Συγκριτικό Test Drive: Opel Corsa σε βενζίνη ή πετρέλαιο;

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή”]

corsa vs featured

Αυτή δεν είναι η πρώτη επαφή που έχουμε με το νέο Opel Corsa. Δεν είναι ούτε καν η δεύτερη. Είναι η τρίτη και επ’ ευκαιρία της διαδοχικής δοκιμής δύο ιδιαίτερα ενδιαφερόντων εκδόσεων, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα άτυπο συγκριτικό. Βλέπεις, είχαμε στη διάθεση μας ένα με τον ολοκαίνουριο 1000άρη, τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα και ένα με τον 1300άρη, τετρακύλινδρο, επίσης υπερτροφοδοτούμενο, πετρελαιοκινητήρα. Οπότε σκεφτήκαμε… γιατί όχι ένα άτυπο “vs”; Ιδανικά, θα θέλαμε τον 1000άρη με τα 90 άλογα ώστε η διαφορά στην ιπποδύναμη να είναι η ελάχιστη δυνατή, αλλά το σκεπτικό πίσω από αυτή την δοκιμή, είναι ότι ο υποψήφιος αγοραστής ενός Opel Corsa, θα τεθεί αντιμέτωπος με πολλές επιλογές και μία από αυτές, θα είναι “βενζίνη ή diesel”. Οπότε θα προσπαθήσουμε να δώσουμε μία απάντηση.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τα αυτοκίνητα”]

DSC_0519

Πρώτα απ’ όλα, ας πούμε δύο πράγματα για το αυτοκίνητο, ώστε να μπούμε στο κλίμα. Νέο Opel Corsa. Θα θέλαμε να πούμε ολοκαίνουριο, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Το νέο Corsa βασίζεται στο πλαίσιο της προηγούμενης γενιάς, αν και η εταιρία μας πληροφορεί ότι “δεν κληρονομεί ούτε ένα εξάρτημα από το απερχόμενο μοντέλο”. Όντας το 5-θυρο μοντέλο, το μήκος του αυτοκινήτου είναι 4.02 μέτρα, το ύψος 1.48, το πλάτος 1.48 και το μεταξόνιο φτάνει τα 2.51 μέτρα. Αυτό σημαίνει ότι οι προσφερόμενοι χώροι για τους επιβάτες είναι επαρκέστατοι και η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ, αγγίζει τα 285 λίτρα – με την αναδίπλωση των καθισμάτων επεκτείνεται στα 1.120 λίτρα.

DSC_0100

Με την ίδια φιλοσοφία –εξέλιξη και όχι κάτι εξ ολοκλήρου νέο– κινήθηκε η Opel και στον σχεδιασμό. Το σχήμα του μοντέλου είναι γνώριμο με τις σημαντικότερες αλλαγές να εντοπίζονται στο εμπρός μέρος, τα εμπρός και τα πίσω νέα φωτιστικά σώματα και τα “νεύρα” τόσο στο καπό όσο και στα πλαϊνά του αυτοκινήτου. Εκεί που εστίασε η Opel, ήταν στην καμπίνα. Η ποιότητα των υλικών φαίνεται να είναι αναβαθμισμένη, όπως και η συναρμογή τους αλλά εγώ θα ευχαριστήσω προσωπικά την Γερμανική εταιρία για την απλούστευση του ταμπλό! Τέρμα τα κουμπάκια και οι περίσσιοι περιστροφικοί διακόπτες. Η προσθήκη της οθόνης αφής 7 ιντσών στην κεντρική κονσόλα κάνει θαύματα τόσο στο συγύρισμα του χώρου όσο και στον “εκμοντερνισμό” του οπτικού πεδίου των επιβατών. Οθόνη αφής που παρεμπιπτόντως να αναφέρω ότι είναι ευκρινής και εύκολη στη λειτουργία της. Όλα αυτά, είναι ίδια και για τα δύο αυτοκίνητα που οδηγήσαμε, με εξαίρεση το διαφορετικό επίπεδο εξοπλισμού.

[/nextpage]

[nextpage title=”Οι αντίπαλοι”]

DSC_0071

Αφού κάναμε το ζέσταμα μας, ας εξετάσουμε το άτυπο δίλλημα. Βενζίνη ή πετρέλαιο; Όπως είπαμε, θα θέλαμε την λιγότερο ισχυρή έκδοση του βενζινοκινητήρα αλλά αφού κάτι τέτοιο δεν ήταν δυνατό τη συγκεκριμένη στιγμή, λαμβάνουμε απλά υπόψιν την διαφορά ιπποδύναμης. Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας του λευκού Corsa, έχει χωρητικότητα 999 κ.εκ. και είναι ένα ολοκαίνουριο σύνολο. Έχει απόδοση 115 ίππων στις 5.000-6.000 σ.α.λ. και ροπή της τάξης των 170 Nm από τις 1.800 μέχρι τις 4.500 σ.α.λ. ενώ για να καταπολεμήσει τις εγγενείς αδυναμίες της διάταξης του, είναι το μοναδικό στην κατηγορία που εξοπλίζεται με αντικραδασμικό άξονα εξισορρόπησης. Το πρακτικό αποτέλεσμα όλων αυτών, όχι μόνο δικαιώνει την Opel αλλά θα έπρεπε να ανησυχεί τους αντιπάλους της. Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας συμπεριφέρεται άψογα! Βασικά, συμπεριφέρεται σαν ένας πολύ καλός, ατμοσφαιρικός 1600άρης με ότι αυτό συνεπάγεται. Η ροπή έρχεται από τις 1.400 περίπου στροφές ανά λεπτό και οι ισχυρισμοί για διατήρηση της μέγιστης τιμής της στο εύρος στροφών που προανέφερα, μοιάζουν εντελώς αληθείς και ρεαλιστικοί. Στο μεταξύ, γραμμικά έρχεται και η ισχύς και ο κινητήρας ανεβάζει στροφές ακούραστα και χωρίς να “ξεφουσκώνει” καθώς πλησιάζουν τα κόκκινα του στροφόμετρου. Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, προκαλεί θετική εντύπωση το γεγονός ότι τόσο οι κραδασμοί, όσο και ο θόρυβος λάμπουν διά της απουσίας τους!

DSC_0048

Δυστυχώς, δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για τον πετρελαιοκινητήρα. Ο CDTI του μπλε Corsa έχει χωρητικότητα 1.248 κ.εκ. και αποδίδει 95 άλογα στις 3.750 σ.α.λ. με 190 Nm ροπής από τις 1.500 έως και τις 3.500 σ.α.λ. Υπάρχουν δύο προβλήματα όμως. Το πρώτο, έχει να κάνει με το NVH. Ο πετρελαιοκινητήρας απέχει παρασάγγας από τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα στον συγκεκριμένο τομέα. Τόσο οι κραδασμοί, όσο και ο θόρυβος, περνούν στην καμπίνα και ενώ σε καμία περίπτωση δεν προκαλούν ενόχληση, κάνουν αισθητή την παρουσία τους. Το δεύτερο μειονέκτημα, έχει να κάνει με την αίσθηση των δύο συνόλων. Βλέπεις, ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με ένα επίσης ολοκαίνουριο, 6-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο ενώ ο diesel, με ένα 5-τάχυτο. Και τα δύο κιβώτια έχουν πολύ καλή αίσθηση, σαφές κούμπωμα και φυσιολογικές διαδρομές αλλά η μία επιπλέον σχέση κάνει όλη την διαφορά. Επαναλαμβάνω, δεν αναφέρομαι στις επιδόσεις, αφού αυτές είναι λογικά υπέρ του κατά 20 ίππους ισχυρότερου βενζινοκίνητου – τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 10.3 δευτερόλεπτα έναντι 11.9 του diesel ενώ αντίστοιχες είναι οι διαφορές και στις ρεπρίζ. Μιλάω για αίσθηση. Ο οδηγός αισθάνεται τον πετρελαιοκινητήρα πιο νωχελικό ενώ οι πιο μακριές σχέσεις, σημαίνουν ότι μένει στην κάθε σχέση για περισσότερη ώρα. Αυτό γίνεται περισσότερο εμφανές μέσα στην πόλη –όπου η κλιμάκωση του πετρελαιοκίνητου απλά δεν με βόλεψε ποτέ– και λιγότερο στο ταξίδι

DSC_0537

Βέβαια, ότι “χάνει” ο πετρελαιοκινητήρας μέχρι τώρα, το κερδίζει από τη στιγμή που αρχίζουμε να μιλάμε για καύσιμο και εκπομπές ρύπων. Όμως η διαφορά είναι μικρότερη απ’ ότι περίμενα. Η Opel δηλώνει ότι η μέση κατανάλωση του diesel είναι στα 3.7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα εντός πόλης, 3.0 εκτός και 3.3 στον μικτό κύκλο. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, με minimum φορτίο δύο ατόμων –ενίοτε τεσσάρων- και μόνιμα ενεργοποιημένο τον κλιματισμό, το Corsa 1.3 CDTI κατανάλωσε κατά μέσο όρο 4.5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Αναμενόμενα, εντός πόλης ξεπερνούσε τα 5 λίτρα ανά 100 και εκτός, είδα και “ψηλά 3άρια”. Ο βενζινοκινητήρας από την άλλη, με εργοστασιακή μέση τα 4.9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, κατανάλωσε περίπου 6.0-6.1 λίτρα ανά 100 (οι συνθήκες ήταν ίδιες, ελάχιστο 2 ατόμων, ενίοτε 4, μόνιμα αναμμένο air-condition). Αντίστοιχα υπερέχει ο πετρελαιοκινητήρας και στις εκπομπές ρύπων, αφού η Opel δηλώνει 87-85 gr/km που σημαίνει ότι απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας, εκπέμπει 115 gr CO2 ανά χιλιόμετρο που σημαίνει ότι επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας, ακόμα και αν αυτά είναι €103,5.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο”]

DSC_0559

Τέλος, δεν γίνεται να μην αναφερθούμε στην συμπεριφορά των δύο αυτοκινήτων στον δρόμο. Και τα δύο Corsa, πατούν με σιγουριά στον δρόμο χάρη στις νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση δεν θα ενθουσιάσει κανέναν με την πληροφόρηση του αλλά είναι ελαφρύ –υπερβολικά για τα γούστα μου– και άμεσο. Τα φρένα έχουν την απαραίτητη δύναμη και θα δείξουν εύκολα σημάδια κόπωσης, αλλά το σπογγώδες πεντάλ με την μεγάλη διαδρομή θα ξενίσει αρκετούς στην αρχή. Είναι όμως καθαρά θέμα χρόνου να το συνηθίσει ο οδηγός. Το Corsa δεν θα προβληματίσει στις στροφές και όταν πιεστεί πέραν του ορίου, θα υποστρέψει προοδευτικά. Αυτό που μου έκανε εντύπωση όμως, είναι μία ανεπαίσθητη διαφορά ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα. Το βενζινοκίνητο έμοιαζε να είναι πιο ελαφρύ τόσο στην είσοδο της στροφής, όσο και σε αλλαγές κατεύθυνσης ενώ το πετρελαιοκίνητο, παρουσίαζε απειροελάχιστα αυξημένη αδράνεια. Το επιπλέον βάρος του turbodiesel πάνω από τον εμπρός άξονα σίγουρα παίζει τον ρόλο του και αν οδηγηθούν το ένα πίσω από το άλλο, η διαφορά είναι εμφανής. Σε οποιαδήποτε άλλη κατάσταση, η συμπεριφορά του εμπρός μέρους μοιάζει απολύτως φυσιολογική και δεν θα εντοπιστεί εύκολα η όποια διαφορά.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

DSC_0530

Συμπέρασμα; Δεν μπορώ να μην επισημάνω για άλλη μία φορά την υποδειγματική λειτουργία του τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα και την υπεροχή του turbodiesel στους τομείς της κατανάλωσης και των τελών κυκλοφορίας. Θα παρατήρησες ότι δεν εστίασα στο επίπεδο εξοπλισμού, ούτε στις επιδόσεις. Αυτό ήταν συνειδητή απόφαση ώστε να αφιερώσω λίγο περισσότερο χρόνο στις ουσιαστικές διαφορές μεταξύ των δύο συνόλων. Με αυτό δεδομένο, να αναφέρω το Corsa 1.3 CDTI με το μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων είναι διαθέσιμο μόνο στην βασική, Enjoy έκδοση με τιμή που ξεκινά από τα €15.300 ενώ το Corsa 1.0 Turbo ECOTEC είναι διαθέσιμο μόνο στην Color (€15.500) και την Cosmo (€16.500) έκδοση και όχι στην βασική. Η τελική επιλογή είναι δική σου.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες”]

Opel Corsa 1.0 Turbo 115 HP

Opel Corsa 1.3 CDTI 95 HP

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχ/κά Χαρ/κά”]

Κινητήρες 1.0
ECOTEC® Direct Injection Turbo
1.3 CDTI ecoFLEX
Προδιαγραφές ρύπων EURO6 EURO6
Καύσιμο Super Diesel
Αρ. Κυλίνδρων 3 4
Κυβισμός cm3 998 1686
Διάμετρος/Διαδρομή mm 74.0 / 77.4 69.6 / 82.0
Μεγ. Ισχύς kW(hp) / rpm 85 (115) / 5000-6000 70 (95) / 3750
Μεγ. Ροπή Nm / rpm 170 /
1800-4500
190 / 1500-3500
Λόγος συμπίεσης 10.5 : 1 16.5 : 1
Ρεζερβουάρ καυσίμου (λίτρα) 45 45
Κιβώτιο 6- τάχυτο μηχανικό κιβώτιο 5 τάχυτο μηχανικό κιβώτιο
Τελική ταχύτητα km/h 195 182
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα σε δευτ. 10,3 11,9
Ρεπρίζ 80 – 120 χλμ/ώρα με 5η σχέση 10,4 15,5
Κατανάλωση λίτρα / 100 χλμ (* με ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης)
Εντός πόλης 6,1-6,0* 3,8
Εκτός πόλης 4,3 3,1-3,0*
Μικτός Κύκλος 5,0-4,9* 3,4-3,3*
Εκπομπές CO2 γρ/χλμ στο μικτό κύκλο 117-115* 89-87*
Κατηγορία απόδοσης C A+
Βάρη και φορτία άξονα kg
Απόβαρο συμπ. οδηγού (σύμφωνα με 70/156/EEC) 1199 1237
Μέγιστο μικτό βάρος οχήματος 1665 1695
Ωφέλιμο φορτίο 466 458
Μέγ. φορτίο άξονα, εμπρός/πίσω 885 / 800 915 / 800
Επιτρεπόμενο φορτίο οροφής 1) 75 75
Φορτίο τρέιλερ kg
Χωρίς φρένο 500 500
Με φρένο σε κλίση 12% 500 500
Διαστάσεις οχήματος (mm)
Μήκος 4021
Πλάτος με εξωτερικούς καθρέπτες 1944
Ύψος (στο απόβαρο) 1481
Μεταξόνιο 2510
Μετατρόχιο, εμπρός 1472
Μετατρόχιο, πίσω 1464
Κύκλος στροφής m
Από τοίχο σε τοίχο 10.5
Από κράσπεδο σε κράσπεδο 10.3
Διαστάσεις χώρου αποσκευών (mm)
Μήκος πατώματος μέχρι τις πλάτες των πίσω καθισμάτων 705
Μήκος πατώματος με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες 1372
Πλάτος μεταξύ των θόλων των τροχών 944
Ύψος φόρτωσης 684
Μέγιστο ύψος ανοίγματος 683
Μέγιστο πλάτος ανοίγματος 969
Χωρητικότητα (λίτρα, σύμφωνα με ECIE)
Χώρος αποσκευών μέχρι το ράφι 285
Με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες, μέχρι τις πλάτες των εμπρός καθισμάτων 710
Με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες, μέχρι την οροφή 1120

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Εγνατία Οδός: Ακριβαίνουν τα διόδια έως και 120%. Στις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis η παραχώρηση της για 35 χρόνια

Οι υπουργοί Υποδομών και Οικονομίας υπέγραψαν σήμερα την Κοινή Υπουργική Απόφαση για τις αυξήσεις στα διόδια της Εγνατίας Οδού και αναμένεται η δημοσίευσή της...
Autoblog.gr