Όταν από τα σχεδόν 82 εκατομμύρια των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων του 2018, το 36,4% (περισσότερα από 30 εκατ. αυτοκίνητα) ανήκαν στην κατηγορία των SUV, δεν αρκεί να έχεις μία ή δυο επιλογές από τέτοια στην γκάμα σου. Για αυτό και η Lexus, μετά τα καθιερωμένα RX και NX, έρχεται να προσθέσει κάτω από το δεύτερο το UX, σε μια υπό-κατηγορία που σημειώνει την μεγαλύτερη αύξηση από όλες των SUVs, αυτή των premium compact crossovers. Αντίπαλοι του τα Audi Q3, η BMW X1, η Mercedes GLA και το Volvo XC40.

Και μπορεί η ιαπωνική εταιρία να έχει κερδίσει την αμερικάνικη αγορά με πάνω από 300.000 πωλήσεις ετησίως, στην Ευρώπη δεν χαίρει της ίδιας αποδοχής, παρότι η πέρσι σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων. Αυτό ευελπιστεί να αλλάξει με το UX, το οποίο θα παίξει σημαντικό ρόλο για να μπορέσει η εταιρία να πετύχει το στόχο των 100.000 ετήσιων πωλήσεων στην Ευρώπη μέχρι το 2020.

Λίγο πριν το λανσάρισμα του μοντέλου στην ελληνική αγορά, ταξιδέψαμε στην Βαρκελώνη -καλεσμένοι της Lexus Ελλάς- για να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το νέο μοντέλο της premium ιαπωνικής εταιρίας. Αυτό έχει συμπαγείς διαστάσεις και προσφέρει την διαφορετική πολυτέλεια της μάρκας, που συνδυάζεται με την αδιαμφισβήτητη ασφάλεια, σε ένα πακέτο με τολμηρή νέα σχεδίαση και ένα άκρως αποδοτικό υβριδικό σύνολο κίνησης.

9Όνομα

Το όνομα UX προέρχεται από τις οδηγίες που έλαβε η ομάδα σχεδίασης για το όχημα που επρόκειτο να δημιουργήσει: Urban + X-over (crossover) = UX.

8Το αυτοκίνητο

Το Lexus UX έχει σχεδιαστεί για αυτούς που θέλουν ένα καθημερινό αυτοκίνητο για την μετακίνηση κυρίως στην πόλη. Ταυτόχρονα αναζητούν μία φρέσκια σύγχρονη και δυναμική εκδοχή της έννοιας της πολυτέλειας στην οδήγηση, ψάχνοντας όχι μόνο κάτι νέο και συναρπαστικό, αλλά και σχετικό με το lifestyle τους. Κυρίως, όμως, θέλουν μια piece of mind εμπειρία όταν βρίσκονται στο εσωτερικό του UX.

Όλα ξεκίνησαν στην έκθεση του Παρισιού, τον Σεπτέμβριο του 2016, όταν η πολυτελής μάρκα της Toyota παρουσίασε το UX concept, ένα αρκετά αιχμηρό πρωτότυπο, το οποίο κέρδισε το κοινό. Έτσι, 18 μήνες αργότερα, στην έκθεση της Γενεύης του 2018 είδαμε από κοντά την έκδοση παραγωγής του μοντέλου, με την εταιρία να ανακοινώνει ότι η παραγωγή του UX γίνεται στο εργοστάσιο Kyushu στην Ιαπωνία και από εκεί φεύγουν όλα τα αυτοκίνητα για τις αγορές της Ευρώπης, Αμερικής, Κίνας, Ιαπωνίας κλπ.

Σχεδιαστικά, το UX έχει έναν φουτουριστικό σχεδιασμό, αλλά όχι κραυγαλέο ή προκλητικό, με την εμπρός μάσκα να “φωνάζει” από μακριά ότι πρόκειται για ένα Lexus. Αυτή έχει ατρακτοειδές σχήμα και παρότι μοιράζεται το βασικό σχήμα με υπόλοιπα Lexus, είναι μοναδική για το UX. Υιοθετεί νέο σχέδιο πλέγματος, και δημιουργεί μία εντυπωσιακή, τρισδιάστατη εμφάνιση που μεταβάλλεται σύμφωνα με τη γωνία θέασης.

Τα LED φωτιστικά σώματα διπλής δέσμης είναι στον στάνταρ εξοπλισμό (προαιρετικά LED με 3 projectors) και ολοκληρώνουν το χαρακτηριστικό εμπρός μέρος του UX. Τα LED φώτα ημέρας είναι διατεταγμένα σε σχήμα βέλους πάνω από τους προβολείς και μοιάζουν με φρύδια πάνω από τους προβολείς. Η βασική σιλουέτα του αυτοκινήτου διαμορφώνεται από τις γραμμές που ξεκινούν από τη μάσκα και συνεχίζονται προς τα πίσω “αγκαλιάζοντας” την καμπίνα.

Στο προφίλ υπάρχουν ζωηρές, επιβλητικές, επιφάνειες και ανάγλυφα εμπρός και πίσω φτερά, με την Lexus να δίνει πολύ μεγάλη προσοχή στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα, ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι Cd 0,33, με τα πίσω φωτιστικά σώματα (Aero Stabilising Blade Lights) να διαθέτουν προηγμένο σχεδιασμό που δεν είναι μόνο ελκυστικά αλλά και αεροδυναμικά αποδοτικά. Τα πτερύγια είναι ενσωματωμένα στο φως οδηγώντας τη ροή αέρα γύρω από το πίσω τμήμα του UX, ενώ ταυτόχρονα η σχεδίαση αυτή μειώνει το στροβιλισμό και την άνωση κατά περίπου 16%, συμβάλλοντας στην εξαιρετική σταθερότητα του πίσω μέρους μέσα σε μια στροφή, καθώς και στους πλευρικούς ανέμους.

Ακόμα, τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους των τροχών είναι αεροδυναμικά σχεδιασμένα. Έτσι, αυτά, εκτός του ότι προστατεύουν το αμάξωμα από τα πετραδάκια που ρίχνουν τα ελαστικά, η Lexus αποφάσισε να τους δώσει μια δεύτερη λειτουργία, καθώς ενσωματώνουν ένα σκαλοπάτι στην κορυφή τους που αυξάνει τη σταθερότητα του αυτοκινήτου και την απόκριση του τιμονιού.

Συνεχίζοντας, οι 17άρες ζάντες αλουμινίου διαθέτουν πτερύγια σε κάθε πλευρά των ακτίνων και είναι η πρώτη φορά που τοποθετούνται σε ένα μοντέλο της Lexus. Το σχήμα των πτερυγίων βασίζεται στο “Gurney Flap”, που χρησιμοποιείται στην πίσω πτέρυγα των μονοθεσίων της Formula 1 για να ρυθμίζει τη ροή του αέρα και να αυξάνει την κάθετη δύναμη. Αυτός ο καινοτόμος σχεδιασμός των τροχών επιτρέπει σε πιο ασφαλή οδήγηση παρέχοντας σταθερή απόδοση φρεναρίσματος, αυξάνοντας την απόδοση της ψύξης και μειώνοντας τις αναταράξεις κατά μήκος των πλευρών του οχήματος. Το UX προσφέρεται επίσης με (non-aero) ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών συμπεριλαμβανομένων των αποκλειστικών για το F SPORT.

Στο πίσω μέρος, τα 120 LED σχηματίζουν μια συνεχόμενη γραμμή φωτός, και στο στενότερο σημείο έχει πλάτος μόλις 3 χλστ. Ακόμα, υπάρχει μία διακριτική αεροτομή και μαζί με ένα επίπεδο κάτω τμήμα αμαξώματος, συμβάλλουν στον αθόρυβο και αποδοτικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Τέλος, την εντυπωσιακή του εμφάνιση έρχονται να συμπληρώσουν τα ξεχωριστά χρώματα του UX. Συνολικά προσφέρεται με 13 χρώματα αμαξώματος που αναδεικνύουν τις τολμηρές γραμμές του αυτοκινήτου, εκ των οποίων τρία εξελίχθηκαν αποκλειστικά για το UX, το πορτοκαλί (Blazing Carnelian), το χακί (Terrane Khaki) και το μπλε (Celestial Blue).

7Πλατφόρμα/Διαστάσεις

Το UX είναι το πρώτο Lexus που βασίζεται στη νέα παγκόσμιας πλατφόρμας GA-C της εταιρίας, η οποία πρακτικά είναι ίδια με την TNGA πλατφόρμα της Toyota, αλλά διαθέτει επιπλέον εμπρός μπάρα θόλων και άλλη μια κάτω από την κρεμαργιέρα του τιμονιού. Ακόμα, υπάρχει ενισχυμένη δομή γύρω από το πορτμπαγκάζ και στην πίσω πλευρά των πίσω καθισμάτων, που βελτιώνει τη στρεπτική ακαμψία και ταυτόχρονα αυξάνει την αντοχή στις συγκρούσεις, βελτιώνει την οδική συμπεριφορά και μειώνει τους θορύβους και κραδασμούς.

Η GA-C κάνει εκτενή χρήση ατσαλιού και κόλλας υψηλής αντοχής και συγκόλληση με λέιζερ (laser screw welding, συνολικά 33 μέτρα δομικής κόλλας και συγκολλήσεων αμαξώματος), που έχει ως αποτέλεσμα μία εξαιρετικά άκαμπτη δομή, απαραίτητη βάση για την επίτευξη δυναμικής συμπεριφοράς και ποιότητας κύλισης.

Οι πόρτες, τα φτερά και το καπό είναι από αλουμίνιο, ενώ η πίσω πόρτα είναι από συνθετικά υλικά. Έτσι, το UX έχει το χαμηλότερο κέντρο βάρους από οποιοδήποτε αυτοκίνητο στην κατηγορία του (594 χλστ.), και αυτό βρίσκεται εξαιρετικά κοντά στο ύψος των γοφών, κάτι που το κάνει να έχει μεγαλύτερη ευελιξία.

Από πλευράς διαστάσεων, το μήκος του αγγίζει τα 4.495 χλστ., το πλάτος τα 1.840 χλστ. και το ύψος τα 1.520 χλστ. μαζί με τις ράγες οροφής. Το μεταξόνιο φτάνει τα 2.640 χλστ., όσα και στη νέα Corolla, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι στα 160 χλστ. Η γωνία προσέγγισης είναι 14 μοίρες, η γωνία διαφυγής 25 μοίρες και η γωνία ράμπας 16 μοίρες. Μέτρια νούμερα για SUV, αν και δύσκολα θα πατήσει χώμα το UX.

6Εσωτερικό

Πριν περάσεις στην καμπίνα, οι πόρτες είναι το πρώτο σημείο επαφής σου με οποιοδήποτε αυτοκίνητο. Εξαντλώντας κάθε δυνατότητα στην επιδίωξη της πολυτέλειας, οι μηχανικοί ακουστικής της Lexus συνεργάστηκαν με νευροεπιστήμονες για να δημιουργήσουν τον απόλυτο ήχο κατά το κλείσιμο τους. Σύμφωνα με έρευνα στα κύματα του εγκεφάλου που δημιουργούνται με το κλείσιμο των θυρών ενός πολυτελούς αυτοκινήτου, η ομάδα επέλεξε ειδικά υλικά και προσάρμοσε το σχήμα της πόρτας με ακρίβεια δεκάτων του χιλιοστού ώστε να παράγει έναν ευχάριστο ήχο.

Ο σχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας ακολουθεί τη συνταγή των υπόλοιπων μοντέλων της μάρκας, και παρότι το UX είναι το entry-level SUV μοντέλο της Lexus δεν υπάρχει καμία έκπτωση στην ποιότητα των υλικών και κατ’επέκταση στην πολυτέλεια, με το φινίρισμα και τη συναρμογή να αγγίζουν το τέλειο. Οι σχεδιαστές της Lexus δημιούργησαν μία εικόνα συνοχής στο εσωτερικό του UX, και από το κάθισμα του οδηγού, το πάνω τμήμα του πίνακα οργάνων μοιάζει να εκτείνεται πέρα από το παρμπρίζ μέσα στα φτερά.

Ως αποτέλεσμα απολαμβάνεις ένα άριστο πεδίο ορατότητας και μία σαφή αίσθηση των διατάσεων του αυτοκινήτου. Η ανθρωποκεντρική προσέγγιση φαίνεται καθαρά στη σχεδίαση του ψηφιακού πίνακα οργάνων και στις λεπτές εμπρός κολόνες, που είναι διαμορφωμένες ώστε να βελτιώνουν την ορατότητα. Ακόμα και με ψηλότερη θέση καθισμάτων από ένα στάνταρ επιβατικό αυτοκίνητο, η μείωση τη απόστασης μεταξύ των σημείων γοφού και φτέρνας σου δίνει την αίσθηση ότι κάθεσαι πιο κοντά στο δρόμο συγκριτικά με άλλα SUV.

Τα κουμπιά πάνω στο τιμόνι τριών ακτίνων έχουν ακριβώς την ίδια διάταξη με τη νέα Toyota Corolla, αλλά εδώ έχουν εντελώς διαφορετικό σχεδιασμό και δεν έχουν περάσει αυτούσια από κάποιο άλλο μοντέλο, όπως συμβαίνει σε άλλους ομίλους. Το αναλογικό ρολόι από το Lexus LS είναι επιπλέον στοιχείο πολυτέλειας, όπως και το Lexus Climate Concierge που συνδέει αυτόματα τη ροή αέρα του συστήματος θέρμανσης και κλιματισμού με τα θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα για βελτιστοποίηση της ευχάριστης θερμοκρασίας στο εσωτερικό. Υπάρχει διζωνικός κλιματισμός, ενώ προαιρετικά το ηχοσύστημα της Mark Levinson παράγει έναν εξαιρετικά κρυστάλλινο και καθαρό ήχο. Αυτό διαθέτει 13 ηχεία και 8κάναλο ενισχυτή 668W.

Σε κάθε σημείο έχουν χρησιμοποιηθεί μαλακά και ποιοτικά υλικά, ενώ η προαιρετική δερμάτινη επένδυση με ραφή είναι εμπνευσμένη από “sashiko”, μία καθιερωμένη, Ιαπωνική τεχνική ραφής που χρησιμοποιείται επίσης στην κατασκευή στολών για τις πολεμικές τέχνες judo και kendo.

Ο πίνακας οργάνων του UX αποτελείται από μία οθόνη 7 ιντσών, που δημιουργεί ψηφιακά αναλογικά όργανα με τρισδιάστατη αίσθηση. Προαιρετικά υπάρχει head-up, με τις πληροφορίες να προβάλλονται σε μία εικονική “οθόνη” 2,5 μέτρα μπροστά από τον οδηγό, ώστε να μην διασπάται η προσοχή του από το δρόμο.

Στη βάση της κονσόλας υπάρχει ένα τετράγωνο trackpad (Remote Touch Interface,RTI), όμοιο με αυτά που έχουν τα laptops, προσφέροντας απτική διεπαφή που θυμίζει smartphone. Με αυτό ελέγχεις όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, που προβάλλονται στην οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Το RTI χρησιμοποιεί διαισθητικό έλεγχο λειτουργιών, με χειρονομίες που χρησιμοποιούμε συνήθως σε ένα κινητό τηλέφωνο (double tapping και flicking). Απτικές δονήσεις στην επιφάνεια αφής σου δηλώνουν την κίνηση του κέρσορα, διευκολύνοντας την ευθυγράμμιση του κέρσορα με το μπουτόν της επιθυμητής λειτουργίας. Πάντως είναι ίσως το πιο δύσκολο σύστημα infotainment και απαιτεί εξοικείωση.

Παρότι οι χώροι για τέσσερις ενήλικες είναι πολύ καλοί, μελανό σημείο του UX αποτελεί ο χώρος αποσκευών. Έτσι, οδηγός και συνοδηγός κάθονται άνετα, και πίσω δύο κανονικού αναστήματος επιβάτες έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους, παρότι οι μπαταρίες του υβριδικού συστήματος είναι τοποθετημένες ακριβώς από κάτω. Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών είναι 320 λίτρα στις μπροστοκίνητες εκδόσεις και 283 λίτρα στις τετρακίνητες. Είναι όμως πλήρως αξιοποιήσιμος, καθώς δεν έχει μικρό εμβαδόν ούτε δύσκολη φόρτωση, αλλά έχει πολύ περιορισμένο ύψος.

5Κινητήρας/Σύστημα τετρακίνησης

Η Lexus τοποθετεί στο UX δύο κινητήρες, αλλά στην χώρα μας θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με το υβριδικό σύστημα. Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι το 100% των πωλήσεων της ιαπωνικής εταιρίας στην Ελλάδα είναι με υβριδικό σύστημα, όταν στην Ευρώπη είναι περίπου 80%.

Έτσι, στη χώρα μας είναι διαθέσιμη μόνο η UX 250h έκδοση, που κάτω από το καπό υπάρχει ο νέος 2,0-λιτρος υβριδικός κινητήρας της Toyota, που δοκιμάσαμε στη νέα Corolla. Αυτός υιοθετεί τεχνολογίες καύσης υψηλής ταχύτητας και σύστημα μεταβλητού ελέγχου, έχοντας ως αποτέλεσμα η υβριδική έκδοση να επιτυγχάνει κορυφαία θερμική απόδοση 41%. Έχει κωδική ονομασία M20A-FXS, είναι εξ’ολοκλήρου αλουμινένιος, η χωρητικότητα του είναι 1.987 κ.εκ., και αποδίδει 184 άλογα στις 6.000 σ.α.λ., με ροπή στα 190 Nm διαθέσιμη από τις 4.400 σ.α.λ., με τη σχέση συμπίεσης να είναι στο 14:1. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει απόδοση 80 kW (109 άλογα) και 202 Nm ροπής από τις 0 σ.α.λ. Η μπαταρία του είναι νικελίου-υδριδίου μετάλλου (NiMH). Κατά την επιτάχυνση, το υβριδικό σύστημα μειώνει τις στροφές του κινητήρα, ενώ αντλείται αυξημένη ηλεκτρική ισχύς από την μπαταρία, παρέχοντας έτσι μια γραμμική και σταθερή αίσθηση επιτάχυνσης.

Το σύστημα μετάδοσης εδράζει ομοαξονικά δύο μοτέρ-γεννήτριες (MG1 και MG2) αντί σε σειρά, με το Sequential Shiftmatic να παρέχει άμεσο “φρένο” κινητήρα σε έξι βήματα, με αίσθηση αλλαγής παρόμοια με ενός μηχανικού κιβωτίου, χρησιμοποιώντας χειριστήρια αλλαγών στο τιμόνι ή τη θέση S στον επιλογέα. Τέλος, η ταχύτητα με την οποία το υβριδικό σύστημα μπορεί να απενεργοποιήσει τον βενζινοκινητήρα, όπως κατά την οδήγηση σε μεγάλες κατηφόρες έχει αυξηθεί στα 115 χλμ/ώρα.

Το UX 250h διατίθεται και με το σύστημα ηλεκτρικής τετρακίνησης E-Four. Αυτό χρησιμοποιεί ένα ανεξάρτητο, ειδικό ηλεκτρικό μοτέρ-γεννήτρια υψηλής ροπής ενσωματωμένο στον πίσω άξονα. Η κατανομή ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα βελτιστοποιείται αυτόματα από το σύστημα Vehicle Stability Control (VSC) κατά την επιτάχυνση, στις στροφές ή κατά την οδήγηση σε ολισθηρές επιφάνειες. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα, με το σύστημα να μπορεί να κατανείμει μέχρι και το 80% της ροπής στον πίσω άξονα, όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητες έως 70 χλμ/ώρα.

Από πλευράς επιδόσεων, η Lexus ανακοινώνει ότι το UX 250h επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 8,5/8,7 δευτ. (FWD/E-Four), με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 177 χλμ/ώρα. Η μικτή κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 4,1/4,4 λίτρα/100 χλμ. (FWD/E-Four), ενώ οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 94/101 γρ/χλμ. Τέλος, το βάρος του κυμαίνεται από 1.540 έως 1.620 κιλά για την FWD έκδοση ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού, και από 1.600 έως 1.680 κιλά για την έκδοση με το σύστημα ηλεκτρικής τετρακίνησης E-Four, νούμερα που δεν το καθιστούν ελαφρύ.

4Τιμές

Το λανσάρισμα του UX είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι θα κανιβαλίσει τις πωλήσεις του CT200h, και είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει στην οριστική κατάργηση του τελευταίου. Το UX 250h είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, την Dynamic, την Executive και την Luxury, με την F Sport να είναι διαθέσιμη κατόπιν παραγγελίας.

Κινητήρας Μετάδοση Έκδοση Τιμή (€)
UX 250h FWD Dynamic 37.600
UX 250h E-Four Dynamic 39.800
UX 250h FWD Executive 41.100
UX 250h E-Four Executive 43.300
UX 250h FWD Luxury 44.800
UX 250h E-Four Luxury 47.000

3Στον δρόμο

Πριν αναφέρω οτιδήποτε άλλο, κατά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση στην Βαρκελώνη, οδηγήσαμε το UX 250h για περίπου 280 χλμ. σε κάθε συνθήκη, και η κατανάλωση που έδειξε το trip computer του 2,0-λιτρου υβριδικού συνόλου (απόδοσης 184 ίππων) ήταν μόλις 6,1 λίτρα/100 χλμ., και μπορώ να πω ότι με μικρή προσοχή μπορεί να πέσει κι άλλο. Έτσι, με το ρεζερβουάρ καυσίμου να έχει χωρητικότητα 43 λίτρα, μπορείς να έχει εύκολα μια αυτονομία από 650 μέχρι 800+ αν κινείσαι αποκλειστικά στην πόλη. Νούμερα που εύκολα ανταγωνίζονται τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του ανταγωνισμού.

Με το Lexus Drive Mode Select που διαθέτει το UX, μπορείς να επιλέξεις ένα από τα τρία διαφορετικά προφίλ οδήγησης, που σου επιτρέπουν να προσαρμόζεις την συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Το Normal mode προσφέρει μία βέλτιστη ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και απόδοσης. Το Eco mode μεγιστοποιεί την οικονομία καυσίμου εξομαλύνοντας την απόκριση του γκαζιού και μετριάζοντας τη λειτουργία του συστήματος κλιματισμού (A/C). Το Sport Mode προσφέρει ταχύτερη απόκριση του γκαζιού και αυξημένη αίσθηση υποβοήθησης διεύθυνσης. Στα μοντέλα Luxury και F Sport υπάρχουν επιπλέον δύο, το Sport S+ και το custom. Το Sport S+ βελτιώνει περαιτέρω τη συμπεριφορά και ευστάθεια στις στροφές, με το πρόγραμμα ελέγχου απόσβεσης να αλλάζει στην πιο σκληρή ρύθμιση τα ηλεκτροϋδραυλικά αμορτισέρ για μια πιο σπορ αίσθηση. Τέλος, το Custom mode σου επιτρέπει να συνδυάσεις ελεύθερα τα προφίλ λειτουργιών του κινητήρα, του πλαισίου και του A/C.

Παρότι το πλαίσιο του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά στιβαρό και ανταπεξέρχεται άψογα σε γρήγορο ρυθμό οδήγησης, το UX σε προκαλεί για ήρεμη οδήγηση. Αυτό σε συνδυασμό με την εντελώς αθόρυβη εμπειρία, χάρη στη βέλτιστη τοποθέτηση ειδικά σχεδιασμένων ηχοαπορροφητικών και μονωτικών υλικών σε όλο το αμάξωμα (μέχρι και διπλά εμπρός τζάμια στην έκδοση Luxury), όλες οι διαδρομές μετατρέπονται σε αγχολυτικές μετακινήσεις.

Αν, όμως, θελήσεις το κάτι παραπάνω σε μια στριφτερή διαδρομή, το UX θα σε ανταμείψει με απολαυστικό στήσιμο, υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και άμεση επικοινωνία μεταξύ τιμονιού και οδοστρώματος. Στον εμπρός άξονα υπάρχουν γόνατα MacPherson και πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι, αλλά σε κλειστές στροφές θα δείξει το βάρος του. Οι κλίσεις, όμως, του είναι πρακτικά ανύπαρκτες, είτε εφοδιάζεται ή είτε όχι με το AVS (Adaptive Variable Suspension, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ), το οποίο “διαβάζει” τον δρόμο με συχνότητα 10 kHz. Μοναδική ένσταση το σύστημα πέδησης, με το πεντάλ να έχει ένα “νεκρό σημείο” και να μην έχει πολύ καλή αίσθηση, όπως συμβαίνει σε όλα τα υβριδικά αυτοκίνητα, χάρη στο σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση.

2Συμπέρασμα

Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρίας, για πολλούς πελάτες, το UX θα είναι όχι μόνο το πρώτο τους Lexus, αλλά και το πρώτο τους πολυτελές αυτοκίνητο, καθώς θέλουν να “κλέψουν” πωλήσεις από διάφορες κατηγορίες. Παράλληλα, το UX δίνει μια νέα πνοή στην εταιρία, καθώς η Lexus θέλει να μειώσει την μέση ηλικία των αγοραστών της και -σύμφωνα με τον Yoshihiro Sawa, αντιπρόεδρο της Lexus– γι’αυτό έχει μια αντισυμβατική σχεδίαση.