Για εκείνους που ζητούν την πρακτικότητα η Ford παρουσιάζει την wagon έκδοση του Focus Active. Το μοντέλο διαθέτει αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 3 εκατοστά μπροστά και κατά 3,4 εκατοστά πίσω σε σχέση με το κανονικό Focus, έχοντας νέους προφυλακτήρες, νέα μάσκα, ράγες οροφής, μαύρα προστατευτικά πλαστικά και νέες ζάντες αλουμινίου.

Όπως το Ford Focus Active, έτσι και η wagon έκδοσή του διαθέτει απομονωμένο υποπλαίσιο για την ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση με ανισομεγέθεις βραχίονες (SLA) που βελτιστοποιεί αφενός την άνεση, αφετέρου τα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος. Οι πολλαπλοί σύνθετοι δακτύλιοι παρουσιάζουν διαφορετικά χαρακτηριστικά ακαμψίας όταν υπόκεινται σε φορτία από διαφορετικές κατευθύνσεις, απομονώνοντας το υποπλαίσιο από τη δομή του αμαξώματος για καλύτερη απόσβεση μικρότερων ανωμαλιών και βελτιωμένη ηχομόνωση.

Ανάμεσα στα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes), που προσαρμόζουν τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου στην οδηγική κατάσταση, εκτός από τα Normal, Sport και Eco, συναντάμε επίσης και τα Slippery και Trail τα οποία παραμετροποιούν την απόκριση του γκαζιού, τις ρυθμίσεις του αυτόματου κιβωτίου, την ηλεκτρική κρεμαργιέρα, τo adaptive cruise control, όπως επίσης και τις ρυθμίσεις του ABS και του συστήματος ευστάθειας.

Μηχανικά προσφέρεται με δύο EcoBoost τρικύλινδρους κινητήρες βενζίνης και δύο EcoBlue τετρακύλινδρους κινητήρες πετρελαίου. Πρόκειται για τον 1.000αρη EcoBoost απόδοσης 125 ίππων τον 1.500αρη EcoBoost απόδοσης 150 ίππων, αλλά και τον 1.500αρη EcoBlue 120 ίππων και τον 2,0-λιτρο EcoBlue 150 ίππων. Οι κινητήρες συνδυάζονται με 6-τάχυτο μηχανικό ή με 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, με την κίνηση να μεταφέρεται αποκλειστικά στους μπροστά τροχούς.