[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Mercedes-Benz C-Class C200 BlueTEC Test Drive (20)

Έχοντας οδηγήσει έναν χρόνο πριν την νέα Mercedes C-Class με τον 1.600αρη κινητήρα βενζίνης και με το αγοραστικό κοινό να κάνει στροφή στους πετρελαιοκινητήρες, δοκιμάζουμε την Mercedes C200 BlueTEC, η οποία ίσως αποτελεί την καλύτερη πρόταση για τον οικογενειάρχη που θέλει να αποκτήσει σήμερα μια C-Class.

[one_half]

Στα συν

[custom_list]

  • Ποιότητα κύλισης/Ηχομόνωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Κατανάλωση

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Όχι ο βασικός εξοπλισμός που περίμενες
  • Τιμές επιπλέον εξοπλισμού

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Mercedes-Benz C-Class C200 BlueTEC Test Drive (18)

Η νέα C-Class είναι κατασκευασμένη πάνω στην MRA πισωκίνητη πλατφόρμα, έχοντας μεγαλύτερες διαστάσεις από τη προηγούμενη γενιά, αλλά και πολύ καλύτερη αεροδυναμική μιας και τα οφέλη αυτής είναι πολλά –βλέπε μειωμένη κατανάλωση, καλύτερες επιδόσεις, μειωμένοι θόρυβοι στο εσωτερικό κτλ. Η νέα C-Class έχει αεροδυναμικό συντελεστή μόλις 0,24 Cd, νούμερο κορυφαίο στη κατηγορία της (0,26 Cd στην έκδοση C200 BlueTEC). Το μήκος της ανέρχεται στα 4.686 mm (+95 mm σε σχέση με την απερχόμενη γενιά), το πλάτος της στα 1.810 mm (+40 mm) και το ύψος της στα 1.442 mm. Το μεταξόνιο της έχει μεγαλώσει κατά 80 mm αγγίζοντας τα 2.840 mm. Ο σχεδιασμός της “αντιγράφει” αυτό της S-Class με τη μεγάλη μάσκα, τους μακριούς προβόλους, τις καμπύλες, τις έντονες πλαϊνές γραμμές και τα αρκετά χρωμιομένα διακοσμητικά να ολοκληρώνουν την εικόνα της μικρής S-Class.

Mercedes-Benz C-Class C200 BlueTEC Test Drive (22)

H Mercedes-Benz ήθελε να κάνει τη νέα γενιά της C-Class πιο ασφαλής από ποτέ και έτσι τοποθετεί σε αυτή συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Η πλατφόρμα των 20 αυτών ηλεκτρονικών συστημάτων  ονομάζεται Intelligent Drive και έχουν έναν και μόνο γνώμονα. Την ασφάλεια και την άνεση. Ανάμεσα τους συναντάμε το Collision Prevention Assist Plus το οποίο ειδοποιεί οπτικά και ηχητικά τον οδηγό για επικείμενη πρόσκρουση ή πιθανά εμπόδια μπροστά από το αυτοκίνητο, ταυτόχρονα προετοιμάζει τη λειτουργία υποβοήθησης πέδησης Brake Assist PLUS, ώστε η απόκριση των φρένων να είναι η ακριβέστερη δυνατή, ενώ μπορεί να φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο αν χρειαστεί, ενώ αυτό κινείται με ταχύτητες από 7 έως και 200 χλμ/ώρα. Το Attention Assist ελέγχει το επίπεδο κούρασης του οδηγού, με το σύστημα PRE-SAFE Brake να προετοιμάζει το αυτοκίνητο για ενδεχόμενη σύγκρουση με σκοπό τον περιορισμό των συνεπειών της.

Mercedes-Benz C-Class C200 BlueTEC Test Drive (21)

Το Traffic Sign Assist διαβάζει τις πινακίδες κυκλοφορίας στα δεξιά του δρόμου και ενημερώνει τον οδηγό όπως π.χ για το όρια ταχύτητας στο κομμάτι του δρόμου που διανύει, με το Active Parking Assist με Parktronic παρκάρει μόνο του αυτοκίνητο. Επίσης συναντάμε το ενεργό Cruise Control Distronic Plus με Steering Assist και Stop&Go Pilot, καθώς και τα συστήματα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, Active Blind Spot Assist και Adaptive Highbeam Assist Plus. Όλα τα παραπάνω δίνουν στην C-Class πέντε αστέρια ασφαλείας στις δοκιμές δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP με 92% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 84% στη προστασία παιδιών, 77% στη προστασία πεζών και 70% στα συστήματα ασφαλείας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Mercedes-Benz C-Class C200 BlueTEC Test Drive (85)

Για το εσωτερικό της C-Class τα έχω γράψει αναλυτικά στην πρώτη επαφή μου είχα με το αυτοκίνητο. Αρκούν μόνο μερικές λέξεις για να το χαρακτηρίσεις. Πολυτελές, ποιοτικό, άνετο, φωνάζει από μακριά “Mercedes”. Ο σχεδιασμός του ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία των πρόσφατων αυτοκινήτων της Γερμανικής εταιρίας με την μεγάλη οθόνη COMAND να ξεχωρίζει, με τον χειρισμό της να γίνεται από το pad αφής με πιεζοπεριστροφικό διακόπτη στο κέντρο του κεντρικού τούνελ, για το οποίο ο οδηγός θα πρέπει να αφιερώσει χρόνο ώστε να μάθει όλες τις λειτουργίες του.

Mercedes-Benz C-Class C200 BlueTEC Test Drive (68)

Τα υλικά που έχει χρησιμοποιήσει η Mercedes-Benz είναι κορυφαία, με τα πάντα να έχουν επενδυθεί με ποιοτικό δέρμα και με άριστα μαλακά στην αφή πλαστικά με εξαιρετικό φινίρισμα και άριστη συναρμογή. Κραδασμοί, τριγμοί και άλλοι θόρυβοι απουσιάζουν εντυπωσιακά, με τον πίνακα οργάνων να αποτελείται από δύο αναλογικά όργανα ταχύμετρο και στροφόμετρο, όπου στο κάτω μέρος τους υπάρχουν οι ένδειξεις θερμοκρασίας νερού και ντεπόζιτου και μια μεγάλη έγχρωμη πολυλειτουργική οθόνη η οποία προβάλλει μια πληθώρα δεδομένων από τα στοιχεία του υπολογιστή ταξιδιού, μέχρι και τις πάμπολες ρυθμίσεις των συστημάτων που εξοπλίζεται το αυτοκίνητο.

Mercedes-Benz C-Class C200 BlueTEC Test Drive (84)

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, όσο πρέπει χαμηλή, με τον οδηγό να μην αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα σε ότι αφορά τον τομέα της περιφερειακής ορατότητας, αλλά και της ρύθμισης της κατάλληλης θέσης οδήγησης, με το τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι με paddles –λόγω του 7-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, να ρυθμίζεται τόσο σε ύψος όσο και σε βάθος. Η νέα C-Class προσφέρει περισσότερους χώρους για τους επιβάτες, με τους πίσω τρεις επιβάτες να νοιώθουν ιδιαιτέρως άνετα, λόγω του μεγαλύτερου μεταξονίου κατά 80 mm. Ο διαθέσιμος χώρος τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι είναι άνετος, ακόμη και για άτομα με ανάστημα άνω του 1.90. Ο χώρος του πορτμπαγκάζ έχει μεγαλώσει κατά 5 λίτρα σε σχέση με αυτό της προηγούμενης γενιάς, φτάνοντας τα 480 λίτρα, με την αναδίπλωση των πλατών (40:20:40) των πίσω καθισμάτων (πρόσθετος εξοπλισμός) να αυξάνει τον διαθέσιμο χώρο στα λίτρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Mercedes-Benz C-Class C200 BlueTEC Test Drive (55)

C200 βλέπεις στο πίσω μέρος της C-Class και το μυαλό σου κάνει μια σύνδεση με κινητήρα 2.000 κ.εκ. Κάτω από το αλουμινένιο καπό της C200 BlueTEC όμως, συναντάμε για πρώτη φορά έναν 1.600αρη κινητήρα πετρελαίου, τον 1.6 dCi Euro 6 κινητήρα δημιουργίας Renault, ο οποίος στην περίπτωσή της αποδίδει 136 άλογα στις 3.800 σ.α.λ με 320 Nm ροπής μεταξύ 1.500 – 3.000 σ.α.λ. Ο κινητήρας στο αυτοκίνητο δοκιμής, βάρους 1.505 κιλών, συνεργάζεται με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο 7G-TRONIC PLUS της Mercedes που διαθέτει Start/Stop, το οποίο λειτουργεί απρόσκοπα. Τα 0-100 χλμ/ώρα η C200 BlueTech με το αυτόματο κιβώτιο τα κάνει 10,2 δευτερόλεπτα (10,92 δευτ. έδειξε το δικό μας VBOX), με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 216 χλμ/ώρα.

Ο κινητήρας βγάζει την δύναμη του από χαμηλά, αλλά εκεί που διακρίνεται είναι στις μεσαίες στροφές του. Η συνολική εικόνα του συγκεκριμένου κινητήρα θα την χαρακτήριζα αρκετά πολιτισμένη με τους κραδασμούς να λάμπουν δια της απουσίας τους, μιας και οι μηχανικοί της Mercedes τοποθέτησαν στον κινητήρα έναν σφόνδυλο διπλής μάζας, που μειώνει τους κραδασμούς που παράγονται. Ο κινητήρας έχει βελτιωθεί από την Mercedes-Benz τοποθετώντας σε αυτόν εκτός από το σφόνδυλο διπλής μάζας, διαφορετικό σύστημα Start/Stop, πιο εξελιγμένη μονάδα διαχείρισης και μερικά διαφορετικά περιφερειακά.

Mercedes-Benz C-Class C200 BlueTEC Test Drive (99)

Το 7άρι αυτόματο κιβώτιο είναι, ομαλό αλλά όχι τόσο γρήγορο όσο άλλα αντίστοιχα διπλόδισκα κιβώτια. Ο επιλογέας του δεν βρίσκεται στη γνώριμη θέση στη βάση της κεντρικής κονσόλας, αλλά πίσω από τιμόνι, στη δεξιά μεριά της κολόνας, όπως μας έχει συνηθίσει στα τελευταία μοντέλα της η Mercedes-Benz. Η αλλαγή των ταχυτήτων γίνεται είτε αυτόματα, είτε μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Από πλευράς κατανάλωσης. Το εργοστάσιο δηλώνει μέση κατανάλωση 3,6 λίτρα/100 χλμ, αλλά στη πραγματικότητα θα δεις μια τιμή κοντά στα 5,6 λίτρα, σε μικτές συνθήκες οδήγησης. Σε ότι αφορά τις εκπομπές CO2, η C200 BlueTEC εκπέμπει 112 γρ/χλμ, κάνοντας το μοντέλο να πληρώνει 100,8 ευρώ τέλη κυκλοφορίας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή” ]

Mercedes-Benz C-Class C200 BlueTEC Test Drive (12)

Η C200 BlueTEC ξεκινά από τα 40.550 ευρώ, που με το όφελος απόσυρσης μειώνονται στα 39.120 ευρώ. Η τιμή της απέχει περίπου 9.000 ευρώ από την βασική έκδοση της C-Class, την C160 με τον 1.600αρη κινητήρα βενζίνης των 129 ίππων, ενώ η βασική έκδοση με τον diesel κινητήρα (C180 BlueTEC) ξεκινά από τις 38.500 ευρώ (37.070 με απόσυρση). Παρότι ο βασικός εξοπλισμός είναι αρκετός, θα περίμενες περισσότερο από ένα πολυτελές οικογενειακό της κατηγορίας αυτής, με τις τιμές του πρόσθετου εξοπλισμού να αυξάνουν την τελική τιμή της C-Class, ακόμη και σε τιμή άνω των 90.000 ευρώ, αν κάποιος θελήσει να επιλέξει ολόκληρη τη λίστα του μακρύ καταλόγου του πρόσθετου εξοπλισμού.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Mercedes-Benz C-Class C200 BlueTEC Test Drive (4)

Στον δρόμο η νέα C-Class ξεχωρίζει για την ποιότητα κύλισης, τόσο στις ευθείες, όσο και στις στριφτερές διαδρομές. Η MRA πλατφόρμα πάνω στην οποία είναι κατασκευασμένη η νέα γενιά της C-Class, μειώνει το βάρος, ενώ ταυτόχρονα χαμηλώνει και το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, δίνοντας του ευθύτητα και ακλόνητη σταθερότητα στα πολλά χιλιόμετρα, με τους αεροδυναμικούς θορύβους, λόγω καλής αεροδυναμικής να είναι ελάχιστοι ακόμη και σε ταχύτητες άνω των 140 χλμ/ώρα.

Mercedes-Benz C-Class C200 BlueTEC Test Drive (1)

Η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά, μετατρέποντας σε χαλί ακόμη και τους κακούς ελληνικούς δρόμους με εγκάρσιες ανωμαλίες και λακκούβες, απορροφώντας κάθε τι στο πέρασμα τους, μεταφέροντας ελάχιστους κραδασμούς στο εσωτερικό. Στις στροφές η κλίση των αναρτήσεων είναι η αναμενόμενη, προσφέροντας εντυπωσιακά επίπεδα πρόσφυσης, μεγαλύτερες πλευρικές επιταχύνσεις και μια αίσθηση σιγουριάς και ασφάλειας. Και αν κάποιος θέλει κάτι ακόμη καλύτερο, η Mercedes-Benz για πρώτη φορά στη κατηγορία αυτή προσφέρει την αερανάρτηση Airmatic με συνεχώς μεταβαλλόμενη απόσβεση, ανεβάζοντας στο ανώτατο βαθμό τα επίπεδα άνεσης. Η ανάρτηση έρχεται με τρεις λειτουργίες: comfort, comfort με σπορ χαρακτηριστικά και σπορ, με την τελευταία ρύθμιση να μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 15 mm.

Mercedes-Benz C-Class C200 BlueTEC Test Drive (10)

Το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητή υποβοήθησης είναι εξαιρετικό. Ακριβές, και άμεσο, το σύστημα είναι κατά πολύ καλύτερο από αυτό της προηγούμενης γενιάς, αλλά δεν αγγίζει αυτό της BMW Σειράς 3. Το ESP αναλαμβάνει να σε κρατήσει εντός τροχιάς ακόμη και τις στιγμές εκείνες που το παρακάνεις.

Mercedes-Benz C-Class C200 BlueTEC Test Drive (116) Mercedes-Benz C-Class C200 BlueTEC Test Drive (118)

Mercedes-Benz C-Class C200 BlueTEC Test Drive (119) Mercedes-Benz C-Class C200 BlueTEC Test Drive (120)

Η Mercedes-Benz εξοπλίζει την C-Class με το σύστημα Agility Control. Διαθέτει πέντε προγράμματα λειτουργίας (“ECO”, “Comfort”, “Sport”, “Sport+” και “Individual”) τα οποία επιλέγονται με έναν επιλογέα στη βάση της κονσόλας, και παραμετροποιεί τα χαρακτηριστικά/ρυθμίσεις της χαρτογράφησης του κινητήρα (απόκριση γκαζιού και ροπή), την ταχύτητα αλλαγής των ταχυτήτων από το κιβώτιο ταχυτήτων και την σκληρότητα/υποβοήθηση της ηλεκτρομηχανικής κρεμαργιέρας του τιμονιού ανάλογα με το πώς θέλεις να κινηθείς. Οι διαφορές ανάμεσα σε κάθε λειτουργία είναι αντιληπτή από τον οδηγό, με το πρόγραμμα Individual να δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να παραμετροποιεί τις παραπάνω ρυθμίσεις αναλόγως με τα προσωπικά του θέλω.

Mercedes-Benz C-Class C200 BlueTEC Test Drive (13) Mercedes-Benz C-Class C200 BlueTEC Test Drive (11)

Ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, είναι η C-Class να έχει την ικανότητα να διανύσει εκατοντάδες χιλιόμετρα χωρίς να κουράσει τον οδηγό. Η C200 BlueTEC δεν έχει σπορ γονίδια και δεν το κρύβει. Αποτελεί μια elegant οικογενειακή λιμουζίνα με σημεία δυναμικής οδήγησης που καταπίνει αβίαστα χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο. Κλείνοντας το κομμάτι του δρόμου, δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ στο σύστημα πέδησης της, το οποίο είναι εντυπωσιακό, τόσο από πλευράς αντοχής όσο και αποτελεσματικότητας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κλείνοντας” ]

Mercedes-Benz C-Class C200 BlueTEC Test Drive (40)

Η νέα C-Class είναι ένα εξαιρετικό, πολυτελές οικογενειακό σεντάν αυτοκίνητο που φωνάζει από μακριά “Mercedes”. Ποιοτικό, άνετο, με σχεδιασμό που θα αντέξει στον χρόνο -ίσως κάποιος την χαρακτηρίσει συντηρητική, με ένα άκρως πολυτελές εσωτερικό, η C200 BlueTEC με τον 1.600αρη κινητήρα των 136 ίππων αποτελεί μια από τις επιλογές του οικογενειάρχη που αναζητά ένα premium σεντάν. Οι σεβαστές επιδόσεις και η χαμηλή κατανάλωση, αντισταθμίζουν το κόστος κτήσης των σχεδόν 40.000 ευρώ, ειδικά από ένα αυτοκίνητο που στη γρίλια του δεσπόζει το αστέρι της Mercedes-Benz.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Μετρήσεις” ]

Mercedes-Benz C200 BlueTEC Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 10,92 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 4,44 δευτ. (με kickdown)
60-100 χλμ/ώρα 5,13 δευτ. (με kickdown)
80-130 χλμ/ώρα 10,08 δευτ. (με kickdown)
Τελική ταχύτητα 216 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 38,92 μέτρα σε 2,90 δευτ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχ/κά Χαρ/κά” ]

Κινητήρας και επιδόσεις
Διάταξη κυλίνδρων/αριθμός 4 σε σειρά
Κυβισμός (cc) 1598
Ονομαστική ισχύς [kW (hp) σε rpm] [2] 100 (136 hp) / 3.800
Ονομαστική ροπή του ηλεκτροκινητήρα (Nm σε rpm) [2]
Ονομαστική ροπή (Nm σε rpm) [2] 300/1.500–3.000 (300/1.500–3.000)
Αναλογία συμπίεσης 15.7 : 1
Επιτάχυνση 0–100 km/h (s) 9,7 (10,2)
Μέγιστη ταχύτητα (km/h) 218 ( 216 )
Κατηγορία ενεργειακής απόδοσης Euro 6 (Euro 6)
Λειτουργία ECO start/stop ναι (ναι)
Kαύσιμα και εκπομπές
Καύσιμο Diesel
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ / με ρεζέρβα (Ι) 41/7
Κατανάλωση καυσίμων, στην πόλη (l/100km) [3] 4,9–4,5 (5,4–5,1)
Κατανάλωση καυσίμων, εκτός πόλης (l/100km) [3] 3.7-3.4 (3.9-3.6)
Μικτή κατανάλωση καυσίμων (l/100km) [3] 4.2–3.8 (4.5–4.2)
Μικτές εκπομπές CO2 (g/km) [3] 109–99 (117–109)
Τιμή Cd 0.26
Mετάδοση ισχύος
Σύστημα κίνησης Κίνηση στους πίσω τροχούς
Κιβώτια ταχυτήτων Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (7G-TRONIC PLUS)
Αναλογίες μηχανικών κιβωτίων 5.65/ 2.92/ 1.82/ 1.33/ 1.00/ 0.79/ R 5.32
Αναλογίες αυτόματων κιβωτίων 4.38/2.86/1.92/1.37/1.00/0.82/0.73/R1 3.42/R2 2.23
Τελική αναλογία μετάδοσης κίνησης 2,65 (2,82)
Aνάρτηση και σύστημα διεύθυνσης
Εμπρός άξονας Πολλαπλών συνδέσμων
Πίσω άξονας Πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων
Ανάρτηση εμπρός/πίσω Ελατήρια, αποσβεστήρες κραδασμών μονού σωλήνα με SDD / ελατήρια, αποσβεστήρες κραδασμών μονού σωλήνα με SDD
Εμπρός ελαστικά/τροχοί 205/60 R 16
Πίσω ελαστικά/τροχοί 205/60 R 16
Εμπρός φρένα Δίσκοι, αεριζόμενοι
Πίσω φρένα Δίσκοι, συμπαγείς
Xωρητικότητες, διαστάσεις και βάρη
Χωρητικότητα χώρου αποσκευών (Ι) [4] 480
Κύκλος στροφής (m) 11.22
Βάρος κενού οχήματος / ωφέλιμο φορτίο (kg) [5] 1.485/565 (1.505/565)
Μικτό βάρος (kg) 2055 (2075)
Μέγιστο φορτίο οροφής (kg) 75
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης (kg), με/χωρίς φρένα 740/1.600 (750/1.600)

[/nextpage]