Η Porsche ανακοίνωσε σήμερα επίσημα πως αποφάσισε να καταργήσει πλήρως τους diesel κινητήρες από τη γκάμα των μοντέλων της.

1

Πέρυσι μόνο το 12% των μοντέλων της φορούσε diesel κινητήρες, με το 63% των κατόχων της νέας Panamera να επιλέγουν με υβριδικό κινητήρα. Η γερμανική εταιρία δεν μπορεί να αγνοήσει τέτοια ποσοστά και έτσι εργάζεται στην επέκταση της γκάμας των υβριδικών μοντέλων της, προτού στραφεί στην ηλεκτροκίνηση. Στόχος της είναι μέχρι το 2025 τα μισά από τα νέα μοντέλα της να είναι υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά.

2

O διευθύνων σύμβουλος της Porsche, Oliver Blume, δήλωσε:

Η Porsche δεν δαιμονοποιεί το diesel. Είναι, και θα παραμείνει, μια σημαντική τεχνολογία. Σε εμάς όμως, ως κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων, οι diesel κινητήρες έπαιζαν πάντα δευτερεύοντα ρόλο.

Έτσι καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι θα θέλαμε το μέλλον μας να μην περιλαμβάνει diesel κινητήρες. Φυσικά θα συνεχίσουμε να φροντίζουμε τους υπάρχοντες πελάτες μας που διαθέτουν ένα diesel μοντέλο μας με τον επαγγελματισμό που περιμένουν από εμάς.

Η Porsche επικεντρώνεται επίσης στη βελτιστοποίηση των κινητήρων βενζίνης, ώστε να προσφέρει στην αγορά, “καθαρά”, δυνατά σπορ μοντέλα που θα χαρίζουν συγκινήσεις.

3Διάβασε επίσης

Porsche: Περίπου το 2030 οι τελευταίοι κινητήρες εσωτερικής καύσης

Δελτίο Τύπου

Porsche drops diesel

Porsche has always matched its product range to its customers’ requirements and the pursuit of technological excellence. That is why the sports car manufacturer is intensifying its activities in the areas of hybrid technology and electromobility and will, in future, no longer offer vehicles with diesel propulsion.

By 2022, Porsche will have invested more than six billion euros in e-mobility, creating the basis for sustainable growth into the future. Interest in hybrid models is already taking off. 63 percent of the Panameras sold in Europe, for example, are hybrid models. Demand for diesel models, on the other hand, is dropping. In 2017, the diesel share of worldwide Porsches was 12 percent. Porsche has not had a diesel in its portfolio since February of this year. Due to this change in conditions, the company has decided to no longer offer diesel propulsion in future.

“Porsche is not demonising diesel. It is, and will remain, an important propulsion technology. We as a sports car manufacturer, however, for whom diesel has always played a secondary role, have come to the conclusion that we would like our future to be diesel-free. Naturally we will continue to look after our existing diesel customers with the professionalism they expect,” says Oliver Blume, CEO of Porsche AG.

With the Taycan, Porsche will bring its first purely electric sports car to the market in 2019 – its manufacture is CO2 neutral and it is supplied with green electricity via an ultra-fast charging infrastructure spread over Europe. By 2025, every second new Porsche vehicle could have an electric drive – either hybrid or purely electric. The sports car manufacturer is also concentrating on optimised internal combustion engines. Purist, emotional and powerful sports cars will thus continue to play an important role in the Porsche product portfolio.

Blume stresses: “Our aim is to occupy the technological vanguard – we are intensifying our focus on the core of our brand while consistently aligning our company with the mobility of the future.”