epa04942105 (FILE) A file picuture dated 16 April 2015 shows the logo of car manufacturer Volkswagen (VW) in front of the entrance gate to the Volkswagen manufacturing plant in Wolfsburg, Germany. VW has ceased the sale of diesel powered cars with four-cylinder engines in the US for the time being, due to a scandal involving manipulated data of emission tests. EPA/JULIAN STRATENSCHULTE

vw logo (1)


Η VW, λόγω του σκανδάλου dieselgate, έχει δει τη μετοχή της να πέφτει στα 107 ευρώ, χάνοντας μέσα στην εβδομάδα περίπου 25 δισ. ευρώ σε κεφαλαιοποίηση, αλλά δεν είναι είναι μόνο η μετοχή της που φέρνει σημαντικές οικονομικές συνέπειες στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Οι οίκοι αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας όπως, η Standard & Poor’s και Moody’s, άλλαξαν τις προβλέψεις τους για την εταιρεία σε αρνητικές, με τον οίκο Fitch να εξετάζει και αυτός να πράξει το ίδιο.

Παρότι η VW έχει τα χρήματα για καλύψει τα έξοδα που θα χρειαστεί (ήδη έχει ανακοινώσει 6,5 δισ. ευρώ), οι οίκοι αξιολόγησης αμφισβητούν την επίδραση που θα έχει το dieselgate μακροπρόθεσμα, τόσο σε επίπεδο κύρους, όσο και σε επίπεδο φήμης και αξιοπιστίας στη παγκόσμια αγορά, προκαλώντας έτσι αβεβαιότητα στους επενδυτές. Το ποσό που θα κληθεί να πληρώσει η VW για την ώρα δεν έχει ανακοινωθεί. Στις Η.Π.Α, το Υπουργείο Δικαιοσύνης έχει ξεκινήσει μια ποινική έρευνα τόσο στην VW όσο και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, με την κυβέρνηση να εξετάζει βαρύ πρόστιμο που μπορεί να φτάσει και τα 18 δισ. δολάρια. Επίσης, εισαγγελείς από 29 πολιτείες έχουν αρχίσει να αναζητούν βαθύτερα το θέμα, με τις ρυθμιστικές αρχές στην Ευρώπη, στη Νότια Κορέα και στον Καναδά να έχουν ξεκινήσει και αυτές τις δικές τους έρευνες.

Παράλληλα, με την VW να παραδέχεται χθες πως από τα 11 εκατ. αυτοκίνητα με TDI κινητήρες, τα 5 εκατ. είναι της Volksagen, ο Γερμανός Υπουργός Μεταφορικών Alexander Dobrindt δήλωσε πως υπάρχουν 2,8 εκατ. VW στη Γερμανία που φορούν το πειραγμένο λογισμικό. Οι Γερμανικές ρυθμιστικές αρχές έχουν ξεκινήσει τις δικές τους έρευνες σχετικά με τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων, όχι μόνο του VW Group.

Τέλος, με το σκάνδαλο της VW σε εξέλιξη, ο Christian Horner δήλωσε πως η πιθανή συμφωνία εξαγοράς της Red Bull Racing από τους Γερμανούς βρίσκεται πλέον στον αέρα.

Για να διαβάσεις τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το σκάνδαλο της Volkswagen πάτησε εδώ.