Η γερμανική εταιρεία αποθήκευσης ενέργειας Lion Smart εργάζεται για να κατασκευάσει καλύτερες μπαταρίες ιόντων λιθίου για ηλεκτρικά οχήματα, και εδώ μας παρουσιάζει το Light Battery concept, το οποίο είναι ακόμα υπό ανάπτυξη. Χρησιμοποιώντας ένα αρθρωτό σχεδιασμό που έχει ως στόχο τη μείωση του κόστους και τη βελτίωση της ασφάλειας, η Lion Smart μπαταρία έχει χωρητικότητα 100 kWh, και την τοποθέτησε σε ένα BMW i3.

Από το εργοστάσιο, το BMW i3 έχει μπαταρία 33 kWh, η οποία του χαρίζει μια αυτονομία κοντά στα 220 χλμ. Εξοπλισμένο, όμως, με τη μπαταρία Lion Smart, η οποία κουμπώνει ακριβώς όπως η εργοστασιακή χωρίς καμία περαιτέρω αλλαγή, η εταιρεία ισχυρίζεται μια αυτονομία της τάξης των 700 χλμ, χωρίς να είναι σαφές εάν αυτή βασίζεται στον κύκλο NEDC ή WLTP ή σε εσωτερικές δοκιμές της εταιρείας.

Πριν αναφέρω κάποιες από τις τεχνικές της λεπτομέρειες, απλά αναλογίσου ότι η Lion Smart κατάφερε να δημιουργήσει μια μπαταρία με αρκετή ενεργειακή πυκνότητα ώστε να χωρέσει σε ένα BMW i3 και να τριπλασιάσει την αυτονομία του χωρίς η μπαταρία να καταλαμβάνει περισσότερο χώρο.

Ο σχεδιασμός του πακέτου Light Battery είναι ευέλικτος όσον αφορά την χωρητικότητα, την τάση και τις διαστάσεις, ώστε να ταιριάζει στις ανάγκες του κατασκευαστή. Κάθε κελί της μπαταρίας έχει τη δική του ασφάλεια, οπότε αν χαλάσει ένα μεμονωμένο κελί, μόνο αυτό θα αντικατασταθεί, διασφαλίζοντας την ακεραιότητα της υπόλοιπης μπαταρίας. Για την πυρασφάλεια, το σύστημα ψύξης μπορεί να εστιάσει και σε ένα μόνο κελί. Η αλλαγή του ψυκτικού από υγρό σε αέριο εξασφαλίζει ότι η θερμότητα δεν εξαπλώνεται στα κοντινά κελιά προκαλώντας θερμική διαφυγή, κάτι που είναι αιτία για τις φωτιές των μπαταριών.

Επίσης, δεν υπάρχουν καλώδια εντός της μπαταρίας. Τα κελιά είναι διατεταγμένα σε “Supercells”, τα οποία κατόπιν διευθετούνται σε μεγαλύτερες μονάδες. Τα Supercells έχουν κάρτες μέτρησης συνδεδεμένες απευθείας με τους πόλους της μπαταρίας για την παρακολούθηση της τάσης και της θερμοκρασίας. Οι πληροφορίες αυτές μεταδίδονται ασύρματα μέσω υπέρυθρων ακτίνων.