Η BMW βρίσκεται σε αναβρασμό για το μέλλον της και ετοιμάζει να προσφέρει στην αγορά 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα μέχρι το 2025, με τα 12 από αυτά να είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

Σήμερα, μετά τις διαρροές των προηγούμενων ημερών, η γερμανική παρουσιάζει επίσημα το άκρως φουτουριστικό Vision iNext Concept. Το πρωτότυπο μας δείχνει ένα μοντέλο παραγωγής που θα κυκλοφορήσει το 2021, με τη νέα τεχνολογική ναυαρχίδα της γερμανικής εταιρίας, να ενσωματώνει όλες τις σημαντικές στρατηγικές καινοτομίες σε ένα όχημα προδιαγραφών δρόμου.

Ξεκινώντας από τον σχεδιασμό του, η εμφάνιση του εμπρός μέρους κυριαρχείται από την νέα ερμηνεία της μάσκας, με τα “νεφρά” της BMW να έχουν εντελώς διαφορετικό σχεδιασμό απ’ότι έχουμε δει μέχρι σήμερα από την εταιρία. Προσωπικά, τα βρίσκω αταίριαστα με το υπόλοιπο αυτοκίνητο, αλλά αυτό μικρή σημασία έχει. Είναι, όμως, γεμάτο με μικρές ενδιαφέρουσες, λεπτομέρειες που κάνουν ελκυστικό το τελικό σύνολο.

Και αυτό γιατί το υπόλοιπο σουλούπι έχει το στιλ ενός μεγάλου, ευρύχωρου crossover με έντονες ακμές αλλά και λείες επιφάνειες, τεράστιες ζάντες και ελκυστικά αεροδυναμικά μέρη. Πίσω από το γυαλιστερό πλαστικό της μάσκα, υπάρχουν οι απαραίτητοι αισθητήρες για την αυτόνομη οδήγηση, με τα μεγάλα πλευρικά παράθυρα να μιμούνται το σχήμα των “νεφρών”, ενώ στενεύουν προς τα πίσω. Το παρμπρίζ συνεχίζεται και ενσωματώνει μια μεγάλη γυάλινη οροφή, πάνω από τους επιβάτες, ενώ και εδώ δεν υπάρχουν εξωτερικοί συμβατικοί καθρέφτες, καθώς το iNext χρησιμοποιεί κάμερες.

Ακόμα, δεν υπάρχουν ορατές λαβές, με το ασημί χρώμα (Liquid Greyrose Copper) να έχει ματ υφή, ενώ σύμφωνα με την εταιρία αντανακλά τα χρώματα με τέτοιο τρόπο που δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις με ένα συγκεκριμένο χρώμα, καθώς αυτό είναι διαφορετικά καθώς ο φωτισμός αλλάζει.

Καθώς πλησιάζεις το αυτοκίνητο, ένα τμήμα της επιφάνειας του φωτίζεται για να σου δείξει που πρέπει να ακουμπήσεις ώστε να ανοίξεις τις πόρτες, οι οποίες ανοίγουν με αντίθετη φορά. Το προφίλ των λεπτών LED προβολέων αποκαλύπτει τις γκρι, μαύρες και μπλε λωρίδες, κάτι που θυμίζει τα τρία χρώματα των λογότυπων M της BMW, ενώ ο μεγάλος διαχύτης ενσωματώνει κρυφό φωτισμό.

Στο εσωτερικό συναντάμε ορθογώνιο τιμόνι, ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια τεράστια οθόνη στο κέντρο του ταμπλό. Επίσης υπάρχουν γυάλινη πανοραμική οροφή, ξύλινα και μαρμάρινα διακοσμητικά, ξεχωριστές πολυθρόνες για τους επιβάτες, ενώ τα πάντα είναι επενδυμένα με δέρμα και μέταλλο.

Στο εσωτερικό του πλούσιων διαστάσεων cockpit, η περιοχή του οδηγού προσδιορίζεται από δύο ορατές ψηφιακές ενδείξεις και το τιμόνι. Το επίπεδο ταμπλό με μπεζ, υφασμάτινη επένδυση συνδυάζεται με στοιχεία ξύλου και ένα ξύλινο πάτωμα με διαφανές βερνίκι για τη δημιουργία ενός ευχάριστου, σπιτικού περιβάλλοντος. Στο “Boost” mode, το τιμόνι και οι ενδείξεις τοποθετούνται καθαρά προς το μέρος του οδηγού. Όταν ενεργοποιείται το “Ease” mode, το άμεσο περιβάλλον του οδηγού αλλάζει: το τιμόνι μαζεύεται ελαφρώς, δημιουργώντας μία αίσθηση ανοιχτού χώρου. Τα πάνελ με τις ενδείξεις αλλάζουν από περιεχόμενο σχετικό με τον οδηγό σε “Exploration Mode”, που προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες προτάσεις για μέρη και εκδηλώσεις στη γύρω περιοχή που ενδεχομένως να τους ενδιαφέρουν. Επιπλέον, τα εμπρός προσκέφαλα πέφτουν προς τα πίσω, ώστε οι εμπρός επιβάτες να επικοινωνούν καλύτερα με τους πίσω.

Τα εμπρός καθίσματα δεν γυρίζουν προς τα πίσω -όπως έχουμε δει σε αρκετά concepts με αυτόνομες λειτουργίες, αλλά τα προσκέφαλα αναδιπλώνονται για να διευκολύνουν χαλαρές συνομιλίες. Το τιμόνι και τα πεντάλ εμφανίζονται και εξαφανίζονται με το άγγιγμα του λογότυπου BMW στο τιμόνι, ενώ η μεγάλη οθόνη, που μοιάζει με tablet, χρησιμεύει ως πίνακας οργάνων και μια δεύτερη, πιο ευρεία χρησιμεύει για το infotainment.

Φυσικά, το Vision iNext εξοπλίζεται με το Intelligent Personal Assistant και απαντάει σε κάθε ερώτηση σου όταν πεις το “Hey BMW”. Εξοπλίζεται με αυτόνομη τεχνολογία επιπέδου 4 και μπορεί να μεταφέρει με άνεση πέντε επιβάτες. Επίσης φέρει την τεχνολογία ” Shy Tech”.

Αυτή περιλαμβάνει έναν προβολέα πάνω από το πίσω κάθισμα που μπορεί να μετατρέψει οποιαδήποτε επιφάνεια σε μια διαδραστική οθόνη και πάνω σε αυτή μπορεί να προβάλει βίντεο και φωτογραφίες, με τον έλεγχό τους να γίνεται είτε μέσω επαφής, είτε μέσω gestures. Η εικόνα ακολουθεί το αντικείμενο που έχει μετατραπεί σε διαδραστική οθόνη καιd δεν χρειάζεται να το κρατά τέλεια ο επιβάτης προκειμένου να λειτουργήσει.

Επίσης οι επιβάτες μπορούν να κάνουν μια χειρονομία σε οποιοδήποτε μέρος της επιφάνειας των καθισμάτων και μέσω αυτού θα μπορούν να ελέγξουν το ραδιόφωνο ή το σύστημα πλοήγησης.

Το αυτοκίνητο παραγωγής θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Dingolfing, με το μοντέλο παραγωγής να αναμένεται να ονομαστεί i9 και να χει αυτονομία έως 700 χλμ, μιας και θα διαθέτει τις νέες μπαταρίες -πέμπτης γενιάς- που ετοιμάζει η BMW, που θα έχουν χωρητικότητα από 60 έως 120 kWh.