Το Skoda Kodiaq είναι πλέον διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, με άκρως ανταγωνιστική τιμή, μιας και το μοντέλο ξεκινά από τα 22.000 ευρώ. Διαθέσιμο σε δύο επίπεδα εξοπλισμού: Ambition και Style, το Kodiaq προσφέρεται με δύο TSI και δύο TDI κινητήρες. Τόσο οι βενζινοκίνητες όσο και οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις διαθέτουν υπετροφοδότηση και σύστημα άμεσου ψεκασμού ενώ πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών EU6. Όλοι οι κινητήρες διαθέτουν σύστημα Stop/Start, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, καθώς και ένα πανίσχυρο σύστημα διαχείρισης θερμικών απωλειών, τα οποία συμβάλλουν καθοριστικά στον περιορισμό της κατανάλωσης.


Ο βασικός βενζινοκινητήρας 1.4 TSI αποδίδει 125 ίππους και 200 Nm ροπής. Η μέτρηση της κατανάλωσης, σύμφωνα με τα νέα πρότυπα NEDC, είναι 6,0 λιτρα/100χλμ., και οι εκπομπές του CO2 είναι 140 γρ/χλμ. . Διατίθεται με το χειροκίνητο 6άρι και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.

Ο ισχυρότερος βενζινοκινητήρας 1.4 TSI αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής. Διαθέτει το σύστημα ACT – Active Cylinder Technology – που έχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης των κυλίνδρων Νο2 και Νο3, όταν το φορτίο και ο ρυθμός περιστροφής του κινητήρα είναι χαμηλά. Προσφέρεται με χειροκίνητο 6άρι ή 6άρι DSG και 4κίνηση.

Ο 2.0 TDI είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ισχύος. Η πρώτη έχει ισχύ 150 ίππους, ροπή 340 Nm και χρειάζεται κατά μέσο όρο 5 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χλμ. ενώ εκπέμπει 131 γρ. CO2/χλμ. Η 2κίνητη έκδοση προσφέρεται αποκλειστικά με το κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Η 4κίνητη έκδοση προσφέρεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με κιβώτιο DSG 7 σχέσεων.

Η κορυφαία έκδοση 2.0 TDI αποδίδει 190 ίππους και η ροπή της φτάνει τα 400 Nm. Ο κινητήρας αυτός επιταχύνει το μεγάλο SUV σε μόλις 8,6 δλ. (0-100 χλμ./ώρα), εξασφαλίζοντάς του τελική ταχύτητα που φτάνει τα 210 χλμ/ώρα. Διαθέτει στάνταρ 7άρι κιβώτιο DSG και κίνηση σε όλους τους τροχούς. Ο συγκεκριμένος συνδυασμός υιοθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της ŠKODA.

Στις 4κίνητες εκδόσεις η μονάδα ελέγχου υπολογίζει σε μόνιμη βάση το ιδανικό ποσοστό ροπής για τον πίσω άξονα. Η οποιαδήποτε απώλεια πρόσφυσης θεωρητικά εξαφανίζεται χάρη σε ένα σύστημα ελέγχου που λειτουργεί με βάση τις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες. Το ποσοστό της ροπής που μπορεί να κατανεμηθεί στον πίσω άξονα φθάνει το 90%, ενώ όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν αγγίζει το 85% σε ένα μόνο τροχό.

Το νέο Kodiaq βασίζεται στην πλατφόρμα MQB (modular transverse matrix) του VW Group και ζυγίζει 1.502 κιλά, με τον βασικό κινητήρα TSI και κίνηση στους εμπρός τροχούς και 1.610 κιλά με τον κινητήρα 1.4 TSI και σύστημα 4κίνησης.

Το Skoda Kodiaq διαθέτει μια πληθώρα από συστήματα υποβοήθησης όπως τα Front Assist, Pedestrian Monitor, Driver Alert, Collision Brake, ενώ καινοτομία στην κατηγορία αποτελούν τα συστήματα Trailer Assist (με δυνατότητα ρυμούλκησης τρέιλερ βάρους μέχρι 2,5 τόνους), Manoeuvre Assist και Area View.

To μοντέλο διαθέτει επίσης σύστημα επιλογής προγραμμάτων οδήγησης “Adaptive Dynamic Chassis Control/ DCC με Driving Mode Select’’ δίνοντας την δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει τις ρυθμίσεις Normal, Eco, Sport, Individual και Snow (4Χ4). Χρησιμοποιώντας το DCC, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ 3 προγραμμάτων: Comfort, Normal & Sport.

Οι εκτός δρόμου δυνατότητες του νέου Skoda Kodiaq ενισχύονται με την επιλογή του Off-road Mode (προαιρετικό στις 4κίνητες εκδόσεις σε συνδυασμό με το σύστημα Driving Mode Select). Με αυτή την επιλογή, το πλαίσιο, το management του κινητήρα, και το σύστημα πέδησης, προσαρμόζουν τη λειτουργία τους ειδικά για συνθήκες οδήγησης σε ανώμαλο έδαφος.

Το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου είναι 4,697 μ., το πλάτος 1,882 μ. και το ύψος 1,676 μ. (με μπάρες οροφής), ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,791 μ. Διαθέτει το σύστημα DCC (Dynamic Chassis), ενώ προσφέρεται τόσο σε πενταθέσια, όσο και σε επταθέσια διάταξη καθισμάτων, με τον χώρο αποσκευών να ανέρχεται στα 720 λίτρα σε πενταθέσια διάταξη (ο μεγαλύτερος της κατηγορίας), ενώ μετά την αναδίπλωση των καθισμάτων να φτάνει έως και τα 2.065 λίτρα, με την Skoda να αναφέρει ότι μπορεί να φιλοξενήσει αντικείμενα μήκους μέχρι και 2,8 μέτρα. Τα καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν είτε 60/40, είτε 40/20/40, με την δεύτερη σειρά καθισμάτων να μετακινείται εμπρός/πίσω κατά 18 εκατοστά.

Στο εσωτερικό, ο σχεδιασμός της καμπίνας ακολουθεί την φιλοσοφία των μοντέλων της εταιρίας με μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας, ορθογώνιους αεραγωγούς, πολυλειτουργικό τριάκτινο τιμόνι, δερμάτινες επενδύσεις, αλουμινένια διακοσμητικά και LED κρυφό φωτισμό. Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Columbus με οθόνη 8 ιντσών έχει συνδεσιμότητα LTE, Wi-Fi, SmartLink, υποστήριξη Apple CarPlay και Android Auto. Επίσης διαθέτει επαγωγικό ασύρματο φορτιστή για smartphones και οθόνη αφής, ακόμη και στις βασικές εκδόσεις εξοπλισμού.

  • Mrdesperado32

    παντως τα σεατ και τα σκοντα εχουν καταληξει να ναι καλυτερα αμαξια στο συνολο απ τα αντιστοιχα vw.στο σχεδιο απευθυνομαι γτ ολα τα αλλα ειναι ιδια.θα κοψει πωλησεις σιγουρα απ το τιγκουαν οπως και το ατεκα..

  • Mika

    Δειχνει καλυτερα προικισμενο απο το Αteca, που ξεκιναει χιλιαρι με 115 αλογα ενω αυτο 1.4 με 125 και παρομοια τιμη αγορας.

    Για να δουμε πως θα τα παει..

  • Γιώργος Βαρδου

    θα το δούμε αύιρο στο auto festival στην Θεσσαλονίκη