Oι ζάντες έχουν καθιερωθεί στη συνείδηση του κοινού ως τα “παπούτσια” της αυτοκίνησης. Και όχι άδικα. Μπορεί να παίζουν κύριο ρόλο στη συμπεριφορά της ανάρτησης -κατ’ επέκταση και ολόκληρου του αυτοκινήτου- όμως το μεγαλύτερο καθήκον τους είναι άλλο. Η μόστρα.

Ένα μοντέλο, όσο έργο τέχνης κι αν είναι το αμάξωμά του, αν η επιλογή στη σχεδίαση των τροχών (ακόμα και το χρώμα τους) αποδειχθεί ατυχής μπορεί να χαντακώσει την εμφάνιση και το παράστημα στον δρόμο.

1Αlfa Romeo Giulia Quadrifoglio

2

Εύκολο έργο και πασιφανής επιλογή, η ωραιότερη Alfa της 25ετιας (εξαιρουμένης της 8C) και ένα από τα πιο καλλίγραμμα σχήματα τη σήμερον ημέρα. Οι ζάντες είναι το 50% της σαγήνης, με το σχέδιο να συνεχίζει επάξια την παράδοση των GTA…

3

…και 8C Competizione.

4

Πίσω δεν πάνε ούτε οι “μικρές” 2.0 Turbo και 2.2 Diesel 180.

5

6BMW M4 GTS

7

H GTS δεν έχει αποσπάσει τα κολακευτικότερα των σχολίων για τα δυναμικά της χαρακτηριστικά, ωστόσο από “ζαντικό” σκίζει. Ξεχωριστή πινελιά το πορτοκαλί φινίρισμα και το γεγονός πως πλέον προσφέρονται στις απλές Μ4, μπας και ξεκολλήσουν επιτέλους από τις κλασικές πεντάμπρατσες.

8

9Cadillac CT6

10

Επιβλητικό αποτύπωμα στο οδόστρωμα η ναυαρχίδα της Cadillac, με τις ζάντες να ακολουθούν. Τα χωρίσματα στο μοτίβο καθενός από τα 5 μπράτσα αντλούν έμπνευση από τη διαμόρφωση της γρίλιας στην μάσκα.

11Citroen C3

12

Η γαλλική φινέτσα δεν θα μπορούσε να λείπει από τα καλλιστεία, με τροχούς εμπνευσμένους από σύμβολα μεσαιωνικών ασπίδων (κάτι παρόμοιο έκανε παλιότερα και η Saab με τις ασπίδες των Βίκινγκς).

13Dodge Challenger Demon

14

H αβάσταχτη γοητεία της απλότητας. Αμερικανιστί, “less is more”. Όχι στην ιπποδύναμη βέβαια, αλλά στη διαμόρφωση των τροχών. Ένα απλό, “χωστό” και σωστό σχέδιο για να περνάει 840 άλογα στον δρόμο).

15DS 4

16

Ίσως η πιο σύντομη ονομασία αυτοκινήτου παγκοσμίως, με ένα συνολάκι σε συνδυασμό ανθρακί-ασημί που οδηγεί σε ένα μοτίβο 5 μπράτσων καλυπτόμενων από ισάριθμα “δρεπάνια”.

17Ford Mustang Shelby GT350R

18

Ελαφρώς πιο σύνθετη εκτέλεση στο σκεπτικό του Challenger Demon. Περισσότερες ακτίνες στη σχεδίαση, αλλά -κυρίως- ανθρακόνημα στην κατασκευή. Το μοναδικό αυτοκίνητο -μαζί με τις “εξωσυμπαντικές” Koenigsegg Agera R και Regera- με ζάντες από carbon fiber.

19Ηonda NSX

20

To NSX πάσχει από το σύνδρομο της μαυρίλας. Εξ ου και ο “μαύρος” ο Fernando Alonso, που ακουμπάει πάνω στο καπό σαν να ζητάει παρηγοριά από το ιαπωνικό supercar. Οι περισσότεροι κατασκευαστές “σκοτεινιάζουν” τις ζάντες για να κάνουν αντίθεση με το χρώμα του αμαξώματος ή για να εμφυσήσουν “κακία¨ στο εκάστοτε μοντέλο. Το κακό είναι ότι έτσι σβήνουν κάποια ιδιαιτέρως όμορφα και δυναμικά σχέδια.

Δες τις 19/20αρες του Honda πόσο καλύτερα δείχνουν στο φυσικό τους χρώμα.

21

22Koenigsegg Regera

23

H έτερη ανθρακονημάτινη “παπουτσωμένη”. Οι εμπνεύσεις και οι επιρροές δεν κρύβονται.

24

25

26Lexus LC500

27

Με τέτοια εμφάνιση-υπερπαραγωγή (με την κάλλιστη έννοια), ο συνδετικός κρίκος ανάρτησης-ελαστικών δύσκολα θα υστερούσε. Τέσσερα κοσμήματα βουρτσισμένα με χρώμιο, για να ταιριάζουν με την αντίστοιχη επένδυση στο εσωτερικό του πλαισίου της τεράστιας μάσκας.

28Νissan GT-R

29

Τρίτος σερί εκπρόσωπος της Ιαπωνίας κι ένας ακόμα πάσχων από τη μαύρη μόδα. Κεντρικό μοτίβο είναι οι 5 ακτίνες σε σχήμα Υ, έχοντας στο εσωτερικό και ανάμεσά τους άλλες 10 ακτίνες. Σχεδόν τίποτα δεν φαίνεται, εξ αιτίας της ανάγκης για ύπαρξη χρωματικής ροής στη βάση του αυτοκινήτου ελέω ανθρακονημάτων στο splitter, τα side skirts και τον διαχύτη. Όλως περιέργως, η αεροτομή τη γλίτωσε.

30Peugeot 308 GTi

31

Παρόμοια περίπτωση με του GT-R, αν και συγχωρείται καθώς η διχρωμία του αμαξώματος καθιστά σχεδόν επιτακτική την ύπαρξη μαύρης ζάντας. Το ασημί “νύχι” που δείχνει προς και αντίθετα από τη φορά κατεύθυνσης, σπάει τη μονοτονία -ειδικά πίσω- και δένει γάντι με το κόκκινο του μισού αυτοκινήτου.

32Porsche 911 Turbo S Exclusive Series

33

Ενδεχομένως το καλύτερο αυτοκίνητο από άποψη παλέτας (και γενικά, δηλαδή) του άρθρου. Χρυσαφί και μαύρο βρίσκονται σε απόλυτη αρμονία, από την κορυφή (οροφή) μέχρι τα νύχια (δαγκάνες φρένων). Μόνο και μόνο για την παρουσία, αξίζει κάθε ευρώ από τις 60 παραπανίσιες χιλιάδες της απλής Turbo S (φυσικά αστειεύομαι, στυγνός πορτοφολάς είναι η συγκεκριμένη έκδοση).

34Skoda Octavia VRS/Superb 2.0 TSI Sportline

35

Ότι θα φτάναμε σε άρθρο με τις ομορφότερες ζάντες να έχουμε Skoda και μάλιστα δύο, ούτε κράμα Παΐσιου-Νοστράδαμου δεν θα μπορούσε να το προβλέψει. Αυτές του Octavia είναι καινούργιας εσοδείας και κατά τι υπερβολικές σε διάσταση (19αρες), αλλά μοναδικές.

36

Αυτές που ντύνουν τη ναυαρχίδα της Skoda δεν είναι άλλες από τις Interlagos, που συναντούσαμε πριν λίγα χρόνια στα VW Scirocco και Passat CC. Οι Γερμανοί για κάποιον ανεξήγητο λόγο αποφάσισαν να τις αποσύρουν, ευτυχώς όμως οι Γερμανοί (sorry, οι Τσέχοι) τις επανέφεραν δυναμικά στο τετρακίνητο Superb των 300 ίππων.

37Volvo S90 Polestar Performance

38

Δίχως να ξεχωρίζουν ιδιαίτερα σε σχήμα, οι 20αρες του S90 αποτελούν την πιο τρανή απόδειξη πως το γούστο δεν απαιτεί τίποτα παραπάνω από συνοχή. Οι 10 ακτίνες διχάζονται από ένα κενό που δεν φτάνει μέχρι το “δαχτυλίδι’, αρκεί όμως για να διπλασιάσει το οπτικό ερέθισμα και να εναρμονιστεί με την επιβλητικότητα του εντυπωσιακού sedan.

39VW Golf GTI

40

Οι ζάντες-πέλεκυς του GTi MK5 άφησαν εποχή. Η διάδοχη κατάσταση φέρνει περισσότερο σε μπαστούνι του hockey, αλλά δεν παύει να είναι εμπνευσμένη (σχετικά). Υπάρχει και παραλλαγή στο Audi RS7.

41