Από το 2014, οι κινητήρες της Formula 1 έχουν γίνει αντικείμενο πολλών συζητήσεων. Η FIA θέλησε να δείξει το οικολογικό της πρόσωπο (στην ουσία να προσεγγίσει κατασκευαστές), γι’ αυτό και αντικατέστησε τους ατμοσφαιρικούς V8 με τους turbo V6 των 1,6 λίτρων, παρόλο που οι οπαδοί και οι οδηγοί ζητούν μεγάλους κινητήρες, όπως V10 ή ακόμα και V12.

Αυτό πολύ δύσκολα θα συμβεί, αλλά ίσως μετά από το 2020 να περιμένουμε αλλαγές. Τα τωρινά power units έχουν διάρκεια ζωής τουλάχιστον μέχρι το 2020, κάτι που σημαίνει πως οι διοικούντες και οι ομάδες θα πρέπει να ξεκινήσουν τις συζητήσεις για την επόμενη δεκαετία. Αυτό θα συμβεί αύριο, με όλες τις ομάδες να παίρνουν μέρος και θεωρητικά όλα είναι ανοιχτά, αφού δεν υπάρχει καμία απολύτως δέσμευση.

Ο επί κεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, λέει πως, για αρχή, θα εκφραστούν οι απόψεις των ομάδων, με τους Γερμανούς να έχουν διαμορφώσει γνώμη, αλλά ο Wolff προτιμά να μην μας αποκαλύψει λεπτομέρειες.

Όλοι οι κατασκευαστές έχουν προσκληθεί σε αυτή τη συνάντηση από τον Jean Todt. Δεν είναι μόνο οι κατασκευαστές κινητήρων που συμμετέχουν στη Formula 1. Είναι μια συνάντηση με στόχο την αναζήτηση της άποψης των κατασκευαστών για τους αγωνιστικούς κινητήρες του μέλλοντος. Στη Mercedes, έχουμε μια άποψη. Δε θα ήθελα να πω κάτι παραπάνω τώρα. Πρέπει να μάθουμε τι έχουμε κάνει καλά με αυτούς τους κανονισμούς, αλλά και τι έχουμε κάνει λάθος. Και να επιστρέψουμε με ένα προϊόν που είναι συναρπαστικό.

Κατά τη διάρκεια του Αυστραλιανού Grand Prix, ο Ross Brawn, άκουσε τον κόσμο και τους οδηγούς να λένε ότι θέλουν πίσω τους V10 ή τους V12, αλλά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Formula 1 για το αγωνιστικό κομμάτι, παραδέχτηκε πως αυτό είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί. Και στο παρελθόν, όμως, ο Brawn τόνιζε την ανάγκη εύρεσης σχεδίου για τους κινητήρες, γύρω από το οποίο πρέπει να χτιστεί η Formula 1.

Οι τωρινοί κινητήρες είναι ένα φανταστικό κομμάτι της μηχανολογίας, αλλά είναι πάρα πολύ ακριβοί, πολύ περίπλοκοι και βλέπουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κάποιοι από τους κατασκευαστές. Συνεπώς, τι είδους κινητήρα θέλουμε για το μέλλον; Πιστεύω πως, όταν το αποφασίσουμε αυτό, θα αρχίσουμε να δημιουργούμε ένα σχέδιο γύρω από τους κινητήρες, επειδή κάποιες από τις αρχικές ιδέες απέτυχαν κατά τη διάρκεια της κατασκευής των νέων κινητήρων.

Αν θέλατε ένα στάνταρ σύστημα μετάδοσης στο μέλλον, πότε θα γίνει αυτό; Θα το θέλατε όταν θα είχαμε και τους νέους κινητήρες. Υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να συνδέσουμε μαζί για τα μελλοντικά σχέδια.

Ακόμα και ο Πρόεδρος της FIA, Jean Todt, παραδέχεται ότι τα μονοθέσια είναι υπερβολικά περίπλοκα, αλλά η άποψή του για τους μεγάλους ατμοσφαιρικούς κινητήρες δεν έχει αλλάξει, καθώς πιστεύει ακράδαντα πως η Formula 1 πρέπει να ακολουθεί σε ένα μεγάλο ποσοστό τις εξελίξεις στα αυτοκίνητο παραγωγής, παρόλο που ο κόσμος έχει αντίθετη άποψη.

Αν με βάλετε μέσα σ’ ένα μονοθέσιο της Formula 1, πιστεύω ότι τα μονοθέσια είναι πολύ περίπλοκα, ίσως και με υπερβολικά υψηλή τεχνολογία, κάτι που δεν απαραίτητο για το άθλημα. Είναι πολύ ευαίσθητο σημείο, επειδή από τη μία πλευρά, οι κινητήρες εξελίσσονται και θα ήταν δύσκολο να πούμε ότι το κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα δεν ακολουθεί αυτή την εξέλιξη.

Δεν σκέφτομαι ότι πρέπει να έχουμε αυτόνομα αυτοκίνητα στη Formula 1, αλλά αυτό είναι που βλέπουν οι κατασκευαστές, με τα ηλεκτρονικά και τους κινητήρες να είναι πολύ διαφορετικά. Επομένως, θα πρέπει να δούμε πώς μπορούμε να το μεταφράσουμε αυτό στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, φυσικά και στη Formula 1.

  • Gestione Sportiv@

    Έχω τις πρώτες ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΕΣ εικόνες σχετικά με τους κανονισμούς για το 2020……………….. https://uploads.disquscdn.com/images/8b9ac49d4f649f6a8542149db3ee44472c2e9d68b968ff3d59f479e7831c4c49.jpg χαχαχαχαχα

    • LJ

      Ωραια, γτ τουλαχιστον ετσι θα εχουμε περισσοτερες προσπερασεις!

  • thymios tsilimparis

    Κατά την ταπεινή μου άποψη, οι κανονισμοί θα έπρεπε να είναι εξαιρετικά απλοί:
    – Πάρε ένα ελάχιστο βάρος μονοθεσίου, πχ 700 κιλά
    – Πάρε και διαστάσεις, 2 μέτρα πλάτος, τόσο ύψος, κτλ
    – Πάρε και προδιαγραφές ασφάλειας με μέτρηση απορρόφησης ενέργειας κτλ
    – Πάρε και προδιαγραφές ελάστικών και κάνε όποιο συνδυασμό θες, θες να κάνεις 2 στοπ; θες κανένα; δικό σου δικαίωμα
    – Πάρε και ένα περιορισμό για τα βοηθήματα που είναι τίγκα στη φτερούγα πάνω στη φτερούγα
    (φτάνω και στον κινητήρα)
    – Πάρε και 120 (πχ) λίτρα καυσίμου και κάνε ό,τι καταλαβαίνεις. Θες ατμοσφαιρικό; Θες 10κύλινδρο; Θες τούρμπο; Θες υβριδικό με έξτρα βάρος που θα πρέπει να γλιτώσεις από αλλού; δικαίωμά σου κι σου. Ο καθένας να τραβήξει τον τεχνικό δρόμου που εκείνος κρίνει κι ό,τι προκύψει.
    -Από κει και πέρα βάλε και έξτρα βαθμούς με κάποια φόρμουλα για προσπεράσματα (όχι ντουμπλαρίσματα) και για ταχύτερο γύρο
    – Θες DRS; βάλτο ελεύθερα. Κι οι δύο. Θες ενεργά αεεροδυναμικά βοήθηματα γενικά; Γιατί όχι; Θες ground effect ; Καλό κι αυτό.

    Θα πάψουμε έτσι να βλέπουμε και όμοια μονοθέσια (ασκησούλα: πάνω σε ποιό μονοθέσιο βασίστηκε ο φωτοσοπας για να παρουσιάσει την υποτιθέμενη συμμετοχή της Audi; )

    • Nerazzuro21

      Χωρίς να είμαι σίγουρος το υποτιθέμενο μονοθέσιο της Audi μου θυμίζει αρκετά την R.S. 17.

    • thymios tsilimparis

      Την ίδια άποψη έχουμε!

    • Mika

      Aυτο ειναι, και στο παρελθον με παρομοια renderings της Audi F1, παλι σε μονοθεσιο Renault βασιζονταν!!

    • Akis-F1 FAN

      Με τόσο απλούς κανονισμούς όμως υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να έχουν κυριολεκτικά χαοτικές διαφορές στην απόδοση οι ομάδες…εδώ τώρα που οι κανονισμοί είναι ασφυκτικοί και ο πρώτος ρίχνει γύρο στον 6ο…με τη διαφορά του μπατζετ που έχουν οι ομάδες και τόσο χαλαρούς κανονισμούς μπορεί ο πρώτος να φτιάξει πχ μονοθέσιο 3 sec πιο γρήγορο από τον 2ο….οπότε τι κάνεις μετά ;; αρχίζεις και προσθέτεις περιορισμούς και φτάνεις πάλι στην σημερινή κατάταση.

    • thymios tsilimparis

      Σωστό αυτό που λες, απλά ήθελα να δώσω το πνεύμα της απλότητας. Ειδικά στο PU.

  • Anestis Genk

    Η Merc και η Lambo δεν έτρεχε σε αγώνες εδώ και πόσα χρόνια και μια χαρά αμάξια έφτιαχνε. Δεν νομίζω πως ανακαλύπτουν κάτι στην F1 που πάει στα δρομίσια, εκτός ίσως από την αίγλη.

    Υπάρχουν πολλά αθλήματα που δεν ακολουθούν την εξέλιξη της τεχνολογίας. Αν φτιαχτεί ένα βέλος που να βρίσκει μόνο του τον στόχο, τότε θα χρησιμοποιείται στο κυνήγι αλλά όχι στο άθλημα της τοξοβολίας, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν έχουν τεχνολογία τα τόξα και τα βέλη.
    Στον δρόμο θέλουμε χαμηλή κατανάλωση ενέργειας, χαμηλό θόρυβο, άνετη και ήρεμη και ασφαλή οδήγηση και μικρή συμμετοχή του οδηγού για να μειωθούν τα ανθρώπινα λάθη. Στους αγώνες θέλουμε βρουμ βρουμ, μπάντες, φωτιές και να πιέζονται οι άνθρωποι να κάνουν λάθος, για να αναδείξουμε τον πιο καλό στην αποφυγή και διαχείριση λαθών. Άλλες προτεραιότητες έχει ο δρόμος, άλλες η πίστα.

    • gv

      χαχα αυτο με το βελος και τη τοξοβολια ηταν πραγματικα απιστευτο αληθεια! :D :D

    • georgekaras

      translate και στειλτο στην FIA οπως ειναι

    • Bill BlackJack

      Σαν φίλαθλος, συμφωνώ απόλυτα. Όμως οι εταιρείες λογικό είναι να έχουν άλλη γνώμη. Θέλουν να υποστηρίξουν τις δικές τους προοπτικές.

  • ”Οι τωρινοί κινητήρες είναι ένα φανταστικό κομμάτι της μηχανολογίας, αλλά είναι πάρα πολύ ακριβοί, πολύ περίπλοκοι και βλέπουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κάποιοι από τους κατασκευαστές.”

    μα οι τωρινοι κινητηρες δεν ηρθαν για να ριξουν το κοστος ??? WTF !!! ;-)
    παντως για να μπορεσουν να κανουν αποσβεση την εξελιξητους πιστευω οι RENAULT/MERCEDES/FERRARI θα ζητησουν παραταση των τωρινων κινητηρων…απλα να δωσουν μερικες ελευθεριες !!!
    αντιθετα οι νεοι παιχτες οπως πχ μια εμπλοκη της AUDI..καθως και η HONDA που δεν εχει να χασει θα ζητησει το κατι διαφορετικο προς τα μετρα της…..

    • georgekaras

      ας αυξησουν την ροη του καυσιμου και τις στροφες να δουλευουν στις 15000 να βελτιωθει το πραγμα με πιτ στοπ ανεφοδιασμων ταυτοχρονα

    • αυτο λεω….η βαση θα μεινει ιδια δηλαδη 1600ρια με τουρμπο…αλλα θα κανουν τετοιες παραμαετρους οπως ανεφερες για να ειναι πιο ευελεκιτοι !

    • Nerazzuro21

      Για τη Ferrari δεν έχω ακούσει κάτι. Ίσως οι tifosi του blog να μπορούν να μας απαντήσουν σε αυτό.
      Οι Mercedes και Renault θέλουν την διατήρηση του συγκεκριμένου τύπου. Όπως πίεζαν αμφότερες για την μετάβαση σε υβριδικούς κινητήρες για το 2014. Υπάρχει μάλιστα μια φημολογία που αναφέρει ότι η Mercedes θα απειλήσει ακόμα και με αποχώρηση από το σπορ σε περίπτωση που έχουμε επιστροφή στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες από το 2021.
      Όσο για την Honda, δεν ξέρω αν έχουν αλλάξει γνώμη στη Sakura μετά και το φετινό φιάσκο. Πάντως μέχρι πρότινος ήθελαν διατήρηση των τωρινών κινητήρων.
      Και μια είδηση για τη Honda. Κυκλοφορεί έντονη φημολογία ότι μέσα στον Απρίλιο θα ανακοινωθεί η συμφωνία με τη Sauber για προμήθεια κινητήρων το 2018.

    • Mika

      Tωρα αυτο γι εμας,ειναι καλο, κακο??Η αδιαφορο?
      :p :p

    • Nerazzuro21

      Φαντάζομαι ότι αναφέρεσαι στη συμφωνία των Ιαπώνων με τη Sauber για το 2018. Διόρθωσέ με αν έχω καταλάβει λάθος.

      Αδιάφορο θα είναι μόνο στη περίπτωση που η McLaren έχει αποφασίσει να επιστρέψει στη Mercedes και απλά πασάρει τους κινητήρες της Honda στη Sauber. :P

      Αν συνεχιστεί η συνεργασία της McLaren με τη Honda η συμφωνία με τη Sauber είναι win win situation για όλους. Περισσότερα δεδομένα για τη Honda και επίδειξη ανωτερότητας του σασί της McLaren έναντι ίσως του χειρότερου σασί του grid.

    • Mika

      Ναι βρε, γι αυτο ελεγα. Δεν ειμαι τοσο σιγουρος πως θα γυρισουμε στη Mercedes οπως λες. Πιστευω ακριβως πως η Honda θα βρει τροπο να τους τουμπαρει, λεγοντας πως με τη δευτερη ομαδα τα προβληματα θα λυνονται πιο γρηγορα, οποτε θα μπορουμε να κανουν γυρους στα τεστ, κλπ κλπ..
      :p

    • Nerazzuro21

      Ούτε εγώ το πιστεύω. Εκτός των άλλων, δεν είναι εύκολο από οικονομικής πλευράς να γίνει κάτι τέτοιο από τη στιγμή που η Honda δείχνει διατεθειμένη να επιμείνει παρά τα απανωτά χαστούκια. Απλά το ανέφερα επειδή είχε ακουστεί πριν λίγο καιρό.

    • LJ

      Επρεπε απο φετος η Sauber να εχει κινητηρες Honda, αλλα ποιος εβαλε βετο… οεο???

    • Nerazzuro21
    • sergio360

      Στο Maranello θελουν επιστροφη στους ατμοσφαιρικους κυριως ισως με ηλεκτροκινητηρες.Αυτο ειναι που ξερουν να κανουν καλυτερα.Βεβαια και στα Turbo βλεπουμε οτι δεν πανε πισω.

  • georgekaras

    Α επισης το αλλο πως μπορουν τα μεγαλυτερα σχεδιαστικα μυαλα του κοσμου να μην μπορουν να κανουν τα προσπερασματα ευκολα .Η FIA φταιει .?(ναι) αλλα αυτοι δεν διαμαρτυρονται δεν λενε κατι ?Δεν πιστευω απο τετοια μυαλα να ειναι δυσκολο αεροδυναμικα να κανουν μονοθεσια που να μπορουν να ειναι κολλημενα πιο ευκολα πισω

  • Akis-F1 FAN

    Μόνο μην έχουμε τίποτα 4κύλινδρα σε σειρά γιατί τότε πραγματικά θα είναι γελοίο το πράγμα….επίσης για μένα ένα βασικό είναι ότι πρέπει να μειωθεί το βάρος των μονοθεσίων…728 kg για μονοθέσιο F1 είναι πάρα πολλά.

  • ειναι αληθεια οτι η χοντα ζητησε να επιτρεπετε η αλλαγη κινητηρα κατα την διαρκεια του αγωνα ;;;;

    • Akis-F1 FAN

      χαχαχαχαχα

    • LJ

      Τι γελας εσυ ρε?

    • Akis-F1 FAN

      Ήταν αυθόρμητο ;-P

    • LJ

      Ωραιος, ηθελα να δω αν θα τσιμπησεις :PPPP

  • Vellerofontis

    Γεια σου ρε Todt κολοτουμπα μεχρι πριν λιγο καιρο εκθειαζες τους καινουργιους V6 και τώρα άρχισες να τα μασάς και να μην θες τοση τεχνολογία.