Πήρες μια (παγκόσμια) πρώτη) γεύση το πρωί. Ήρθε η ώρα για όλες τις ανατριχιαστικές λεπτομέρειες. Η αναμονή έλαβε τέλος! Ο διάδοχος της 650S είναι εδώ και…. είναι όπως τον βλέπεις.

Δεν θα σου πω ψέματα, ούτε ότι η ομορφιά είναι υποκειμενική. Το αμάξι μπροστά δεν βλέπεται. Σαν να τράκαρε ένα Tesla Model 3, να άνοιξαν “κουφάλες” στον προφυλακτήρα και να τις μπάλωσαν με ledακια από την λαϊκή. Επειδή είναι είδηση, όμως, και όχι άρθρο γνώμης συνεχίζω στο παρασύνθημα.

Η αεροδυναμική (βελτιωμένη κατά 50% σε σχέση με την 650S) έχει επιβάλλει τις επιταγές της στη σχεδίαση, με την McLaren να υποστηρίζει πως είναι ανώτερη σε όλους τους τομείς σε σχέση με την 650S. Πρώτη και κυριότερη διαφορά, η απουσία των τεράστιων πλευρικών εισαγωγών. Η ψύξη του νέου, 4,0-λιτρου twin turbo V8 επιτυγχάνεται με την διοχέτευση του αέρα από τις μπροστινές κολώνες στους αεραγωγούς στο τελείωμα της καμπίνας και από εκεί κατευθείαν σε κάθε πλευρά του V. Σύμφωνα με τους Άγγλους, η ψύξη είναι κατά 15% αποδοτικότερη με παράλληλη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης.

Το «πάρτι του ανέμου» συνεχίζεται στο πίσω μέρος, όπου δεσπόζει ένα ευμέγεθες spoiler που εκτείνεται σε όλο το πλάτος της ουράς (οι αρμοί που βλέπεις πάνω από τα πίσω φανάρια). Ενεργοποιείται κατά το δοκούν, δίνοντας έμφαση σε τελική ταχύτητα, κάθετη δύναμη, ενώ λειτουργεί και ως «αερόφρενο» ελαχιστοποιώντας το «ψάρεμα» της ουράς κατά την έντονη επιβράδυνση, όπως φυσικά και τις αποστάσεις ακινητοποίησης. Ενδεικτικά, το 200-0 χλμ/ώρα γίνεται σε μόλις 4.6” μέσα σε 117 μέτρα.

Το αμφιλεγόμενο (είδες τι ευγενικός που είμαι) πρόσωπο της 720S έχει και αυτό τον σκοπό του. Η εισαγωγή κάτω από τα LED ημέρας στέλνει τον αέρα στους κεραμικούς δίσκους και μετά στο επίπεδο πάτωμα, για να καταλήξει η ροή στον διαχύτη.

Κάτω από το «ανεμοδαρμένο» αμάξωμα κρύβεται ακόμα περισσότερη τεχνολογία, με πρωταγωνιστή το Monocage II. H πατενταρισμένη ανθρακονημάτινη μπανιέρα της McLaren περιλαμβάνει και την οροφή ως δομικό της στοιχείο, καθιστώντας την 720S το ίδιο άκαμπτη με την P1 και κρατώντας το βάρος στα 1.283 κιλά. Μια καλοδεχούμενη αύξηση στην ακαμψία, δεδομένου ότι ο κινητήρας έχει δυναμώσει αισθητά σε σχέση με τον πρότερο βίο.

Ο νέος 4,0-λιτρος αποτελεί την αναβαθμισμένη εκδοχή του 3.8 twinturbo V8, έχοντας ελαφρύτερα έμβολα, μπιέλες και στροφαλοφόρο και δυο twin-scroll υπερσυμπιεστές της Mitsubishi. Ο «στάβλος» αριθμεί 720 ίππους στις 7.500 στροφές (με τον κόφτη στις 8.200) και 770 Nm ροπής στις 5.500 σ.α.λ. Η δύναμη πηγαίνει στους πίσω τροχούς μέσω του κλασικού 7τάχυτου ημιαυτόματου κιβωτίου και υπόσχεται εξωπραγματική εμπειρία επιτάχυνσης: 0-100 σε 2.9”, 0-200 σε 7.8”, 0-300 σε 21.4”, «400αρι» σε 10.3” με ταχύτητα κοντά στα 220 και τελική 341 χλμ/ώρα.

Ως γνήσιο τέκνο του Woking, βέβαια, δεν γίνεται να μην μετουσιώνει όλη αυτή την ταχύτητα σε πλευρικά G. Σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης παρακαλώ, η ECU του Proactive Chassis Control II χρησιμοποιεί προηγμένους αλγορίθμους που επιτρέπουν στους αισθητήρες του συστήματος να «διαβάζουν» το οδόστρωμα και να προβλέπουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο. Τα αμορτισέρ συνεχίζουν να παίζουν και τον ρόλο των αντιστρεπτικών, με ένα κεντρικό σύστημα υδραυλικής διαχείρισης να μεταβάλλει τη συμπεριφορά τους, έχοντας 3 προεπιλογές: Comfort, Sport και Track. Για τους μερακλήδες διατίθεται το Variable Drift Control, το οποίο δίνει τη δυνατότητα επιλογής της εμπλοκής του traction control και της επιθυμητής γωνίας πλαγιολίσθησης. Η 720S αναλαμβάνει τα υπόλοιπα.

Το σύστημα είναι μέρος του Proactive Chassis II, το οποίο έχει 12 περισσότερους αισθητήρες από το αντίστοιχο σύστημα της σειράς 650S. Το νέο σύστημα προσφέρει καλύτερο χειρισμό στις στροφές, περισσότερη πρόσφυση αλλά και μεγαλύτερη άνεση, μιας και μπορεί να ρυθμίζει αυτόματα την ανάρτηση, προσαρμόζοντάς την στις συνθήκες οδήγησης. Ο οδηγός της 720S θα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 3 προγράμματα λειτουργίας (Comfort, Sport και Track).

Το εσωτερικό ακολουθεί το ρεύμα του μινιμαλισμού. Κυρίαρχος είναι ο αναδυόμενος πίνακας οργάνων, η κεντρική κονσόλα – οθόνη α λα Tesla φλερτάρει με το μάτι και οι ελάχιστοι διακόπτες αποτελούν μια ευχάριστη νότα απλότητας. Ακόμα πιο ευχάριστη είναι η παρουσία δέρματος μέχρι και στην τελευταία σπιθαμή της καμπίνας.

Τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί, αλλά κατιτίς παραπάνω από τις 265.000 δολάρια της 650S θα το κοστίζει.