Το μεγαλύτερο πολιτικό κόμμα της Ευρώπης δεν θέλει την κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτ. καύσης

Σχετικά άρθρα

Τον Ιούνιο, οι Ευρωπαίοι θα εκλέξουν ένα νέο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ένα από τα επτά θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα κόμματα που θα συμμετάσχουν στις εκλογές επεξεργάζονται ήδη τα προγράμματά τους και ένα έγγραφο που διέρρευσε αποκαλύπτει ότι το μεγαλύτερο κόμμα της Ευρώπης, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ), μπορεί να ετοιμάζεται να καθυστερήσει την απαγόρευση των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.

Η μεγαλύτερη κεντροδεξιά συντηρητική ομάδα της Ευρώπης, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ), θέλει να ακυρώσει τα σχέδια για τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε όλο το μπλοκ έως το 2035, σύμφωνα με προσχέδιο του πολιτικού μανιφέστου της ομάδας, που θα κληθούν να ακολουθήσουν όλα τα μέλη του ενόψει των επικείμενων ευρωεκλογών.

Απορρίπτουμε την πολιτική απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης και θα την αναθεωρήσουμε το συντομότερο δυνατό,

αναφέρει στο έγγραφο του το ΕΛΚ που υποστηρίζει πως για την προστασία του κλίματος θα στηριχθεί σε “καινοτόμες ιδέες και εργαλεία, όπως η εμπορία των ρύπων, η επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και η κυκλική οικονομία”, προσθέτοντας ότι θέλει να “αναπτύξει περαιτέρω την Πράσινη Συμφωνία”.

Αντιστεκόμενο σταθερά στην απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, το ΕΛΚ, με επικεφαλής τον Γερμανό νομοθέτη Jens Gieseke, ο οποίος εκπροσώπησε το κόμμα στις συζητήσεις για τα πρότυπα CO2 για τα αυτοκίνητα, επέκρινε αυτό που αποκαλούν “απαγορευτική ιδεολογία” της Κομισιόν. Ο Gieseke έχει εκφράσει εδώ και καιρό πως είναι ενάντια στην απόφαση για τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, προβλέποντας ένα “φαινόμενο της Αβάνα”, με τους Ευρωπαίους να συνεχίζουν να οδηγούν παλιά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης για δεκαετίες.

Αυτή η στάση ευθυγραμμίζεται με την “ανοιχτή στην τεχνολογία” προσέγγιση του ΕΛΚ για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, τονίζοντας πως η ΕΕ ευνοεί συγκεκριμένες τεχνολογίες, όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ένα αίσθημα που συμμερίζεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αν και με σκεπτικισμό. Ωστόσο, αυτό που προσελκύει περισσότερη προσοχή είναι η ρητή δήλωση του ΕΛΚ να “αναθεωρήσει [το νόμο] το συντομότερο δυνατό”. Η δήλωση αυτή έχει σημαντικές επιπτώσεις, καθώς η μεγαλύτερη ομάδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου εκφράζει την πρόθεσή της να επανεξετάσει μια ήδη εγκεκριμένη νομοθεσία.

Τον Μάρτιο του 2023 η Γερμανία και η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξαν σε συμβιβασμό σχετικά με την προτεινόμενη απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούν να πουλούν αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, υπό την προϋπόθεση ότι θα χρησιμοποιούν μόνο συνθετικά καύσιμα, ουδέτερα σε CO2.

Τα συνθετικά καύσιμα θεωρούνται ουδέτερα από άνθρακα όταν παράγονται με τη χρήση δεσμευμένων εκπομπών CO2 που εξισορροπούν το CO2 που απελευθερώνεται όταν το καύσιμο καίγεται σε έναν κινητήρα.

ΠηγήEuractiv.com

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Βέλγιο: “Μεθυσμένος” οδηγός απέδειξε ότι το σώμα του παράγει αλκοόλ

Ένας 40χρονος Βέλγος που είχε παραπεμφθεί σε δικαστήριο της Μπριζ επειδή συνελήφθη να οδηγεί μεθυσμένος καθ’ υποτροπή, απαλλάχθηκε από όλες τις κατηγορίες αφού απέδειξε...

Ένα Lucid Air κάηκε ολοσχερώς μετά από πρόσκρουση σε στύλο στη Βαρσοβία

Το περιστατικό συνέβη στη διασταύρωση των οδών Aleja Niepodległosci και Antoniego Madalinskiego στην πρωτεύουσα της Πολωνίας, το πρωί της 19ης Απριλίου, όπου πληροφορίες από...