Iran-Flag_2016-1024x683


Μετά την ιστορική άρση των κυρώσεων κατά του Ιράν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες, κυρίως οι πολυτελής, στρέφουν την προσοχή τους στην αγορά της χώρας, μιας και θεωρούν πως διαθέτει τεράστιες δυνατότητες.

H Audi, η BMW, η VW και σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να εμπλακούν εμπορικά με το Ιράν, βλέποντας πως υπάρχουν “αυξανόμενες δυνατότητες” στην αγορά αυτοκινήτων μετά την άρση των διεθνών κυρώσεων. Οι γερμανικές εταιρίες είναι σε θέση να εξάγουν προϊόντα αξίας 10 δισεκατομμυρίων ευρώ στο Ιράν σύμφωνα με το γερμανικό επιμελητήριο εμπορίου και βιομηχανίας.

Σχεδόν μια δεκαετία το Ιράν των 80 εκατ. ανθρώπων, ήταν απομονωμένο από τις διεθνείς αγορές λόγω του πυρηνικού του προγράμματος, με την απόφαση άρσης των κυρώσεων να ανακοινώνεται το περασμένο Σάββατο. Η Γερμανία πριν από την επιβολή των κυρώσεων αποτελούσε έναν από τους σημαντικότερους επιχειρηματικούς εταίρους της χώρας, και έτσι τώρα αποβλέπει σε οικονομικές συμφωνίες δισεκατομμυρίων. Το Ιράν έχει υπέρογκες ανάγκες, είτε πρόκειται για αυτοκίνητα, είτε για μηχανήματα είτε ακόμη για υπηρεσίες και προϊόντα στον τομέα της υγείας.

Η οικονομία του Ιράν ωστόσο την επισκιάζει η παγκόσμια πτώση της τιμής του πετρελαίου, γεγονός που επιβαρύνει την κατάσταση των πετρελαιοπαραγωγών χωρών, μεταξύ των οποίων και το Ιράν. Εάν η τιμή του μαύρου χρυσού εξακολουθήσει να πέφτει, αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει και τις εξαγωγές προς το Ιράν λόγω της χαμηλής ζήτησης στη χώρα.

Η άρση των κυρώσεων έρχεται σε μια ιδιαίτερα δυσμενή στιγμή για την αγορά πετρελαίου

, σημειώνει ο ειδικός στις πρώτες ύλες της γερμανικής τράπεζας Commerzbank Όιγκεν Βάινμπεργκ. Ωστόσο οι γερμανοί εξαγωγείς παραμένουν αισιόδοξοι:

Το Ιράν διαθέτει επαρκή αποθέματα και είναι φερέγγυο. Επενδύσεις που θα αποβλέπουν στην ανανέωση των δομών είναι επιτακτικές

, πιστεύει ο εκπρόσωπος της Ομοσπονδιακής Ένωσης Εξαγωγικού Εμπορίου Αντρέ Σβαρτς. Η Ένωση προβλέπει για τα επόμενα τέσσερα με πέντε χρόνια αύξηση της αξίας των γερμανικών εξαγωγών προς το Ιράν από 2,4 σε 10 δισεκατομμύρια ευρώ. Στη νέα κατάσταση επιθυμούν να εμπλακούν, εκτός από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η VW, η Audi ή η BMW, ο κλάδος των Logistics αλλά και ο τομέας της αγροτικής παραγωγής. Ήδη ο γερμανός υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κρίστιαν Σμιντ ανακοίνωσε από το Βερολίνο τη δημιουργία άμεσων οικονομικών σχέσεων. Τη δεκαετία του 1970 το Ιράν αποτελούσε για τη Γερμανία τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά εξαγωγών εκτός Ευρώπης μετά τις ΗΠΑ. Ωστόσο εδώ και καιρό αυτό είχε πάψει να ισχύει. Μόλις πριν από τις κυρώσεις, το Ιράν εισήγαγε το 2005 γερμανικά προϊόντα ύψους 4,4 δισεκατομμυρίων ευρώ. Το 2014 η αξία τους έπεσε στα 2,4 δισεκατομμύρια. Τώρα η Γερμανία ελπίζει στον τετραπλασιασμό αυτών τιμών αποβλέποντας σε μια στενότερη οικονομική συνεργασία με το κράτος της δυτικής Ασίας.