πάλι κανένα δεν έδειξε οποιαδήποτε σημάδια εσωτερικής αποκόλλησης.

Επίσης βρέθηκε ένας ασυνήθιστα μεγάλος αριθμός κοπών από τους μηχανικούς της Pirelli κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του Spa, μία εκ των οποίων προκάλεσε και την αποτυχία των ελαστικών στο μονοθέσιο του Nico Rosberg.

Διεξήχθη εξέταση με μικροσκόπιο σε τμήματα που ελήφθησαν από ελαστικά που είχαν χρησιμοποιήσει οι ομάδες και είχαν τέτοιες κοπές. Τα αποτελέσματα έδειξαν για μία ακόμη φορά ότι οι κοπές αυτές υπήρχαν, αλλά δεν ήταν τόσο βαθιές ώστε να προκαλέσουν κλατάρισμα.

Το υπόλοιπο του πάχος του πέλματος των πίσω ελαστικών του Sebastian Vettel ήταν περίπου 30% κατά τη στιγμή του κλαταρίσματος κάτι που έκανε πιο επιρρεπή σε τυχόν βλάβες το ελαστικό από μικρά θραύσματα.

Pirelli

Το πόρισμα της FIA ήρθε να συμπληρώσει η Pirelli δίνοντας στην δημοσιότητα από την πλευρά της αρκετά και πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία. Η Ιταλική εταιρεία αναφέρει ότι υπήρχαν πολλά αιχμηρά θραύσματα στο οδόστρωμα του ιστορικού Spa τα οποία σε συνδυασμό με την μεγάλη φθορά των ελαστικών ήταν υπεύθυνα για όσα έγιναν. Η Pirelli επιβεβαίωσε ότι υπήρχαν 63 κοπές σε ελαστικά σε όλο το Βελγικό Grand Prix, σε σύγκριση με το μέσο όρο των 1,2 κοπών που υπήρχαν στους προηγούμενους 15 αγώνες και δοκιμές.

Σε εξωτερικούς παράγοντες οφείλονται τα 63 κοψίματα που βρέθηκαν στα πέλματα των ελαστικών της Formula 1 που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου αγώνα στο Spa. Τα θραύσματα αυτά οφείλονται στα πολλά περιστατικά που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια των υποστηρικτικών αγώνων πριν από αυτό της F1. Στις προηγούμενες 15 ”εκδηλώσεις”(10 αγώνες και πέντε τεστ) κατά μέσο όρο μόνο 1,2 κοψίματα ανά συμβάν σημειώθηκαν. Όλα αυτά δείχνουν μια ανώμαλη ποσότητα θραυσμάτων στην πίστα του Spa, με συνέπεια να υπάρχει αυξημένος κίνδυνος κλαταρίσματος.

Αν ακόμη και ένα μικρό κομμάτι θραυσμάτων από ανθρακονήματα ή οποιοδήποτε άλλο αιχμηρό υλικό διαπερνά και κόβει τα διάφορα δομικά μέρη του ελαστικού (το οποίο υπόκειται σε χρήση υψηλής ταχύτητας, και γίνεται πιο επιρρεπείς εάν χρησιμοποιείται για παρατεταμένο χρονικό διάστημα) χωρίς να διεισδύσουν στην πραγματική του δομή. Αυτό μπορεί να προκαλέσει κλατάρισμα αλλά επίσης και σταδιακή μείωση πίεσης που επίσης οδηγεί σε κλατάρισμα. Η πρώτη περίπτωση ήταν το κλατάρισμα στο ελαστικό του Vettel στο Spa. Όσο για Rosberg, στην περίπτωση του οποίου η χρήση του ελαστικού ήταν μικρότερη, το ελαστικό καθυστέρησε έχασε πίεση δηλαδή όπως δείχνει καθαρά το βίντεο και το κλατάρισμα δεν ήταν ακαριαίος.

Καθ ‘όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου αγώνα στο Spa (συμπεριλαμβανομένων των δοκιμών, των κατατακτήριων και του αγώνα) κοπές που προκαλούνται από θραύσματα βρέθηκαν στα ελαστικά των άλλων οδηγών. Τα θραύσματα αυτά έβλαψαν μεν την κατασκευή του ελαστικού, αλλά δεν προκάλεσαν βλάβες.

Η FIA ανέφερε χαρακτηριστικά ότι είναι απόλυτα ικανοποιημένη με τα ευρήματα της Pirelli, ενώ οι ομάδες της Formula 1 έχουν πει ότι ελάχιστες πιέσεις των ελαστικών θα πρέπει να αυξηθούν εν όψει του Ιταλικού Grand Prix αυτό το Σαββατοκύριακο στη Monza.