Η Toyota είναι ανένδοτη ότι η επίτευξη μηδενικών εκπομπών ρύπων μπορεί να γίνει χωρίς απαραίτητα να καταργηθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ενώ ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Porsche, επενδύουν στην ανάπτυξη και στην παραγωγή συνθετικών καυσίμων, ο ιαπωνικός κολοσσός έχει διαφορετική προσέγγιση.
Θέλει να προσαρμόσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης να λειτουργούν με υδρογόνο και ήδη έχει μετατρέψει τον turbo 1.600άρη των GR Yaris και GR Corolla να καταναλώνει υγρό υδρογόνο, με αυτόν να έχει ήδη δοκιμαστεί σε αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Από τα τέλη του μήνα θα ξεκινήσουν οι δοκιμές υδρογονοκίνητων HiAce στην Αυστραλία, όπου διάφορες τοπικές εταιρείες θα χρησιμοποιούν τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα σε πραγματικές συνθήκες. Το αυτοκίνητο διαθέτει τον 3.500 κ.εκ turbo V6 κινητήρα προερχόμενος από το Land Cruiser που έχει μετατραπεί να καταναλώνει υδρογόνο και συνδυάζεται με 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, που στέλνει την κίνηση στον πίσω άξονα.
Όταν ο κινητήρας καταναλώνει υδρογόνο αποδίδει 163 άλογα με 354 Nm ροπής, πολύ λιγότερο από τα 415 άλογα και 600 Nm ροπής που αποδίδει όταν καταναλώνει βενζίνη. Ο κινητήρας εκπέμπει μικρές ποσότητες οξειδίων του αζώτου (NOx), αλλά σύμφωνα με την Toyota πληροί τους κανονισμούς εκπομπών Euro 6.
Το συμπιεσμένο αέριο υδρογόνο αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές παρόμοιες με αυτές που χρησιμοποιούνται στο Toyota Mirai FCEV δεύτερης γενιάς. Η συνολική χωρητικότητα τους ανέρχεται σε 141 λίτρα και προσφέρουν αυτονομία 200 χιλιομέτρων ανά ανεφοδιασμό.
Μιλώντας στην παρουσίαση του Hydrogen HiAce στην Αυστραλία, ο Πρόεδρος του Hydrogen Factory, Mitsumasa Yamagata, είπε πως η τεχνολογία αυτή θα έχει νόημα και στο Land Cruiser καθώς και σε μεγάλα φορτηγά που προορίζονται να ρυμουλκούν και να μεταφέρουν μεγάλα φορτία.