Με τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα να πλησιάζουν με γοργούς ρυθμούς την αυτονομία των παραδοσιακών αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά και με τον “πόλεμο που έχει κηρυχθεί” εναντίων των τελευταίων λόγω των εκπομπών ρύπων τους, η Bosch ανακοίνωσε πως έχει αναπτύξει μια διαδικασία παραγωγής συνθετικών καυσίμων που επιτρέπει τους κινητήρες εσωτερικούς καύσης να είναι ουδέτεροι στη παραγωγή CO2, κάτι που θα τους κάνει να μπορούν να μείνουν στην αγορά και τις επόμενες δεκαετίες.

Όπως αναφέρει η γερμανική εταιρία, αν το καύσιμο περάσει στη παραγωγή και αντικαταστήσει το πετρέλαιο, την βενζίνη, την κηροζίνη και το φυσικό αέριο, θα μπορούσε να μειώσει κατά 2,8 γιγατόνους την παραγωγή CO2 μέχρι το 2050. Αυτό είναι τρεις φορές οι εκπομπές CO2 που παρήγαγε η Γερμανία καθ’όλη τη διάρκεια του 2016.

Μέσω μιας πολύπλοκης διαδικασίας η Bosch εξάγει το υδρογόνο από το νερό και προσθέτει σε αυτό CO2 που συλλέγει είτε από την ατμόσφαιρα, είτε από εργοστάσια που το παράγουν ως απόβλητο. Το CO2 και το υδρογόνο στη πορεία μέσω μιας χημικής διαδικασίας δημιουργούν ένα νέο υγρό καύσιμο το οποίο έχει καθαρό μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα. Όπως δήλωσε ο Dr Volkmar Denner, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Robert Bosch GmbH:

Τα συνθετικά καύσιμα της Bosch, θα μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στον περιορισμένο την υπερθέρμανσης του πλανήτη. Μάλιστα αν ένα υβριδικό αυτοκίνητο χρησιμοποιεί το συνθετικό μας καύσιμο, το οποίο θα κατασκευάζεται με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, τότε αν κάποιος διανύει 160.000 χλμ, το κόστος χρήσης του υβριδικού θα είναι φθηνότερο από το κόστος χρήσης ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου.

Η Bosch προσθέτει πως αν ποτέ το καύσιμο της περάσει στη παραγωγή, τότε θα χρειαστεί να δημιουργηθεί ένα εντελώς νέο δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού. Επί του παρόντος, η τεχνολογία παραγωγής συνθετικών καυσίμων βρίσκεται σε εμβρυϊκό στάδιο ανάπτυξης και το κόστος παραγωγής τους είναι μεγάλο. Οι μηχανικοί της Bosch προβλέπουν πως μέσα στα επόμενα χρόνια, τα συνθετικά καύσιμα θα μπορέσουν να έχουν μικρότερη τιμή από αυτή των συμβατικών καυσίμων και να κοστίζουν κοντά στα 1 με 1,4 ευρώ ανά λίτρο, χωρίς να υπολογίζονται οι φόροι.

  • gv

    κοιτα να δεις..
    τελικα υπαρχουν πολλοι δρομοι για το μελλον,για να δουμε ποιοι θα επικρατησουν τελικα..
    και μπορει να αναρωτηθει λοιπον καποιος,γιατι να μη κανουν μια συνεργασια με την f1 που ρεει το χρημα και να προμηθευουν αυτο το καυσιμο ωστε να επανελθουν χωρις ενοχες οι ακραιοι V10? ;)
    στο κοσμο της f1 σχεδον τιποτα δεν ειναι ανεφικτο τεχνολογικα απλα μαλλον τα συμφεροντα ειναι αλλου..

  • Smartass

    Fabricado!!!
    ΥΓ. Για είναι αξιόπιστοι να δώσουν δείγματα του νέου καυσίμου σε εργαστήρια μεγάλων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων εκτός Ε.Ε.
    Γιατί τα Γερμανό τα έχουν σπάσει με την αλήθεια εδώ και καιρό.
    :D

  • Smartass

    Fabricado!!!
    ΥΓ. Για είναι αξιόπιστοι να δώσουν δείγματα του νέου καυσίμου σε εργαστήρια μεγάλων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων εκτός Ε.Ε.
    Γιατί τα Γερμανό τα έχουν σπάσει με την αλήθεια εδώ και καιρό.
    :D

  • κοιτα να δεις που τοσα χρονια θα μπορουσαμε να εχουμε καθαρες λυσεις…….αλλα εμεις προτιμουσαμε το πετρελαιο !!!! ;-)

  • Anestis Genk

    Γκουχ γκουχ. Το καύσιμο θα παράγει κάργα CO2 απλά η Bosch παίρνει το επιχείρημα των βιοκαυσίμων (που είδαμε πως έχει κάτι θεματάκια τελευταία) και λέει αφού τον άνθρακα θα τον πάρω από τον αέρα, άρα ό,τι πάρω τόσο θα επιστρέψω όταν γίνει η καύση!
    https://www.autoblog.gr/2016/08/27/ta-biokaysima-isws-na-mhn-einai-kai-toso-filika-pros-to-periballon/

    https://www.autoblog.gr/2016/09/21/oi-rypoi-ths-aithanolhs-apodeiknyontai-poly-pio-epiblabeis-aposo-eixe-arxika-problefthei/

    Το πρόβλημα για μένα δεν είναι το CO2 αλλά τα οξείδια και τα καρκινογόνα σωματίδια…και το ότι φτιάχνουμε τερατουπόλεις. Το CO2 άντε να ευθύνεται για την υπερθέρμανση του πλανήτη…αλλά για να κάνω και λίγο τον δικηγόρο του διαβόλου στους ώψιμους οικολόγους, τα ορυκτά καύσιμα δεν ήρθαν από το διάστημα. Οργανική ύλη του πλανήτη μας είναι, κάποτε ήταν δεντράκια που φτιάχτηκαν απορροφόντας CO2 από την τότε ατμόσφαιρα κι εμείς καίγοντάς τα, επιστρέφουμε πίσω στην ατμόσφαιρα το CO2.

    • biiALFA

      Καλά τα λεΣ ανέστη. …έρευνες δείχνουν ότι το Co2 που παράγεται από τα ιχ είναι είναι γύρω στο 10%,μπορεί κ μικρότερο. ..πάνω από 70% οφείλεται στην βαριά βιομηχανία,στα βαριά μέσα μεταφορας(πλοία αεροπλάνα, φορτηγά κτλ)και φυσικά από το εγκληματικό κάψιμο των δασώνν που φυσικά κάνεις δεν ασχολείται, κανένας δν περνει μέτρα προστασίας, κάνεις δεν επιβάλλει κυρωσεις όπως κανουν μανιωδώς με τα αυτοκίνητα. Αυτό λέγεται υποκρισία, μας έχουν πρήξει τα συκώτια για το co2 που παραγουν τα ιχ, αλλά κατά αλλά, τον βασικότερο πνεύμονα οξυγόνου του πλανήτη, τη ζούγκλα του Αμαζονίου, μια χαρά ξέρουν να τον αφανισουν….

  • quattroliebe

    Με το συνθετικό καύσιμο που κάποτε είχε εξελίξει η Audi τι γίνεται;

  • sotirisb

    Δεν χρειαζεται νεο δικτυο σταθμων ανεφοδιασμου, διορθωστε το

  • DJ_D

    «Οι μηχανικοί της Bosch προβλέπουν πως μέσα στα επόμενα χρόνια, τα
    συνθετικά καύσιμα θα μπορέσουν να έχουν μικρότερη τιμή από αυτή των
    συμβατικών καυσίμων και να κοστίζουν κοντά στα 1 με 1,4 ευρώ ανά λίτρο,
    χωρίς να υπολογίζονται οι φόροι.»

    Με τις σημερινές τιμές, η βενζίνη φεύγει από το διυλιστήριο στα περίπου ~€0,4. Τώρα πως το €1-1,4 είναι κοντά στις τιμές των καυσίμων…