Πήρες μια (παγκόσμια) πρώτη) γεύση το πρωί. Ήρθε η ώρα για όλες τις ανατριχιαστικές λεπτομέρειες. Η αναμονή έλαβε τέλος! Ο διάδοχος της 650S είναι εδώ και…. είναι όπως τον βλέπεις.

Δεν θα σου πω ψέματα, ούτε ότι η ομορφιά είναι υποκειμενική. Το αμάξι μπροστά δεν βλέπεται. Σαν να τράκαρε ένα Tesla Model 3, να άνοιξαν “κουφάλες” στον προφυλακτήρα και να τις μπάλωσαν με ledακια από την λαϊκή. Επειδή είναι είδηση, όμως, και όχι άρθρο γνώμης συνεχίζω στο παρασύνθημα.

Η αεροδυναμική (βελτιωμένη κατά 50% σε σχέση με την 650S) έχει επιβάλλει τις επιταγές της στη σχεδίαση, με την McLaren να υποστηρίζει πως είναι ανώτερη σε όλους τους τομείς σε σχέση με την 650S. Πρώτη και κυριότερη διαφορά, η απουσία των τεράστιων πλευρικών εισαγωγών. Η ψύξη του νέου, 4,0-λιτρου twin turbo V8 επιτυγχάνεται με την διοχέτευση του αέρα από τις μπροστινές κολώνες στους αεραγωγούς στο τελείωμα της καμπίνας και από εκεί κατευθείαν σε κάθε πλευρά του V. Σύμφωνα με τους Άγγλους, η ψύξη είναι κατά 15% αποδοτικότερη με παράλληλη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης.

Το «πάρτι του ανέμου» συνεχίζεται στο πίσω μέρος, όπου δεσπόζει ένα ευμέγεθες spoiler που εκτείνεται σε όλο το πλάτος της ουράς (οι αρμοί που βλέπεις πάνω από τα πίσω φανάρια). Ενεργοποιείται κατά το δοκούν, δίνοντας έμφαση σε τελική ταχύτητα, κάθετη δύναμη, ενώ λειτουργεί και ως «αερόφρενο» ελαχιστοποιώντας το «ψάρεμα» της ουράς κατά την έντονη επιβράδυνση, όπως φυσικά και τις αποστάσεις ακινητοποίησης. Ενδεικτικά, το 200-0 χλμ/ώρα γίνεται σε μόλις 4.6” μέσα σε 117 μέτρα.

Το αμφιλεγόμενο (είδες τι ευγενικός που είμαι) πρόσωπο της 720S έχει και αυτό τον σκοπό του. Η εισαγωγή κάτω από τα LED ημέρας στέλνει τον αέρα στους κεραμικούς δίσκους και μετά στο επίπεδο πάτωμα, για να καταλήξει η ροή στον διαχύτη.

Κάτω από το «ανεμοδαρμένο» αμάξωμα κρύβεται ακόμα περισσότερη τεχνολογία, με πρωταγωνιστή το Monocage II. H πατενταρισμένη ανθρακονημάτινη μπανιέρα της McLaren περιλαμβάνει και την οροφή ως δομικό της στοιχείο, καθιστώντας την 720S το ίδιο άκαμπτη με την P1 και κρατώντας το βάρος στα 1.283 κιλά. Μια καλοδεχούμενη αύξηση στην ακαμψία, δεδομένου ότι ο κινητήρας έχει δυναμώσει αισθητά σε σχέση με τον πρότερο βίο.

Ο νέος 4,0-λιτρος αποτελεί την αναβαθμισμένη εκδοχή του 3.8 twinturbo V8, έχοντας ελαφρύτερα έμβολα, μπιέλες και στροφαλοφόρο και δυο twin-scroll υπερσυμπιεστές της Mitsubishi. Ο «στάβλος» αριθμεί 720 ίππους στις 7.500 στροφές (με τον κόφτη στις 8.200) και 770 Nm ροπής στις 5.500 σ.α.λ. Η δύναμη πηγαίνει στους πίσω τροχούς μέσω του κλασικού 7τάχυτου ημιαυτόματου κιβωτίου και υπόσχεται εξωπραγματική εμπειρία επιτάχυνσης: 0-100 σε 2.9”, 0-200 σε 7.8”, 0-300 σε 21.4”, «400αρι» σε 10.3” με ταχύτητα κοντά στα 220 και τελική 341 χλμ/ώρα.

Ως γνήσιο τέκνο του Woking, βέβαια, δεν γίνεται να μην μετουσιώνει όλη αυτή την ταχύτητα σε πλευρικά G. Σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης παρακαλώ, η ECU του Proactive Chassis Control II χρησιμοποιεί προηγμένους αλγορίθμους που επιτρέπουν στους αισθητήρες του συστήματος να «διαβάζουν» το οδόστρωμα και να προβλέπουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο. Τα αμορτισέρ συνεχίζουν να παίζουν και τον ρόλο των αντιστρεπτικών, με ένα κεντρικό σύστημα υδραυλικής διαχείρισης να μεταβάλλει τη συμπεριφορά τους, έχοντας 3 προεπιλογές: Comfort, Sport και Track. Για τους μερακλήδες διατίθεται το Variable Drift Control, το οποίο δίνει τη δυνατότητα επιλογής της εμπλοκής του traction control και της επιθυμητής γωνίας πλαγιολίσθησης. Η 720S αναλαμβάνει τα υπόλοιπα.

Το σύστημα είναι μέρος του Proactive Chassis II, το οποίο έχει 12 περισσότερους αισθητήρες από το αντίστοιχο σύστημα της σειράς 650S. Το νέο σύστημα προσφέρει καλύτερο χειρισμό στις στροφές, περισσότερη πρόσφυση αλλά και μεγαλύτερη άνεση, μιας και μπορεί να ρυθμίζει αυτόματα την ανάρτηση, προσαρμόζοντάς την στις συνθήκες οδήγησης. Ο οδηγός της 720S θα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 3 προγράμματα λειτουργίας (Comfort, Sport και Track).

Το εσωτερικό ακολουθεί το ρεύμα του μινιμαλισμού. Κυρίαρχος είναι ο αναδυόμενος πίνακας οργάνων, η κεντρική κονσόλα – οθόνη α λα Tesla φλερτάρει με το μάτι και οι ελάχιστοι διακόπτες αποτελούν μια ευχάριστη νότα απλότητας. Ακόμα πιο ευχάριστη είναι η παρουσία δέρματος μέχρι και στην τελευταία σπιθαμή της καμπίνας.

Τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί, αλλά κατιτίς παραπάνω από τις 265.000 δολάρια της 650S θα το κοστίζει.

  • Anestis Genk

    Εγώ δεν την βρίσκω άσχημη πάντως! Αυτό που συμβαίνει(γενικώς) είναι πως πήραν παγανιά τα ακραία και άγρια σχήματα για να εντυπωσιάσουν, ε και αυτό είναι δίκοπο μαχαίρι.

  • Jo

    Παιδια το αμαξι ειναι επος! Απο επιδοσεις περιμεναμε να ειναι πυραυλος οπως και εγινε αλλα το design το εχουν παει σε αλλο επιπεδο μεσα εξω. Για εμενα οτι πιο ομορφο εχει παρουσιαστει τελευταια απο supercar και καλο θα ηταν να παραδειγματιστει και η Ferrari γιατι εχασαν την ομορφια κ την φινετσα τους τελευταια. Μπραβο στην McLaren!

  • Akis-F1 FAN

    Σε επιδόσεις νομίζω θα είναι το νέο benchmark της κατηγορίας και όχι μόνο, αλλά ρε παιδί μου θα ήταν τόσο “κακό” να θυσίαζαν λίγη αεροδυναμική απόδοση για να το κάνουν να βλέπεται από μπροστά ;;

    • Mika

      Στο πρωτο facelift ισως….
      :p

    • Akis-F1 FAN

      Μακάρι ;-)

  • Mrdesperado32

    μπροστα δε βλεπετα σα να εβγαλαν τα φαναρια να τα δωσουν στο λαμαρινα για ξεθολομα …κριμα γτ ειναι πιστολι και θα θαψει τον ανταγωνισμο

  • cfu

    απιστευτες οι πορτες του

  • georgekaras

    αν και ασχημο χαλαλι μπροστα πολυ δουλεια στην αεροδυναμικη

  • περιμενω την ΜΑNSORY να δωσει λυση στα φωτιστικα !!!!
    ασχετα που μετα θα αναβουν τα φρενα !!!!

    υ.γ ασχημη δεν την λες πε τιποτα……..απλα περιμεναμε πολλα περισσοτερα !!

  • Mika83

    Όπλο από άλλον πλανήτη…

  • Γιώργος Εμπέρ

    Eμενα μου αρεσει. Ενταξει τα φαναρια ειναι λιγο καπως αλλα αν μου την χαριζαν δεν θα το επαιζα και δυσκολος!

  • jonjon

    Καταραμένε συντελεστή οπισθέλκουσας!

  • GiorisFullThrottle

    Απο φατσα δε λεει…..τα νουμερα της ομως ειναι τρελα!!!!

  • Grekko

    Όλη την ίδια γνώμη έχουμε, μας χαλάει λίγο η μούρη αλλά κατά τα άλλα τα σπάει.

  • xtra

    φανταστικη ειναι !
    Οταν το form follows function ειχει τοση φαντασια (και οχι απλα ενα σχημα σταγονας πχ) , μιλαμε για εργο τεχνης και τεχνικης.
    ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΠΟΥ ΘΑ ΤΗΝ ΣΥΝΗΘΊΣΟΥΜΕ , θα οδηγησει τον ανταγωνισμο και θα μεινει στην ιστορια.
    Προκαλει συναισθηματα παντου..οχι σαν την mp4 που ηταν πολυ συγκρατημενη και την 650 που ηταν συνονθύλευμα facelift .

    Εγω τους βγαζω το καπελο για την τολμη ουσιας

  • ak156

    Προσωπικα το γουσταρω τρελα που ειναι διαφορετικο, αν και οντως παραξενο…το ποθω!!

  • George Liverpool

    Εγω τη βρισκω παρα πολυ ομορφη.

  • sergio360

    Κακασχημο αμαξι,ειδικα απο μπροστα….Μεσα παλι δεν τρελαθηκα με την πτυσσομενη οθονη….Δεν εχει ιχνος φινετσας,μπορει να ειναι γρηγορο,αλλα δεν βλεπεται με τιποτα…Γι’αυτο δεν προκειται ποτε να φτασει την Ferrari!!!

    • George Liverpool

      την εχει ξεπερασει

    • sergio360

      Και μετα ξυπνησε.

    • George Liverpool

      Η mclaren κατεχει μεγαλο μεριδιο στην αγορα και ξεκινησε παρα πολυ αργα,μολις το 2011 παρουσιαστηκε η mp4-12c.Η mclaren applied technologies που ειναι θυγατρικη του group,εξαγει τεχνολογια και συνεργαζεται με μεγαλους οργανισμους.Φτιαχνει το ecu των μονοθεσιων στην f1,nascar και νομιζω στα indycars,δεν θυμαμαι αν παρεχει και αλλου.Γενικα το mclaren technology group ειναι “πολυ μπροστα” .Ζητημα χρονου να περασει τη ferrari και στις πωλησεις αυτοκινητων ή τουλαχιστον να κοντραρονται στα ισα.Τα μοντελα τους-μετα το πρωτο-δεν ειναι αποστειρωμενα και αψυχα.Τουλαχιστον δεν φαινονται σε μενα ως τετοια.

    • sergio360

      Ποιος σου ειπε εσενα οτι θελουμε να εχει πολλες πωλησεις η Ferrari????Εδω σκοτωνονται ολοι για να ανεβασει αριθμο παραγωγης για να ικανοποιηθει η ζητηση και εχει δημιουργηθει ουρα 4-5 χρονια για να παρεις αμαξι.Πουθενα δεν προκειται να την ξεπερασει γιατι η Ferrari εχει ιστορια.Σαν να μου λες οτι θα ξεπερασει η Swatch την Patek Phillippe επειδη η Patek βγαζει 150 ρολογια τον χρονο και η Swatch 50.000.Σκεφτειτε πριν γραψετε κατι….

    • George Liverpool

      Καλα ηρεμησε φιλε, δεν σε πατησαμε στο λαιμο κι ουτε η mclaren ειναι ομαδα 10ετιας.Σιγα σιγα χτιζει ονομα στην (και)στην αυτοκινηση.Δεν μιλησα εγω για μεγαλα νουμερα πωλησεων,απλα ειπα οτι καποια στιγμη στο αμεσο μελλον,θα κοντραρονται στα ισα και σε αυτο τον τομεα.

    • stadi

      Εντάξει θα προσέχουμε από δω και πέρα.

    • Mika

      Και θα της δινουμε τιμης ενεκεν τον τιτλο καθε χρονο!

  • manowar

    Πολλα θα ειπωθούν το σιγουρο ει αι οτι η μακ ξερει να βγαζει κορυφαια σουπερκαρς ..το χει εποδξει

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Φοβερή!!!

  • DimiE92

    Χαλια μπροστα. Ισως σε μαυρο χρωμα να βελτιωνεται λιγο η κατασταση

  • bravakias

    Απο επιδόσεις και τεχνολογία σούπερ, αλλα αυτή η μούρη. …Ζήλεψαν την “ομορφιά” του Zenvo; https://uploads.disquscdn.com/images/e726d62bc6ff33283649bd67b36094462ed2da8ce18130553701e88ed7919b64.jpg

  • toys for rich boys

  • Giannisk

    Δεν είναι άσχημη. Θα μπορούσαν τα μπροστινα φανάρια να τα φτιάξουν με τρόπο ώστε να μην “χτυπάνε” τόσο πολύ. Το σχεδιαστικό “λάθος” είναι τα σκούρα και χωνευτά φώτα πάνω από την γραμμή του LED. Θα μπορούσαν να βάλουν κάτι πιο συμβατικό σχεδιαστικά στα φώτα και μόνο η εισαγωγή να είναι στο χρώμα του ανθρακονήματος. Τεχνολογικά τα σπάει και από επιδόσεις είναι πύραυλος. Θα την αγόραζα αν μπορούσα.

  • Mika

    Tο αυτοκινητο ειναι καταπληκτικο!!!!Ακομα και τα μπροστινα φωτα, που ομολογουμενως ειναι καπως περιεργα, ειναι σαν να τα εκαναν ετσι για το ματι!
    :p
    Σου λεει, απο τις 1000 εντυπωσιακες λεπτομερειες, τους ξεφυγε μια, ας πουμε!!! Αν κι εχει λειτουργικο ρολο η εκτελεση αυτη, θα μπορουσαν να το εχουν κανει καλυτερα..Ας εβαζαν τα LED πιο χαμηλα στο προφυλακτηρα, κι οχι στη μεση…Το εσωτερικο ειναι απιστευτο και ο πωπος εντυπωσιακος!!!
    Θα μοιρασει πονο σε ανταγωνισμο??? Για να δουμε τα πρωτα τεστ!!