Με τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα να πλησιάζουν με γοργούς ρυθμούς την αυτονομία των παραδοσιακών αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά και με τον “πόλεμο που έχει κηρυχθεί” εναντίων των τελευταίων λόγω των εκπομπών ρύπων τους, η Bosch ανακοίνωσε πως έχει αναπτύξει μια διαδικασία παραγωγής συνθετικών καυσίμων που επιτρέπει τους κινητήρες εσωτερικούς καύσης να είναι ουδέτεροι στη παραγωγή CO2, κάτι που θα τους κάνει να μπορούν να μείνουν στην αγορά και τις επόμενες δεκαετίες.

Όπως αναφέρει η γερμανική εταιρία, αν το καύσιμο περάσει στη παραγωγή και αντικαταστήσει το πετρέλαιο, την βενζίνη, την κηροζίνη και το φυσικό αέριο, θα μπορούσε να μειώσει κατά 2,8 γιγατόνους την παραγωγή CO2 μέχρι το 2050. Αυτό είναι τρεις φορές οι εκπομπές CO2 που παρήγαγε η Γερμανία καθ’όλη τη διάρκεια του 2016.

Μέσω μιας πολύπλοκης διαδικασίας η Bosch εξάγει το υδρογόνο από το νερό και προσθέτει σε αυτό CO2 που συλλέγει είτε από την ατμόσφαιρα, είτε από εργοστάσια που το παράγουν ως απόβλητο. Το CO2 και το υδρογόνο στη πορεία μέσω μιας χημικής διαδικασίας δημιουργούν ένα νέο υγρό καύσιμο το οποίο έχει καθαρό μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα. Όπως δήλωσε ο Dr Volkmar Denner, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Robert Bosch GmbH:

Τα συνθετικά καύσιμα της Bosch, θα μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στον περιορισμένο την υπερθέρμανσης του πλανήτη. Μάλιστα αν ένα υβριδικό αυτοκίνητο χρησιμοποιεί το συνθετικό μας καύσιμο, το οποίο θα κατασκευάζεται με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, τότε αν κάποιος διανύει 160.000 χλμ, το κόστος χρήσης του υβριδικού θα είναι φθηνότερο από το κόστος χρήσης ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου.

Η Bosch προσθέτει πως αν ποτέ το καύσιμο της περάσει στη παραγωγή, τότε θα χρειαστεί να δημιουργηθεί ένα εντελώς νέο δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού. Επί του παρόντος, η τεχνολογία παραγωγής συνθετικών καυσίμων βρίσκεται σε εμβρυϊκό στάδιο ανάπτυξης και το κόστος παραγωγής τους είναι μεγάλο. Οι μηχανικοί της Bosch προβλέπουν πως μέσα στα επόμενα χρόνια, τα συνθετικά καύσιμα θα μπορέσουν να έχουν μικρότερη τιμή από αυτή των συμβατικών καυσίμων και να κοστίζουν κοντά στα 1 με 1,4 ευρώ ανά λίτρο, χωρίς να υπολογίζονται οι φόροι.