Η Mercedes παρουσίασε την τέταρτη γενιά της A-Class. Το μοντέλο διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 30 χιλιοστά και είναι πλατύτερο κατά 14 χιλιοστά σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά, κάτι που μεταφράζεται σε περισσότερους χώρους για τους επιβάτες και για τις αποσκευές. Η νέα A-Class έχει μήκος 4.419 χιλιοστά, πλάτος 1.796 χιλιοστά, ύψος 1.440 χιλιοστά και μεταξόνιο 2.729 χιλιοστά.

Το αυτοκίνητο προσφέρεται με δύο διαφορετικά setup αναρτήσεων στον πίσω άξονα. Συγκεκριμένα οι απλές εκδόσεις A 200 και A 180d διαθέτουν ημιάκαμπτο άξονα, ενώ οι ακριβότερες και δυνατότερες εκδόσεις φέρουν ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Στον μπροστά άξονα και στις δύο περιπτώσεις συναντάμε γόνατα MacPherson, ενώ στον πρόσθετο εξοπλισμό συναντάμε και ενεργές αναρτήσεις.

Η νέα A-Class προσφέρει καλύτερα ηχομονωτικά υλικά ενώ το σύστημα διεύθυνσης φέρει ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση είτε με μεταβλητή σχέση ανάλογα της έκδοσης. Το σύστημα διεύθυνσης συνεχίζει να είναι ελαφρύ, ενώ έγινε πιο άμεσο σε σχέση με τους ανταγωνιστές του μοντέλου, μεταφέροντας στον οδηγό περισσότερη ακρίβεια και περισσότερες πληροφορίες, κάτι που κάνει τη νέα A-Class πιο οδηγοκεντρική.

Σχεδιαστικά το μοντέλο αποκτά εμφάνιση με περισσότερες γωνίες, ειδικά στο εμπρός μέρος και στον πρόσθετο εξοπλισμό συναντάμε και Multibeam LED φωτιστικά σώματα. Οι ζάντες είναι διαστάσεων από 16 έως 19″, με το μοντέλο να προσφέρεται με δύο διαφορετικές γρίλιες.

Βασικός κινητήρας στην έκδοση A 200 είναι ο M 282 1.400αρης turbo απόδοσης 163 ίππων με 250 Nm ροπής που συνδυάζεται είτε με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, είτε με 7-τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη.

Ακολουθεί η έκδοση A 250 με τον Μ 260 2,0-λίτρων απόδοσης 225 ίππων με 350 Nm ροπής που προσφέρεται μονάχα με το 7-τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη, με την έκδοση A 180 d να φορά τον 1.5000αρη OM 608 diesel κινητήρα 116 ίππων με 260 Nm ροπής που συνδυάζεται μονάχα με το 7-τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Στο μέλλον θα προστεθούν και άλλοι κινητήρες, με την A-Class να είναι προσθιοκίνητη, με το σύστημα τετρακίνησης να βρίσκεται στον πρόσθετο εξοπλισμό.

Έκδοση A 200 A 200 A 250 A 180 d
Κιβώτιο 7G-DCT MT 6 7G-DCT 7G-DCT
Ιπποδύναμη (kW/hp) 120/163 120/163 165/224 85/116
σ.α.λ 5,500 5,500 5,500 4,000
Ροπή (Nm) 250 250 350 260
σ.α.λ 1,620 1,620 1,800 1,750-2,500
Μέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ) 5.1 5.6 6.0 4.1
Εκπομπές CO2 (γρ/χλμ) 120 133 141 108
Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα (δευτ.) 8.0 8.2 6.2 10.5
Τελική Ταχύτητα (χλμ/ώρα) 225 225 250 202

Η Α-Class εξοπλίζεται με συστήματα ημι-αυτόνομης οδήγησης Active Distance Assist και Active Steering Assist, που της επιτρέπουν μεταξύ άλλων να μειώνει αυτόματα ταχύτητα όταν πλησιάζει σε διασταυρώσεις, κυκλικούς κόμβους και στροφές.

Το εσωτερικό είναι εντελώς επανασχεδιασμένο σε σχέση με το εσωτερικό της τωρινής γενιάς, διατηρώντας ωστόσο την κεντρική φιλοσοφία του. Η μεγαλύτερη αλλαγή εντοπίζεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25″, αλλά και στην οθόνη 10,25″ του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX, παρόμοια υλοποίηση που συναντάμε στις E-Class και S-Class, ενώ αναμένεται και στην ανανεωμένη C-Class.

Η βασική έκδοση θα διαθέτει οθόνες 7″, η μεσαία έκδοση πίνακα οργάνων 7″ και σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 10,25″, με τη κορυφαία έκδοση να διαθέτει τις διπλές οθόνες των 10,25″. Υπάρχει κρυφός LED φωτισμός που μπορεί να αναπαράγει 64 διαφορετικά χρώματα, 52 περισσότερα από αυτές που παράγει το αντίστοιχο σύστημα της τωρινής γενιάς, με το τιμόνι να προέρχεται από την S-Class. Οι κυκλικοί αεραγωγοί μοιάζουν αρκετά με αυτούς των E-Class Coupe και Cabriolet.

Επίσης το μοντέλο μπορεί να εξοπλιστεί με σύστημα φωνητικών εντολών που ενεργοποιείται με την φράση “Hey Mercedes”.

Η Mercedes αναφέρει πως η νέα A-Class γίνεται το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας της που διαθέτει καθίσματα που έχουν αναπτυχθεί χρησιμοποιώντας προσομοίωση άνεσης σε υπολογιστή. Οι αγοραστές θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα από τρία διαφορετικά μπροστινά καθίσματα, με τα καθίσματα άνεσης να διαθέτουν έως 20 ηλεκτρικές ρυθμίσεις, ενώ τα σπορ καθίσματα έχουν ενσωματωμένα προσκέφαλα.

Στον βασικό εξοπλισμό, η τέταρτη γενιά της A-Class διαθέτει διαιρούμενα πίσω καθίσματα 60:40, ενώ στον πρόσθετο εξοπλισμό υπάρχουν καθίσματα 40:20:40, όπως επίσης και η δυνατότητα τοποθέτησης της πλάτης των πίσω καθισμάτων σε πιο όρθια θέση, προκειμένου να αυξηθεί η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών.

Αυτός έχει αυξηθεί κατά 29 λίτρα και πλέον φτάνει τα 370 λίτρα. Το άνοιγμα φόρτωσης έχει μεγαλώσει κατά 20 εκατοστά, ενώ το δάπεδο του πορτμπαγκάζ είναι αυξημένο κατά 11,5 εκατοστά. Υπάρχει επίσης περισσότερος χώρος για τους επιβάτες οι οποίοι θα έχουν καλύτερη ορατότητα, μιας και οι κολόνες έχουν μειωθεί σε όγκο.

Συγκεκριμένα ο χώρος των ώμων των μπροστά επιβατών έχει μεγαλώσει κατά 9mm μπροστά και κατά 22 mm πίσω, ο χώρος για τους αγκώνες είναι αυξημένος κατά 35 mm μπροστά και κατά 36 mm πίσω, ενώ ο χώρος για το κεφάλι έχει αυξηθεί κατά 7 mm μπροστά και κατά 8 mm πίσω.

Οι πωλήσεις της A-Class θα ξεκινήσουν στην Ευρώπη αργότερα μέσα στο έτος. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις σε αυτό PDF.