Δεν ξέρω αν είδες προχθές την αναμέτρηση μεταξύ της Μπαρτσελόνα και της Τσέλσι. Αν ναι, τα συλλυπητήριά μου. Τι κατάλαβες;

Παρακολούθησες 22 (28 με τις αλλαγές) ακριβοπληρωμένους να τρέχουν πάνω κάτω, να κρατάνε ρυθμό, να βγάζουν συνεργασίες/αυτοματισμούς, έναν “μπασμένο” να κάνει κομπολόι τους μισούς και να προσκυνάται από όλους, ένα κατάμεστο γήπεδο 90 φεύγα χιλιάδων θεατών και στο τέλος οι αποστολές των δυο ομάδων να συγχαίρουν και να αγκαλιάζουν αλλήλους. Τα ‘χεις καλά με τον εαυτό σου για την φλωροπλημμύρα που του επέβαλλες;

Ενώ στην Ελλάδα, εκτός από κρύο, δεν κάνει βαρεμάρα ποτέ. Υπάρχει το μόνιμο σασπένς του αν θα ξεκινήσει ένα ματς, το οποίο και να συμβεί δεν ξέρεις αν θα τελειώσει, οι guest εμφανίσεις (από οπαδούς, ΜΑΤ και εσχάτως ιδιοκτήτες με κουμπούρια) δεν αφήνουν την πλοκή να βαλτώσει, η μίξη αθλητικού-αστυνομικού-δικαστικού ρεπορτάζ βάζει το αλατοπίπερο και η βαθμολογία -στην οποία για να βρεις κάποιον σίγουρο, κοιτάς από 4η θέση και κάτω- το λάδι με την φέτα στην χωριάτικη που ονομάζουμε “ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου”.

Οι συντελεστές της υπερπαραγωγής που βιώνουμε, κάπως πρέπει να μετακινούνται. Ιδού η καλύτερη 11αδα, ικανή να “καθαρίσει” κάθε ντέρμπι (πριν καν αρχίσει άμα λάχει)

1Ιβάν Σαββίδης – Mercedes S-Class

Ξεκίνημα με τον αδιαμφισβήτητο πρωταγωνιστή των ημερών. Κάτι λένε οι Τούρκοι για Γ’ Παγκόσμιο, έχουν καβατζώσει και 2 στρατιωτικούς μας, αλλά κλάιν. Μπούκαρε ο Ρώσος “Δρ Νο” στο γήπεδο για ένα οφσάιντ; Αυτό κόπτει κοινωνία, media και κυβέρνηση.

“Ο Ιβάν ο Τρομερός” (τύφλα να ‘χει ο Ζαμοράνο) προστατεύει και υπεραμύνεται των δικαιωμάτων ΠΑΟΚ και Βορείου Ελλάδος με την συνδρομή μιας Mercedes S-Class. Από τις φωτογραφίες δεν διακρίνεται έκδοση, αλλά δύσκολα να είναι η βασική S300 BlueTEC ή η S400. Αυτές είναι για μπακάληδες και φλόμπες. Λογικά μιλάμε για την S500 4Μatic η οποία “πυροβολεί” με 455 ριπές το λεπτό από ένα twin-turbo “δίκανο”4,6 λίτρων.

Ταυτόχρονα έχει και το Lexus RX350H της κεντρικής φώτο, γιατί κατά βάθος είναι οικολογική ψυχή. Ο υιός, Γιώργος, κυκλοφορεί με μια CLS 63 AMG.

2Δημήτρης Μελισσανίδης – ΒMW 7 Series

Πάμε και στην αντίπερα όχθη. Ο “Τίγρης” είναι παλαίουρας στα “περιστροφικά” ντέρμπι, καθώς το 1999 είχε δει τον σωματοφύλακα του Βίκτωρα Μητρόπουλου να ρίχνει δυο πιστολιές στο Members Club (a.k.a. Δωματιάκι) της Νέας Φιλαδέλφειας.

Τα αυτοκίνητά του φέρνουν πολύ σε κουστωδία Hollywood, καθότι ο ίδιος εναλλάσσει το προσωπικό του όχημα μεταξύ BMW 7 και X5, ενώ η ασφάλεια χρησιμοποιεί Chevrolet Tahoe και GMC Yukon. Τα γνωστά, “είναι διαφορετικό να είσαι ΑΕΚ”.

3Βαγγέλας Μαρινάκης – BMW X5

Τι σχέση έχει με τον Alain Prost; Ο ένας δίδασκε διαχείριση ελαστικών και στρατηγική, ο άλλος ήθος. Εις το παρασύνθημαν.

Ο πρόεδρος του Ολυμπιακού συνήθως αποβιβάζεται από μια BMW X5 1ης γενιάς. Απλός και απέριττος, με 286 ίππους από 4.4 οκτακύλινδρα λίτρα. Η προσωπική του φρουρά διαθέτει VW Touareg, άλλη μία Χ5 και ένα Toyota Land Cruiser 100. Όταν έρθει η ώρα της αντικατάστασης, δεν αποκλείεται να τα “σπρώξει” για μισό εκατομμύριο έκαστο στην Μπενφίκα (Εδώ πούλησε 8 τον Φέισα).

4Γιώργος Σπανός – Porsche Cayenne Turbo

Μην μπερδευτείς με τον Σπανό της BMW. O πρόεδρος του Ατρόμητου είναι πρόεδρος της ΕΤΕΚΑ και ανήκει στους τυχερούς που δεν τους πήρε τα Cayenne ο Όλι Ρεν.

Ξεχωρίζει για την ατάκα “εμείς παλεύουμε με σφεντόνες κι οι άλλοι έχουν πυρηνικά”, αναφορικά με την διεκδίκηση του τίτλου απέναντι στους Ολυμπιακό-ΑΕΚ-ΠΑΟΚ. Αυτή τη στιγμή έχει να περηφανεύεται για το τρόπαιο “Best of the Rest”, ενώ είναι η πρώτη ομάδα που βλέπεις στην κατάταξη με σίγουρη βαθμολογία.

5Αλέξης Κούγιας – BMW 645 Convertible (;)

Εδώ οφείλουμε να είμαστε έξτρα προσεκτικοί, γιατί ο ποινικολόγος είναι επίφοβος.

Μέχρι πριν μερικούς μήνες, ο πρόεδρος της ΑΕΛ κυκλοφορούσε με μια BMW 645 Ci Convertible. Αφού την τράκαρε, πέρασε σε Audi A6 Avant αδιευκρίνιστης έκδοσης (το οποίο επίσης συγκρούστηκε, αυτή τη φορά με νταλίκα).

Εφόσον δεν γνωρίζουμε το ακριβές μοντέλο, μένουμε με την 6αρα.

6Γιάννης Κομπότης – Maserati Quattroporte

Ο “άπεφτος” (εκ των απίστευτων αντισωμάτων του Λεβαδειακού στον υποβιβασμό) ομορφαίνει την Λιβαδειά -μεταξύ άλλων- με μια Maserati Quattroporte. Μάλιστα ο μύθος θέλει την Ιταλίδα να αποτελεί μέρος της συμφωνίας με τον Ολυμπιακό, όταν οι ερυθρόλευκοι απέκτησαν τον Μίρνε Σίσιτς το 2008.

Από τον Φλεβάρη έχει παραδώσει τις μετοχές της ομάδας, όμως θα είναι για πάντα ο “Κομπόταρος” της καρδιάς μας.

7Χρήστος Πανόπουλος – Skoda Superb 2.0 TSI 4×4

Μπορεί να εκδίδει ανακοίνωση κατά της διαιτησίας ακόμα κι όταν ο φρέντο καπουτσίνο δεν έχει κανέλα, όμως ο Πανόπουλος ήταν από τους πρώτους που προσπάθησε να εκσυγχρονίσει την Α’ Εθνική.

Το 2005 οραματίστηκε την Superleague, μαζί με τους Γιάννη Βαρδινογιάννη-Πέτρο Κόκκαλη και Ντέμη Νικολαΐδη. Υπήρχε όλη η καλή διάθεση, όμως αστάθμητοι παράγοντες (οι πατεράδες των 2 πρώτων, η Original στον Ντέμη) δεν άφησαν το project να εξελιχθεί και 13 χρόνια μετά, απολαμβάνεις το θέαμα που έχεις συνηθίσει κάθε Σ/Κ.

Ως ιδρυτής της Βιαμάρ το 1979 και επί 35 έτη αποκλειστικός αντιπρόσωπος της Skoda στην Ελλάδα (η συνεργασία έληξε πέρσι), χρησιμοποιεί την ναυαρχίδα της εταιρίας για τις βόλτες του. Μπορεί να είναι ταπεινής καταγωγής, όμως με 280 ίππους και τον Haldex του Golf R το Superb -ειδικά σε ζόρικες καιρικές συνθήκες- δεν δυσκολεύεται να ακολουθήσει ή και να “σκονίσει” τα υπόλοιπα του άρθρου.

8Γιάννης “Τζίγγερ” Βαρδινογιάννης – Ferrari 288 GTO

Οι (οργανωμένοι) φίλοι του Παναθηναϊκού έκαναν συλλαλητήρια κατά και εύχονταν καρκίνο στην οικογένεια Βαρδινογιάννη, σε μια εποχή που το “τριφύλλι” διεκδικούσε πρωταθλήματα κι έπαιρνε διπλά στην Ευρώπη. Σήμερα, παρακαλάει χειμερινές ενδυμασίες του στυλ Βέμερ και Τοτσέ, προκειμένου να μην πάει το -3 σύννεφο. Κλείνει η παρένθεση.

Στις αρχές των 90’s, όταν κυριαρχούσε στον χώρο των ελληνικών ράλι με την Delta Integrale, υπήρχαν πολλοί αυτόπτες μάρτυρες που έλεγαν ιστορίες για μια φτιαγμένη Ferrari που ανεβοκατέβαινε την Πάρνηθος δίχως αύριο. Δεν αποδείχτηκε ποτέ αν ήταν ο Τζίγγερ, όμως η αλήθεια είναι πως ο Βαρδινογιάννης Jr πήγαινε αρκετά συχνά στην περιοχή και είχε στην κατοχή του μεταξύ άλλων και μια 288 GTO. Επίσης στη κατοχή του είχε κάποτε και μια Enzo.

Ο τωρινός μεγαλομέτοχος του ΠΑΟ, Γιάννης Αλαφούζος, μετακινείται με ένα Mercedes G-Wagen.

9Σωκράτης Κόκκαλης – Mercedes S-Class W140

Θυμάσαι που λέγαμε για την S-Class του Σωκράτη; Στα 17 χρόνια προεδρίας του στο Λιμάνι, κανένα αυτοκίνητο δεν πήρε την θέση της στο πάρκινγκ των γραφείων στην Πλατεία Αλεξάνδρας.

Έχει εμφανιστεί σε 3 διαφορετικά χρώματα (προφανώς για λόγους ασφαλείας), με την χρυσαφί να είναι η πιο δημοφιλής. Ο γιος του, Πέτρος, έχει περάσει από Mercedes SL, Porsche 911 και Ferrari 360. Ωστόσο, σε μια συνέντευξή του το 2012, είχε υποστηρίξει ότι κυκλοφορούσε με VW Golf και πως η οικονομική κρίση τον έκανε σοφότερο. Δεν διευκρίνισε αν επρόκειτο για FSI, TSI ή GTI.

10Βonus πρόεδρος: Δημήτρης “dpg” Γιαννακόπουλος – Mercedes SLR McLaren 722

O πλέον petrolhead της ομηγύρεως. Στα των αυτοκινήτων, πιο γνωστή είναι η απίστευτη Mercedes SL65 AMG Black Series. Παρόλα αυτά, δεν είναι μόνη της στο γκαράζ και -το πιο σημαντικό- ούτε η πιο ξεχωριστή. Ο τίτλος πάει στην εξωπραγματική Mercedes SLR McLaren, η οποία φυσικά και ήταν πολύ πασέ για τα μέτρα του dpg στην απλή της μορφή, για αυτό και αγόρασε την 722 Edition.

Το “722” παραπέμπει στον χρόνο των 7.22 λεπτών που σημείωσε ο Stirling Moss στον αγώνα Mille Miglia το 1995, πίσω από το τιμόνι της 300 SLR. Εμφανισιακά ξεχωρίζει χάρις στις μαύρες 19αρες ζάντες, την χαμηλωμένη κατά 10 mm διαδρομή της ανάρτησης, το splitter που “ξυρίζει” τα χαλίκια από την άσφαλτο και τον πίσω διαχύτη. Η ιπποδύναμη έχει πάρει 20 ίππους (650 στο σύνολο), η ανάρτηση είναι κατά 15% σκληρότερη, τα φρένα 20 mm μεγαλύτερα (390 mm εμπρός) και το χαρακτηριστικό αερόφρενο ανασηκώνεται ακόμα πιο κάθετα.

Α, και το 0-100 απαιτεί 3,6 δευτερόλεπτα και η τελική ανέρχεται στα 340 χλμ/ώρα. Τι να το κάνεις, σε χιόνια πιο γρήγορο είναι το Superb του Πανόπουλου.