GP BELGIO F1/2015

Παρά τις κακές χθεσινές κατατακτήριες, η Ferrari ήλπιζε σήμερα σε έναν καλό αγώνα, ώστε να μπορέσει να φύγει με αρκετούς βαθμούς από το Spa, μία πίστα που δύσκολα η Mercedes θα έχανε. Τα πράγματα πήγαιναν αρκετά καλά μέχρι τον 42ο γύρο, καθώς ο Sebastian Vettel βρισκόταν στην τρίτη θέση και ήθελε να μείνει μπροστά από τον Romain Grosjean, που ήταν ταχύτερος σε εκείνο σημείο.

Τα πάντα τελείωσαν όταν το πίσω δεξί ελαστικό του Γερμανού κλάταρε, με αποτέλεσμα να βγει εκτός βαθμολογούμενης 10άδας. Ο οδηγός της Ferrari δεν μπορεί παρά να είναι απογοητευμένος κι εκνευρισμένος με την Pirelli, αφού έβλεπε ότι η στρατηγική του ενός pit stop μπορούσε να τον κρατήσει στο βάθρο.

Πόσοι γύροι μου είχαν μείνει; Όχι πολλοί! Τέτοια πράγματα δεν επιτρέπεται να συμβαίνουν. Αν αυτό γινόταν 200 μέτρα πιο νωρίς, δε θα ήμουν εδώ τώρα. Είμαι με 300 χλμ/ώρα στην Eau Rouge, δεν ξέρω τι άλλο πρέπει να συμβεί.

Το αποτέλεσμα είναι μέρος του αγώνα και αξίζαμε να είμαστε στο βάθρο, αλλά, αν γινόταν πιο νωρίς… Ξέρεις είναι κάτι που συνεχίζει να συμβαίνει, κανένας δεν το αναφέρει, αλλά είναι απαράδεκτο. Ποια είναι η απάντηση; Το ίδιο κάθε φορά: «ναι, ήταν ένα κόψιμο, από κάποια κομμάτια, ίσως κάτι ήταν λάθος στο αυτοκίνητο, ίσως ο οδηγός άνοιξε τη γραμμή του». Μ@λ@κίες!

Αν ο Nico μάς είπε ότι δεν βγήκε εκτός πίστα, τότε δεν βγήκε εκτός πίστας. Γιατί να μας πει ψέματα. Το ίδιο και μ’ εμένα. Δεν βγήκα εκτός πίστας, απλώς έσκασε το ελαστικό. Νομίζω ότι πρέπει να μιλήσουμε ο ένας στον άλλον. Πιθανόν δεν ήταν τόσο άσχημο όσο στο Silverstone, αλλά είναι απαράδεκτο.

Paul Hembery

Σωστός στα λόγια του εμφανίζεται -τουλάχιστον κατά τη γνώμη μου ο Vettel-, όμως ο Paul Hembery θέλησε να υπερασπιστεί το όνομα της εταιρείας του, έτσι έριξε την ευθύνη στη Ferrari και τη στρατηγική ενός pit stop που χρησιμοποίησε, ενώ τόνισε πως ό,τι έγινε σήμερα δεν έχει καμία σχέση με το κλατάρισμα του Nico Rosberg στο FP2.

Το ελαστικό ήταν στο τέλος της φθοράς του. Κάθε ελαστικό στον κόσμο, όταν φτάνει στο τέλος της φθοράς του, θα έχει πρόβλημα. Έκανε 28 γύρους, και πιστεύαμε περισσότερο ότι θα είναι αγώνας με 2 ή 3 pit stops, όπως έκαναν οι περισσότεροι, αλλά ένιωσαν πως η στρατηγική του ενός pit stop θα μπορούσε να δουλέψει. Προφανώς πίστεψαν ότι αυτό είναι εφικτό.

Η φθορά τελειώνει κάπου στους 40 γύρους, αλλά είναι μία ένδειξη και οι συνθήκες του αγώνα μπορούν να το αλλάξουν αυτό και κάποιοι παράγοντες εμπλέκονται μερικές φορές, δηλαδή δεν είναι ακριβές δεδομένο. Άλλες ομάδες ακολούθησαν διαφορετική κατεύθυνση.

Ο Rosberg είχε ένα εξωτερικό κόψιμο, αλλά αυτό ήταν καθαρά θέμα φθοράς. Οι εικόνες δείχνουν ότι το «κουφάρι» ήταν ακόμα άθικτο. Αν ο αγώνας κρατούσε έναν γύρο λιγότερο, θα ήταν στο βάθρο και θα λέγαμε ότι ήταν μια ιδιοφυής κίνηση (να κάνουν ένα pit stop). Κάποιες φορές τα περιθώρια είναι πολύ μικρά. Έτσι, είναι δύσκολο.

Θα πρέπει να του δώσεις το πλεονέκτημα της αμφιβολίας (για τις δηλώσεις του Vettel). Είναι οδηγός, ήταν εκεί έξω και είναι απογοητευμένος επειδή ήταν μόνο έναν γύρο μακριά από το να πάρει το αποτέλεσμα. Έτσι, δεν πρόκειται να ασκήσω κριτική σε αυτόν.

Ό,τι και να μας λέει ο Hembery, η ευθύνη είναι αποκλειστικά και μόνο στην Pirelli: η φθορά θα πρέπει να έχει σχέση μόνο με την απόδοση του ελαστικού και όχι με το πόσο ασφαλές είναι. Οι 28 γύροι με τη μέση γόμα δεν είναι πολλοί ακόμα για μία πίστα 7 χιλιομέτρων όπως είναι το Spa. Ο Vettel έχει δίκιο, διότι, αν το κλατάρισμα συνέβαινε μέσα στην Eau Rouge, τότε ο Γερμανός θα είχε φύγει εκτός με 300 χλμ/ώρα! Η Pirelli οφείλει να παραδεχτεί την ευθύνη της, αλλά δε θα το κάνει! Τι κάνει η FIA σε όλα αυτά; Είναι ουσιαστικά αμέτοχη και παινεύει τη δημιουργία μιας οικολογικής Formula 1…

[Πηγή: Motorsport (1), (2)]