Για όσους δεν το γνωρίζουν το F35 είναι το μαχητικό αεροσκάφος 5ης γενιάς, stealth δηλαδή, της Lockheed Martin, που φιλοδοξεί να γίνει η ραχοκοκαλιά των δυνάμεων του ΝΑΤΟ, ρόλο που είχε το F16 τα προηγούμενα χρόνια. Αν διαβάζεις συχνά Autoblog.gr, το Ford GT μάλλον θα το γνωρίζεις καλά. Η ναυαρχίδα της Ford, που με τις ρίζες του να φτάνουν στο 1964 και το GT40, οι Αμερικάνοι κοίταξαν στα μάτια τους Ευρωπαίους κατασκευαστές εξωτικών supercars και απέδειξαν πως μπορούν να τους ξεπεράσουν, χρησιμοποιώντας μάλιστα έναν κινητήρα μαζικής παραγωγής. Τότε η κόντρα ήταν με τον Enzo Ferrari που ήταν το ακριβώς αντίθετο από τον Henry Ford. Ο πρώτος ήταν υπέρ των χειροποίητων ειδικών κατασκευών και ο δεύτερος υπέρ της αυτοματοποιημένης μαζικής παραγωγής.

Τώρα που η ψηφιακή τεχνολογία παίζει όλο και μεγαλύτερο ρόλο στην ζωή μας, χαρακτηριστικά όπως κιλά ανά ίππο, θα αρχίσουν ίσως να παίζουν λιγότερο ρόλο στην αυτοκίνηση και θα αντικατασταθούν από όρους που περιγράφουν την υπολογιστική ισχύ, και αυτό διότι πλέον τα αυτοκίνητα θα οδηγούνται όλο και περισσότερο από υπολογιστές, κάτι που συμβαίνει εδώ και χρόνια με τα αεροσκάφη. Ο πιλότος δίνει εντολές και ο υπολογιστής τις επεξεργάζεται και κάνει αυτό που του έδωσε εντολή ο πιλότος, ή που νομίζει πως του είπε ο πιλότος. Το θέμα είναι πως χωρίς υπολογιστή τα σύγχρονα αεροσκάφη και συγκεκριμένα τα μαχητικά δεν πετούν και όταν λέω δεν πετούν εννοώ πως είναι πλήρως ασταθή. Χάρη στους υπολογιστές γίνονται συνεχώς μικροδιορθώσεις για να διατηρήσουν την πορεία τους. Το αντίστοιχο σε ένα αυτοκίνητο θα ήταν αν ήταν τόσο υπερστροφικό, τόσο tail happy που ακόμη και η μικρότερη κίνηση του τιμονιού, η κάποια εξωτερική διαταραχή, να οδηγούσε σε τε-τ-ακέ.

Βέβαια τέτοια αυτοκίνητα δεν νομίζω να υπάρξουν ποτέ γιατί δεν υπάρχει λόγος να είναι τόσο ασταθή. Όμως οι ενεργητικές αναρτήσεις και τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα του Ford GT κάνουν τους υπολογιστές να δουλεύουν υπερωρίες. Και για να μιλήσουμε με αριθμούς, το καμάρι της Μπλε Οβάλ έχει 50 αισθητήρες που τροφοδοτούν με σήμα, 25 επεξεργαστές, οι οποίοι επεξεργάζονται 300MB το δευτερόλεπτο και δημιουργούνται 100GB δεδομένων την ώρα, μέσα από έναν κώδικα 10 εκατομμυρίων γραμμών. Στοιχεία για το F35 δεν υπάρχουν και πρέπει να αρκεστούμε στην δήλωση της Ford πως το έχουν ξεπεράσει, αλλά δεδομένου του ότι το F35 παρουσιάστηκε το 2006 και ο σχεδιασμός τους ξεκίνησε αρκετά πιο πριν, είναι αναμενόμενο να χρησιμοποιεί παλαιότερους ή διαφορετικής τεχνολογίας υπολογιστές με διαφορετικές προτεραιότητες.

Το εντυπωσιακό για μένα σε όλη αυτή την ιστορία είναι πως είμαστε ακόμα στην αρχή και πως στο μέλλον ακόμη και τα παράθυρα και οι πόρτες να ανοιγοκλείνουν “by wire”.