Η BMW στα κορυφαία M μοντέλα της τα προσφέρει είτε με χειροκίνητο κιβώτιο είτε με διπλού συμπλέκτη DCT 7 σχέσεων, αλλά αυτό πρόκειται σύντομα να αλλάξει. Όπως υποστηρίζει ο αντιπρόεδρος πωλήσεων και marketing της BMW M, Peter Quintus, τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη έχουν 6 ή 7 χρόνια ζωής, καθώς προβλέπει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα επιστρέψουν στα συμβατικά αυτόματα με μετατροπέα ροπής.

Είναι περισσότερο θέμα του πόσο θα πρέπει να συνεχίσουμε με το DCT και πόσο καιρό θα αντέξει. Σήμερα βλέπουμε αυτόματα κιβώτια με 9 ή 10 σχέσεις, οπότε υπάρχει πολύ τεχνολογία στα σύγχρονα κιβώτια. Το DCT είχε δύο πλεονεκτήματα ήταν ελαφρύ και οι αλλαγές ταχυτήτων γινόταν πιο γρήγορα. Τώρα βλέπουμε πως πολλά από αυτά τα πλεονεκτήματα έχουν εξαφανιστεί, καθώς τα αυτόματα γίνονται καλύτερα και πιο έξυπνα.

Όσον αφορά τα μηχανικά κιβώτια, το πρόβλημα δεν είναι η ταχύτητα των αλλαγών και οι εκπομπές ρύπων, αλλά το βασικό θέμα είναι η αντοχή τους, αφού τα όρια για ένα χειροκίνητο είναι περίπου τα 450 άλογα και 600 Nm ροπής, σύμφωνα με τον Quintus. Επειδή η αντοχή πέρα από αυτά τα νούμερα δεν είναι εγγυημένη, η λύση θα μπορούσε να προέλθει από χειροκίνητο κιβώτιο μια αμερικάνικης εταιρίας που έχει αποδείξει πως αντέχει την ροπή των μεγάλων V8. O Quintus διαφωνεί λέγοντας:

Εξετάσαμε τα αμερικάνικα κιβώτια και βρήκαμε πως αυτά είναι βαριά και έχουν φρικτή αίσθηση στις αλλαγές. Αμφιβάλλω αν οι επόμενες γενιές των M3 και M4 θα έχουν την δυνατότητα να προσφέρονται με χειροκίνητο κιβώτιο.

  • Anestis Genk

    Ε μην αυξάνετε τα άλογα και την ροπή :)

    • και πως καθε επομενο μοντελο θα ειναι καλυτερο και γρηγοροτερο ????? ;-)

    • Anestis Genk

      Μείωση του βάρους. Καλύτερο θα είναι με το να είναι το ίδιο καλό αλλά στα μισά λεφτά ;)

    • Μείωση στο βάρος ;;; Πολυ πιο δαπανηρό αποτι να σηκώσεις λίγο παραπάνω πίεση ….

    • Renesis1

      Συμφωνώ με τη γνώμη σου, αλλά από την άλλη η εκτεταμένη μείωση βάρους είναι και δίκοπο μαχαίρι.. Κόβεις το ένα, κόβεις το άλλο και καταλήγεις σαν μια Lotus Evora. Εξαιρετικό αυτοκίνητο μεν, αλλά η ζωή μες την πόλη χωρίς κλιματιστικό, ηχοσύστημα και με ανάρτηση τύπου “ο δυνάστης των σπονδύλων”, χάνεις σε πωλήσεις..

    • Anestis Genk

      Όλες οι Lotus έχουν A/C και ράδιο:P
      Η πρώτη Elise ίσως να μην είχε A/C στον βασικό εξοπλισμό, αν ήθελες έβαζες σαν extra. Προσωπικά πολύ σπάνια χρησιμοποιώ A/C, αλλά καλό είναι να υπάρχει.
      Για τις αναρτήσεις, υποθέτω πως όσο πιο ελαφρύ είναι ένα αμάξι τόσο πιο μαλακές αναρτήσεις μπορεί να έχει.
      Η Elise και υποθέτω όλες οι σύγχρονες Lotus αφού βασίζονται στο πλαίσιό της, το βασικό τους πρόβλημα νομίζω είναι το μπες βγες και οι ορατότητες.

  • manowar

    Ετσι ειναι αυτα το νεο Μ5 θα ειναι το ταχυτερο 4θυρο αυτοκινητο 600+ αλογα στους πισω τροχους και χειροκινητο με συμπλέκτη μετα θα πρέπει να εισαι βατανεν για να το πας..λογικη κινηση..και απο καποιους φεραρακιδες εχω ακουσει τετοια παραπονα αλλα ολα πανε προς τα κει

  • Mrdesperado32

    Χαζαμαρες.εχουμε δει αμαξια πειραγμενα με 1000 και αλογα με χειροκινητα.αν πεθανει το χειροκινητο εχει πεθανει και ενα μερος της.αυτοκινησης.μαλλον δε συμφερει τους προμηθευτες που παιρνει σασμαν η bmw η συνεχιση του χειροκινητου και αρχισαν τις.δικαιολογιες

    • Giannis13

      Χειροκινητο αγωνιστικου τυπου πρεπει να ειδες που τα γραναζια σε ολες της σχεσεις ειναι φλατ… δηλαδη σε καθε ταχητητα ακουγετε σαν οπισθεν..

    • manowar

      Παρολο που δεν δουλευει το ρουτερ μου και μοιραζόμαστε ολοι μια συσκευή δεν μπορω να μην συμμετέχω σε αυτη την μλκια που μολις απαντησρς απο κατω..😊χαχαχα

    • Mrdesperado32

      η dodge με το viper arc με 800+ ροπη,η πορσε με την gt4 και 911r,η αλφα με την τζουλια,η corvette με ζ06 και zl1 και αλλες εχουν χειροκινητα.

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Και μερικα ενχωρια e36 η e46 turbo με 600+ η evo με οριο το συμπαν.
      Ο κυριος τι μας λεει
      – Αφου παρατηρείται μειωση στην ζητηση των χειροκινητων,ετσι και εμεις τα καταργουμε.
      -Και τι τωρα θα χουμε διπλοσυμπλεκτα για δυο ,τρια μοντελα δεν χρειαζεται,εχετε τα συμβατικα αυτοματα.
      Δεν μας λεει ομως οτι θελει να πετυχει οικονομια κλιμακας,με οτι συνεπαγεται αυτο.
      Οχι τιποτα αλλο,αλλα μας παίρνανε για μ………ς.

    • Mrdesperado32

      μπορουσε απλα να πει οτι δε συμφερει.οχι οτι ειναι αναξιοπιστη λυση και να τα υποτιμουν ετσι απλα.δεν ειναι ο μονος βεβαια.ας τα καταργησουν αν θελουν αλλα ας αφησουν ησυχα τα χειροκινητα και να μη τα χτυπουν αθεμιτα.γτ θα ακολουθησουν και οι τελευταιοι που μεινανε θα εχουμε αυτοματα και στα μικρα.ηδη οι ιαπωνες το εχουν ξεφτυλησει.η λεξους εχει να βαλει χειροκινητο 10 χρονια.πριν καποια χρονια κραζαμε τους αμερικανους με τα αυτοματα και τωρα μου γινανε ολοι του αυτοματου και οι αμερικανοι φανατικοι των χειροκινητων.μοδες ειναι ΕΛΠΙΖΩ να μην προχωρησουν τουλαχιστον και εξαφανστει το χειροκινητο και μαζι του ενα μεγαλο μερος της αυτοκινησης

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Αισθηση,συμετοχικοτητα,ελευθερια,ικανοτητα,αξιες που καλο θα ταν να μην χαθουν,οπως χαθηκαν κατασκευες φιλοσοφιας 106 rallye.

    • manowar

      Εσυ τα χες μπλεξει με μπεμβεδου γκομενα.και απο 1.90 σε εκανε 2.20 στο υψος με τα επιπρόσθετα..δηλαδη με την ιδια λογικη η φεραρρι η μακλαρεν η πορσε οι λαμποργινι γιατι τα καταργησαν δεν συμφερουν τους προμηθευτές??😂😂

    • Giannis13

      Καλα και το δικο μ ιντερνετ σκατα ειναι.. παντως οσον αφορα το αρθρο δν ειναι ψεματα οτι τα απλα αυτοματα εξελισονται πολυ περρισοτερο… Οσο για την χειροκινητη φερραρι μαλακια ξεμαλακια αυτο μουρθε εκεινη την στιγμη γιατι οντως ενα χειροκινητο με μονο συμπλεκτη δν αντεχει τα 400+αλογα. Τωρα αν καποιος τοχει σιγουρα θα αλλαζει δισκους πολυ συχνα αλλα τι σημασια εχει για ναχει φερραρι εχει και τα φραγκα.!

    • manowar

      Μαζι σου συμφωνω με τον αλλο απο πανω δεν συμφωνησε η πραγματικοτητα ποτε.εχει ριξει μπουνιες με την αληθια αυτος δεν εξηγείτε τα χειροκινητα ειναι φθηνοδουλεια μπροστα στα ιμιαυτοματα και δες τι εγραψε παλι…

    • Mrdesperado32

      η dodge με το viper arc με 800+ ροπη,η πορσε με την gt4 και 911r,η αλφα με την τζουλια,η corvette με ζ06 και zl1 γτ εχουν χειροκινητα?

    • manowar

      Αυτα τα μπρικια που λες τωρα τι ειναι μπροστα στην λαφεραρρι στην περφομαντε χουρακαν πορσε 918 και μακλαρεν p1 gtr ??κουραδες ειναι τα καλυτερα αυτοκινητα φορανε ιμιαυτοματο το οποιο ειναι πολυ ακριβοτερο απο το χειροκινητο οποτε ασε τα φουμαρα

    • Mrdesperado32

      το αρθρο μιλαει για m.εφοσον τα χουν αυτα τα ααξια μπορουν να τα εχουν και τα m.μου βαλες τα hypercars που λογω ρευματων δε μπορουν να εχουν χειροκινητο.ναι ακριβοτερο ειναι αλλα ακριβοτερο ειναι να εξελιξεις και ημιαυτοματο και χειροκινητο στο ιδιο μοντελο.μη τρως αμασητα οτι σου σερβιρουν τα αφεντικα της Bmw.σκεψου και λιγο.μη εισαι τυφλα πιστος

    • sargus

      +1

    • manowar

      Καθεσαι και ψιριζεις ενα θεμα τελειωμένο το οτι τα χειροκίνητα σασμαν πεθαινουν το ειχα καταλαβει απο τοτε που βρισκόμουνα στο εξωτερικο.οτα σβήνει ενα πραγμα απο την αυτοκίνηση παει να πει οτι οι πελατες δεν το προτιμούν και σιγα σιγα εξαφανιζεται απο την πιατσα τι θα κανουν θα φτιαχνουν χειροκινητα για να το αγορασουν 1000 ατομα παγκοσμίως ??δεν εχει λογικη και δεν ειναι η bmw αυτη που τα σκότωσε ολες μαζι βλεπουν οτι τα χειροκίνητα δεν πουλανε και τα καταργουν ισα ισα που φιρμες οπως η πορσε bmw τα βαζουν ακομα σε πολλα μοντελα τους απλα η μπεεμβε τα σταμάτησε στην κατηγορια Μ

  • Ahilleas Tsikelis

    Δεν αναφερεται το βασικοτερο.Τα σασμαν με μετατροπεα ροπης θα χαλασουν οταν αλλαζεις τον δευτερο κινητηρα +αντεχουν περισσοτερες καφριλες απο τα διπλοσυμπλεκτα.

    • manowar

      Μα ποιος σας λεει οτι αντεχουν περισσοτερες καφριλες το μηχανικο κομμάτι τουλαχιστον στα m3 απο κατω ειναι το ιδιο δυνατα το ρομποτικο αλαζει που απο το smg 2 και μετα ηταν σκυλοι δεν χαλασαν ποτε..το smg 1 ειχε θεματα γιατι ηταν εποχες που πρωτοεμπαιναν αυτα..κανεις δεν αγοραζει πλεον δυνατα αυτοκινητα με χειροκίνητο σασμαν γιατι αν το πας τεζα πιστεψε με τουλαχιστον το συμπλεκταρισμα θα θελεις να γινεται μονο του με τοσα αλογα..τωρα αν πηγαινεις αργη βολτα και νομιζεις οτι τρεχεις με γλιστριματα συμπλεκτη και παντιλικια τοτε δεν χρειαζεσαι ιμιαυτοματο

  • Mika

    Μας προετοιμαζει σιγα σιγα για καταργηση χειροκινητου στα γρηγορα Μ μοντελα…Αλα Porsche style.

  • ε ναι με τα software που έχουν βγει τελευταία, δεν υπάρχει λόγος για διπλοσύμπλεκτα. Τα έχουμε ξαναπεί για την πρακτικότητα των τορκ κονβέρτερς.
    Αυτό το 8τάχυτο της ZF τους άνοιξε τα μάτια.