Βόμβα με τα τέλη κυκλοφορίας σε πάνω από 800.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων αναμένεται να αποτελέσει η εφαρμογή του νέου μοντέλου μέτρησης εκπομπών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Κι αυτό, διότι η αύξηση των τιμών εκπομπών CO2 σε όλα τα αυτοκίνητα οδηγεί αυτομάτως σε αύξηση των τελών κυκλοφορίας σε ποσοστό από 15% έως και πάνω από 235%

Σύμφωνα με το επίσημο χρονοδιάγραμμα της ΕΕ, όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει από το Σεπτέμβριο του 2017 να αναγράφουν δύο τιμές με εκπομπές ρύπων για το ίδιο αυτοκίνητο, οι οποίες θα αφορούν σε μετρήσεις από το παλιό και από το καινούριο σύστημα.

Αποτέλεσμα των παραπάνω θα είναι η αύξηση της φορολογίας, αλλά και του κόστους χρήσης για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων των κρατών – μελών, εξαιτίας της αύξησης των επίσημων εκπομπών ρύπων των οχημάτων τους.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δώσει ένα χρόνο περίοδο χάριτος στις αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε το νέο σύστημα να έχει πλήρως υιοθετηθεί το Σεπτέμβριο του 2018, όποτε και θα σταματήσουν να αναγράφονται οι τιμές μέτρησης των εκπομπών C02 με το παλαιό σύστημα.

Παράλληλα, οι τιμές τόσο των καινούριων όσο και των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αναμένεται να αυξηθούν εξαιτίας της αλλαγής των τιμών στις εκπομπές CO2.

Ειδικότερα, για τον υπολογισμό του Τέλους Ταξινόμησης λαμβάνονται υπόψη οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων, αλλά και οι εκπομπές CO2. Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς η αύξηση στις τιμές των εκπομπών ρύπων οδηγεί σε άνοδο του φόρου που πρέπει να καταβληθεί, και κατ’ επέκταση των τιμών λιανικής.

1Πώς αυξάνονται τα τέλη κυκλοφορίας

Η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των εκπομπών CΟ2 στα αυτοκίνητα αναμένεται να αλλάξει ριζικά το κόστος των Τελών Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα που έχουν πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1η/11/2010, τα οποία υπολογίζονται με βάση τους ρύπους.

Ο εν λόγω στόλος οχημάτων εκτιμάται ότι είναι πάνω από 800.000 και οι αυξήσεις που αναμένεται να καταγραφούν κυμαίνονται από 15 έως και πάνω από 235%. Ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός πως η αύξηση ακόμη και μόλις 2 γραμμαρίων CO2 είναι αρκετή για να αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας έως και πάνω από 235%.

Ειδικότερα, ένα όχημα εκπέμπει 180 γρ. CO2 και κάτοχός του για το 2017 πλήρωσε 441 ευρώ. Αν με τη νέα μέθοδο μέτρησης το όχημά του εκπέμπει 182 γρ. CO2 τότε αυτομάτως τα τέλη κυκλοφορίας αυξάνονται σε 505,96 ευρώ. Δηλαδή, ο κάτοχός του θα πληρώσει 64,96 ευρώ περισσότερα για τα τέλη κυκλοφορίας του 2018 αν οι κλίμακες δεν αυξηθούν περαιτέρω.

Σε άλλη περίπτωση, κάτοχος ΙΧ με εκπομπές ρύπων 250 γρ. CO2 πλήρωσε 762,5 ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας 2017. Αν με τη νέα μέθοδο μέτρησης το ίδιο όχημα φαίνεται ότι εκπέμπει 280 γρ. CO2 τότε τα τέλη κυκλοφορίας αυξάνονται σε 1.041,6 ευρώ. Δηλαδή ο κάτοχος του οχήματος θα πληρώσει 279,1 ευρώ περισσότερα λόγω της αύξησης των ρύπων.

Τα πράγματα γίνονται ακόμη χειρότερα, αν το αυτοκίνητο είχε χαμηλούς ρύπους με το παλιό σύστημα και με το καινούριο οι εκπομπές CO2 αυξάνονται πάνω από 20 γραμμάρια.

Ειδικότερα, κάτοχος ΙΧ με εκπομπές 120 γρ. CO2 με το παλιό σύστημα πλήρωσε 117,6 ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας 2017. Αν με το νέο σύστημα το όχημά του φαίνεται να εκπέμπει 161 γρ. CO2 τότε τα τέλη κυκλοφορίας θα διαμορφωθούν σε 394,45 ευρώ! Δηλαδή θα πληρώσει περισσότερα 276,85 ευρώ και το ποσοστό αύξησης ανέρχεται σε 235,41%.

Σε άλλη περίπτωση, ιδιοκτήτης ΙΧ με ρύπους 140 γρ. CO2 πλήρωσε για τέλη κυκλοφορίας 168 ευρώ. Αν οι ρύποι του οχήματός του με το νέο σύστημα μέτρησης αγγίζουν τα 181 γρ. CO2 τότε τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται σε 503,18 ευρώ. Δηλαδή θα πληρώσει 335,18 ευρώ περισσότερα και το ποσοστό αύξηση ανέρχεται σε περίπου 200%!

  • Γιώργος Βαρδου

    αυτό μας έλειπε

  • Πάνος

    Τώρα που πήραν τόσοι πετρέλαια να μην κονομησουν λίγο ακόμη; δεν κατάλαβα πάντως από πως προκύπτουν οι παραπάνω ρυποι…

    • DJ_D

      Διαφορετικός κύκλος οδήγησης/πιστοποίησης.

    • jim_1

      Μα τα πετρέλαια έτσι και αλλιώς λιγότερο co2 παράγουν το κλάμα θα πέσει στα βενζινοκίνητα που έχουν από 125-140 co2 περίπου…

    • πιστευω το περισσοτερο κλαμα θα πεσει σε OPEL μερια….με το 1600ρι turbo σε astra/insignia !!!

    • jim_1

      Μόνο OPEL? Λάθος κάνεις όλες οι εταιρείες…Μπάμπη για να δούμε την πραγματικότητα ότι βγάλει κατανάλωση μέση 6,0 και πάνω σε πραγματικές συνθήκες σημαίνει αυτομάτως ότι εκπέμπει 141+ Co2 που πάει κατώτερα τέλη 260,85+ με βάση της τωρινές κλίμακες 1,85 ευρώ/ co2 (σημείωση όλα τα τούρμπο μοτέρ βενζίνης μέχρι 1600 κυβικά δίναν χαμηλότερες μέσες καταναλώσεις σε όλες τις εταιρίες και υπάρχουν περιπτώσεις και με πιο πολλά κυβικά)
      Στην επόμενη κλίμακα 161 Co2 αντιστοιχούν ότι έχει μέση κατανάλωση 6,8 L/100+ περίπου και κατώτερα τέλη 394,45+
      Ακριβώς μετά 181 Co2 αντιστοιχεί περίπου σε μέση κατανάλωση 7,7 L/100+ και κατώτερα τέλη 503,18+ και ούτε κάθε εξής…Γενικά θα πέσει πολύ κλάμα στις πραγματικές καταναλώσεις…

    • απλα ανεφερα κατα κυριο λογο την OPEL γιατι χρονια τωρα ειναι γνωστο το θεμα με τους ρυπους του συγκεκριμενου μοντελου !!! που λογο αυτο το OPC το CORSA πληρωνε πολλα τελη…..

    • jim_1

      θυμίζω τις πραγματικές καταναλώσεις που έδωσε η peugeot citroen…https://www.autoblog.gr/2016/07/07/h-psa-peugeot-citroen-anakoinwse-thn-pragmatikh-katanalwsh-30-montelwn-ths/ δες τε το 3008 1,2 T 130ps με 7.6l/100 πραγματική κατανάλωση θα φλερτάρει με περίπου 178 Co2 με τέλη 436,1 ευρώ ενώ σήμερα πληρώνει κάτω από 160 ευρώ θα κλάψουν πολλά αυτοκίνητα βενζινοτουρμπάτα…
      ΥΓ :Πιστεύω όσοι προτίμησαν τα hybrid θα τρίβουν τα χέρια τους…

  • SAMURAI-66

    Προφητικος ο τζιμακος 32 χρονια πριν!!
    Με τις υγειες μας λοιπον και να χαιρομαστε το νεο μας δωρο!!
    ………..https://youtu.be/xoVgiVOkdSE

  • Rebel

    Έτσι και τολμήσουν να μου αλλάξουν ποσό στα τέλη κυκλοφορίας με το έτσι θέλω, θα πέσει η αγωγή σύννεφο.
    Η άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου μου είναι μία και αναφέρει τις τιμές βάσει των οποίων πληρώνω τα τέλη. Ας τολμήσουν να κάνουν αύξηση χωρίς να μου αλλάξουν την άδεια και θα γελάσουμε, έτσι και αλλιώς, ένα σωρό συγγενείς μου δικηγόροι είναι χαλαροί τα τελευταία χρόνια.
    Κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσουμε να ανεχόμαστε την προχειρότητα και την ασυνέπεια του κράτους. Πάρτε το απόφαση.

    • jim_1

      Συμφωνώ αλλά και μια αγωγή στις εταιρίες δεν είναι κακό που μας εξαπατούν με ψεύτικες καταναλώσεις και ρύπους στα χαρτιά για να γλιτώνουμε χρήματα…Να τα λέμε όλα…

  • ετσιιι !! ασαλιωτα θα ερθουν τα αριστερα τελη !!!!! χοχοχοχοχοχοχοοχ https://uploads.disquscdn.com/images/fb41d40e8f690d2ae53fe80c2ac1fcb9a8422ca2f2818529712a42b1cdd60a72.gif

  • anagnwsths

    Εγω προτεινω να γινεται με κληρωση. Πας εφορια, βαζεις το χερι στη γυαλα και τραβας το ποσο, πληρωνεις ή μουντζωνεις και φευγεις. Με ενα νομο και ενα αρθρο

  • gv

    μη το ψάχνετε με τον έναν ή τον άλλο τρόπο όλοι θα το γυρίσουν στα ηλεκτρικά/υβριδικα/εναλλακτικά τελικα..
    (στις προηγμένες και φυσιολογικές χώρες)

  • Nikolas Karampelas

    Δεν καταλαβαίνω ποια αυτοκίνητα πιάνει αυτό το πράγμα, δηλαδή εγώ με το atos του 2001 και εκπομπές 146gr/km συνδυασμένο κύκλο θα πληρώσω παραπάνω ας πούμε ή πάει μόνο για τα καινούργια που πληρώνουν με τους ρύπους;

    • αποσο εχω καταλαβει απο αυτα που θελουν να κανουν….αυτα ισχυουν για μοντελα απο το 2010 και μετα….οποτε εμας με τα παλια δεν μας πιανει…..
      μεχρι βεβαια να μην τους βγουν τα νουμερα….και τοτε θα αρχιζουν να πηγαινουν και πιο πισω στις ημερομηνιες !!! ;-)

    • Nikolas Karampelas

      το έχω μπουρλωτιάσει σε χρόνο DT αν γίνει τέτοιο πράγμα :P

    • Mika

      Ειδες για να επιμενουμε εμεις στα παλια??
      :p :p

    • δες που θα λεμε ολο χαρα οτι ειμαστε ολντ σκουλ !!!! :-P

  • ντικ

    Με αυτά που κάνουν, θα ψηφίσουν όλοι Λαφαζάνη…

    • kai τοτε θα ερθει ο Λαφαζανης και θα σου φορολογησει και το γαιδουαρακι και τον αερα που αναπνεεις !!!
      θα πληρωνεις με δραχμες χρεος σε ντολαρς !!! :-P

  • sotirisb

    Τουλάχιστον γλύτωσα 2 χρόνια τέλη. Κάτι είναι και αυτο

  • Anestis Genk

    Η σύγχρονη οικονομία μου φαίνεται πως είναι “the creation of incovenience”

  • gronholm89

    Ζησε Μαη μου να φας τριφυλλι. Δηλαδη θα ερθουν να μου αλλαξουν την αδεια? Και αν ναι, πως και ποτε θα γινει αυτο? Και στα μοντελα που εχουν αντικατασταθει και πλεον δεν πωλουνται στην αγορα? Το πιο πιθανο (λογικα) οι νεες μετρησεις να ισχυσουν στα καινουργια αυτοκινητα απο εδω και περα…

    • Tony T

      δυστυχώς αυτό λες είναι το λογικό….. Αρα κάτι άλλο θα εφαρμόσουν.. Μάλλον με κλήρωση κάθε χρονιά με βάση το τελευταίο ψηφίο της πινακίδας….

  • Giannisk

    Επι χρόνια οι εταιρείες μαγείρευαν τα νούμερα των ρύπων. Κάποιοι θα πληρώσουν.

  • Zero A6M

    Μαιιιιστα τελη μαιιστα και τελος ταξινομησης μαιιιστα και την ακριβοτερη βενζινη απο τοτε που ανεβηκαν οι κατσαπλιαδες στην εξουσια μαιιιστα και δωσε και αλλο στη δεη μαιιστα και αλλους φορους μαιιιιστα και υπερφορολογησε το αμαξι μου κιαλλο μαιιιστα και δε γ@$#$$# ολοι λεω εγω.Κινημα αφαιρω πινακιδες τρεχω σα τρελος και δεν με πιανει κανενας το ξερει κανενας παρε και εσυ Ελληνα το νομο στα χερια σου επανασταση δεν θελατε τωρα θα σου πω μην γινει το αμαξι σαν την ταινια “Ταξι” που θα αλλαζει πινακιδες με ενα κουμπι και θα πεταει λαδια στους μπατσους……..

    • Zero A6M

      Επισης αντι να βαλετε υγραεριο εγω θα προτεινα καποιο ειδος “αντικειμενου” που με ενα πατημα αδειαζει ο δρομος για να πηγαινετε και ανετα στις δουλειες σας

  • rafael

    εγω λεω να βαλουμε και τελη κυκλοφοριας στις ροδες….επεισης να βαλομε και τελη για το ποσο αερα καταπινουν τα αυτοκινητα….επιησς να βαλουμε και τελη για το ποσα καθισματα εχουν….επισης ποσα ατομα κουβαλανε….ποσα φωρτα εχουν….χμ…ποσες βιδες κτλ κτλ

  • Φωτόνιον

    Δώστε Model S στον λαό λέμε….

  • loui

    Κάθε χρόνο τα ίδια σενάρια. Ίδια τέλη θα έχουμε και φέτος παιδιά. Τα λεφτά και έτσι είναι πολλά για τον προϋπολογισμό. Χρόνος για αλλαγές κλασικά δεν υπάρχει οπότε…

  • tomilaw

    ουτε περσι,ουτε φετος,ουτε του χρονου..
    παει η golfara μου..
    θα την πλενω στη πιλοτη μονο..
    gti mk4

  • Zero A6M

    Τιποτα αν δεν ερθει ο Nibiru να μας αποτελειωσει θα μας τελειωσουν οι αλχημειες σας μονο ενα ρεζιλια μερικοι απο εμας πριν φυγουμε θα παρουμε και μερικους απο εσας μαζι αυτο!