Σε μια πολύ άσχημη κατάσταση βρέθηκε η Red Bull Racing το 2015, όταν αναζητούσε κατασκευαστή κινητήρων, βλέποντας πως τα πράγματα με τη Renault δεν κυλούν όπως θα ήθελαν. Τελικώς, η ομάδα του Milton Keynes επέκτεινε τη συνεργασία της με τους Γάλλους τουλάχιστον μέχρι το 2018, αλλά το θέμα του ανεξάρτητου κατασκευαστή έρχεται και πάλι στο προσκήνιο.

Όπως γνωρίζεις, από το 2021 οι κινητήρες της Formula 1 θα αλλάξουν, προκειμένου να γίνουν πιο δυνατοί, με καλύτερο ήχο, αλλά και πιο οικονομικοί, χωρίς να έχει αποφασιστεί για την ώρα αν οι turbo V6 θα διατηρηθούν. Αυτό δε θα το ήθελε σε καμία περίπτωση η Red Bull, καθώς ο Helmut Marko, αγωνιστικός σύμβουλος των Αυστριακών, πιστεύει ότι οι κινητήρες θα πρέπει να είναι απλά «αγωνιστικοί», χωρίς τα περίπλοκα συστήματα που βλέπουμε σήμερα.

Αυτό που κάνει αίσθηση είναι η ευθεία απειλή για αποχώρηση από τη Formula 1, αν το πολύ μέχρι το 2021 δεν μπει ένας ανεξάρτητος κατασκευαστής, θεωρώντας ότι, με έναν απλό κινητήρα, οι επιλογές θα πρέπει να είναι αρκετές, κάτι που σε καμία περίπτωση δε συμβαίνει με τα τρομερά περίπλοκα power units που έχουμε τώρα.

Το αργότερο που πρέπει να εμφανιστεί ένας ανεξάρτητος κατασκευαστές κινητήρων στη Formula 1 είναι το 2021. Αυτό είναι περισσότερο από απαραίτητο, και ο κινητήρας θα πρέπει να είναι απλός, θορυβώδης και να κοστίζει κάτω από 10 εκατομμύρια. Μιλάμε για έναν πολύ λιγότερο εκλεπτυσμένο κινητήρα από αυτό που έχουμε τώρα, έναν απλό αγωνιστικό κινητήρα. Υπάρχουν αρκετές εταιρείες που μπορούν να το κάνουν αυτό. Έτσι, περιμένουμε από τους νέους ιδιοκτήτες να βρουν λύση μαζί με τη FIA, μέχρι το τέλος της φετινής σεζόν. Αν αυτό δε συμβεί, η παρουσία μας στη Formula 1 δεν είναι εξασφαλισμένη.

  • Christos-
  • δεν πειραζει … θα ποιουμε κατι αλλο …
    ή την FIA εκβιαζει ή την ρενο ;;; μηπως ειδαν οτι εφεραν κατι νεο στην ρενο και δεν τους εδωσαν και αρχιζουν τα κολπα …

  • δεν πειραζει … θα ποιουμε κατι αλλο …
    ή την FIA εκβιαζει ή την ρενο ;;; μηπως ειδαν οτι εφεραν κατι νεο στην ρενο και δεν τους εδωσαν και αρχιζουν τα κολπα …

  • Gestione Sportiv@

    Βρε βρε, καιρό είχαμε να ακούσουμε τον θείο Helmut να απειλεί με αποχώρηση από την F1………..
    Καταρχάς, θα συμφωνήσω με τα λεγόμενα του Αυστριακού για την ανάγκη επιστροφής του μηχανολογικό εξοπλισμό σε πιο απλούς κινητήρες και χωρίς τα περίπλοκα ERS, MGU-K και MGU-H.
    Το θέμα είναι αν θα κάνει το “βήμα πίσω” η FIA, ή αν ο Todt θα παραμείνει σταθερός στις απόψεις του.
    Από εκεί και πέρα, νιώθω αυτή η είδηση βγαίνει τώρα προς τα έξω, με την RBR να στοχεύει σε κάτι άλλο και απλά βάζει το θέμα κινητήρες μπροστά για να πιέσει κάποιες καταστάσεις ή να παραμείνει στην “επιφάνεια”, καθώς το πρωτάθλημα δεν έχει ξεκινήσει πολύ θετικά για την ομάδα του Milton Keynes.
    Σίγουρα, όλοι λέγαμε (μεταξύ αυτών και εγώ) πως το 2017 θα είναι χρονιά για την RBR, διότι οι κανόνες είναι βγαλμένοι από τον Adrian Newey και απλά περιμέναμε ένα δυνατό PU από την ομάδα της Renault, για να κάνει την υπέρβαση η ομάδα του Horner.
    Πάντως, (μέχρι τώρα) η RBR είναι τρίτη δύναμη και οι Γάλλοι υστερούν έναντι Mercedes και Ferrari στον τομέα του PU.
    Η αλήθεια πως η εικόνα της RBR είναι μάλλον “αλλοιωμένη”………………… https://uploads.disquscdn.com/images/c026240f38961c2810283342ec83149316871deba8321a473845b4e69893f210.jpg

    • Βασιλης

      Οχι μονο στο pu αλλα και στην καθετη δυναμη….ποιος θα το πιστευε οτι ειναι πισω και στην δυναμη του κινητηρα αλλα και στο σασι….εγω παντως βλεπω οτι θελει απλα να φυγει απο την renault και βρηκε ενα τροπο για να το πει οσο ποιο εμμεσα γινεται….και να μπει ενας τετοιος προμηθευτης πιστευω ειναι ανοιξει κι αλλο η διαφορα απο τις 2 πρωτες….οποτε καλυτερα να βαλουν το κεφαλι κατι και να δουλεψουν

  • οσα χρονια βλεπω F1….παντα μια κορυφαια ομαδα απειλουσε με αποχωρηση ….ε να που τωρα ηρθε η σειρα της RBR !!!

    παντως εκει που καπου το 2020 θα βρει η HONDA την αξιοπιστια της…..θα αλλαξουν οι κανονισμοι…και μετα θα μας ζαλισουν οτι το κατεστημενο φοβηθηκε τους ιαπωνες και αλλαξαν τους κανονισμους για να μην τους παρουν τα σωβρακα !!!!!

    • Nerazzuro21

      Κάτσε πρώτα να συμμετέχουν οι Ιάπωνες μέχρι το 2020. :P

    • Mika

      Καπου εκει το βλεπουν να παιζουν φουλ επιθεση, τωρα, προς το παρον το ζυγιζουν το πραγμα!!!Bελτιωσουλες, testing και μετα full attack!
      :p :p

    • Κούκος

      Περίμενε σου έχω καλύτερο …. την χρονιά που οι Ιάπωνες θα έχουν πραγματικά κινητήρα για πρωτάθλημα … θα αποχωρήσουν!

    • LJ

      Ανετα!

  • Spider

    Στα παπάκια μας τί θέλει η RBR. Έχει και Indycar άμα δεν σας αρέσει..

  • Nerazzuro21

    Πριν λίγες μέρες είχα μια συζήτηση στο blog με κάποιους φίλους για το συγκεκριμένο ζήτημα. Φαίνεται πως η RBR, όπως αναμενόταν, δεν θα διαθέτει καθεστώς εργοστασιακής ομάδας για πολύ ακόμα. Τώρα θα δουν πόσο εύκολο είναι να φέρεις νέο κατασκευαστή στην F1. Welcome to the club.
    Προσωπικά, πάντα μου την έσπαγαν οι απειλές για αποχώρηση στην F1. Πόσο μάλλον τώρα που γίνεται για δεύτερη φορά μέσα σε 2 χρόνια από ομάδα που δεν υπήρχε στον χάρτη της F1 πριν το 2005. Στο καλό. Δεν νομίζω ότι θα λείψουν σε πολλούς.

    • Κούκος

      All time races on pondium:
      Ferrari 534
      McLaren 393
      Williams 242
      Lotus 177
      Brabham 106
      Red Bull 100
      Δεν έχει σημασία το πότε μπήκε αυτή η ομάδα, σημασία έχει ότι είναι μια από τις καλύτερες στην ιστορία του θεσμού! Κακά τα ψέμματα είναι από τις πιο επιτυχημένες ομάδες, ειδικά την τελευταία δεκαετία αν όχι η πιο επιτυχημένη. Τώρα αν αναλογιστείς τι προμο κάνει για το άθλημα… μόνο ασήμαντη δεν είναι, επομένως ναι θα λείψει και μάλιστα πολύ!!!

    • Nerazzuro21

      Δεκτές όλες οι απόψεις.

    • George Liverpool

      Στο promotion δεν διαφωνω καθολου κι οχι μονο στην F1.Αλλα τα ιδια ειχαν πει και το 2015…

    • Κούκος

      Βρε άσε τους να απειλούν!! Καλό για εμάς τους θεατές κάνει κακό δεν κάνει! Αντί να πατουσε πόδι η Ferrari για αυτά τα αισχη κινητήρες από την αρχή, άσε να κοκοροφωναζουν οι αυστριακοι. Εμείς πάλι κερδισμένοι θα είμαστε.

    • George Liverpool

      Μα ολες οι εταιριες συμφωνησαν σε αυτο,απο το 2011 κιολας.Να δουλεψουν με οτι εχουν.Τη πιτα ολοκληρη και το σκυλο χορτατο,δεν γινεται.Ενας κερδιζει.

  • Maleas George

    Red Bull κούρασες

  • LJ

    Τα ελεγα οτι καποιοι θα ψαχνουν κινητηρα σε λιγα χρονια και κανενας απο αυτους δε θα ειναι η McLaren!

  • Mitsos Ribopaido

    Διαφωνώ με το να διωξουμε το mgu-h και το τούρμπο ιντερκουλερ… Είναι μεγάλη δύναμη σε ίππους και απόδοση…Τα άλλα όμως στο διαολο.. V10 αυτά και θα ναι σούπερ… Και ήχος στο φουλ!! Αλλά μετά θα φύγουν πολλοί….μερκ ρενο… Το πουλο ρενο…εσεις γκρινιάζατε για v6…και συ rb τώρα θα πονας και δεν φταίει ο Πειραιάς..

  • gv

    ειστε ανεκδιηγητοι οι περισσοτεροι που σχολιασατε..
    αντι να πειτε και κανενα μπραβο που εστω και ενας πιεζει μπας και γυρισει η F1 στις παλιες της αξιες βγαζετε χολη και κομπλεξ!
    καλα να παθουμε λοιπον που οδευουμε προς τη παγιωση μιας αθλιας καταστασης εκτος αν βρουνε καποια λυση για τον ηχο τοτε παω πασο..

    • LJ

      Δεν εχεις καθολου αδικο εδω που τα λεμε. Απλα πιστευω οτι οι περισσοτεροι κραζουν γτ αυτα που λεει ο θειος τα λεει γτ κοιτα την παρτη του και οχι το καπου του αθληματος.

  • Mika

    Μας τα εχει πει ο Θειος κι αλλες φορες…Τα ειπε και τοτε που κοντεψαν να μεινουν χωρις κινητηρα και μετα μαζεψε την ουρα του….
    Δεν τους υποχρεωνει κανεις να μεινουν και να αγωνιζονται σε κατι που δεν τους αρεσει…Ειδικα η Red Bull εχει αφθονη προβολη σε τοσα αθληματα extreme και μη, κι ας μην εχουν τη θεαματικοτητα της F1…
    Φευγοντας, να κλεισεις και τη πορτα…Αν και παλι πιστευω ειναι λογια του αερος….

  • “απλό, αγωνιστικό κινητήρα”;;;; Πότε είχε η f1 απλά μοτέρ; η γοητεία της οφείλει αρκετά στα εξωτικά μοτέρ, όχι στα small block v8. Αν είναι έτσι, να βλέπουμε όλοι champ cars αμερικάνικα να γουστάρουμε κιόλας που γίνεται της κακομοίρας σε κάθε αγώνα.
    Πώς την κατάντησαν έτσι αυτή την f1? είπαμε να βλέπουμε κανά γκάζι περίεργο καμιά κυριακή να ξεσκάμε και το έχουνε κάνει ξενερουά… ε ρε ιρβάιν που σας χρειάζεται, να πηγαίνετε όλοι τοίχο τοίχο.

  • Michael

    Οσο και αν στεναχωρει καποιους αυτο που λεει ο Marko ειναι προς το συμφερον του σπορ. Οσο κανουν κουμαντο οι κατασκευαστες που στην πλειοψηφία τους ειναι και καιροσκοποι και μολις καταφερουν αυτο που θελουν εξαφανιζονται δεν προκυτε παρα να βλεπουμε 2-3 ομαδες μπροστα και αλλες 7-8 πιο πισω… αν αυτο σας αρκει μονο και μονο για να παρει πρωταθλημα η ομαδα που υποστηριζετε τοτε με γεια σας με χαρα σας. Η F1 μπορει να κανει και χωρις mercedes και xωρις Renault και χωρίς Honda αλλα χωρις ομαδες οπως η McLaren,Williams,Ferrari και Red bull δεν γινετε. Και απο αυτες που ειπα μονο μια ειναι κατασκευαστρια και την αναφερω οχι επειδη εχει οπαδους αλλα επειδη δεν αποχωρησε ποτε απο το αθλημα (βεβαια εχει και ειδικο καθεστως). Αν σε ενδειαφερει το θεαμα, ο ηχος και ο ανταγωνισμος δεν μπορεις παρα να συμφωνησεις με τον θειο Μαρκο, αν παλι εισαι οπαδος σαν αυτους του ποδοσφαιρου θα φανατιστεις και θα λες τα δικα σου.

  • sotirisb

    Ο,τι βλακεία του κατέβει στο κεφάλι λέει ο Marko. Εφόσον έχουν τα χρήματα ποιο είναι το πρόβλημα? Το ότι έχει εργοστασιακή ομάδα η Renault? Αν είχαν τον πιο δυνατό κινητήρα στο γκριντ σιγά μην απειλούσαν. Όπως και να το κάνουμε και οι κινητήρες είναι κομμάτι των αυτοκινήτων και δεν γίνεται να είναι όλοι ίσοι και να είναι απλά μία αεροδυναμική Formula όπως θα ηθελαν (κατά τη γνώμη μου)

    • Michael

      “Αν είχαν τον πιο δυνατό κινητήρα στο γκριντ σιγά μην απειλούσαν”. Να ρωτησω εγω τωρα, ποτε ειχαν τον πιο δυνατο κινητηρα στο grid;;; μαλλον ποτε… αλλα αυτο δεν τους εμποδισε να παρουν 4+4 πρωταθληματα.

  • Γιάννης

    Απλώς κατάλαβε και αυτός πόσο δίκιο είχε ο Ron που έλεγε ότι με πελατειακό κινητήρα δεν πρόκειται κανένας να πάρει πρωτάθλημα…
    Το θέμα είναι ότι ο ανεξάρτητος κατασκευαστής δεν «επιβάλλεται». Άμα δεν υπάρχει ενδιαφέρον από κανέναν να γίνει τέτοιος;…

    • Michael

      οταν ρωτηθηκε η Cosworth ειπε οτι οι ομαδες που πιθανον αγορασουν κινητηρες απο αυτους δεν καλυπτουν τα εξοδα που χρειαζονται για να φτιαξουν εναν ανταγωνιστικο κινητηρα. Με λιγα λογια τους ειπε καντε κατι πιο απλο γιατι αλλιως κανενας δεν προκυτε να ενδιαφερθει. Οι νεοι κινητηρες ειαι κομμενοι και ραμενοι στα μετρα μονο των μεγαλων κατασκευαστων για τον πολυ απλο λογο οτι δεν εχουν αλλο τροπο για να μπορουν να κερδισουν τις Ιδιωτικες ομαδες.

    • Γιάννης

      Δε θα διαφωνήσω, αν και για μένα η ουσία του προβλήματος των κινητήρων είναι το γεγονός ότι προσπαθούν να «μοιάσουν» σε αυτούς που (και καλά) «έρχονται» για τα αυτοκίνητα πόλης. Ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί η F1 θα πρέπει να αποτελεί ντε και καλά «προπομπό» της τεχνολογίας των αυτοκινήτων πόλης…
      Από εκεί και πέρα, προσωπικά πιστεύω ότι και με απλούστερους κινητήρες, πάλι οι εργοστασιακές ομάδες θα έχουν προβάδισμα, πάντα θα δίνουν «κάτι» λιγότερο στου πελατειακούς κινητήρες…

    • Michael

      Με το σκεπτικο ομως οτι ενα πιο φθηνο PU θα φερει και ανεξαρτητους κατασκευαστες οπως η Cosworth και η Ilmor για παραδειγμα τοτε αλλαζει το παιχνιδι.