Η BMW στα κορυφαία M μοντέλα της τα προσφέρει είτε με χειροκίνητο κιβώτιο είτε με διπλού συμπλέκτη DCT 7 σχέσεων, αλλά αυτό πρόκειται σύντομα να αλλάξει. Όπως υποστηρίζει ο αντιπρόεδρος πωλήσεων και marketing της BMW M, Peter Quintus, τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη έχουν 6 ή 7 χρόνια ζωής, καθώς προβλέπει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα επιστρέψουν στα συμβατικά αυτόματα με μετατροπέα ροπής.
Είναι περισσότερο θέμα του πόσο θα πρέπει να συνεχίσουμε με το DCT και πόσο καιρό θα αντέξει. Σήμερα βλέπουμε αυτόματα κιβώτια με 9 ή 10 σχέσεις, οπότε υπάρχει πολύ τεχνολογία στα σύγχρονα κιβώτια. Το DCT είχε δύο πλεονεκτήματα ήταν ελαφρύ και οι αλλαγές ταχυτήτων γινόταν πιο γρήγορα. Τώρα βλέπουμε πως πολλά από αυτά τα πλεονεκτήματα έχουν εξαφανιστεί, καθώς τα αυτόματα γίνονται καλύτερα και πιο έξυπνα.
Όσον αφορά τα μηχανικά κιβώτια, το πρόβλημα δεν είναι η ταχύτητα των αλλαγών και οι εκπομπές ρύπων, αλλά το βασικό θέμα είναι η αντοχή τους, αφού τα όρια για ένα χειροκίνητο είναι περίπου τα 450 άλογα και 600 Nm ροπής, σύμφωνα με τον Quintus. Επειδή η αντοχή πέρα από αυτά τα νούμερα δεν είναι εγγυημένη, η λύση θα μπορούσε να προέλθει από χειροκίνητο κιβώτιο μια αμερικάνικης εταιρίας που έχει αποδείξει πως αντέχει την ροπή των μεγάλων V8. O Quintus διαφωνεί λέγοντας:
Εξετάσαμε τα αμερικάνικα κιβώτια και βρήκαμε πως αυτά είναι βαριά και έχουν φρικτή αίσθηση στις αλλαγές. Αμφιβάλλω αν οι επόμενες γενιές των M3 και M4 θα έχουν την δυνατότητα να προσφέρονται με χειροκίνητο κιβώτιο.