The 650-hp, 2015 Chevrolet Corvette Z06 is one of the most capable vehicles on the market, capable of accelerating from 0 to 60 mph in only 2.95 seconds, achieving 1.2 g in cornering acceleration, and braking from 60-0 mph in just 99.6 feet.

Με τη γενιά των baby boomers (σ.σ. 1946-1964) να μεγαλώνει και τις μικρότερες ηλικιακά ομάδες να μην έχουν αρκετά χρήματα ακόμα, οι πωλήσεις των sports cars στις ΗΠΑ φθίνουν σημαντικά τα τελευταία χρόνια.

Στα 60 η άνεση είναι πιο σημαντική από τη σπορ οδήγηση. Καθώς οι boomers μεγαλώνουν, η αγορά των sports cars συρρικνώνεται, χωρίς όμως να σημαίνει πως θα χαθεί εντελώς,

δηλώνει ο Eric Noble, πρόεδρος της CarLab. Ο Noble συνεχίζει λέγοντας πως η γενιά X που ακολουθεί τους boomers δε θα μπορέσει να βοηθήσει πολύ, μιας και είναι λιγότεροι πληθυσμιακά, αλλά και οι millennials δεν έχουν ακόμα τα χρήματα για να αγοράσουν ούτε τη βασική έκδοση της Mustang, πόσο μάλλον κάτι πιο σπορ.

Το 2016 οι boomers αποτελούσαν το 40% των αγοραστών Mustang, ποσοστό μικρότερο κατά το ήμισυ   σε σχέση με πέρυσι. Οι Camaro και Corvette παρουσιάζουν παρόμοια πτώση με τις πωλήσεις κάτω κατά 11% και 14% αντίστοιχα.

H Jessica Caldwell της Edmunds ισχυρίζεται πως αυτό θα μπορούσε να συμβαίνει γιατί πλέον τα coupe δεν θεωρούνται πιο cool από ένα 4-θυρο σεντάν ή ένα SUV. Μάλιστα, με πολλές premium μάρκες να πουλάνε κατά συρροή SUVs, οι αγοραστές δε χρειάζεται πλέον να θυσιάσουν τη σπορ οδήγηση για την άνεση. Αν ένα αυτοκίνητο συνδυάζει και την άνεση μαζί με τη fun to drive αίσθηση, τότε αποτελεί καλύτερο πακέτο από ένα αμιγώς sports car.

Παράδειγμα αποτελεί η Porsche με τη Macan, η οποία φέτος έχει πουλήσει 30% παραπάνω και είναι πλέον το πρώτο μοντέλο της μάρκας σε πωλήσεις.

Στα παραπάνω συμφωνεί και ο Branden Cote, διευθυντής της AMG στις ΗΠΑ, τονίζοντας πως η παρουσία ενός σπορ SUV πριν 10 χρόνια ήταν αδιανόητη, ενώ σήμερα είναι από τις πιο ισχυρές κατηγορίες σε πωλήσεις. Οι boomers λοιπόν δεν παρατούν τη σπορ οδήγηση, απλώς πλέον προτιμούν ένα διαφορετικό είδος της.

  • Mika

    Πικρες αληθειες!!
    :p

    • manowar

      δηλαδη οι μονοι που σωζουν την κατασταση ειναι οι αραβες και η ναιολαια με τα απειρα λεφτα του μπαμπα..αν δεν ηταν αυτοι δεν θα εβγαιναν καθολου σπορ αυτοκινητα…;-Ρ

  • Εμπέρ Γιώργος

    Oχι. Οι εταιριες σκοτωνουν τα sports cars. Οι ανθρωποι ειμαστε προβατα. Οι εταιριες μας πουλανε αυτο που θελουν, μας βομβαρδιζουν με διαφημισεις και μας πειθουν οτι το χρειαζομαστε. Εμεις ειμαστε οι ηλιθιοι που τρεχουμε και τα αγοραζουμε! Το ιδιο εγινε και με το ντιζελ και το υγραεριο και τρεχαν ολοι να αγορασουν ντιζελ και να του βαλλουν μπουκαλα στο πορτπαγκαζ

    Η Mitshubishi σταματησε αυτο.

    http://www.sntrl.com/wp-content/uploads/2014/01/SNTRL-EVO-Wallpaper-1114-600×3751.jpg

    και αυτο

    http://www.streettunedmotorsports.com/z/number_ten/stm_evox_high_res_1.jpg

    Για να βγαλλει αυτο

    http://st.motortrend.com/uploads/sites/5/2013/10/Mitsubishi-Concept-XR-PHEV-side.jpg

    Ποιος της το ζητησε? ΚΑΝΕΝΑΣ!!!! Ολος ο πλανητης την βριζει. Οι εταιριες πετανε το δολωμα. Τσιμπαει? Αν τσιμπισει, αρμεγουν κανονικα την αγελαδα. Τωρα βγαζουν τα αυτονομα. Θα τρεξουν ολοι να τα αγορασουν και μετα θα κλαινε οτι χαθηκε η οδηγικη απολαυση.

    Πες μου την χρησιμοτητα αυτου. Το βλεπω και χεζω απο τα ματια

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8f/2003-2006_Porsche_Cayenne_(9PA)_S_wagon_01.jpg

    Eιναι να την πας στα βουνα? ΟΧΙ! Και να θες την λυπασαι
    Ειναι αυτοκινητο πολης? ΟΧΙ
    Ειναι αυτοκινητο οικογενειακο? ΟΧΙ
    Eιναι σπορ αμαξι? ΟΧΙ. Θελει κανα-δυο τονους διαιτα.

    Τι σκατα ειναι? Μια μαλακια και μιση. Βγαλανε ενα, ο κοσμος τσιμπησε και απο εκει και περα η porche χεστηκε στο ευρω. Ειδε η bmw οτι ο κοσμος μπεεεεε και εβγαλε αυτο

    http://www.moibbk.com/images/bmw-x6-white-10.jpg

    Τωρα χεζω και την σπληνα μου μαζι.

    Οι μονοι που φταινε για αυτη την καταντια ειμαστε εμεις που τρωμε οτι κουραδες μας πλασαρουν για καινοτομια. Και καλα αυτοι. Ειναι εταιριες.Η δουλεια τους ειναι να κανουν αφαιμαξη απο οπου βρουν. Το απο που θα πιαστουν ομως για να αρχισουν να πινουν αιμα, εξαρταται απο εμας και κατα ποσο μπεεεεεεε προβατα ειμαστε σε οτι μας πουνε

    • Smartass
    • mother1russia

      Μην τρελαινεσαι γιατι δεν ειμαι μονο εγω κι εσυ εκει εξω αλλα και οι μπαρμπες και χαζογκομενες που τα βρησκουν εξαιρετικα.
      Οι petrolhead που γουσταρουμε τα σπορ ειμαστε μετρημενοι

    • Εμπέρ Γιώργος

      Απλα εμεις ξερουμε τι ζηταμε και δεν πεφτουμε θυματα

    • theolvs

      +άπειρο.
      Τα suv με τις ζαντάρες τα δήθεν σπορ σε σχήμα περιπτέρου διέλυσαν την αυτοκίνηση

    • JohnnyXP64

      ετσι ακριβως! + το οτι αυτα τα αισχη δεν εχουν κανα ορατότητα απο πισω και γυρο γυρο! τα παίρνουν ολοι που νομιζουν οτι ειναι ασφαλέστερα λογο υψος αλλα απλη φυσικη στο σχολειο δεν βγαλανε. και ενω οι πολις πνιγοντε απο τα μπροτιλιαρισματα και παρκαρισμενα, αυτοι βγαζουν οχηματα ακόμα ποιο ογκώδη για την ματαιόδοξια μας. αισχος.

    • John

      + 1.000.000 και από μένα. Έγραψες αυτό που δεν τολμάει να γράψει κανένας.

    • bulldog

      Δίκιο έχεις.Απλά η Cayenne δίνει κύρος πως να το κάνουμε…και στιβαρή εμφάνιση έχει και αυτοκίνητο οικογενειακό είναι και μπορείς να το πατήσεις λίγο παραπάνω εάν θες…

    • Sofian

      Εκλαψα στο σημειο που λε;ς οτι χεζεις απ τα ματια…χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!!
      Κατα τα αλλα συμφωνω!!

  • ionized

    η διαφορα ειναι..ξερεις τι ζητας αλλα δεν μπορεις να το αποκτησεις.Αυτοι ξερουν επισης τι ζητανε και το περνουν και αν δεν τους αρεσει το αλλαζουν και περνουν αλλο.Βαση της δικιας μας τσεπης πορευονται η εταιριες η της δικιας τους νομιζεις? :)

    • Εμπέρ Γιώργος

      Δεν διαφωνω αλλα εμεις ολοι ειναι που αλλαζουμε τα δεδομενα. Ας μην πηγαινε κανεις να αγορασει το gt86 με την αιτιολογια της ελλειψης τουρμπο, να δεις για ποτε θα εβαζαν τουμπο. Ας μην πηγαινε κανεις να παρει αυτο το εκτρωμα το juke να δεις για ποτε θα το εξαφανιζανε. Καλα δεν ντραπηκαν να βγαλλουν τετοιο πραγμα? Οταν η honda βγαζει αυτο

      http://blog.caranddriver.com/wp-content/uploads/2011/10/2012-Honda-Insight.jpg

      και υπαρχει ανθρωπος που ακουμπαει 15 και 20.000 ευρω για να αποκησει μια μπανιερα με ροδες, κατι τετοια βλεπουν οι εταιριες και σου λενε θες και σπορ ρε καραμητρο? Εδω το καλο ντιζελακι λεμε…. τωρα καιμε και ρευμα. Ελα κοσμε. Εδω η καλη οικονομια.

    • bulldog

      Είναι ανάλογα με το σκοπό του καθενός…όποιος θέλει σπορ παίρνει σπορ,όποιος θέλει οικονομία παίρνει ντίζελ και ρεύμα…δε γίνεται να έχουμε τις ίδιες ανάγκες πως να το κάνουμε…το juke προσωπικά μου αρέσει,άλλοι το θεωρούν έκτρωμα,δεκτόν….αλλά το honda γιατί το κρίνεις…όποιος θέλει station θα το πάρει όποιος θέλει σπορ δε θα το πάρει…λογικό.

    • Εμπέρ Γιώργος

      Θα στο πω οπως το ειπε καποτε και ο αημνηστος Steve Jobs πριν πεθανει.

      “Οι πελάτες δεν ξέρουν τι θέλουν μέχρι να τους το δείξουμε.”

      Δεν αναφερομαι στους ψαγμενους αλλα στις μαζες. Δυστηχως σε αυτες στοχευουν οι εταιριες και λειτουργουν ακριβως με την λογικη του Jobs.

      Ο κυρ Mανωλης στα κατω Πετραλωνα δεν ηξερε το toyota hybrid, ουτε τα ηλεκτροκινητα. Εκει μπαινει το μαζικο οπλο της εταιριας. Λεγεται marketing. Και τωρα ο κυρ Μανωλης, ξαφνικα νιωθει πως του ειναι απαραιτητο.

      Επισεις ο αημνηστος Steve Jobs ειπε και το αλλο σοφο.

      “Οι άνθρωποι όντως κρίνουν ένα βιβλίο από το εξώφυλλο, οπότε δώσε σημασία στην παρουσίαση”

      Τα αμαξια σημερα εκτως των αλλων τεινουν να γινονται και ποιο ασχημα!!!

    • bulldog

      Συμφωνώ με όλα αυτά,απλά για το σκοπό του καθενός μίλησα.Εννοώ να θέλουν οικονομικό και βέβαια η εταιρία θα τους κατευθύνει σαν πρόβατα που είναι σε συγκεκριμένα μοντέλα…αν θέλουν σπορ σε σπορ θα τους κατευθύνουν.

    • Μα κανείς δεν πήγε να αγοράσει τα BRZ, GT86. Εμπορικές αποτυχίες είναι και τα δύο. Το Juke το αγοράζει κάποιος γιατί είναι πολύ φτηνό, πιο παλιά αγόραζε το γάτο της χιουντάι, τώρα τζουκ και ό,τι αντίστοιχο. αυτό που παραθέτεις στη φωτό επίσης δεν πήγε καλά. Οπότε κάπου πάσχει η αφήγηση σου.
      Αν δεν υπήρχε η καγιέν, δε θα υπήρχε σύγχρονη πόρσε. τα λεφτά από την καγιέν, “εγκρίνουν” τις 911 gt3 rs, 911r, cayman gt4 κλπ.
      Τα λεφτά από τα κασκάι είναι που επιτρέπουν τα gtr, 370z κλπ.
      Τα λεφτά από τα focus diesel επιτρέπουν τα focus rs.
      To M division ποτέ άλλοτε δεν είχε τόσο μεγάλη ποικιλία στη γκάμα του. Σχεδόν κάθε μοντέλο έχει και M εκδοχή, όπως αντιστοίχως και AMG και RS και R κλπ.
      Το πρόβλημα είναι ότι δεν έχω λεφτά βασικά. Από προτάσεις, πληθώρα, οι περισσότερες από ποτέ.
      Δηλαδή όταν εντός ολίγου μας απαγορέψουν να οδηγούμε στα μεγάλα αστικά κέντρα και θα είναι όλα self driving τί θα κάνεις; Θα αυτοπυρποληθείς;

  • manowar

    βγαινω απο το αρθρο γιατι μ γ@μει την ψυχολογια..

  • Anestis Genk

    Το πισωκίνητο Escort και η πισωκίνητη Corolla, δεν ήταν σπορ κατασκευές αλλά οικογενειακά, όμως ξέρουμε καλά πόσο αγαπήθηκαν από τους petrolheads, πως όργωσαν τα βουνά και τις πίστες και συνεχίζουν να πηγαίνουν πόρτες.
    Η αυτοκινητοβιομηχανία ακολουθεί αυτό που κάνουν τα Lidl, δλδ flavoured fat & sugar, δεν έχουν ουσία αλλά βάζουν χρυσόσκονη για να νομίζεις ότι σου πουλάνε κάτι με αξία.
    Το σπορ αυτοκίνητο έχει γίνει πανάκριβο και συχνά μη χρηστικό. Βέβαια το χρηστικό στις μέρες μας είναι να καβαλάει πεζοδρόμια να είναι πουλ μουρ, να παρκάρει παντού και να χωράει τα πάντα.

    Επίσης με τέτοια ανεργία και καθίζηση των μισθών για να μπορούμε να συνεχίσουμε να καταναλώνουμε αγοράζουμε μόνο από τα απανταχού “lidl” και τα απανταχού “jumbo”.

    Οι petrolheads πρέπει να γίνουν ύπατοι αρμοστές της αυτοκινητοβιομηχανίας για να σφίξουν μερικά πλαδαρά κωλαράκια.

    • Εμπέρ Γιώργος

      Ηταν πισωκινητες, ντιζατες και χωρις abs, asc, esc και αεροσακο οδηγου, συνοδηγου, για τα ποδαρακια του οδηγου, πλευρικος καθισματος οδηγου και συνοδηγου καθως και αερορακους κουρτινα και μπροστα και πισω. Αυτο δεν ειναι αμαξι. Ενα μεγαλο μπαλονι ειναι. Μετα τα κουρτινακια, το μονο που λειπει ειναι το σεμεδακι της γιαγιας στο ταμπλο και κλεισαμε. Τα παλια αμαξια ηταν fun to drive. Τα σημερινα ειναι μεσα στα ηλεκτρονικα σε υπερβολικο βαθμο. Δεν θελουμε ηλεκτρογκαζο. Ειναι απλα αθλιο!!!!

    • Geezer

      Πόσα χρόνια έχεις να οδηγήσεις αυτοκίνητο χωρίς abs; Οδηγώ κάθε μέρα μέρα και σου εγγυώμαι δεν είναι καθόλου καλή φάση. Όταν βρέχει πρέπει να είμαι +150% πιο προσεκτικός, πρέπει να κοιτάω ΣΥΝΕΧΕΙΑ το δρόμο να μην έχει μλκιες, σε σχετικά βαρύ φρενάρισμα θέλει πολύ προσοχή μην σου φύγει αριστερά-δεξιά και πάει λέγοντας. Τώρα, σε ένα ιδανικό κόσμο, ναι θα ήθελα ένα “συμβατικό” χωρίς ηλεκτρονικά για βόλτες τα σκ, γκάζια κλπ αλλά για κάθε μέρα θα προτιμούσα κάτι οικονομικό, άνετο κλπ. Είναι πολύ σημαντικό για το μέσο άνθρωπο, να “ξέρει” ότι δεν έχει θυσιάσει κάτι με την επιλογή του. Θέλει άνεση, θέλει οικονομία, θέλει σπορ αίσθηση, θέλει κάτι κουλ (crossover τη συγκεκριμένη περίοδο).

    • Εμπέρ Γιώργος

      Εχω 2 αμαξια. Ενα καλο που ειναι το δικο μου και της κοπελας μου που το εχουμε για καθημερινο. Ενα Yaris του 2000 χωρις ΚΑΝΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ. Ουτε καν για τα παραθυρα. Aντε. Πες το abs ok. Kαι για το τιμονι για να μην ειναι πολυ βαρυ.

      Αλλα μεχρι εκει. Το πεθανανε. Και asc και ηλεκτρογκαζο και ηλεκτρονικος ψεκασμος και ηλεκτρονικος κοφτης να σου ριχνει τις στροφες μολις φτασεις στον κοφτη (σου κοβει την παροχη του γκαζιου) και ηλεκτρονικο χειροφρενο. Και εγω μεχρι να παρω awd η rwd πως θα τραβαω χειροφρενα? Και πως θα πυροβολαω στην πρωτη στον κοφτη?

      Ασε που καθε φορα που ειναι να τραβηξω χειροφρενο πρεπει να απενεργοποιω το asc για να μην μου μαζευει το αμαξι ενας υπολογιστης. Σε εμενα τουλαχιστον απενεργοποιειται. Υπαρχουν αμαξια που το εχουν μονιμα χωρις δυνατοτητα απενεργοποιησης.
      Και μολις βγαλλεις τον προκαταλυτη να σου ο λαμδα και να σου το λαμπακι στο καντραν.

      Ειπαμε. Καλα τα ηλεκτρονικα αλλα ρε παιδια. Οκ. Ολα θελουν και μετρο.
      Aπο ολα αυτα πηγε περιπατο η οδηγικη ευχαριστηση. Οταν ενα αμαξι κανει ποιο πολλα, ειναι ποιο ασφαλες. ΟΧΙ ποιο fun

    • Geezer

      Συμφωνώ μόνο στο ηλεκτρονικό γκάζι. Θεωρώ ότι σου παίρνει περισσότερα από όσα σου δίνει με 1% (?) παραπάνω οικονομία/ιπποδύναμη. Αλλά τα υπόλοιπα καλώς ή κακώς έχουν γίνει απαραίτητα. Ίσως όχι για σένα και για μένα. Αλλά για την συντριπτική πλειοψηφία που δεν ξέρει καν τι κάνει αυτό το κουμπάκι που γράφει asc και έχει ένα φωτάκι πάνω, έχουν γίνει και προσωπικά το σέβομαι.

    • Εμπέρ Γιώργος

      Nαι αλλα μετα μυξοκλαιμε οτι τα αμαξια δεν ειναι οπως παλια και δεν ειναι ποια sport. Γιαυτο και λεω πως ναι μεν οι εταιριες κανουν την κινηση αλλα το αποτελεσμα εξαρταται απο εμας. Αφου εμεις τρεχουμε και αγοραζουμε οτι μαλακια μας προβαλουν.

    • bulldog

      Αν το συνηθίσεις δεν είναι καθόλου πρόβλημα να μην έχει όλες αυτές τις βοήθειες…

  • Bon Viveur

    Αυτό το άρθρο κανονικά σε μία χώρα που δεν έχει ούτε μία πίστα στην περιοχή που μένει το 70% του πληθυσμού, είναι άχρηστο και είναι μία είδηση που δεν μας απασχολεί, μιας και να πάρεις ένα sports car, τί να το κάνεις στην χώρα της λακούβας; Πού να το τρέξεις; Αν είναι μόνο και μόνο για να έρχονται κάτω σε ‘μας στην Γλυφάδα και να περνάνε απο τις καφετέριες με ξερογκαζιές και να γυρνάνε να κοιτάνε δεξιά αριστερά για να δουν, αν τους κοίταξε κανείς, το κάνουν και με τα Γράντ Τζέροκι, Καγιέν και λοιπά SUVs δεν χρειάζονται sports car.