Από τις εξωπραγματικές πωλήσεις της δεκαετίας των ’00s, όπου το μέσο όρο πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα ήταν κοντά στις 270.000 μονάδες ετησίως, φτάσαμε στον πάτο το 2012, όταν πουλήθηκαν μόλις 58.482 αυτοκίνητα. Έκτοτε η αγορά έχει πάρει την ανιούσα, με εξαιρετικά αργό ρυθμό, και τo 2017 ήταν η τέταρτη συνεχόμενη χρονιά που έκλεισε με θετικό πρόσημο σε ότι αφορά τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα.

Ακόμη και με αυτή τη συγκρατημένη πρόοδο, η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται -67,3% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο της δεκαετίας 2000-2009. Τα νούμερα της προηγούμενης δεκαετίας δεν θα γίνουν ποτέ ξανά πραγματικότητα -όπως ούτε εκείνα αντιστοιχούσαν στην πραγματική δυναμική της χώρας μας- αλλά ένα νούμερο κοντά στις 150.000 ετησίως είναι υγιές και απόλυτα εφικτό.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του ΣΕΑΑ, το 2017 πουλήθηκαν στην Ελλάδα 88.083 νέα αυτοκίνητα, αύξηση 11,7% σε σχέση με το 2016. Τον Δεκέμβριο του 2017 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 8.833 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 7.607 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2016, παρουσιάζοντας αύξηση 16,1%. Μείωση 19,8% είχε παρουσιάσει η κυκλοφορία για πρώτη φορά αυτοκινήτων (καινούργιων ή μεταχειρισμένων εξωτερικού) τον Δεκέμβριο του έτους 2016 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2015. Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον Δεκέμβριο του 2016 ανέρχονται σε 5.396 έναντι 4.765 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2016, παρουσιάζοντας αύξηση 13,2%.

Κοιτώντας συγκεντρωτικά τα νούμερα, την περίοδο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2017 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 155.693 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 128.910 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2016, παρουσιάζοντας αύξηση 20.8%. Αύξηση 11,0% είχε παρουσιάσει το δωδεκάμηνο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου του 2016 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2015.

Στη πρώτη θέση από πλευράς πωλήσεων το 2017 βρέθηκε η Toyota με 10.025 πωλήσεις με μερίδιο αγοράς 11,4%, με την Nissan να ακολουθεί με 7.189 πωλήσεις και μερίδιο αγοράς 8,2%, και την Volkswagen να τερματίζει στη τρίτη θέση με 6.829 πωλήσεις (7,8% μερίδιο αγοράς). Ακολουθούν η Opel με 6.643 πωλήσεις (7,5% μερίδιο αγοράς), η Peugeot με 6.453 πωλήσεις (7,3%), η Fiat με 6.401 πωλήσεις (7,3% μερίδιο αγοράς), η Suzuki 5.349 πωλήσεις (6,1% μερίδιο αγοράς), η Citroen με 4.105 πωλήσεις (4,7% μερίδιο αγοράς), η Hyundai με 4.038 πωλήσεις (4,6% μερίδιο αγοράς) και η Ford με 3.903 πωλήσεις (4,4% μερίδιο αγοράς).

Από πλευράς πολυτελών αυτοκινητοβιομηχανιών, η Mercedes-Benz πούλησε 3.887 αυτοκίνητα, η BMW 3.162 η Audi, 3.073 και η Volvo 1.306. Από τα τα ενδιαφέροντα στοιχεία που προκύπτουν από τα στοιχεία βλέπουμε πως στην Ελλάδα το 2016 πουλήθηκαν 67 καινούργιες Porsche, 37 Jaguar, 36 Lexus, 4 Maserati, 3 Bentley με τις Lamborghini και Ferrari να μην πωλούν ούτε ένα νέο αυτοκίνητο.

Αναλύοντας κάθε μια μάρκα ξεχωριστά για το 2017:

Εταιρία Πωλήσεις 2017 Πωλήσεις 2016 Διαφορά
Alfa Romeo 593 517 +14,7%
Audi 3.073 2.605 +17,19%
BMW 3.162 3.830 -17,44%
Citroen 4.105 3.780 +8,59%
Dacia 800 621 +18,82%
Fiat 6.401 4.916 +30,20%
Ford 3.903 3.736 +4,47%
Honda 636 697 -8,75%
Hyundai 4.038 1.088 +271,13%
Jaguar 37 28 +32,14%
Jeep 967 898 +7,68%
Kia 1.256 816 +53,92%
Lancia 8 23 -65,21%
Land Rover 121 74 +63,51%
Lexus 36 42 -14,28%
Mercedes 3.887 4.316 -9,93%
Mini 1.572 1.582 -0,63%
Mitsubishi 201 233 -13,73%
Nissan 7.189 7.289 -1,37%
Opel 6.643 7.055 -5,83%
Peugeot 6.455 5.576 +15,76%
Porsche 67 32 +106,06%
Renault 3.528 3.021 +16,78%
Seat 1.875 1.779 +5,39%
Skoda 3.068 1.410 +117,58%
Smart 614 815 -24,66%
SsangYong 51 129 -60,46%
Subaru 34 41 -17,07%
Suzuki 5.349 4.130 +29,51%
Toyota 10.025 9.495 +5,91%
Volkswagen 6.829 6.426 +6,27%
Volvo 1.306 1.458 -10,42%

Όπως παρατηρείς, την μεγαλύτερη αύξηση στις πωλήσεις την είδε η Hyundai (+271,13%), ενώ σημαντική αύξηση είχε επίσης η Skoda (+117,58%) και η Kia (53,92%). Από τα 88.083 νέα αυτοκίνητα, το περίπου 55% αφορούν εταιρικές πωλήσεις, ενώ το 45% πωλήσεις λιανικής. Να σημειωθεί πως 65% των συνολικών πωλήσεων ήταν αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης.

  • ΕΙΣΑΙ ΘΕΑ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ!

    η ford γιατι τοσο χαμηλα ρε παιδια?

    • Scooby r22b

      Upvot για το nickname xaxaxaxx.

  • SkidRAW
  • shaoqing14

    Ξανα το ενα-δυο οι ιαπωνες,θεαματικη αυξηση για την hyundai. https://uploads.disquscdn.com/images/6b720a2014c714e247179edeb34f394ff8d4cbecf4a4b2c848c3040cf511bf05.png

    • Hyundai, Kia και Skoda “έχασαν” όλο το 2016 εξαιτίας της αλλαγής ιδιοκτησιακού καθεστώτος στην Ελλάδα…άρα ήταν αναπόφευκτο να ξανα ανεβάσουν τα νούμερα τους. επίσης ταυτόχρονα λάνσαραν και οι τρεις εταιρίες κορυφαία νέα προϊόντα!

  • Scooby r22b

    Η Porsche +106,06% ! ! !
    Όταν κάποιος ΣΟΥ ΈΛΕΓΕ ΕΛΛΗΝΆΡΑ, ότι έρχεται η ανάπτυξη, ΕΣΎ γελούσες.
    Πάρε να’χεις https://memegenerator.net/img/instances/500x/58588551/-.jpg :-Ρ :-Ρ :-Ρ

  • Interstellar

    Πιστευω ότι τα περισσότερα είναι οχήματα leasing δεν είναι ιδιώτες! Άρα ναι μεν ανάπτυξη αλλά για λίγος και όχι για όλους και ιδιαίτερα για επαγγέλματα που ασχολούνται με το αυτοκίνητο!!!!

  • Anestis Genk

    μη πιάσει φράγκα ο Έλληνας, κατευθείαν να τ’ακουμπήσει στους ξένοι.

    • γιατι υπαρχει ελληνικο αυτοκινητο μαζικης παραγωγης ???

    • Anestis Genk

      ακριβώς αυτό αφού δεν υπάρχει ελληνικό δεν θα έχουμε αμάξι

  • freedoom1013

    Πολύ λυπηρά τα νούμερα των Alfa Romeo και Subaru, ειδικά της 2ης.