audi_hungary

Η Audi και η Mercedes-Benz είναι 2 εταιρείες που έχουν επενδύσει αρκετά χρήματα στην Ουγγαρία. Η πρώτη έχει κατασκευάσει εργοστάσιο στα δυτικά της χώρας στην πόλη Gyor, όπου κατασκευάζει το Α3 και το ΤΤ και σύντομα θα προστεθεί και το Q3. Το εργοστάσιο αυτό κόστισε στην Audi 8,5 δις Ευρώ! Από την μεριά της η Daimler θα επενδύσει 1 δις Ευρώ για την επέκταση του εργοστασίου του Kecskemet, που τώρα παράγει τις B-Class και τις CLA.

Παρά τις κολοσσιαίες αυτές επενδύσεις υπάρχει σοβαρή έλλειψη ανθρωπίνου δυναμικού για να επανδρώσει τις θέσεις εργασίας. Η ευκολία μετακινήσεων εντός της ΕΕ και η μεγάλη διαφορά μισθών έχουν στείλει εκατομμύρια ανατολικοευρωπαίους για εύρεση εργασίας στην δυτική Ευρώπη. Έτσι χώρες όπως η Πολωνία, η Τσεχία και η Ουγγαρία, έχουν μείνει χωρίς κόσμο σε παραγωγική ηλικία. Στην Ουγγαρία συγκεκριμένα 100.000 εργαζόμενοι απασχολούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία και η οικονομική δραστηριότητα αυτής αντιστοιχεί στο 10% των συνολικών εξαγωγών της Ουγγαρίας, με πάνω από μισό εκατομμύριο οχήματα.

Ο διευθυντής της Audi Ουγγαρίας, Peter Koessler δήλωσε πως αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εξεύρεση επαρκούς ποσότητας εργαζομένων που να πληρούν τα ποιοτικά κριτήρια της Audi, εννοώντας δηλαδή εξειδικευμένους εργάτες. Η Audi έχει παραγάγει 2 εκατομμύρια κινητήρες και 160.000 οχήματα στην Ουγγαρία εντός του περασμένου έτους και χορηγεί τα τοπικά πανεπιστήμια σε διάφορα projects, ώστε αυτά με την σειρά τους να της παρέχουν εργαζόμενους που πληρούν τα στάνταρ της Audi. Ο κος Koessler σημείωσε πως παρά τις δύσκολες προκλήσεις υπάρχουν προοπτικές για την ανάπτυξη της Ουγγρικής αυτοκινητοβιομηχανίας και πως πιέζει την κυβέρνηση να βελτιώσει τις υποδομές και τις κατοικίες στο Gyor για να ευνοήσει την κινητικότητα του εργατικού δυναμικού.

Ο ομόλογός του στην Daimler, Christian Wolff, είπε πως η επένδυση του ενός δις θα δημιουργήσει 2.500 θέσεις εργασίας και παρά τις δυσκολίες το επενδυτικό περιβάλλον της χώρας είναι αρκετά ελκυστικό. Οι δηλώσεις του κινήθηκαν στο ίδιο μήκος κύματος με του κου Koessler επισημαίνοντας την ανάγκη για συνεργασία με την κυβέρνηση ώστε να χτιστούν κατοικίες και σχολεία στο Kecskemet για τις οικογένειες των επιπλέον εργαζομένων. Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι οι δηλώσεις του για τους μισθούς που ανεβαίνουν με ρυθμό 6,9%. Παραδέχθηκε πως πρέπει να δοθούν μισθολογικά κίνητρα για να προσελκύσουν εργαζόμενους, όμως αν οι μισθοί αρχίσουν να προσεγγίζουν αυτούς της δυτικής Ευρώπης τότε θα πληγεί η ανταγωνιστικότητα της Ουγγαρίας.

  • Giannisk

    Εδώ έχουμε το εξής παράδοξο. Η Ουγγαρία είναι επίσης μία χώρα με εξαιρετικά μεγάλη φορολογία και φθηνά εργατικά χέρια όπως και η δική μας χώρα πλέον. Παρόλα αυτά βλέπουμε επενδύσεις δισεκατομμυρίων από κολοσσούς της αυτοκινητοβιομηχανίας που ανοίγουν χιιάδες θέσεις εργασίας κάτι που δεν συμβαινει σε εμάς.
    Βέβαια η νέοι της Ουγγαρίας προτιμούν να “μεταναστεύσουν” σε διπλανές χώρες με μισθούς πολλαπλάσιους από αυτούς στην χώρα τους κάτι που το βρίσκω πολύ λογικό.

    • Anestis Genk

      Άρα όλοι οι εργαζόμενοι θέλουν να πάνε στην ακριβή δύση και όλα τα δυτικά εργοστάσια να πάνε στην φτηνή ανατολή.

    • Giannisk

      Σε γενικές γραμμές ναι.

  • Mika

    Mηπως πολλοι νεοι να σκεφτουν την Ουγγαρια,απο την απραξια της Ελλαδας??

  • Soko

    παιδιά είναι απλό πλέον η προσφυγές θα ειναι τα φθηνα εργατικά χερια …

    • VaggD

      Θα γίνουν ζώνες στις οποίες θα μένουν, εργάζονται και θα επιτρέπεται η “φθηνή” εργασία…