Μια εβδομάδα πιο κοντά στην έκθεση της Γενεύης, και η McLaren πιστή στο ραντεβού της συνεχίζει να δίνει σιγά-σιγά τα κομμάτια που παζλ της νέας 720S. Εσύ, παρότι την έχεις ήδη δει από μια ιδιωτική εκδήλωση, έχει διαβάσει για το καινούριο πλαίσιο του νέου Super Series μοντέλου της, με κωδική ονομασία P14, για την αεροδυναμική του μοντέλου, καθώς και για τον κινητήρα της.

Εξαιτίας του τελευταίου, ο οποίος είναι ένας νέος 4-λιτρος V8, το νέο βρετανικό supercar επιταχύνει από τα 0-200 χλμ/ώρα σε 7,8 δευτ., ολοκληρώνοντας το 402 μέτρα σε 10,3 δευτ. Σήμερα μαθαίνουμε λίγα πράγματα για το σύστημα επιβράδυνσης του αυτοκινήτου, με την McLaren να αναφέρει ότι από τα 200 χλμ/ώρα η 720S ακινητοποιείται σε μόλις 4,6 δευτ., έπειτα από 117 μέτρα (6 λιγότερα από την 650S), σχεδόν ίδια απόσταση με την P1. Κάνοντας την πρόσθεση, αυτό σημαίνει ότι ολοκληρώνει τη διαδικασία 0-200-0 χλμ/ώρα σε μόλις 12,4 δευτ.

Μέσα από τις όμορφες ζάντες, φοράει carbon-ceramic δίσκους, ενώ νέες ελαφρύτερες και πιο συμπαγείς είναι οι δαγκάνες σε κάθε τροχό. Εξίσου σημαντικό για την απόσταση ακινητοποίησης (και όχι μόνο) είναι και τα ελαστικά της νέας McLaren, με την τελευταία να έχει εργαστεί στενά με την Pirelli για να εξελίξουν ένα ειδικό P Zero Corsa μόνο για το αυτοκίνητο, το οποίο προσφέρει 6% μεγαλύτερη μηχανική πρόσφυση σε σχέση με τη 650S. Τέλος, από την παραπάνω φωτογραφία βλέπουμε ότι στον εμπρός άξονα τα ελαστικά έχουν διαστάσεις 245/35 με την διάμετρο της ζάντας να είναι 19 ίντσες.

Δελτίο Τύπου

  • Exceptional stopping power, braking from 200km/h (124mph) to standstill in 4.6 seconds
  • Second-generation McLaren Super Series will offer a blend of extreme performance and driving sophistication unmatched in the supercar segment

The second-generation McLaren Super Series, which will be unveiled on March 7 at the 87th Geneva International Motor Show, is set to redefine expectations of supercar capability with phenomenal stopping performance to equal its extreme acceleration. Reaching 200km/h (124mph) in 7.8 seconds, McLaren’s new supercar can then brake to a standstill in just 4.6 seconds and 117 metres – six metres less than the 650S and almost on par with the legendary McLaren P1TM *.

“As well as delivering the outstanding driver involvement and enjoyment for which the brand is renowned, McLaren’s new supercar will also excel in everyday driving,” explained McLaren Automotive Chief Test Driver, Chris Goodwin. “The extreme performance and dynamic prowess of the second-generation Super Series, honed by testing at the limits and beyond, provides the perfect foundation for it to be the most complete supercar across the full range of use.” McLaren has released a short film showing the car during dynamic testing, driven by Chris Goodwin.

The exceptional braking capabilities of the second-generation Super Series were perfected during the most rigorous development programme of dynamic technologies ever undertaken by McLaren Automotive. Lighter, stiffer brake calipers, carbon-ceramic discs as standard and optimised brake pedal feel and modulation at the limit are key elements in delivering the incredible stopping power, with tyre performance also critical.

Working in close co-operation with Pirelli, McLaren engineers developed a new, bespoke Pirelli P Zero Corsa tyre for the second-generation Super Series that supports a six per cent improvement in mechanical grip compared to the McLaren 650S. The Corsa tyre is one of a range of Pirelli tyres developed specifically for McLaren’s new supercar, all of which provide superb driver feedback as well as ensuring extreme levels of grip and braking performance.

Further details of the second-generation McLaren Super Series will be confirmed on March 7, when a full range of images will also be available.

Ends 

  • Mika

    Πω πω, θα μας τρελλανει αυτο το supercar…..

  • οταν πλεον το 0-100 εχει πεσει κατω απο τα 5sec στα χοτ χατς….
    οι μεγαλοι πρεπει να βρουνε αλλες μετρησεις για να κανουν τη διαφορα !!!!
    ε και μας πεφτει το σαγονι στο πατωμα !!!!!!