PEUGEOT-RCZ-R-4903_33

Το Peugeot RCZ είναι ίσως το ομορφότερο μοντέλο που έβγαλε στην αγορά η γαλλική εταιρία την τελευταία δεκαετία. Σπορ κουπέ αμάξωμα, πανέμορφος σχεδιασμός, πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά με δυναμικές δυνατότητες, διαθέσιμο με τον 1.600αρη THP κινητήρα των 155 και 200 ίππων, όπου στην έκδοση RCZ R απέδιδε 270 άλογα, αλλά και με τον 2.0-λιτρο diesel HDi των 155 ίππων.

Είναι από τα αυτοκίνητα εκείνα που τα βλέπεις στον δρόμο και τα χαζεύεις, αλλά για λόγους που δεν μπορώ να καταλάβω δεν πούλησε το αναμενόμενο. Η αρχική του τιμή ξεκινούσε από τα €28.570 στην Ελλάδα, αλλά πλέον δεν προσφέρεται, μιας και η Peugeot το καταργεί.

rcz tt

Στην Ελλάδα, από το 2010 που ξεκίνησε την εμπορική του πορεία, μέχρι και το 2015, κατάφερε και πούλησε μόλις 83 μονάδες (2010:27, 2011:31, 2012:16, 2013:3, 2014:2, 2015:4), όταν το Audi TT έκανε λίγο πάνω από 130 πωλήσεις. Σαφώς η οικονομική συγκυρία στην Ελλάδα διαδραμάτισε τον ρόλο της, αλλά και στην Ευρώπη οι πωλήσεις δεν ήταν αυτές που περίμεναν οι Γάλλοι. Από το 2009 μέχρι το 2015 πουλήθηκαν 54.059 RCZ, όταν το TT έκανε 93.100 πωλήσεις. Αρκετά συγκριτικά ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα κατέληγαν στο συμπέρασμα πως το RCZ (κυρίως το RCZ R) ήταν πιο συναρπαστικό αυτοκίνητο από το TT, αλλά τι έφταιξε και το RCZ δεν γνώρισε την εμπορική πορεία που ήθελε η Peugeot; Το μάρκετινγκ, η τιμή του, η λάθος εποχή λόγω μείωση της ζήτησης τέτοιων αυτοκινήτων, το γεγονός ότι στην μάσκα του υπήρχε το σήμα της Peugeot; Τι θεωρείς εσύ ήταν εκείνα τα στοιχεία που έκαναν το γαλλικό σπορ μοντέλο λιγότερο δημοφιλή από που θα ήθελε;