160048-car_ferrari-california-t

Η Ferrari ανακοίνωσε ότι στην επερχόμενη έκθεση της Γενεύης, τον Μάρτιο, θα παρουσιάσει το Handling Speciale πακέτο για την California T. Ένα πακέτο που με μία σειρά αλλαγών στις ρυθμίσεις, απευθύνεται σε πελάτες που ζητούν το κάτι παραπάνω από την ανοιχτή τους Ferrari.


Μία από τις βασικότερες αλλαγές, εντοπίζεται στην ανάρτηση. Εκεί, τοποθετούνται νέα ελατήρια που είναι κατά 16% σκληρότερα εμπρός και κατά 19% σκληρότερα πίσω, κάτι που η ίδια η Ferrari παραδέχεται ότι “μειώνει οριακά την άνεση” αλλά αυτό είναι το τίμημα που θα πρέπει να πληρώσουν οι επιβάτες. Κατά τα άλλα, όταν το Manettino είναι γυρισμένο στην θέση “Sport”, τα μαγνητοροϊκά αμορτισέρ, έχουν ρυθμιστεί έτσι ώστε να μειώνεται ο χρόνος απόκρισης και να ελέγχονται αποτελεσματικότερα οι κλίσεις του αμαξώματος, το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων αλλάζει πιο γρήγορα τις ταχύτητες ενώ και το ανανεωμένο F1-Trac διαφορικό εξασφαλίζει καλύτερη επιτάχυνση ειδικότερα κατά την έξοδο από τις στροφές.

160047-car_ferrari-california-t

Εντελώς νέα είναι η εξάτμιση στο Handling Speciale πακέτο. Πλέον διαθέτει δύο πρωτεύοντες σωλήνες και νέα γεωμετρία ώστε να παράγει καλύτερο ήχο ενώ αυξάνονται οι στροφές του κινητήρα. Τέλος, το πακέτο ολοκληρώνεται με ορισμένες διακριτικές αλλαγές στην εμφάνιση της California T. Αλλαγές όπως η ματ ασημί γρίλια, ο ίδιου χρώματος διαχύτης και οι μαύρες ματ απολήξεις της εξάτμισης. Πριν κλείσω, να επισημάνω ότι ο 3.85 λίτρων υπερτροφοδοτούμενος V8 της California T δεν έχει υποστεί καμία αλλαγή, που σημαίνει ότι εξακολουθεί να αποδίδει 560 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 755 Nm στις 4.750 σ.α.λ.

Δελτίο Τύπου

CALIFORNIA T – INTRODUCING THE NEW HS HANDLING OPTION FOR AN EVEN SPORTIER DRIVING EXPERIENCE

Clients the world over have been so impressed with the California T’s ideal combination of performance and versatility that it has become the benchmark for all high-performance Grand Tourers. Now owners looking for an even more sporty driving experience, particularly on challenging, twisty routes, have a new optional package to meet their needs.

The Handling Speciale option offers a series of specific calibrations and a set-up that lends an extra edge, especially in the manettino’s Sport mode. This bespoke solution incorporates new damper settings and modified springs that make the car stiffer which, although marginally reducing the ride comfort, results in even sportier feedback, aided and abetted by the new engine sound that increases as revs rise.

The gear-shift logic for the Sport mode has been modified (both in automatic and manual), resulting in faster, sportier gear engagement during both up- and down-shifts.

The HS package also includes 16% stiffer front springs and 19% stiffer ones at the rear with a consequent increase in body control thanks to lower roll, dive and pitch.

The differences in Sport mode are underscored by a new strategy for the SCM3 magnetorheological dampers that increases their speed of response and improves their efficiency. The revised F1-Trac logic helps ensure even better  acceleration, particularly when exiting corners and on more bumpy road surfaces.

The HS package also includes a new exhaust system with silencers featuring two primary pipes and a new geometry designed to yield an exhaust note that increases progressively as engine speed increases, with a sound in keeping with the car’s more sporty character.

The exhaust was developed in tandem with the engine and gearbox control software to underline the performance gains, with a more rapid response and improved sound and volume when driven hard.

The exhaust’s new timbre is instantly recognisable as soon as the driver hits the Start button. It is fuller, richer and more involving at all speeds and in all driving situations.

On an aesthetic level, certain elements have been highlighted to underscore the HS package’s sporty vocation while still retaining the California T’s signature elegance and sophistication.  These include the new front grille in matte Grigio Ferro Met and the rear diffuser in the same colour with matte black fences and matte black tailpipes. A special plaque in the cockpit also indicates that the car sports the HS optional package.

The new option makes its official debut at the upcoming Geneva International Motor Show.

 

 

Ferrari California T technical specifications

 

Engine          

Type                                                  90° V8 – direct injection

Overall displacement                       3855 cc

Maximum power *                           412 kW (560 cv) at 7500 rpm

Maximum torque *                           755 Nm (77 kgm) at 4750 rpm

 

Dimensions and weight

Length                                              4570 mm

Width                                                1910 mm

Height                                               1322 mm

Dry weight **                                   1625 kg

Weight distribution                          47% fr. – 53% r.

 

Performance

Maximum speed                               316 km/h

0-100 km/h                                       3.6 s

 

Fuel consumption***

10.5 l/100 km

 

C02 emissions ***

250 g/km

 

* With 98 octane petrol

** With optional lightweight equipment

*** Combined cycle with HELE system (ECE+EUDC)

Maranello, 22 January 2016 – The  California T,  Ferrari’s immensely successful  front-engined V8 model with retractable hard top and 2+ seating configuration, is now available with the brand-new Handling Speciale (HS) option.