37317-largeprvw

Στην ιστορία της αυτοκίνησης, ο νομοθέτης συνήθως ευνοούσε την εξάπλωση και εξέλιξη του αυτοκινήτου, αντιμετωπίζοντας το ενδεχομένως ως κοινωνικό αγαθό. Υπήρξαν όμως και οπισθοδρομικοί νομοθέτες, ειδικά στα πρώτα χρόνια της αυτοκίνησης, οι οποίοι με τη στάση τους απαξίωσαν την αξία του αυτοκίνητου, τοποθετώντας άλογα μπροστά από αυτά για να περιορίσουν την επιτρεπόμενη ταχύτητά του και συνεπώς τη χρηστικότητα του. Η ιστορία όμως έδειξε πως αυτή η πράξη στέρησε από την Αγγλία το ρόλο του ρυθμιστή των εξελίξεων, καθώς άλλες χώρες, με πιο ευέλικτους νόμους,  ανέλαβαν τα ηνία της αυτοκίνησης.

Κάτι παρόμοιο, με διαφορετικούς όμως όρους, ενδέχεται να συμβεί στη Γαλλία, εάν τελικά η κυβέρνηση καταργήσει τα οικονομικά κίνητρα που ισχύουν για την αγορά νέου ηλεκτρικού οχήματος. Προς το παρόν η Γαλλία προσφέρει όφελος 6.300 ευρώ στους αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όμως εν μέσω περικοπών, αναμένεται στον προϋπολογισμό του επόμενου έτους να τεθούν κριτήρια για την επιδότηση των αγοραστών. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται από το 2017, εφόσον ψηφιστεί, να τεθεί ανώτατο όριο αρχικού κόστους αγοράς του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στα 40.000 ευρώ, ώστε ο υποψήφιος αγοραστής να δικαιούται την επιδότηση η οποία θα ανέρχεται σε 6.000 ευρώ. Στο νομοσχέδιο προβλέπεται επίσης επιπλέον επιδότηση 4.000 ευρώ, εάν ο αγοραστής αποσύρει παράλληλα το δεκαετίας πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο του.

Το νέο μέτρο θα επηρεάσει κυρίως την Tesla, η οποία προσφέρει στη Γαλλία το Model S έναντι 70.900 ευρώ. Χαμένοι από το μέτρο θα βγουν και οι κατασκευαστές πολυτελών ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίοι ενδεχομένως αλλάξουν τα μελλοντικά πλάνα τους για τις μεγάλες κατηγορίες, αφού ήδη η Γερμανία και η “ευαισθητοποιημένη” Καλιφόρνια έλαβαν παρόμοια μέτρα. Η μεν Γερμανία, έθεσε όριο τιμής αγοράς τα 60.000 ευρώ για τη χορήγηση έκπτωσης περίπου 4.000 ευρώ, η δε Καλιφόρνια έθεσε εισοδηματικά κριτήρια στους υποψήφιους αγοραστές ώστε να λάβουν την επιδότηση. Η Tesla κατηγόρησε ανοικτά τη Γερμανία για την  “εχθρική στάση” απέναντι στην εταιρεία και δήλωσε ότι ο νέος νόμος στοχεύει ολοφάνερα την Tesla. Η κόντρα με τους Γερμανούς κρατεί καλά από την αρχή του έτους, όταν η εταιρεία μήνυσε Γερμανό προμηθευτή της, και πρόσφατα έληξε με εξωδικαστικό συμβιβασμό των δύο πλευρών.

Όπως φαίνεται το ευρωπαϊκό λόμπι των κατασκευαστών έχει θορυβηθεί από την ανοδική πορεία της Tesla, αντιδρά αμήχανα και προσπαθεί να προλάβει τις εξελίξεις με κάθε μέσο.

  • δεν καταλαβα…αν τα αυτοκινητα της TESLA ειναι προσιτα με επιδοτηση….αυτο ομως δεν ειναι ”αθεμιτος” ανταγωνισμος ????

    • PAO

      Οχι , αφου αφορα συγκεκριμενη τεχνολογια και το συνολο των κατασκευαστων

    • αρα γιατι κλαιγεται η TESLA..που το εχασα ?

    • PAO

      Αφορα τις ακριβες κατηγοριες δες ,”Το νέο μέτρο θα επηρεάσει κυρίως την Tesla, η οποία προσφέρει στη Γαλλία το Model S
      έναντι 70.900 ευρώ. Χαμένοι από το μέτρο θα βγουν και οι κατασκευαστές
      πολυτελών ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίοι ενδεχομένως αλλάξουν τα
      μελλοντικά πλάνα τους για τις μεγάλες κατηγορίες “

    • ναι αυτο λεω !!! τα πολυ ακριβα…γινοντε προσιτα…λογο της επιδοτησης…αρα δεν ειναι αθεμιτος ανταγωνισμος κατα μια εννοια ?

    • PAO

      υπαρχει αντιστοιχο του tesla ευρωπαικο αυτοκινητο αυτη την στιγμη;

    • ασφαλως και οχι !!!αλλα οπως εχω πει…παιζει μπαλα μονη της η tesla !!
      θα πει καποιος σαν και μενα…..
      μηπως να το κανει πιο φτηνο ??? μηπως να βαλει μια πιο μικρη μπαταρια ?? να βγαλει ενα πιο μικρο οχημα ????
      παιζει σε τετοια κατηγορια…..που πχ το ηλεκτρικο UP λογικο να υστερει και να μην το θελει κανεις σε σχεση με τa S/X !!

    • δεν υπαρχει ακομα…..αλλα υπαρχουν πλεον πολλα μικροτερα…που πλεον χριζουν επιδοτησης…σε αντιθεση με το TESLA που δειχνει μπροστα τους premium!

    • PAO

      Ολα ομως εχουν την επιδοτηση των 6000 ευρω ,
      ανεξαρτητα απ την κατηγορια που ανηκουν,σωστα;

    • οπως και ειπα πιο κατω….πλεον υπαρχουν πολλες προτασεις!!!
      που οι πολυτελεις προτασεις πρεπει να τα βγαλουν περα μονοι τους !!!
      τουλαχιστον αυτη ειναι η αποψη μου !!!
      οπως βεβαια…..σε μερικα χρονια……θα το δεις…οτι θα περιοριστει η επιδοτηση και στα μικρα..οσο καταλαμβανουν ολο και μεγαλυτερο μεριδιο στην αγορα !!
      απλα τωρα βλεπουμε το πρωτο θυμα…που ειναι η TESLA….

    • PAO

      Για τα ακριβα εχω ακριβως την ιδια αποψη , θεωρω το οριο των 40000 ευρω σωστο, αρκει να μην αλλαξει οταν οι ευρωπαικες αυτοκινητοβιομηχανιες φτασουν ή και ξεπερασουν την tesla …

    • εδω και γω μαζι σου !!!
      αλλα δεν πιστευω να γινει !!!!
      ασφαλως και αν γινει…θα ειμαι απο τους πρωτους που θα κραξει !!
      αυτα τα 2 μετρα και σταθμα πουτε δεν μου αρεσαν !!!

    • PAO

      Μακαρι , αλλα μιλαμε για πολυ ισχυρες εταιρειες , κυριως οι Γερμανικες

    • μιλαμε παντα με γνωμονα το τι συμβαινει !!!
      αμα πιαστουμε με τις θεωριες αστο !!!
      αλλα πιστευω πως στα επομενα χρονια..οι επιδοτησεις ολο και θα μειωνοντε στα ηλεκτρικα……..

    • PAO

      Λογικο ειναι αφου θα καταλαμβανουν και μεγαλυτερο μεριδιο απ την πιτα των πωλησεων

    • Τα όρια που θέτει ο νόμος (μέχρι 40.000 ευρώ αρχική τιμή), για να πάρει κάποιος την επιδότηση, βγάζουν έξω από το παιχνίδι την Tesla αυτή τη στιγμή.

    • ε δεν ειναι λογικο ομως ???

      δες το αναποδα….αν μπορουσες λογο επιδοτησης να παρεις BMW 5….με μια μικρη διαφορα στην τιμη προς τα πανω…..θα αγοραζες ποτε ενα GOLF ???

      θα πει καποιος….ας βγαλει και ενα φτηνο !!

    • Είναι όμως ένα δελεαστικό κίνητρο η έκπτωση των 6.300 ευρώ, από 70.900 που ξεκινά το παίρνεις με 63.600 και με αυτά που σου μένουν στην τσέπη κινείσαι δωρεάν για αρκετούς μήνες. Κάποιος που έχει τα λεφτά προφανώς και δε θα σκεφτεί τα 6 χιλ.,αλλά ένας μικρομεσαίος ίσως καταλήξει σε κάτι πιο φτηνό για να λάβει την επιδότηση.

    • αυτο ηθελα να πω και στο παραδειγμα πιο πανω !!! σου λεει ας ξηλωθω το κατι παραπανω…για να παρω το TESLA απο το να παρω το leaf για παραδειγμα !!!

    • DJ_D

      “Μικρομεσαίος” κάποιον που έχει να δώσει €70.000+ για ηλεκτρικό αμάξι… Και περιμένει και την επιδότηση κιόλας για να το πάρει αλλιώς δεν βγαίνει και θα πάει σε κάτι πιο φτηνό ο καημένος… Δηλαδή ο “μικρομεσαίος” γιατί να μην πάει σε κάτι πιο φτηνό των €40.000 π.χ. εξ αρχής και χωρίς επιδότηση ώστε να έχει ήδη κέρδος €30.000;
      Όπως και να έχει, για εμένα, επιδότηση των €7000 σε ηλεκτρικά των 70.000 είναι υπερβολικές. Σπάστην στα 2 και δώσε διπλάσιες επιδοτήσεις σε οχήματα μέχρι €40.000 π.χ. να στείλεις πιο πολύ κόσμο σε μικρότερα ηλεκτρικά, που ο σκοπός τους είναι να χρησιμοποιούνται καθημερινά και σε κέντρα πόλεων που εκεί υπάρχει το θέμα με τα καυσαέρια.
      Μια χαρά τα έγραψε ο NK πιο κάτω.
      Όσο για την Tesla, ο οραματιστής Elon δεν προέβλεψε δηλαδή οτι κάποια στιγμή θα μειωθούν ή θα κοπούν οι επιδοτήσεις όσο αυξάνουν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών; Ή για αυτόν δεν θα πρέπει να ισχύουν γιατί έτσι;

    • Το μικρομεσαίος είναι υποκειμενικό και εξαρτάται από τη χώρα που γίνεται η αναφορά. Ο Γάλλος με υπερδιπλάσιο κατά κεφαλή εισόδημα από τον Έλληνα, θεωρώ πως έχει τη δυνατότητα να κάνει τέτοιες αγορές. Επίσης θεωρείς παράλογο να δίνονται κίνητρα για την αντικατάσταση του στόλου πολυτελών οχημάτων, τα οποία επιβαρύνουν το περιβάλλον 2-3 φορές παραπάνω απ ότι τα μικρά. Από κοινωνικής άποψης ίσως να είναι άδικο να επιδοτούνται τέτοιες αγορές, από οικολογική σκοπιά όμως, η επιδότηση αυτή είναι αναγκαίο κακό.

    • DJ_D

      Πιθανόν να έχει υπερδιπλάσιο εισόδημα ο Γάλλος, αλλά το Clio, το 208 και το C3 είναι στην κορυφή των πωλήσεων στην Γαλλία, πολύ πιθανόν και σε diesel. όχι η 530 ή η E-class. Γιατί εκεί στοχεύει το model s. Και πιο πιθανό τα μικρά οχήματα να κάνουν πιο πολλά km στα κέντρα των πόλεων από την e-class. Οπότε ίσως να θες να δώσεις κίνητρα/επιδοτήσεις/κ.τ.λ. σε οχήματα που θα μπορούν να χρησιμοποιούνται καθημερινά και να είναι και πιο “καθαρά”. Ε σε αυτή την κατηγορία είναι πιο πολύ το Zoe και το leaf των €30000 παρά το model s των €70000 και 5m μήκους.

    • Σειρά 5 και E class euro 5, όταν μιλάμε για εκδόσεις με επιδόσεις παρόμοιες του S, οι ρύποι ανέρχονται στα επίπεδα που ανέφερα. Στα υπόλοιπα σε γενικές γραμμές συμφωνώ. Αυτό που θίγω είναι η στάση των Ευρωπαίων απέναντι στην Tesla, πιστεύεις πως αν είχαν αυτή τη στιγμή ηλεκτρικό ανταγωνιστή του S οι Γάλλοι και οι Γερμανοί, θα γίνονταν αυτές οι αλλαγές; Ειδικά οι Γερμανοί που έθεσαν το όριο στα 60.000. Αναμένω με μεγάλο ενδιαφέρον την αντίδρασή τους όταν κυκλοφορήσει το Model 3

  • DJ_D

    Η Tesla γιατί κλαίγεται ακριβώς; Μέσα στο 2017 υποτίθεται οτι θα έβγαζε το “φτηνό” Model 3 των “$35000”. Έτοιμο για την αγορά της Γαλλίας…

    • και αυτο !!!!!!!
      βασικα εγω βλεπω..οτι ειχε μαθει τοσο καιρο να παιζει μονη της….τωρα που ο ανταγωνισμος ερχεται δυνατος…….τα βλεπει δυσκολα!!

    • Θα το βγάλει, από τη στιγμή που ψηφιστεί όμως ο νόμος, οι πωλήσεις του S και του Χ αναμένεται να παρουσιάσουν πτώση.

  • NK

    Έλεος αγαπητοί, δεν ξέρω που το βρήκατε, αλλά περιορισμός της επιδότησης με κριτήρια ΔΕΝ είναι ”φρένο”.

    Η Γαλλία, και η κάθε χώρα, έχει ”κόστος ευκαιρίας”, αφού τα λεφτά του προ’υ’πολογισμού της δεν είναι άπειρα*: 1.000 ευρώ παραπάνω επιδότηση σε μία λιμουζίνα είναι 1.000 ευρώ λιγότερα από ένα σχολείο ή από ένα Μιράζ ή 1.000 ευρώ περισσότερος φόρος για κάποιον Γάλλο.

    Κάνουν λοιπόν επιλογές. Η κάθε χώρα κάνει επιλογές και πορεύεται με αυτές.

    Όχι και να κλαίγεται η Τέσλα, όποιος θέλει αμάξι 100.000 ευρώ ας το πάρει χωρίς επιδότηση.

    Υγ: υπάρχουν γαλλικά ηλεκτρικά, φτηνά, εντός του ορίου:

    https://uploads.disquscdn.com/images/57848e838c0456f4f09f7134121c08c2df8a49c612ea3e25a8d3ee50b16e8df6.jpg

    *Εξαιρείται προφανώς η Ελλάδα, όπου έχουμε κυρήξει πολέμο στην αριθμητική.

    • οπως βεβαια επιδοτουν κατι οσο ειναι η ”εξαιρεση” στον κανονα !!!
      οταν βεβαια παει να γινει ο κανονας……μετα αρχιζουν και περιοριζουν τα ποσα !!!
      οπως συμβαινει και τωρα…..

    • Γι αυτό αγαπητέ γράψαμε φρένο και όχι χειρόφρενο. Όλοι γνωρίζουν ότι 1000 ευρώ του προυπολογισμού μπορούν να πάνε σε σχολεία, νοσοκομεία ή σε κάποια βαθιά τσέπη. Το θέμα είναι να μην πάνε στην τσέπη, η προστασία του περιβάλλοντος θεωρώ πως είναι ένα προληπτικό μέτρο ώστε να μη χρειαστούν αυτά τα λεφτά στα νοσοκομεία. Η πρόληψη κοστίζει πολύ λιγότερα από τη θεραπεία και η τελευταία δεν είναι πάντα αποτελεσματική. https://www.autoblog.gr/2016/09/08/ta-mikroswmatidia-pou-eiserxontai-ston-egkefalo-isws-na-euthynontai-gia-to-altsxaimer/

    • NK

      Ή μπορούν να μην επιδοτούν ακριβά αυτοκίνητα.

      Η τσέπη που θα δώσει 80.000 για ένα ΙΧ είναι επίσης αρκετά βαθιά από μόνη της, δεν θέλει βοήθεια…

      Βαθιά ή ρηχή όμως, η τσέπη είναι του φορολογούμενου, όχι του κράτους. Taxpayer’s money. Δεν ανήκουν όλα τα λεφτά στο κράτος, όχι στην Γαλλία τουλάχιστον. Τελευταία φορά που σκέφτηκαν ποσοστά φορολογίας Ελλάδος, υπήρξε έξοδος των Γάλλων προς Αγγλία, όπως ακριβώς γίνεται με τους παραγωγικούς Έλληνες σήμερα.

      Εξάλλου η πιο βαθιά τσέπη είναι της Τέσλα και των αυτοκινητοβιομηχανιών.

      Δεν μιλάμε για νερό και νοσοκομεία ή στρατό, μιλάμε για αυτοκίνητα άνω των 40.000 ευρώ, μια π ο λ υ τ έ λ ε ι α.

      Όποιος αγοράζει Porsche Cayman δεν κλαίγεται για τον φόρο βενζίνης, τα γούστα πληρώνονται.

      Είπαμε , για προστασία του περιβάλλοντος υπάρχει το Peugeot ion, to Mitsubishi MiEV, το Nissan leaf, κλπ. Το Τεσλα είναι και φιγούρα. Η φιγούρα ας μην επιδοτείται.

      Σας ευχαριστώ για την απάντηση.

      Φιλικά.

  • tsgallix

    Διάβασα λοιπόν τα σχόλια σας σχετικά με το θέμα και απαντώ .
    Το γαλλικό σύστημα bonus-malus είναι αυτοτροφοδοτούμενο,δηλαδή τα malus πληρώνουν τα bonus.
    Mε την αλλαγή του νόμου το ανώτατο malus ανεβαίνει απο τις 7 στις 10 χιλιάδες ,επιδοτούνται πια τα σχετικά φτηνά ηλεκτρικά και ολα μαζί (φτηνά ακριβά)έχουν αλλα προνόμια ,όπως ,δωρεάν parking και χώρους φορτησης κυκλοφορία σε λεωφορειόδρομους και εταιρικά bonus
    Τωρα το γεγονός ότι ´´βοηθουν´´τα δικά τους δεν είναι κακό ,οι Γάλλοι παράγουν αυτοκίνητα έτσι και αλλιώς στα δικά τους γούστα (και φορολογικό σύστημα)

  • Kαι η Γερμανία και η Γαλλία και η Κύπρος όπως και γενικά οι χώρες της Ευρώπης εκμεταλλεύονται στο έπακρο τα σχετικά Ευρωπαϊκά κονδύλια ώστε να τα δίνουν ως κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών (αντίθετα με την Ελλάδα που δεν τα διεκδικεί και τα χάνει).

    Όμως Γερμανία και Γαλλία έχουν αυτοκινητοβιομηχανίες και θέλουν να τις προωθήσουν αλλά ταυτόχρονα να μην δίνουν κίνητρα στους πλούσιους που έτσι κι αλλιώς μπορούν.
    Γι’ αυτό τα κίνητρα δίνονται με όριο την συνολική τιμή ώστε να μην πάρουν οι νεόπλουτοι Tesla ή i8, αλλά Renault Zoe ή ΒMW i3 ;)