auris versus testdrive master

Τον Ιούνιο ταξιδέψαμε με την Toyota στις Βρυξέλλες για να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το ανανεωμένο Auris. Στις αρχές του μήνα που μας πέρασε (καλό μήνα κιόλας) είχα την ευκαιρία να οδηγήσω επί ελληνικού εδάφους το δημοφιλέστατο ιαπωνικό hatchback του c-segment και δοθείσης της ευκαιρίας του συγκριτικού που έκανε ο Αλέξανδρος με το νέο Opel Corsa, κάτι αντίστοιχο θα διαβάσεις παρακάτω για να καταλήξω ποια είναι η ιδανική επιλογή μεταξύ των δύο συνόλων. Αφήνω έξω την υβριδική, καθώς αυτή είναι μια “κατηγορία” μόνη της, πρακτικά χωρίς ανταγωνισμό, ενώ με απόδοση 136 ίππων είναι αρκετά δυνατότερη σε σχέση με τα υπό δοκιμή σύνολα.

Έτσι, είχα για την καθιερωμένη εβδομαδιαία δοκιμή το Auris με τον 1.400άρη πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 90 ίππων και 205 Nm ροπής και επιστρέφοντάς το, πήρα το αντίστοιχο με τον ολοκαίνουριο 1.200άρη βενζινοκινητήρα, απόδοσης 116 ίππων και 185 Nm ροπής. Ο τελευταίος πρακτικά σημαίνει την είσοδο των Ιαπώνων στην downsizing εποχή, για να μη πω μόδα, καθώς προσωπικά δεν είμαι πεπεισμένος για τα αποτελέσματα της.

Ιδανικά, θα ήθελα να υπήρχε για αντιπαράθεση ο νέος 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας της Toyota με παρόμοια απόδοση με τον βενζινοκινητήρα, καθώς αυτός αποδίδει 112 άλογα και 270 Nm ροπής. Όμως, η ελληνική αντιπροσωπεία επέλεξε να μην τον εισάγει και προσωπικά πιστεύω ότι αυτό έγινε γιατί τιμολογιακά θα “κοντραριζόταν” με την εξαιρετική υβριδική έκδοση του Auris. Έτσι, όποιος θέλει κάτι δυνατό και συνάμα οικονομικό θα στραφεί σε αυτή και θα αυξηθεί το μερίδιο αγοράς του, καθώς μέχρι σήμερα στην Ελλάδα το 1 στα 4 Auris είναι υβριδικά (με το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη να είναι το 1 στα 2), ενώ τα ατμοσφαιρικά βενζινοκίνητα σύνολα έχουν το ίδιο ποσοστό. Ποια είναι λοιπόν η απάντηση του κλασικού ερωτήματος “βενζίνη ή diesel”, τώρα που οι πετρελαιοκινητήρες βάλλονται ακατάπαυστα παγκοσμίως;

Στα συν

  • Άνεση και στιβαρό πάτημα στην άσφαλτο
  • Ποιότητα κύλισης
  • Πρακτικότητα/ευχρηστία
  • Εξοπλισμός ασφαλείας
  • Ποιότητα εσωτερικού
  • Ηχομόνωση
  • Κατανάλωση του 1.4 D-4D

Στα μείον

  • Χώροι πίσω
  • Δύναμη του 1.4 D-4D
  • Κατανάλωση υπό πίεση του 1.2 D-4T
  • Κλιμάκωση κιβωτίου
  • Έλλειψη start/stop στον 1.2 D-4T
  • Σχεδιασμός πίσω μέρους