Θα μπορούσε να είναι πρωταπριλιάτικο αστείο αλλά δεν είναι! Όπως ανακοίνωσε η FIA, επετεύχθη συμφωνία ώστε οι κινητήρες της Formula 1 από το 2020 και μετά να είναι φθηνότεροι, δυνατότεροι και πιο θορυβώδεις από τους σημερινούς 1.600αριδες V6 turbo.

Η FIA συνεδρίασε στο Παρίσι τη Παρασκευή προκειμένου να θέσει τους βασικούς στόχους για το μέλλον των κανονισμών των κινητήρων της F1, με την Audi να δίνει το παρόν. Περισσότερες συμφωνίες από τη συμφωνία θα ανακοινωθούν μέσα στους επόμενους μήνες, με την FIA να αναφέρει τα εξής σχετικά με το μέλλον των κινητήρων της F1:

  • Η επιθυμία να διατηρηθεί η Formula 1 ως η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, σε ότι έχει να κάνει την τεχνολογία, αλλά και να γίνει ένα εργαστήριο για την ανάπτυξη τεχνολογιών που σχετίζονται με τα αυτοκίνητα δρόμου παραγωγής.
  • Η προσπάθεια ώστε οι μελλοντικοί κινητήρες να είναι δυνατοί, απλούστεροι και λιγότεροι δαπανηροί, τόσο σε ότι αφορά το κόστος ανάπτυξης, όσο και σε ότι έχει να κάνει με το κόστος παραγωγής.
  • Βελτίωση του ήχου των κινητήρων (power units)
  • Η επιθυμία ώστε οι οδηγοί να οδηγούν “σκληρότερα” από ποτέ.

Ο επί κεφαλής της Mercedes, Toto Wolff δήλωσε “πολύ ευχαριστημένος” από τη συμφωνία, συμπληρώνοντας πως πρέπει πλέον να καθίσουν και να εργαστούν στις λεπτομέρειες για τα power units που θα βρίσκονται στα μονοθέσια από το 2021 και έπειτα. Κατέληξε λέγοντας πως ανυπομονεί να συνεργαστεί με όλους, προκειμένου να καταλήξουν σε μια τελική απόφαση για το μέλλον της Formula 1.

Ο Πρόεδρος της FIA Jean Todt δήλωσε:

Ήμουν πολύ ευχαριστημένος με τη διαδικασία, και το γεγονός ότι τόσα πολλά διαφορετικά ενδιαφερόμενα μέρη είχαν τη δυνατότητα να συμφωνήσουν σε μια κατεύθυνση για το μέλλον της F1 σε ένα τόσο σημαντικό τεχνικό τομέα.

Από το 2014, οι κινητήρες της Formula 1 έχουν γίνει αντικείμενο πολλών συζητήσεων. Η FIA θέλησε να δείξει το οικολογικό της πρόσωπο (στην ουσία να προσεγγίσει κατασκευαστές), γι’ αυτό και αντικατέστησε τους ατμοσφαιρικούς V8 με τους turbo V6 των 1,6 λίτρων, παρόλο που οι οπαδοί και οι οδηγοί ζητούν μεγάλους κινητήρες, όπως V10 ή ακόμα και V12. Οι 1600αριδες κινητήρες έχουν 50% θερμική απόδοση, σαφώς βελτιωμένη από το 30% των ατμοσφαιρικών V8.

Ας ελπίσουμε οι νέοι κινητήρες να επαναφέρουν την παλιά αίγλη του αθλήματος.

Δελτίο Τύπου

FIA holds meeting regarding the future of Formula One power units

Saturday, 1 April, 2017

The FIA yesterday hosted a meeting to commence discussions on the direction of power units for the FIA Formula One World Championship from 2021.

Held at the Federation’s Paris headquarters and chaired by FIA President Jean Todt, the meeting was attended by a variety of Formula One’s key stakeholders, including representatives of the FIA, the new Commercial Rights Holder, current Power Unit suppliers, as well as automotive manufacturers and independent suppliers not currently involved in F1.

A number of the attending automotive manufacturers were also represented by their road car arms.

The meeting resulted in broad agreement for the future evolution of Formula One power units, with all parties seemingly aligned in their focus on:

  • a desire to maintain F1 as the pinnacle of motor sport technology, and as a laboratory for developing technology that is relevant to road cars
  • striving for future power units to be powerful, while becoming simpler and less costly to develop and produce
  • improving the sound of the power units
  • a desire to allow drivers to drive harder at all times.

FIA President Jean Todt chaired the meeting, and was enthused by the positive discussion.

“I was very pleased with the process, and the fact that so many different stakeholders were able to agree on a direction for the FIA Formula One World Championship in such an important technical area,” said Mr Todt.

“Of course, now we must sit down and work through the fine details of exactly what the 2021 power units will be – but we have begun on the right foot, and I am looking forward to working through the process to come up with the best decision for Formula One into the future.”

The FIA Formula One World Championship is committed to running the current 1.6-litre six-cylinder turbo hybrid power units until 2020. The current units have demonstrated astonishing technological advancement, producing between 900 and 1000 horsepower, while saving 30 per cent on fuel consumption compared to previous generation engines, and approaching the magic 50% thermal efficiency number – a figure that was unheard of three years ago.

From 2021, the championship can introduce a new power unit configuration.

  • Renesis1

    Σας παρακαλώ πολύ, πείτε μου οτι το συγκεκριμένο άρθρο δεν είναι πρωταπριλιάτικο! Να δούμε οι έρμοι επιτέλους και μια άσπρη μέρα στην F1, έστω και σε μερικά χρόνια από τώρα..

    • Nerazzuro21

      Και εγώ στην αρχή το πέρασα για πρωταπριλιάτικο. Αλλά τη συγκεκριμένη είδηση την αναπαράγουν πολλές ιστοσελίδες, συμπεριλαμβανομένης της επίσημης ιστοσελίδας της FIA. Δεν νομίζω να έπεσε σύρμα σε όλους να μας τρολάρουν.

    • Renesis1

      Μέρα που βρήκαν και αυτοί πάντως να το ανακοινώσουν… :)))

    • δεν είναι πρωταπριλιάτικο. γι’αυτό και το έγραψα στην αρχή, έχει μπει και το σχετικό δελτίο τύπου

  • απο τη στιγμη που θα ειναι παλι V6 me turbo….πως θα ειναι πιο απλοι και φθηνοι ?????

    παντως οταν λενε πιο δυνατοι….θα φτασουμε τα 1200 ?? :-D

    • rantaplan

      Αν πετάξεις το υβριδικό σύστημα μια χαρά απλοί γίνονται,αν τους απελευθερώσεις και τους βάλεις λίγα ακόμα κιβικά γίνονται και πιο δυνατοί, για παράδηγμα αν τους αφήσουν να στροφάρουν ελεύθερα και βγάλουν τον περιοριστή ροής καυσήμου και τους κάνουν 2λιτρους πιστεύω πως θα είναι θετικά τα αποτελέσματα.

    • ετσι ναι !! αλλα λενε πως θελουν η F1 να ειναι εργαστηρι….και πλεον μετα την καταργηση των ντιζελ που ερχετ σιγα σιγα……πιστευω πως ”ΠΡΕΠΕΙ” να ειναι υβριδικη η F1…..αρα δυσκολα να πεταξουν το υβριδικο κομματι…

      αμα τους βαλεις λιγα ακομα κυβικα….απλα θα εχεις λιγο παραπανω κοστος…..οχι λιγοτερο…αφου κρατας την ιδια βαση….αλλα προσθετεις κιολας….

      το να στροφαρουν ελευθερα και χωρις περιορισμο καυσιμου……πως θα τους κανει πιο οικονομικους ???

      παντως απο τη στιγμη που αγγιζουν πλεον τα 1000ps…θα ηθελα το λιγοτερο 1200 !!!

      υ.γ θα ηθελα να επιτρεψουνι για τις κατατακτηριες ακραιες ρυθμισεις που να φτανουν και τα 1500ps !!! οταν θελεις να εισαι η κορονιδα…..θα πρεπει να κλεινεις στοματα !! το 15 ειχαμε φτασει να συγκρινουμε χρονους F1 με WEC !!!

  • Anestis Genk

    Και αυτή η γενιά κινητήρων με τους ίδιους σκοπούς είχε έρθει όμως, οπότε αν δεν μάθουμε πως θα είναι αναπόδραστα φτηνιάρικοι και πιο “αντρίκιοι” κρατάμε μικρό καλάθι.

  • gv

    καλά καταλάβαμε..
    αυτά θα γίνονταν το 2017 από όσο θυμαμαι!
    τελείωσαν τα όνειρα..
    και το κακό δεν είναι μόνο αυτό αλλά στο όνομα της ασφάλειας δε θα περάσουν ποτέ τα 1200 άλογα και μπορεί να μη τα φτάσουν κιόλας!!
    ούτε καν αυτό δε μας δίνουν!
    τουλάχιστον κάντε τους V8 ρε παιδιά!
    ίδια τεχνολογία ίδια όλα για να τροφοδοτήσουν τα ψευτοοικολογικο τους προφιλ απλά 2 κυλίνδρους παραπάνω για να ακούγονται διαφορετικά τι ζητάμε!

  • Yiannis P

    “Ας ελπίσουμε οι νέοι κινητήρες να επαναφέρουν την παλιά αίγλη του αθλήματος” αυτό δυστυχώς χωρίς v8 τουλάχιστον δεν γίνεται. Και γενικώς δεν καταλαβαίνω όλη αυτή την οικολογία στην F1. Δηλαδή με 20 αγώνες το χρόνο επηρεάζεται το περιβάλλον; Έτσι και αλλιώς τι τεχνολογίες της F1 περνάνε στα συμβατικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής; (όχι σε κάτι McLaren P1, Koenigsegg κτλ), ελάχιστες. Η ανάπτυξη των αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής γίνεται ανεξάρτητα από την F1..

  • sotirisb

    Ο Horner μιλουσε για V6 twin turbo με κοινο ERS για ολους τους κατασκευαστες το 2014. Κατι τετοιο βλεπω να γινεται, ισως με λιγοτερα κυβικα. Οι κινητηρες πρεπει να παραμεινουν V γιατι οι εν σειρα χρειαζονται υποπλαισιο για να υποστηριξουν το κιβωτιο και την πισω αναρτηση. Εγω προσωπικα θα ημουν χαρουμενος και μονο αν εφευγε ο περιορισμος ροης καυσιμου των 100 κιλων/ωρα. Ετσι θα μπορουσαμε να δουμε πολλα περισσοτερα αλογα και στροφες γυρω στις 15000 αντι για 11000 που στροφαρουν τωρα.

  • Mika

    Πολλα ακουμε, και μικρο καλαθι πρεπει να κραταμε..
    Συμφωνω με τους περισσοτερους και τις αποψεις τους…
    Για να βελτιωθει αμμεσα ο ηχος, πρεπει να ανεβουν οι στροφες..Καλοι οι V8+V10 αλλα ουρλιαζαν και στις 18000 στροφες, οχι στις 11000…Ολα παιζουν το ρολο τους, λοιπον…
    Πεταξτε πολλα απο τα πολυπλοκα ηλεκτρονικα και δωστε πιο ελευθερη ροη καυσιμου, δεν χαλασε δα κι ο κοσμος να καιει λιγο παραπανω,αν και με τη βελτιωση καυσης, μπορει να μην απεχει και πολυ….

  • george koul

    Άντε να τελειώνουν μ’αυτήν την αηδία,μας έχουν πρήξει με τις μύγες τόσα χρόνια

  • Bill BlackJack

    Σημαντικό το θέμα, και είμαι υπέρ για τα προφανή, αλλά προέχουν άλλα. Το #1 ζήτημα είναι τα προσπεράσματα και ειδικά για P1. Τα άλλα έρχονται δεύτερα.