H Honda παρουσίασε το Honda Civic Type R Prototype, δηλαδή το concept προ-παραγωγής του αυτοκινήτου στην έκθεση του Παρισιού, πριν 5 μήνες. Αφού έκανε περιοδεία σε διάφορες εκθέσεις ανά τον κόσμο, η ιαπωνική εταιρία μόλις ανακοίνωσε ότι στην αντίστοιχη της Γενεύης, που ανοίγει τις πύλες της σε 3 εβδομάδες θα μας δείξει την έκδοση παραγωγής της πιο γρήγορης έκδοσης του νέου Civic.


Με αυτό η εταιρία θέλει να πάρει το αίμα της πίσω από την Volkswagen και το 7:47.19 του Golf GTI Clubsport S στο Nurburgring Nordschleife, με το νέο Type R να εφοδιάζεται με τον 2,0-λιτρο turbo της σημερινής γενιάς, ο οποίος θα αναβαθμιστεί και αναμένεται να παράγει κοντά στα 320 άλογα.

Μαζί με το Type R, στο περίπτερο της Honda θα υπάρχει Clarity Fuel Cell, καθώς και το NeuV, το ηλεκτρικό αυτόνομο όχημα που παρουσίασε φέτος στην CES, και εξοπλίζεται με τεχνητή νοημοσύνη.

Δελτίο Τύπου

  • All-new Honda Civic Type R makes world debut in production form
  • Clarity Fuel Cell is the world’s most advanced fuel cell vehicle, with class-leading maximum range of 620 km / 385 miles
  • European show debut for Honda NeuV concept car

From the next chapter of the Type R legend to a concept car that can read your emotions, the 2017 Geneva Motor Show will see Honda showcase a range of its advanced vehicle and powertrain technologies.

Civic Type R

The highlight of Honda’s show presence will be the unveiling of the all-new Civic Type R, which has been engineered to deliver the most rewarding drive in the hot hatch segment. The Type R was developed in parallel with the new standard Civic hatchback, with mutual benefits to the dynamics and refinement of both vehicles. Type R will feature Honda’s latest 2.0-litre VTEC TURBO petrol engine.

Production of the new Civic Type R will start in summer 2017 at Honda of the UK Manufacturing (HUM) in Swindon, and the car will be exported across Europe and to other markets around the world, including Japan and the US. Its arrival in North America will mark the first time that any Honda-badged Type R has been officially sold there.

Honda will officially unveil the production version of the all-new Civic Type R at 11:30am (CET) on its Geneva Motor Show stand, located in Hall 4.

Clarity Fuel Cell

The Honda Clarity Fuel Cell will also be on show, following the arrival of the first cars in Europe at the end of last year. The all-new Clarity is the world’s most advanced fuel cell vehicle and delivers a class-leading maximum range of 620 km (385 miles).

The arrival of the new Clarity in Europe as part of the Europe-wide HyFIVE (Hydrogen For Innovative Vehicles) initiative reinforces Honda’s continued efforts to drive increased adoption of fuel cell vehicles and the creation of a viable hydrogen refuelling infrastructure across the region.

Honda NeuV

Receiving its European show debut in Geneva, the Honda NeuV is a fully electric concept car with a unique ownership proposition and a state-of-the-art ‘emotion engine’ that can learn about its driver.

The pure electric concept car explores a financially-beneficial ownership model for enterprising customers, by functioning as an automated ride sharing vehicle when the owner is not using the car. It would pick up and drop off customers at local destinations, and could also sell energy back to the electric grid during times of high demand when it‘s sitting idle, further monetising the vehicle’s down time.

NeuV also functions as a thoughtful and helpful artificial intelligence assistant utilising an ‘emotion engine’, which learns from the driver by detecting the emotions behind their judgments. It can then apply what it has learnt from the driver’s past decisions to make new choices and recommendations.

  • SAMURAI-66

    Δεν πιστευω να εχει κατι διαφορετικο στην μορφη απο το περιφερομενο ανα τον κοσμο προ παραγωγης γιατι ετσι ακριβως εκανε εντυπωση και αρεσει….ποσο θα κανει ειναι το ζητουμενο.

  • manowar

    Τα μονα μοντελα σιβικ που ηταν ανταγωνιστικα εκτος τα πλαστικα ειναι τα 2 τελευταια αλλα και μεσα και εξω ειναι πολυ τα ατιμα..

  • manowar

    Εχει ανεβει λεβελ το σιβικ οσο αφορα επιδοσεις σε σχεση με παλια ,,δεν μπορουσε πχ παλια να συγκρινεις αυτο εδω https://uploads.disquscdn.com/images/dd4867c2252f979e035e0a966343fcbd1b5c11b86deeff5d12d2fbbb7510eeb9.png με οποιο δηποτε αλλο ακομα και σιβικ type r ολα ηταν πολυ κατώτερα μιλαμε για 6κυλινδρο ατμοσφαιρικο χατς 240 ιππων με 4κινηση.τωρα στεκεται ενα type r διπλα σε ενα Golf R αλλα αδερφακι μου και μεσα και εξω τα 2 τελευταια σιβικ ειναι και πολυ ΑΓΚΛΥ..

    • Γιώργος Εμπέρ

      Το προτελευταιο οχι τοσο! Μπορω να πω πως στο τελος που το συνηθησα κιολας μου αρεσε παρα πολυ! Αυτο εδω δεν κατεβαινει με τιποτα. Σαν σχημα δεν ειναι ασχημο αλλα

      1) Χαλασαν την μουρη με μια χειροτερη
      2) Δεν εφτιαξαν τον κωλο (μην πω ειναι χειροτερος απο το προηγουμενο)
      3) Ας μου πει καποιος τι κανουν τα 2 πολυγωνα πισω
      4) Ας μου πει καποιος τι κανουν οι 2 διαφορετικες εξατμισεις πισω
      5) Και τελος. Τοο Μuch. Γωνιες απο εδω, καρχριακια πο εκει. Πολυ φορτωμενο!

    • manowar

      Τι φορτωμενο μονο ??καλα οσο αφορα φλυαρια σχεδιαστικη εκει στην χοντα ειναι ακραιοι…μπαλαμοι ενα πραμα

    • Γιώργος Εμπέρ

      Aν κραταγαν το προηγουμενο και βαζαν τετρακινηση και παραπανω αλογα, θα γινοταν το επομενο evo. Τα πληθη θα σκοτωνοντουσαν ποιος θα πρωτοαγορασει! Υπαρχει πολυ κοινο και δυστυχως ενα impreza εμεινε σε αυτη την κατηγορια

  • crazyfrog

    μπροστα δε το λες και τοσο ασχημο.τριπορτο,κουπε 1500 τουρμπο με ονομα crx θα εκανε παταγο.κατι σαν αυτο το οποιο στην πορεια κατι εχασε και βγηκε το αμερικανικο κουπε.

    https://www.youtube.com/watch?v=07m7OC4ZobI