Η υπολογιστική ισχύς του Ford GT ξεπερνάει αυτή του F35

Σχετικά άρθρα

Για όσους δεν το γνωρίζουν το F35 είναι το μαχητικό αεροσκάφος 5ης γενιάς, stealth δηλαδή, της Lockheed Martin, που φιλοδοξεί να γίνει η ραχοκοκαλιά των δυνάμεων του ΝΑΤΟ, ρόλο που είχε το F16 τα προηγούμενα χρόνια. Αν διαβάζεις συχνά Autoblog.gr, το Ford GT μάλλον θα το γνωρίζεις καλά. Η ναυαρχίδα της Ford, που με τις ρίζες του να φτάνουν στο 1964 και το GT40, οι Αμερικάνοι κοίταξαν στα μάτια τους Ευρωπαίους κατασκευαστές εξωτικών supercars και απέδειξαν πως μπορούν να τους ξεπεράσουν, χρησιμοποιώντας μάλιστα έναν κινητήρα μαζικής παραγωγής. Τότε η κόντρα ήταν με τον Enzo Ferrari που ήταν το ακριβώς αντίθετο από τον Henry Ford. Ο πρώτος ήταν υπέρ των χειροποίητων ειδικών κατασκευών και ο δεύτερος υπέρ της αυτοματοποιημένης μαζικής παραγωγής.

Τώρα που η ψηφιακή τεχνολογία παίζει όλο και μεγαλύτερο ρόλο στην ζωή μας, χαρακτηριστικά όπως κιλά ανά ίππο, θα αρχίσουν ίσως να παίζουν λιγότερο ρόλο στην αυτοκίνηση και θα αντικατασταθούν από όρους που περιγράφουν την υπολογιστική ισχύ, και αυτό διότι πλέον τα αυτοκίνητα θα οδηγούνται όλο και περισσότερο από υπολογιστές, κάτι που συμβαίνει εδώ και χρόνια με τα αεροσκάφη. Ο πιλότος δίνει εντολές και ο υπολογιστής τις επεξεργάζεται και κάνει αυτό που του έδωσε εντολή ο πιλότος, ή που νομίζει πως του είπε ο πιλότος. Το θέμα είναι πως χωρίς υπολογιστή τα σύγχρονα αεροσκάφη και συγκεκριμένα τα μαχητικά δεν πετούν και όταν λέω δεν πετούν εννοώ πως είναι πλήρως ασταθή. Χάρη στους υπολογιστές γίνονται συνεχώς μικροδιορθώσεις για να διατηρήσουν την πορεία τους. Το αντίστοιχο σε ένα αυτοκίνητο θα ήταν αν ήταν τόσο υπερστροφικό, τόσο tail happy που ακόμη και η μικρότερη κίνηση του τιμονιού, η κάποια εξωτερική διαταραχή, να οδηγούσε σε τε-τ-ακέ.

Βέβαια τέτοια αυτοκίνητα δεν νομίζω να υπάρξουν ποτέ γιατί δεν υπάρχει λόγος να είναι τόσο ασταθή. Όμως οι ενεργητικές αναρτήσεις και τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα του Ford GT κάνουν τους υπολογιστές να δουλεύουν υπερωρίες. Και για να μιλήσουμε με αριθμούς, το καμάρι της Μπλε Οβάλ έχει 50 αισθητήρες που τροφοδοτούν με σήμα, 25 επεξεργαστές, οι οποίοι επεξεργάζονται 300MB το δευτερόλεπτο και δημιουργούνται 100GB δεδομένων την ώρα, μέσα από έναν κώδικα 10 εκατομμυρίων γραμμών. Στοιχεία για το F35 δεν υπάρχουν και πρέπει να αρκεστούμε στην δήλωση της Ford πως το έχουν ξεπεράσει, αλλά δεδομένου του ότι το F35 παρουσιάστηκε το 2006 και ο σχεδιασμός τους ξεκίνησε αρκετά πιο πριν, είναι αναμενόμενο να χρησιμοποιεί παλαιότερους ή διαφορετικής τεχνολογίας υπολογιστές με διαφορετικές προτεραιότητες.

Το εντυπωσιακό για μένα σε όλη αυτή την ιστορία είναι πως είμαστε ακόμα στην αρχή και πως στο μέλλον ακόμη και τα παράθυρα και οι πόρτες να ανοιγοκλείνουν “by wire”.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Πατέντα της Ferrari αποκαλύπτει εξακύλινδρο υβριδικό κινητήρα υδρογόνου

Η Ferrari έχει προχωρήσει στη κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για έναν υβριδικό εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα που τροφοδοτείται με υδρογόνο. Τα σχέδια παρουσιάζουν μια πληθώρα...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr