Το σκάνδαλο με τους πετρελαιοκινητήρες της Volkswagen έχει τραντάξει συθέμελα τον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών και καθημερινά βγαίνουν στην επιφάνεια διάφορες ειδήσεις. Ανάμεσα σε αυτές, εντύπωση προκαλεί αυτή με την οποία οι τρεις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ελέγχουν μέσω χρημάτων, δεκάδες λομπίστες ώστε να ασκούν επιρροή στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες.

Σύμφωνα με το Μητρώου Διαφάνειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η VW το 2014 ξόδεψε 3,3 εκατ. ευρώ σε 43 λομπίστες, τους οποίους τους είχε στην κατάσταση μισθοδοσίας της. Η BMW από τη πλευρά της ξόδεψε 2,5 εκατ. ευρώ για τον ίδιο σκοπό, ενώ η Mercedes-Benz 1,5 εκατ. ευρώ. Άραγε ήταν οι λομπίστες που κατάφεραν και μετέθεσαν για το 2020 την ισχύ των νέων αυστηρότερων τεστ εκπομπών ρύπων σε πραγματικές συνθήκες, αλλά τελικά λόγω του σκανδάλου της VW αυτά θα τεθούν σε ισχύ από το 2017; Τα παιχνίδια και η επιρροή των λόμπι είναι πολύ ισχυρά.

Και μέσα σε όλο αυτό τον κυκεώνα αποκαλύψεων, ο αντικαγκελάριος της Γερμανίας, Ζίγκμαρ Γκάμπριελ, δήλωσε πως το σκάνδαλο της VW δεν απειλεί τη Γερμανία, θέτοντας ως βασική προϋπόθεση την ορθή διαχείριση του θέματος εκ μέρους της διοίκησης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Συμπλήρωσε δε, πως κορυφαία προτεραιότητα της κυβέρνησης του είναι η διαφύλαξη των θέσεων εργασίας των 600.000 υπαλλήλων της VW και όχι η διαφύλαξη της εικόνας των μεγαλοστελεχών της αυτοκινητοβιομηχανικός.

Από τη μεριά του, ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, προανήγγειλα την εφαρμογή σημαντικών διαρθρωτικών αλλαγών στο VW Group. Όπως είπε σε συνέντευξή του ο Γερμανός:

Στο τέλος, τίποτε δεν θα θυμίζει την παλιά Volkswagen. Θα βγούμε ισχυρότεροι από αυτή την κρίση. Διδασκόμαστε από τις κρίσεις.

Στις σχετικές ειδήσεις, όπως ανακοίνωσε η γαλλική θυγατρική της Volkswagen, περίπου ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα με κινητήρες diesel που έχουν πωληθεί τα τελευταία χρόνια στη Γαλλία είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό που επιτρέπει την εξαπάτηση των ελέγχων εκπομπής ρύπων. Πρόκειται για 574.259 μοντέλα της Volkswagen, 189.322 Audi, 66.572 Skoda, 93.388 Seat και 24.523 επαγγελματικά οχήματα Volkswagen.

Τέλος, ιδιοκτήτες αυτοκινήτων της VW στη Νοτίο Κορέα, προχώρησαν σήμερα στις δύο πρώτες αγωγές κατά της Volkswagen, ενώ την ερχόμενη εβδομάδα, αναμένεται να ακολουθήσουν δεκάδες ακόμη, όπως έγινε γνωστό από δικηγορική εταιρεία στη Σεούλ.

Οι πελάτες μας δεν θα είχαν ποτέ αγοράσει Volkswagen, αν γνώριζαν τα πραγματικά αποτελέσματα των ελέγχων εκπομπής ρύπων,

δήλωσε εκπρόσωπος της Barun Law, ο οποίος θεωρεί ότι η συμπεριφορά της εταιρείας αποτελεί αισχροκέρδεια από ποινικής απόψεως. Αναμένεται ότι οι ενάγοντες θα ζητήσουν την ακύρωση της αγοράς του αυτοκινήτου τους, επιστροφή του τιμήματος, καθώς και την καταβολή αποζημίωσης ανάλογα με την παλαιότητα του οχήματος. Όπως υπολογίζεται, περίπου 59.000 αυτοκίνητα της Volkswagen διαθέτουν το επίμαχο λογισμικό στη Νότια Κορέα.

Για να διαβάσεις τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το σκάνδαλο της Volkswagen πάτησε εδώ.