EU-warned-of-devices-behind-the-VW-scandal-two-years-ago

Ότι οι λομπίστες ασκούν επιρροή στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είναι κάτι που δεν πρέπει να σου προκαλεί έκπληξη και έτσι το δημοσίευμα των New York Times έχει ένα ενδιαφέρον. Σύμφωνα με αυτό, στελέχη της Volkswagen πίεσαν την αρμόδια επιτροπής της Κομισιόν που ασχολείται για τον καθορισμό των νέων τεστ δοκιμών μέτρησης των εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες, να καθυστερήσει και να μην τεθεί σε ισχύ από το 2017, ενώ πίεζε να βγουν κάποιες δοκιμές από το νέο τεστ δοκιμών. Το δημοσίευμα αναφέρει πως τα στελέχη της VW έγραψαν e-mail για λογαριασμό του ACEA (Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου) επιμένοντας πως οι διατάξεις του τεστ περί μέτρησης των εκπομπών κατά τη διάρκεια κρύας εκκίνησης και μέτρησης των εκπομπών σε πολύ υψηλές ταχύτητες πρέπει να διαγραφούν.

Οι βενζινοκινητήρες εκπέμπουν πολύ πιο επιβλαβείς ρύπους όταν είναι κρύοι, μιας και ο καταλύτης και τα υπόλοιπα συστήματά τους που μειώνουν τις εκπομπές δεν έχουν ζεσταθεί. Η VW στο e-mail της υποστήριζε πως η δοκιμή κρύας εκκίνησης δεν είναι αρκετά συγκεκριμένα διατυπωμένη για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και έτσι υποστήριζε πως πρέπει να αποκλειστεί. Η επιτροπή συμφώνησε, αλλά είπε πως θα τελειοποιήσει την διατύπωση της δοκιμής, ώστε αυτή να μπει στα νέα τεστ δοκιμών μέτρησης των εκπομπών.

Σε ότι αφορά το τεστ μέτρησης των εκπομπών σε πολύ υψηλές ταχύτητες. Η επιτροπή της Κομισιόν πρότεινε αυτή να γίνει σε ταχύτητα περίπου τα 160 χλμ/ώρα και περισσότερο. Όλες οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ωστόσο, θέλουν η δοκιμή αυτή να γίνεται είτε στα 145 χλμ/ώρα, είτε στα 130 χλμ/ώρα, όσο είναι δηλαδή και το όριο ταχύτητας σε πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ελάχιστες χώρες της Ε.Ε έχουν όριο ταχύτητας τους αυτοκινητοδρόμους της μεγαλύτερη των 130 χλμ/ώρα, όπως η Βουλγαρία με 140 χλμ/ώρα και μερικά κομμάτια των Γερμανικών Autobahn που δεν διαθέτουν όρια ταχύτητας). Εκπρόσωπος της ACEA αρνήθηκε να σχολιάσει το δημοσίευμα λέγοντας πως ο Σύνδεσμος είναι σύμφωνος με τα νέα τεστ μέτρησης των εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες.

Στις σχετικές ειδήσεις δικαστές της Νέας Ορλεάνης θα αποφασίσουν μέχρι το τέλος του μήνα αν μηνύσεις κατά της VW θα πρέπει να ακολουθήσουν την νομική διαδικασία ή θα πρέπει να γίνει κάποιος εξωδικαστικός συμβιβασμός με τις δύο πλευρές να τα βρίσκουν με χρηματικές αποζημιώσεις. Οι ενάγοντας κατηγορούν την VW για παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές, παραβίαση της εγγύησης, παραβίαση της σύμβασης, παραπλανητική διαφήμιση, απάτη και άλλα.

Για να διαβάσεις τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το σκάνδαλο της Volkswagen πάτησε εδώ.