Μετά την διαρροή, η Honda μόλις παρουσίασε επίσημα το νέο Civic Type R, το οποίο κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του στην έκθεση της Γενεύης.

Η έκδοση παραγωγής της γρήγορης έκδοσης του νέου Civic φέρει πρακτικά αυτούσιο τον εκκεντρικό και κραυγαλέο σχεδιασμό του concept προ-παραγωγής, που είδαμε στην έκθεση του Παρισιού, πριν 5 μήνες.

Η κυκλοφορία του αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη της άνοιξης, με την νέα γενιά του “κόκκινου H” να σε προδιαθέτει για τις “άγριες” προθέσεις του, με το μυώδες αμάξωμα του και τις διάφορες μετατροπές που σύμφωνα με την Honda να “βοηθούν στην αεροδυναμική”. Στο εμπρός μέρος, ξεχωρίζει ο νέος, επιθετικός προφυλακτήρας με το μεγάλο splitter και οι κόκκινες λεπτομέρειες, ενώ ακριβώς πάνω από το κόκκινο σήμα της εταιρίας στην γρίλια, έχει “ανοίξει” ένας μια νέα εισαγωγή αέρα.

Στο καπό υπάρχει αεραγωγός, για την καλύτερη απαγωγή θερμότητας από τον χώρο του κινητήρα, ενώ στο προφίλ του αυτοκινήτου εντύπωση κάνουν τα φαρδιά και τονισμένα φτερά, εμπρός/πίσω. Στο πίσω μέρος, δύο πράγματα τραβούν τα βλέμματα: ο τεράστιος διαχύτης με τις τρεις, λειτουργικές απολήξεις της εξάτμισης και φυσικά, η επίσης ευμεγέθης αεροτομή. Το πακέτο, στιλιστικά, ολοκληρώνουν οι μαύρου χρώματος 20άρες ζάντες ελαφρού κράματος, οι οποίες ντύνονται με ελαστικά ContiSportContact, διαστάσεων 245/30. Μέσα τους φωλιάζουν φρένα της Brembo, με τους δίσκους να έχουν διάσταση 350 χλστ. μπροστά, και 305 χλστ. πίσω.

Μηχανικά, το νέο Type R εφοδιάζεται με τον 2,0-λιτρο turbo της προηγούμενης γενιάς, ο οποίος έχει αναβαθμιστεί. Διαθέτει άμεσο ψεκασμό, σύστημα i-VTEC, διπλούς εκκεντροφόρους, με την απόδοση του να έχει αυξηθεί και να αποδίδει 320 άλογα στις 6.500 σ.α.λ. και 400 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 2.500 μέχρι τις 4.500 σ.α.λ. Ο κόφτης στροφών ενεργοποιείται στις 7.000 σ.α.λ.

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρός άξονα, μέσω διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, με την εμπρός ανάρτηση να είναι dual-axis, ενώ πίσω υπάρχει πολλαπλών συνδέσμων, με ενεργά αμορτισέρ. Διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, το Comfort, Sport, και +R, που αλλάζουν τις ρυθμίσεις στο τιμόνι, στην απόσβεση των αμορτισέρ, στην απόκριση του πεντάλ του γκαζιού, στο rev matching του κινητήρα, καθώς και στο σύστημα ευστάθειας.

Το αυτοκίνητο είναι κατά 38% πιο στιβαρό σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, με τις βελτιώσεις να κατέστησαν δυνατές εξαιτίας της εφαρμογή διαρθρωτικής κόλλας σε όλο το σώμα. Ακόμα, κάνει χρήση χάλυβα εξαιρετικά υψηλής αντοχής για το 14% της δομής του σώματος, με το καπό του Type R να είναι από αλουμίνιο, συμβάλλοντας στη μείωση κατά 16 κιλά του συνολικού βάρους σε σχέση με το προηγούμενο Type R, όντας 7 κιλά λιγότερα από το συμβατικό Civic hatchback.

Η Hοnda αναφέρει ότι θα είναι διαθέσιμο σε ένα επίπεδο εξοπλισμού, το Touring, το οποίο θα διαθέτει κόκκινα καθίσματα, και λεπτομέρειες στο ταμπλό, οθόνη 7 ιντσών, με σύστημα πλοήγησης, και δυνατό ηχοσύστημα 540 watt με 12 ηχεία, καθώς και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto.

Τέλος, στόχος της Honda με τη νέα γενιά του Civic Type R είναι να πάρει πίσω τον ταχύτερο χρόνο προσθιοκίνητου στο Nurburgring.