Στη δημοπρασία του οίκου Silverstone Auctions εκτός από το 451ο από τα 500 Sierra Cosworth RS500 που πούλησε η Ford μεταξύ 1986 και 1992, θα βγει στο σφυρί το πρώτο που παράχθηκε ποτέ.

Είναι γνωστό ότι τα τέσσερα πρώτα αυτοκίνητα χαρακτηρίστηκαν ως αυτοκίνητα ανάπτυξης/πρωτότυπα, αλλά αυτό το Chassis Number 1 χαρακτηρίστηκε ως μοντέλο παραγωγής, και είναι το μόνο που συναρμολόγησε η ίδια η Ford στο εργοστάσιό της στο Genk του Βελγίου. Τα υπόλοιπα βγήκαν από το εργοστάσιο της Tickford, στη Μ. Βρετανία, ενός εξωτερικού συνεργάτη της Μπλε Οβάλ εξειδικευμένου στην εξέλιξη, στις δοκιμές και στη κατασκευή ειδικών μοντέλων για την Ford.

Φοράει γνήσιο RS500 Cosworth bodykit και όπως ξέρεις ο 2,0-λιτρος κινητήρας αποδίδει 224 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και 277 Νm ροπή στις 4.500 σ.α.λ.. Αυτή είναι και η μεγαλύτερη αλλαγή σε σχέση με το κανονικό Sierra Cosworth, με το RS500 να διαθέτει ενισχυμένα τοιχώματα κυλίνδρων, μεγαλύτερο τούρμπο της Garrett και intercooler. Ακόμα έχει αναβαθμισμένο κύκλωμα λίπανσης και ισχυρότερη αντλία βενζίνης και διπλά μπεκ για κάθε κύλινδρο και η ιπποδύναμη του ξεπερνούσε τα 400 σε αγωνιστική χρήση. Το βάρος του αυτοκινήτου δεν ξεπερνάει τα 1.210 κιλά. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 6,3 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 248 χλμ/ώρα.

Είναι βαμμένο σε άσπρο (Diamond White) χρώμα, όντας ένα από τα σπανιότερα RS500 (392 αυτοκίνητα ήταν μαύρα, 56 σε Diamond White και 52 σε μπλε Moonstone Blue). Η πλειοψηφία των άσπρων μετατράπηκαν σε αγωνιστικά, γι’αυτό και το συγκεκριμένο είναι ακόμα πιο σπάνιο.

Σε σχέση με το πρωτότυπο, οι μόνες παρεμβάσεις είναι ένα νέο ταμπλό σε αντικατάσταση του γερασμένου, και μια after market εξάτμιση της Magnex. Η τιμή που αναμένεται να πωληθεί κυμαίνεται μεταξύ 90.000 και 120.000 λίρες (€102.440 με €137.145).

  • Scooby r22b

    Όλα τα RS500 είναι δεξιοτίμονα γαμώ το φελέκι μου; ; ;

    • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

      Ναι μόνο δεξιοτιμονα, δυστυχώς

    • Scooby r22b

      Το ίδιο “λάθος” είχε κάνει και η Subaru με το P1 άν δεν απατώμαι.

      Στο Δουβλίνο πάντως, με €2.500 τα κάνουν αριστεροτίμονα (η τιμή είναι για TOYOTA Hilux 2009).

    • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

      Για το P1 δεν θυμάμαι, αλλά το 22B ήταν δεξιοτίμονο.

    • Scooby r22b

      Δυστυχώς και τα 400(γνήσια) 22άρια ήταν δεξιοτίμονα. http://media.giphy.com/media/l41lPEWn4CUf7sjNC/giphy.gif

  • Giannisk

    Παιδικό αποθημένο αυτό το αυτοκίνητο. Δεν ξερω γιατί αλλά πάντα το λάτρευα.

    • δεν εισαι ο μονος…εγώ μεγάλωσα και ανδρώθηκα (οδηγικά και όχι μονο) με ένα ταπεινό μπορντώ Ford Sierra 1.6 CLX του 1992…
      δεν μπορείς να φανταστείς πόσο το θέλω και πως χαζεύω τις φωτογραφίες πριν γράψω το θεματάκι!

    • Hernan_10

      Θα σε ενδιεφερε να αγορασεις ενα ιδιο;

  • γαλανης αντωνης

    κατι που δεν εγραψε ο αρθογραφος,,,πιθανον δεν γνωριζε,,,το συγκεκριμενο καταστραφηκε στης δοκιμες εξελιξης και εγινε ressell δλδ μεταφερθηκαν τα νουμερα του σε παρθενο σασσι ,απο την φορντ οχι απο ιδιοτη το τονιζο,,,,, γιαυτο και απετυχε να πωληθη στην αγορα και βγαινει δημοπρασια,,,,,τα 500ρια επισεις δεν γινανε αγωνιστικα εκτος ενα το 155 του glen seton ,,τα 500ρια που λεμε αγωνιστικα ειναι σασσι motorsport η xr4ti converted η v86 η 89ρια 909 ,,, πολυ απλα γιατι δεν χαλας ενα homologation spesiall για αγωνες αφου υπαρχουν bare shell ετοιμα για αγωνιστικη χρηση με πιο λεπτα τζαμια και πανελ,,,,δεν θελω σε καμια περιπτωση να το παιξω εξυπνος,, απλα ασχολουμε με το συγκεκριμενο μοντελο 15ωρες την μερα,,