Αρχική Γενικές Κατηγορίες Featured 10 από τους καλύτερους κινητήρες των ’90s

10 από τους καλύτερους κινητήρες των ’90s

18
10 από τους καλύτερους κινητήρες των ’90s

Η δεκαετία του 1990 μας έχει χαρίσει μερικά από τα καλύτερα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ και στο παρόν άρθρο θα εστιάσουμε στην καρδιά τους.

Ο λόγος φυσικά για τους κινητήρες τους και αυτοί είναι 10 από τους καλύτερους που είδαμε στην δεκαετία των ’90s.

Audi RS2

Το Audi RS2 φορούσε έναν turbo 2,2-λίτρων πεντακύλινδρο κινητήρα απόδοσης 320 ίππων με 410 Nm ροπής. Ο κινητήρας βασίζεται σε αυτόν του S2, αλλά μετά την βοήθεια της Porsche και την τοποθέτηση ενός μεγαλύτερου ΚΚΚ turbo, μεγαλύτερου intercooler, νέου εκκεντροφόρου και του νέου συστήματος ψεκασμού της Bosch, έφτασε να παράγει 320 άλογα.

Έτσι το RS2 είναι σε θέση να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 262 χλμ/ώρα.

Ferrari 355

Ο κινητήρας της 355 βασίζεται στον 3,4-λίτρων κινητήρα της Ferrari 348. Ο νέος V8 ατμοσφαιρικός κινητήρας είναι χωρητικότητας 3,5-λίτρων, έχοντας αλουμινένια πιστόνια, μπιέλες τιτανίου, σύστημα ψεκασμού της Bosch και νέα κυλινδροκεφαλή με 5 βαλβίδες ανά κύλινδρο.

Είχε περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών και απέδιδε 380 άλογα και ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που τοποθετήθηκαν paddles στο τιμόνι. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 4,7 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 295 χλμ/ώρα.

Honda S2000

Ο 2.0-λιτρος ατμοσφαιρικοί VTEC κινητήρας του Honda S2000 (F20C) είναι ένας από τους καλύτερους τετρακύλινδρους κινητήρες όλων των εποχών.

Ο F20C κρατούσε το ρεκόρ για την υψηλότερη ειδική ισχύ ατμοσφαιρικού κινητήρα παραγωγής επί 10 χρόνια. 120 ίπποι/ λίτρο, ενώ η JDM έκδοση ανέβαινε στα 123,5. Χρειάστηκαν οι 126,7/λίτρο της 458 Italia (4,5 λίτρα – 570 ίπποι) το 2009 για να εκθρονιστεί ο «αυτοκράτορας». Ακόμα και σήμερα, είναι μπροστά από μοντέλα όπως το Audi R8 V10 Plus, η Ferrari F12 Berlinetta (το JDM και από την tdf), το Lexus LFA και η Lamborghini Aventador LP 750-4 SV.

Lancia Thema 8.32

Πριν από 30 χρόνια, οι γείτονες υπερέβαλαν εαυτούς και λογική όταν αποφάσισαν πως τα 160 άλογα της 2,0-λιτρης Thema Turbo δεν επαρκούσαν.

Αντί να καταφύγουν στην απλοϊκή και πεζή λύση του tuning, αποφάσισαν να εκμεταλλευτούν τις γνωριμίες τους. Όπερ ήρθαν σε επαφή με τη Ferrari, δανείστηκαν τον 3,0-λιτρο V8 της 308 GTS και τον στρίμωξαν κάτω από το καπό του πολυτελούς 4θυρου. Με τους εμπρός τροχούς να πρέπει να χαλιναγωγήσουν 215 ιταλικά άτια και 285 Nm ροπής, τα ο 0-100 χλμ/ώρα ολοκληρωνόταν σε 6,8 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 240 χλμ/ώρα. Ναι, μία M5 της εποχής μπορεί να ήταν ταχύτερη, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση, το γεγονός ότι κάτω από το καπό βρίσκεται κινητήρας Ferrari, αναπληρώνει πολλούς από τους χαμένους πόντους.

Ως αποτέλεσμα, η “σεντάν Ferrari” (όπως είναι το παρατσούκλι της) έγινε το πιο αξιόλογο αυτοκίνητο της χώρας στον συνδυασμό επιδόσεων/μεταφοράς οικογένειας και μπαγκαζιών.

Mazda RX-7

Ο 13B-REW περιστροφικός κινητήρας της τρίτης γενιάς του Mazda RX-7 έφτασε να αποδίδει από 1.300 κ.εκ 280 τουρμπίσια άλογα με 314 Nm ροπής. Αυτά επιτρέπουν στο RX-7 να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 5,2 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 256 χλμ/ώρα.

McLaren F1

Το αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε χωρίς περιορισμούς. Χωρίς να υπολογίζεται το κόστος. Η McLaren F1 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο δρόμου με ανθρακονημάτινο chassis. Οι ζάντες ήταν κατασκευασμένες από κράμα μαγνησίου. Για το υποπλαίσιο χρησιμοποιήθηκε τιτάνιο. Από το ίδιο, ελαφρύ υλικό κατασκευάστηκαν τα πεντάλ ενώ ακόμα και οι βελόνες στον ούτως ή άλλως χειροποίητο πίνακα οργάνων κατασκευάστηκαν ξεχωριστά.

Στο πίσω μέρος, ο ατμοσφαιρικός V12 κινητήρας των 6,1 λίτρων, απέδιδε πάνω από 620 άλογα ενώ για την μόνωση του engine bay, επιλέχθηκε ο χρυσός! Είπαμε, χωρίς περιορισμούς.

Δεν ξέρω αν θα δημιουργηθεί ποτέ αυτοκίνητο σαν την F1. Έχουν κατασκευαστεί τεχνικά ανώτερα αυτοκίνητα αλλά αυτή η “no compromise” φιλοσοφία κατά την γνώμη μου δεν έχει επαναληφθεί και δεν ξέρω αν θα επαναληφθεί στο μέλλον.

Μέχρι και σήμερα η McLaren F1 παραμένει το γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής με ατμοσφαιρικό κινητήρα, μιας και έχει πιάσει ταχύτητα 391 χλμ/ώρα.

Mitsubishi Lancer Evo V

Η πέμπτη γενιά του Evo παρουσιάστηκε το 1998 και φορούσε έναν βελτιωμένο 2,0-λιτρο turbo κινητήρα. Παρότι αυτός απέδιδε ίδια άλογα με τη προηγούμενη γενιά, 280, είχε αυξημένη ροπή που έφτανε τα 373 Nm.

Ως αποτέλεσμα ήταν το Mitsubishi Lancer Evo V να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 4,7 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 237 χλμ/ώρα.

Nissan 300ZX

Το 300ZX ήταν το πρώτο μοντέλο που σχεδιάστηκε σε CAD λογισμικό και ήταν διαθέσιμο εκτός από coupe και σε convertible έκδοση. Κάτω από το καπό του βρισκόταν ένας V6 3,0-λιτρος κινητήρας σε δύο εκδόσεις, ατμοσφαιρικός με 222 άλογα και twin-turbo με 300 άλογα και 383 Nm ροπής.

Lotus Carlton

O πνευματικός διάδοχος της Cortina, με κάποιες μικρούτσικες διαφορές σε θέμα νοοτροπίας. Αν η Cortina είναι ο πιτσιρικάς που ξημεροβραδιάζεται στο γήπεδο κάνοντας προπόνηση στις ντρίπλες, τις σέντρες και τα σουτ ώστε να μαγέψει κόσμο, το Carlton είναι ο έφηβος-«χημείο»/χουλιγκάνος που θέλει να τους σπάσει στα μπουνίδια.

Φαντάσου ένα Opel Omega να ποτίζεται με το ζουμί του Bane και βουαλά. Ο 3,0-λιτρος εν σειρά 6κύλινδρος του GSi “ξεχείλωσε” κατά 600 κυβικά, ενώ μπήκαν στο παιχνίδι και δυο υπερσυμπιεστές της Garrett. Οι 380 ίπποι του και τα 568 Nm ροπής ισοπέδωσαν την BMW M5 E34, έκαναν τη Ferrari Testarossa να βλέπει δράκους στις ρεπρίζ, το αυτό για την 348 TB στις επιταχύνσεις από στάση (1” πίσω στο 0-100, 6,1 έναντι ,.2” του Lotus) και την τελική (272 αντί 285 χλμ/ώρα), ενώ στοίχειωσαν ακόμα και την M5 E39, 10 χρόνια μετά το ντεμπούτο του. Δεν δίστασε να πολιτικοποιηθεί, λαμβάνοντας μέρος σε συνεδριάσεις του βρετανικού Κοινοβουλίου.

Τα 0-100 χλμ/ώρα τα έκανε σε μόλις 5,4 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 285 χλμ/ώρα.

Toyota Supra IV

Στην 4η γενιά της η Toyota Supra ωριμάζει. Ακριβή ωμή δύναμη από τον twin-turbo 2JZ-GTE κινητήρα, εδραιώνει το αυτοκίνητο ως μύθο, χαράζοντας το βαθιά στο μυαλό κάθε petrolhead. Τα δύο turbo λειτουργούσαν διαδοχικά, έτσι ώστε να μειωθεί το turbo-lag, προσφέροντας 410 Nm ροπής από τις 1.800 σ.α.λ. Υπήρχε μια pre-boost λειτουργία που έμπαινε σε λειτουργία στις 3.500 σ.α.λ, ενώ η όλη η πίεση ήταν διαθέσιμη από τις 4.000 σ.α.λ και πάνω, προσφέροντας έτσι μια προοδευτική παροχή ισχύος.

H Supra μπορούσε να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε περίπου 5 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 250 χλμ/ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη). Η Supra είναι από τα πιο γνωστά εξαγώγιμα προϊόντα της Ιαπωνίας, όχι γιατί ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που έσπασε επίσημα το φράγμα των 280 ίππων (330), ούτε γιατί ήταν από τα πρώτα που έφτασε την 1000αρα σε καταστάσεις ακραίου tuning. Αποτέλεσε κυρίαρχο στο πρωτάθλημα JGTC, “θέρισε” σε drag strips, “κάπνισε” σε αγώνες drift και κυνήγησε Ferrari (από τις οποίες πλέον είναι πιο ακριβή) στους δρόμους. Αυτός ο all around “δικαστικός” χαρακτήρας -μαζί με τον ήχο και την δύναμη του 2JZ- γιγάντωσε την μυθολογία γύρω από το όνομα “Supra”. Κι έτσι ακριβώς θα την θυμόμαστε, ασχέτως ονομασίας και specs του διαδόχου της.

Διάβασε επίσης

Αφιέρωμα-ωδή στον ανεπανάληπτο 2JZ-GTE